Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022

1049 posts, 268874 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 75
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Ik415 vreo 6 ani și mai bine au avut ușile față integrale de pasageri. Dar problema mare pentru șoferi era că se punea câte unul în față și îi lua vizibilitatea , deoarece la noi lumea trebuie să stea lângă ușă, eventual în față.
Altă parte nasoală, dacă sar captatorii de pe rețea... Nu odată șoferul nu putea să se dea jos, apoi nu putea să se mai suie din cauza aglomerației din troleibuz. Mie mi-a plăcut un tip de troleibuz/autobuz de la Luxembourg dar e folosit și în alte țări, postul de conducere central. E un model VanHool care are. La cap de linie șoferul practic mută un perete, și acaparează ușa 1 ca să iasă, dar în timpul deplasării, peretele ăla mobil lasă ușa 1 liberă, care e oricum de coborâre, parbrizul e panoramic. Și șoferul are spațiu mare. Aceste autobuze sunt hibride și merg doar pe linia 16 de aeroport. În Italia am văzut însă autobuz cu ușa pe partea stânga la șofer.
În majoritatea țărilor, nu am văzut cabina șofer separată de salon. Doar la noi, că se suie  toți aurolacii și dau în cap șoferului... S-a întâmplat prin 1995, când erau DAFurile noi. Acestea nu aveau perete de separare. Deci, civilizația. Bine, în alte țări în autobuz și tramvai există supraveghere video. Și dacă ai îndrăznit, la următoarea stație ești arestat, nu mai zic de polițiști locali în civil.

Revenind la troleibuzele noastre, nu ar fi mai economic să achiziționeze Irisbus Citelis din Italia sau alte modele și să le electrifice la Astra Arad? Nu de alta, dar văd că o tot fofilează că e laie că e bălaie că e neagră că e albă. Pana mea, să ia SH... Au deja experiență bogată în Citelis. Nu pot spune că îmi plac din cale afară ca design (mai mult îmi plac Agora). Sau poate ne trezim cu MAZ 203 ETON ca la Galați. Nu spun că nu mi-au plăcut, sunt civilizate, arată bine, călduroase, dar zdrangane din toate încheieturile, iar chopper ul ăla face un zgomot sinistru. Chestia asta cu nefiabile...să o lăsăm moale, orice autovehicul e nefiabil dacă ajunge pe mâna unei societăți de transport în criză. Exemplu clar :MAZ 103. Cum pana mea, la CT, BV, au ajuns în halul ăla (la BV alături de Man și Mercedes, și alea arată deplorabil) iar la Pitești, MAZ 103 zici că sunt noi...și au riguros aceeași vârstă cu cele de la CT și BV. La Constanța observ că cel mai bine se comportă 107. Și fiabilistic și în general.

Apropo, turcaleții ăștia nu fac și trolee? Doar să ia STB carcasa și să o echipeze cu ICPE SAERP. Văd că mofturi se fac la toate alea ceea ce mă face să cred că în STB fiecare face ce vrea, fiecare conduce ce autobuz /tramvai /troleibuz vrea pe ce traseu vrea, cu ce viteză vrea. Indisciplina totală. Și dacă le impui ceva...grevă. Eu aș lua Solaris, sunt testate, sau Irisbus Citelis SH, echipat la Astra, pe modelul Cluj, și gata. Atâta caz pentru nimic. Sincer. Și alea noi le-aș lua pe toate cu autonomie. Și de ce nu vor cu semiremorca. Iar au trauma DAC 117 E, că se conduc greu, sar bețele de pe fir, abia sa mișcă, și trag la volan?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 ADK

Nenea_titi wrote:
Ik415 vreo 6 ani și mai bine au avut ușile față integrale de pasageri. Dar problema mare pentru șoferi era că se punea câte unul în față și îi lua vizibilitatea , deoarece la noi lumea trebuie să stea lângă ușă, eventual în față.
Altă parte nasoală, dacă sar captatorii de pe rețea... Nu odată șoferul nu putea să se dea jos, apoi nu putea să se mai suie din cauza aglomerației din troleibuz. [...]
În majoritatea țărilor, nu am văzut cabina șofer separată de salon. Doar la noi, că se suie  toți aurolacii și dau în cap șoferului... S-a întâmplat prin 1995, când erau DAFurile noi. Acestea nu aveau perete de separare. Deci, civilizația. Bine, în alte țări în autobuz și tramvai există supraveghere video. Și dacă ai îndrăznit, la următoarea stație ești arestat, nu mai zic de polițiști locali în civil.

Atâta timp cât România nu este o țară civilizată și nici în viitor nu va fi, trebuie să ne luăm singuri măsurile de protecție. Fie că e vorba de șoferi, profesori, copii, pietoni etc fiecare trebuie protejat în felul său. Nu e prima dată când un șofer a fost agresat în timpul conducerii (imaginați-vă să fie full mașina) sau mai rău, un trecător a fost înjunghiat pe stradă deoarece a fost confundat cu altă persoană, agresonul n-a fost prins dar umblă încă liber (și chiar dacă ar fi prins, pedeapsa în România este foarte mică). Cabina/peretele separator este o necesitate deoarece are 2 roluri importante - siguranța cond. auto și vizibilitatea acestora, în București și în majoritatea orașelor din țară nu ai putea conduce un autobuz printre atâta lume care nu știi ce gânduri mai are (spun asta că sunt unii care n-au nimic de pierdut) și până la urmă, șoferii au și ei familii, sunt părinți, au copii mici, și când pleacă la muncă vor să se și întoarcă. DAC-urile erau cele mai bune autobuze pentru România, mă refer atât ca așezare, aspect, simplitate și construcție, dar s-a umplut țara asta de tot felul de SH-uri care mai de care caricaturi (puține îs autobuze care merită circulate la noi), și ce să mai zic că autobuzele îs făcute pentru țările proveniente, dar nouă nu ni se potrivesc de nici-o culoare.
Și totuși dacă în trecut, multe autobuze inclusiv din București au avut târziu cabină (cred că după '80) la Buzău e invers, vechile autobuze DAC & Ikarus au avut cabină (la Ikarus încă făcute de ei :!:) dar la achiziționarea BMC-urilor nu s-a mai făcut, dar din ce motive nu știu. Însă, la majoritatea BMC-urilor s-a instalat o bară de la vechile DAC-uri în față limitând ”bun-simțul” călătorilor, permitând vizibilitatea șoferului astfel anulându-se prima jumătate a ușii 1. La MB Citaro, s-au pus niște sfori auto (se găsesc în comerț) tot așa pentru limitatea călătorilor și au apărut niște abțipilde ”Nu staționați lângă șofer”, tot așa anulându-se prima jumătate a ușii 1 (care defapt e închisă cu pătratul), însă la VDL când e aglomerație e JALE. :evil: Că dacă șoferii nu le-ar spune călătorilor să se ducă în spate și n-ar fi foarte atenți, din cauza vizibilității proaste ar mai da și de belele...

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 1689

Incepe iarasi discutia despre necesitatea stringenta a sfintei colivii a Mariei Sale Conducatorul de vehicul de transport in comun ?
Poate ar fi cazul sa ne gindim la cabina si pentru dube, ca acolo riscul e si mai mare

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 cris_m

Reveniti la discutii despre troleibuzele in sine, aspectul cabinei s-a discutat si rasdicutat, rezultatul fiind mereu acelasi, adica nul!

 


Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Andrei Andraș

Cu asemenea gândire, cum că mereu trebuie cotețuri la șoferi, nu vom evolua niciodată.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 1689

cris_m wrote:
Reveniti la discutii despre tramvaiele [...]


Erm... aici nu eram la troleibuze ...? Sau am gresit strada ... :D

 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Utilizator anonim

Se gandea la preferatele lui V3A  :ugeek:

 



Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 aztec

Tramvai, troleu sau autobuz...nu conteaza, discutia e aceiasi.
Dar trebuie sa o depasim, ca oricum nu putem schimba nimic. E cutuma ITB..

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Albert

Mâine aflam cine s-a înscris la licitație. 8-)

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Dragos31

Hai cu Solaris Trollino! :)  :bere:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Gata, a intrat in evaluare tehnica, maine vedem cine s-a bagat.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Razvan021

Ne anunta primaria diseara probabil, cum au facut si la tramvaie :?  :?

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430450 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use