Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 269003 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Călătorului de rând nu îi pasă de ce marcă e troleibuzul, atâta timp cât :
1) vine la timp in stație
2) are un aspect decent
3) este curat la interior, nu container de gunoi.
Nu pasă călătorului de rând cu ce merge. Evident, acum nu o să mai vedem ever DAC uri sau alte antichități, fără minim de confort. Legat de fiabilitate și asistență tehnică, e de datoria constructorului și reprezentantului să ofere. Dau un caz: Autobuzele hibride și electrice Volvo de la Luxemburg. Au probleme de fiabilitate destul de mari (noi râdem de Otokar), dar diferă ce zice șoferul și ce zice călătorul. Acesta din urmă dacă ajunge la timp, nu contează. Șoferul stă cu morcovul în dos că se poate strica, iar service ul în gardă. Dar sunt obligați ca 10 ani, acele mașini să meargă. Au avut acolo cârcă probleme și cu Citaro. Dar atâta timp cât există service responsabil, și autobuzul merge, și călătorul nu e afectat, e totul ok.
Pun pariu că orice vehicul ar veni, fie și vreo navetă spațială, se vor găsi câte unii să zică ce bun era DAC. Așa suntem noi. Mai bine am deveni europeni cu mentalitatea, nu doar cu parcul auto.
Călătorului de rând nu îi pasă de ce marcă e troleibuzul, atâta timp cât :
1) vine la timp in stație
2) are un aspect decent
3) este curat la interior, nu container de gunoi.
Nu pasă călătorului de rând cu ce merge. Evident, acum nu o să mai vedem ever DAC uri sau alte antichități, fără minim de confort. Legat de fiabilitate și asistență tehnică, e de datoria constructorului și reprezentantului să ofere. Dau un caz: Autobuzele hibride și electrice Volvo de la Luxemburg. Au probleme de fiabilitate destul de mari (noi râdem de Otokar), dar diferă ce zice șoferul și ce zice călătorul. Acesta din urmă dacă ajunge la timp, nu contează. Șoferul stă cu morcovul în dos că se poate strica, iar service ul în gardă. Dar sunt obligați ca 10 ani, acele mașini să meargă. Au avut acolo cârcă probleme și cu Citaro. Dar atâta timp cât există service responsabil, și autobuzul merge, și călătorul nu e afectat, e totul ok.
Pun pariu că orice vehicul ar veni, fie și vreo navetă spațială, se vor găsi câte unii să zică ce bun era DAC. Așa suntem noi. Mai bine am deveni europeni cu mentalitatea, nu doar cu parcul auto.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Linia 43
La fel si TV sau telefoane ,majoritatea avem una dintre marcile consacrate . Nu stiu cine are TV Vortex ,Utok sau telefon Vonino.
andrei11 wrote:
Ai și n-ai dreptate. Nu vorbim de falsuri în continuare. Tu, ca persoană fizică, ce ai prefera să cumperi, becuri de la o firmă consacrată ( repet, nu vorbim de falsuri aici ) având prețul corect, sau becuri mai ieftine de la o firmă care n-ai auzit de ea ?
La fel si TV sau telefoane ,majoritatea avem una dintre marcile consacrate . Nu stiu cine are TV Vortex ,Utok sau telefon Vonino.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Au acolo unde nu prea conteaza, prin baruri, prin diverse institutii sau firme pe post de display/tv. Nu e general valabil.
Au acolo unde nu prea conteaza, prin baruri, prin diverse institutii sau firme pe post de display/tv. Nu e general valabil.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
@Valentin
Scuza-ma dar cred ca jucam in filme diferite.
Totusi, ca sa incerc sa raman in zona ta de intelegere, te intreb: De ce nu au participat firme mari (Solaris, Hess, Iveco-Skoda etc).
Solaris nu are nici o problema de a se bate cu cei enumerati sau cu Bozankaya.
Problema este ca aceasta licitatie nu a permis nici unui mare producator sa acceada. Am scris si inainte de asta.
Apoi, eu nu am spus ca Bozankaya sunt proaste. NU, am spus ca nu exista. Mare diferenta. Nu pot afirma ca sunt proaste atata timp cat ele nu exista.
Vor exista doar odata cu acest contracat si ca acest lucru este posibil datorita unei indulgente nemaivazuta din partea PMB.
Nu crezi ca o licitatie cu multi participanti era benefica pentru PMB. Solaris nu avea nici o problema sa piarda in fata Bozankaya intr-o lupta corecta si nu la masa verde.
Tu, contribuabil (din Bucuresti?) nu te deranjeaza starea aceasta de fapt.
Ce argumente ai vis a vis de bugetul prea mic? Repet, finantarea nerambursabila acopera 98% din valoare si PMB trebuie sa scoata din buzunar doar 2%.
Cu 100k Euro in plus per unitate, adica efort PMB 2k/unitate, veneau toti marii producatori.
Valentin wrote:
Problema cu Solaris a fost fie din cauza timpului redus de depunere a ofertei, a bugetului, fie a CS restrictiv. Problema in general tine de mentalitatea colectiva si anume, toata lumea vrea ca ceea ce se cumpara cu banul public sa fie PERFECT ceea ce e o prostie. Cu alte cuvinte, cand lumea aude de Mercedes prima reactie e ca vai sunt masini bune si vai bine ca se iau, dar atunci cand aud de Otokar sau orice altceva decat ceva "consacrat" in capul lor gata se schimba foaia "aolo, da de ce nu luati MB" , "Sunt proaste", etc. De ce? Ipocrizie, lipsa de educatie (educatie financiara in mod special), cu alte cuvinte sunt genul ala de oameni care stau in chirie intr-o garsoniera da isi iau armani, gucci, nike, bmw, masserati ca vezi domne' trebuie sa-mi arat "maretia", mai degraba prostia . (am scris intentionat cu litere mici) Un om civilizat, inteligent, educat mai intai compara MB cu Otokar d.p.d.v. tehnic, rolul sau (a te duce din A in B), etc. Da' pana si la noi pe forum, am vazut discutii prostesti pe baza de nimicuri (cautat nod in papura) si ca sa dau un exemplu elocvent : ca stergatoarele la Otokar "e" mai "scurte" ca la MB .
Nu zic ca nu exista diferente, dar sa NU exageram INUTIL cu nimicuri. Asa si la licitatia de troleibuze sau electrice, nici nu mai conteaza.. peste tot unde nu participa firme consacrate, gata, e proasta licitatia, e prost CS, etc. Supra critica inutila, as intelege daca am mai fi avut inainte Bozankaya si am avut probleme, dar nu avem CUM sa criticam ceva ce NU avem. S-a intamplat un singur accident, a luat UN singur Bozankaya foc din mai multe livrate acum ceva ani, deci de ce din cauza asta brusc sunt "proaste"? Fiindca a avut loc un incident acum cativa ani? Daca vad pe strada un Mercedes din 2000 luand foc lumea zice "e proasta masina"? (cea din 2019) Ma indoiesc! Ce vreau sa zic e sa criticati constructiv pe baza unor exemple si argumente, nu ca ati auzit de la X-ulescu ca "e" proaste! Eu pana nu le vad pe strazi aici sau in Europa / sa pot sa urc in ele si sa vedem cum se comporta in timp ma abtin de la comentarii. Sa nu mai zic, de aia avem CS in care exista penalizari in cazul in care sunt proaste, toate se trimit inapoi la patria mama cu tot cu banii inapoi, deci care ar fi problema? Intr-un fel e ca si cum se deschide o firma noua care construieste masini si toata lumea zice categoric "sunt proaste", doar fiindca sunt noi pe piata!
@Valentin
Scuza-ma dar cred ca jucam in filme diferite.
Totusi, ca sa incerc sa raman in zona ta de intelegere, te intreb: De ce nu au participat firme mari (Solaris, Hess, Iveco-Skoda etc).
Solaris nu are nici o problema de a se bate cu cei enumerati sau cu Bozankaya.
Problema este ca aceasta licitatie nu a permis nici unui mare producator sa acceada. Am scris si inainte de asta.
Apoi, eu nu am spus ca Bozankaya sunt proaste. NU, am spus ca nu exista. Mare diferenta. Nu pot afirma ca sunt proaste atata timp cat ele nu exista.
Vor exista doar odata cu acest contracat si ca acest lucru este posibil datorita unei indulgente nemaivazuta din partea PMB.
Nu crezi ca o licitatie cu multi participanti era benefica pentru PMB. Solaris nu avea nici o problema sa piarda in fata Bozankaya intr-o lupta corecta si nu la masa verde.
Tu, contribuabil (din Bucuresti?) nu te deranjeaza starea aceasta de fapt.
Ce argumente ai vis a vis de bugetul prea mic? Repet, finantarea nerambursabila acopera 98% din valoare si PMB trebuie sa scoata din buzunar doar 2%.
Cu 100k Euro in plus per unitate, adica efort PMB 2k/unitate, veneau toti marii producatori.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Asta la e-bus, la troleibuze IMC contributia PMB este de 20% iar restul de 80% este contributia AFM.
Solaris wrote:
Repet, finantarea nerambursabila acopera 98% din valoare si PMB trebuie sa scoata din buzunar doar 2%.
Asta la e-bus, la troleibuze IMC contributia PMB este de 20% iar restul de 80% este contributia AFM.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Da, ai dreptate, sunt fonduri de mediu. Dar chiar si asa cred ca merita o bugetare mai mare.
Sincer nici nu stiu dupa ce criteriu s-a facut bugetul. In toamna lui 2018 PMB a facut timp de cateva zile o cercetare de piata pe SICAP. Singurii care au avut vreme sa posteze o oferta au fort cei de la Astra Bus cu ca. 500k Euro/unitate pret valabil pt 100 unitati.
In final PMB a bugetat 451k Euro/unitate nu se stie cum.
punmeister wrote:Solaris wrote:
Repet, finantarea nerambursabila acopera 98% din valoare si PMB trebuie sa scoata din buzunar doar 2%.
Asta la e-bus, la troleibuze IMC contributia PMB este de 20% iar restul de 80% este contributia AFM.
Da, ai dreptate, sunt fonduri de mediu. Dar chiar si asa cred ca merita o bugetare mai mare.
Sincer nici nu stiu dupa ce criteriu s-a facut bugetul. In toamna lui 2018 PMB a facut timp de cateva zile o cercetare de piata pe SICAP. Singurii care au avut vreme sa posteze o oferta au fort cei de la Astra Bus cu ca. 500k Euro/unitate pret valabil pt 100 unitati.
In final PMB a bugetat 451k Euro/unitate nu se stie cum.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Din pacate nu vedem ce au zarit si reprezentantii ANAP de au acordat aviz neconditionat, atat d.p.v. tehnic cat mai ales financiar!
Totul e in regula, numai noi, cei care incercam sa identificam ce si cum suntem de-a dreptul nedumeriti? Chiar asa sa fie?
Din pacate nu vedem ce au zarit si reprezentantii ANAP de au acordat aviz neconditionat, atat d.p.v. tehnic cat mai ales financiar!
Totul e in regula, numai noi, cei care incercam sa identificam ce si cum suntem de-a dreptul nedumeriti? Chiar asa sa fie?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
aztec
Pai pe premiza.. spune-mi cine trebuie sa iasa ca trebui facut caietul de sarcini...se lucreaza la noi
Clasica insa e licitatia aia de la Politia Romana cand au iesit castigatoare masinile VW Polo.
Cautati datele licitatiei...si va radeti.
Pai pe premiza.. spune-mi cine trebuie sa iasa ca trebui facut caietul de sarcini...se lucreaza la noi
Clasica insa e licitatia aia de la Politia Romana cand au iesit castigatoare masinile VW Polo.
Cautati datele licitatiei...si va radeti.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
@aztec
Evalueaza ”la subiect” si nu trebuie sa pui ”girofaruri”
@aztec
Evalueaza ”la subiect” si nu trebuie sa pui ”girofaruri”
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
# Solaris
Ce treaba are participarea altor firme cu troleibuzul celor de la Bozankaya?
Bugetul e mic? E treaba primariei.
CS e restrictiv / favorizeaza brand-uri? E treaba primariei. (Ca nota: ce zici de licitatia de hibride? nu e tot cu "dedicatie"? Sau acolo fiindca e vorba de Mercedes nu e nimeni suparat? Nu cred ca intelegi ca ceea ce eu vreau sa arat e ca o parte din comentarii sunt subiective, iar unele sunt critica fara argumente, forme fara fond.)
De altfel, discutia si majoritatea comentariilor mele sunt referitoare la cu totul altceva decat modul cum s-a desfasurat licitatia. Hai sa o luam altfel, sa zicem ca ar fi fost o licitatie in care ar fi participat si Solaris si alte firme "consacrate", care crezi ca ar fi reactia celor care ar vedea, prin absurd, ca va castiga tot Bozankaya? Nu e la fel ca licitatia intre Otokar si MB? Eu vreau sa demonstrez cu totul altceva.
Si ca idee pe mine nu m-ar fi deranjat cu nimic sa vina si alte firme sau sa se mareasca bugetul, putea sa castige Solaris, putin conteaza pentru mine ce firma castiga, atata timp cat produsul functioneaza si isi indeplineste scopul. Pot sa acuz primaria de marsavii, dar NU produsul unei firme care liciteaza. Doar fiindca primaria a fost restrictiva cu licitatia, nu inseamna ca produsul firmei care a ramas in cursa e obligatoriu prost. Pe ce ma bazez? Pe speculatii, iar chestia asta nu o suport de niciun fel. Produsul nu exista? Ce relevanta are? Multe troleibuze n-au existat inainte de a fi proiectate si construite. Cum au facut ceilalti fabricanti? Au inceput dupa proiectare sa construiasca sute de troleibuze sau doar un prototip/ o serie mica pe care apoi au extins-o pe baza cererii? Daca voi aveti deja troleibuze proiectate si construite inseamna obligatoriu ca trebuie sa castigati? Inteleg faptul ca daca aveti deja mai multe produse , se verifica in timp cat de fiabile sunt, dar la inceput cine garanta? Nu firma constructoare?
Da, sunt contribuabil in Bucuresti si folosesc des transportul public (in speta STB+Metrorex). Crede-ma, mai ales vara as prefera sa vad orice troleibuz in locul vechiilor Ikarus-uri, care sa ma duca din A in B, sa aiba A/C, sa nu-l astept jumatate de ora si sa nu pice cu mine in el.
# Solaris
Ce treaba are participarea altor firme cu troleibuzul celor de la Bozankaya?
Bugetul e mic? E treaba primariei.
CS e restrictiv / favorizeaza brand-uri? E treaba primariei. (Ca nota: ce zici de licitatia de hibride? nu e tot cu "dedicatie"? Sau acolo fiindca e vorba de Mercedes nu e nimeni suparat? Nu cred ca intelegi ca ceea ce eu vreau sa arat e ca o parte din comentarii sunt subiective, iar unele sunt critica fara argumente, forme fara fond.)
De altfel, discutia si majoritatea comentariilor mele sunt referitoare la cu totul altceva decat modul cum s-a desfasurat licitatia. Hai sa o luam altfel, sa zicem ca ar fi fost o licitatie in care ar fi participat si Solaris si alte firme "consacrate", care crezi ca ar fi reactia celor care ar vedea, prin absurd, ca va castiga tot Bozankaya? Nu e la fel ca licitatia intre Otokar si MB? Eu vreau sa demonstrez cu totul altceva.
Si ca idee pe mine nu m-ar fi deranjat cu nimic sa vina si alte firme sau sa se mareasca bugetul, putea sa castige Solaris, putin conteaza pentru mine ce firma castiga, atata timp cat produsul functioneaza si isi indeplineste scopul. Pot sa acuz primaria de marsavii, dar NU produsul unei firme care liciteaza. Doar fiindca primaria a fost restrictiva cu licitatia, nu inseamna ca produsul firmei care a ramas in cursa e obligatoriu prost. Pe ce ma bazez? Pe speculatii, iar chestia asta nu o suport de niciun fel. Produsul nu exista? Ce relevanta are? Multe troleibuze n-au existat inainte de a fi proiectate si construite. Cum au facut ceilalti fabricanti? Au inceput dupa proiectare sa construiasca sute de troleibuze sau doar un prototip/ o serie mica pe care apoi au extins-o pe baza cererii? Daca voi aveti deja troleibuze proiectate si construite inseamna obligatoriu ca trebuie sa castigati? Inteleg faptul ca daca aveti deja mai multe produse , se verifica in timp cat de fiabile sunt, dar la inceput cine garanta? Nu firma constructoare?
Da, sunt contribuabil in Bucuresti si folosesc des transportul public (in speta STB+Metrorex). Crede-ma, mai ales vara as prefera sa vad orice troleibuz in locul vechiilor Ikarus-uri, care sa ma duca din A in B, sa aiba A/C, sa nu-l astept jumatate de ora si sa nu pice cu mine in el.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Vali!
Daca te opresti din alegorie cred ca poti rationa corespunzator.
Nu se justifica o astfel de achizitie pentru 7 (sapte) din cele 17 (saptesprezece) trasee pentru care se vor ”fitele” cu ”troleibuze cu acumulatori pentru 20 km”. Analizeaza la RECE si vezi randamentul investitiei! Mai pe sleau, in loc sa luam 100 buc. articulate de 18 m (”normale”), la aceeasi bani, luam, abia, 100 buc de 12 m cu ”baterii”? Stupid, dar e real! De ce? Simplu! Bucurestenii au nevoie de capacitate de transport nu de mofturi!
PS
Inainte de 89, prin Drumul Taberei cam toate troleibuzele erau cu ”burduf” Iti dai seama de ce, nu?
Vali!
Daca te opresti din alegorie cred ca poti rationa corespunzator.
Nu se justifica o astfel de achizitie pentru 7 (sapte) din cele 17 (saptesprezece) trasee pentru care se vor ”fitele” cu ”troleibuze cu acumulatori pentru 20 km”. Analizeaza la RECE si vezi randamentul investitiei! Mai pe sleau, in loc sa luam 100 buc. articulate de 18 m (”normale”), la aceeasi bani, luam, abia, 100 buc de 12 m cu ”baterii”? Stupid, dar e real! De ce? Simplu! Bucurestenii au nevoie de capacitate de transport nu de mofturi!
PS
Inainte de 89, prin Drumul Taberei cam toate troleibuzele erau cu ”burduf” Iti dai seama de ce, nu?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Nu vad unde am zis ca sunt bune sau rele ca au lungimea de 12m si baterie? Ce legatura are cu ce am tot zis aici? Da, ar fi fost bune de 18m si eventual mai multe, dar asta ar fi "daca si cu parca", nu ceea e exista deja in prezent. Hai sa ma apuc sa zic mai bine ar fi luat autobuze mai putin si cu A/C decat E3 si fara, schimba cu ceva? Nu cred.
Si ca tot ziceam de comentarii subiective, tu si cativa colegi veniti cu argumente adevarate, obiective. Argumentul 12 cu baterie contra 18m e unul bun, nu se compara cu un argument ca de exemplu: e mai bun de 12m cu baterie ca e Mercedes contra 18m de Bozankaya care e prost, fiindca "Turcia". Intelegi unde bat?
Nu vad unde am zis ca sunt bune sau rele ca au lungimea de 12m si baterie? Ce legatura are cu ce am tot zis aici? Da, ar fi fost bune de 18m si eventual mai multe, dar asta ar fi "daca si cu parca", nu ceea e exista deja in prezent. Hai sa ma apuc sa zic mai bine ar fi luat autobuze mai putin si cu A/C decat E3 si fara, schimba cu ceva? Nu cred.
Si ca tot ziceam de comentarii subiective, tu si cativa colegi veniti cu argumente adevarate, obiective. Argumentul 12 cu baterie contra 18m e unul bun, nu se compara cu un argument ca de exemplu: e mai bun de 12m cu baterie ca e Mercedes contra 18m de Bozankaya care e prost, fiindca "Turcia". Intelegi unde bat?
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Unde fac eu apologia unor sau altor producatori de mijoace de transport in comun? Nu ma intereseaza nicidecum cu ce vom circula (made in...), ci in ce conditii vor fi indepliniti cei trei E. Restul e Can Can!
Unde fac eu apologia unor sau altor producatori de mijoace de transport in comun? Nu ma intereseaza nicidecum cu ce vom circula (made in...), ci in ce conditii vor fi indepliniti cei trei E. Restul e Can Can!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nu va mai mirati ca au trecut de evaluari, v-am zis foarte clar ce verdict mi-a dat un expert in licitatii: CS a fost facut astfel incat sa acopere problemele care chiar exista. Nu stiu daca de la inceput s-a facut cu dedicatie pentru turci, eu personal inclin sa cred ca da, ceea ce nu m-ar mira. Daca mai participa cineva, atunci se putea lasa cu reclamatii...
Nu va mai mirati ca au trecut de evaluari, v-am zis foarte clar ce verdict mi-a dat un expert in licitatii: CS a fost facut astfel incat sa acopere problemele care chiar exista. Nu stiu daca de la inceput s-a facut cu dedicatie pentru turci, eu personal inclin sa cred ca da, ceea ce nu m-ar mira. Daca mai participa cineva, atunci se putea lasa cu reclamatii...
📖 Pagination options