Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020
1272 posts, 324704 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
IK4
Perioadele de imobilizare sunt strict reglementate prin documentatia din licitatie, iar furnizorul va plati penalizari substantiale in cazul intarzierilor si neasigurarii unui procent zilnic impus de autobuze la strada. Pentru semnarea contractului, castigatorul va trebui sa depuna o garantie intr-un cont, de unde va fi executat in caz de divergente. Spre deosebire de cazul Citaro, unde am avut autobuze care dupa cei 3 ani de garantie au stat 3-4 ani la gard pe capre si nu a platit nimeni.
Referitor la speculatia ca pretul turcilor de 250.000 Euro ar fi umflat fata de 182.000 Euro in Malta, atunci de credeti ca nu a castigat Mercedes, MAN sau chiar Karsan? Atribuirea s-a facut clar pe pretul cel mai mic, nu cred ca turcii au avut punctaje tehnice mai bune decat nemtii.
Retineti ca mentenanta inclusa de 4+4 ani a fost solicitata tuturor participantilor la licitatie. Nu e ceva ce este oferit de catre Otokar. Ei doar au avut probabil pretul cel mai mic.
Perioadele de imobilizare sunt strict reglementate prin documentatia din licitatie, iar furnizorul va plati penalizari substantiale in cazul intarzierilor si neasigurarii unui procent zilnic impus de autobuze la strada. Pentru semnarea contractului, castigatorul va trebui sa depuna o garantie intr-un cont, de unde va fi executat in caz de divergente. Spre deosebire de cazul Citaro, unde am avut autobuze care dupa cei 3 ani de garantie au stat 3-4 ani la gard pe capre si nu a platit nimeni.
Referitor la speculatia ca pretul turcilor de 250.000 Euro ar fi umflat fata de 182.000 Euro in Malta, atunci de credeti ca nu a castigat Mercedes, MAN sau chiar Karsan? Atribuirea s-a facut clar pe pretul cel mai mic, nu cred ca turcii au avut punctaje tehnice mai bune decat nemtii.
Retineti ca mentenanta inclusa de 4+4 ani a fost solicitata tuturor participantilor la licitatie. Nu e ceva ce este oferit de catre Otokar. Ei doar au avut probabil pretul cel mai mic.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
TibiV
Ba fix aici este cred ca este diferenta de pret...
Indiferent ce se intampla - fie se uzeaza placutele si se inlocuiesc, fie se caleaza motorul si se schimba cu totul - la finele celor 4 ani toate cele 400 de autobuze trebuie sa fie perfect functionale, de la becuri de pozitie la AC si de la anvelope la conexiunea IT.
Iar faptul ca producatorul asigura service-ul inca 4 ani (chiar daca filtrele si placutele nu vor mai fi gratis) inca 4 ani inseamna ca pur si simplu vehiculelel alea vor functiona inca 4 ani.
Atentie !...
Nu spun ca Otokar este cea mai buna alegere.
Spun doar ca "pretul de catalog" nu este relevant.
Asa cum nu ar fi relevant pretul unei masini pe care o cumpar "la juma' de pret" din India, in timpul unei excursii, o platesc acolo in magazin si o aduc in Romania.
Iar dupa aia constat ca fiecare piesa/revizie ma costa de 5 ori mai mult....
(P.S.
Nu am fost niciodata in India... Dar alta comparatie mai expresiva nu mi-a trecut prin cap. Dar pot incerca cu Botswana sau Lesotho...)
Robert wrote:
Mai exact costă 68.000 de euro întreținerea full service pentru 4 ani.
(...)
Deci 68.000 euro pentru filtre, plăcuțe și alte consumabile. Mai exct 17.000 euro, adică puțin peste 1.000 euro/lună și undeva la 300 de euro/zi. Sunt tare curios ce costă 300 de euro/zi la exploatarea unui Otokar? Vedeți voi, aici este boomul dat și ascuns fix în această mentenanță
Ba fix aici este cred ca este diferenta de pret...
Indiferent ce se intampla - fie se uzeaza placutele si se inlocuiesc, fie se caleaza motorul si se schimba cu totul - la finele celor 4 ani toate cele 400 de autobuze trebuie sa fie perfect functionale, de la becuri de pozitie la AC si de la anvelope la conexiunea IT.
Iar faptul ca producatorul asigura service-ul inca 4 ani (chiar daca filtrele si placutele nu vor mai fi gratis) inca 4 ani inseamna ca pur si simplu vehiculelel alea vor functiona inca 4 ani.
Atentie !...
Nu spun ca Otokar este cea mai buna alegere.
Spun doar ca "pretul de catalog" nu este relevant.
Asa cum nu ar fi relevant pretul unei masini pe care o cumpar "la juma' de pret" din India, in timpul unei excursii, o platesc acolo in magazin si o aduc in Romania.
Iar dupa aia constat ca fiecare piesa/revizie ma costa de 5 ori mai mult....
(P.S.
Nu am fost niciodata in India... Dar alta comparatie mai expresiva nu mi-a trecut prin cap. Dar pot incerca cu Botswana sau Lesotho...)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
subway guru
Eu am fost si pot sa-ti spun ca acolo un Logan <basic> e considerat masina de boier
Eu am fost si pot sa-ti spun ca acolo un Logan <basic> e considerat masina de boier
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Exista autoturisme la care timp de zece ani reviziile au costat mai putin de 1000 EUR lei in total, autoturisme cu 150 000 km rulati. Merge "bateria" ca la inceput, tabla este intacta, prezoanele se desfac usor in caz de nevoie. Bineinteles ca la 500 000 km va costa mai mult mai mult mentenanta, dar nu la nivelul asta si cei din Malta nu cred ca nu au cerut deloc perioada de garantie.
Apoi, avem personal calificat in autobaze, dar e o mica problema cu achizitia de produse non-UE?
PS: masinile de care vorbeam la inceput sunt germane, nu sunt nici macar frantuzesti si italiene, daramite turcesti.
Diferenta se vede si in pretul unor SH dupa aceeasi perioada de folosire...
Exista autoturisme la care timp de zece ani reviziile au costat mai putin de 1000 EUR lei in total, autoturisme cu 150 000 km rulati. Merge "bateria" ca la inceput, tabla este intacta, prezoanele se desfac usor in caz de nevoie. Bineinteles ca la 500 000 km va costa mai mult mai mult mentenanta, dar nu la nivelul asta si cei din Malta nu cred ca nu au cerut deloc perioada de garantie.
Apoi, avem personal calificat in autobaze, dar e o mica problema cu achizitia de produse non-UE?
PS: masinile de care vorbeam la inceput sunt germane, nu sunt nici macar frantuzesti si italiene, daramite turcesti.
Diferenta se vede si in pretul unor SH dupa aceeasi perioada de folosire...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Goldmund
A citit cineva contractul cu atentie? Ce scrie cu litere de o schioapa in acel contract, a citit cineva in ce conditii exista acea mentenanta?!?
De ex. daca constructorul, furnizorul de autobuze specifica ca doar pe drumuri practicabile exista o mentenanta de 8 ani, cineva poate sa ne zica dupa doi ani ca " de, drumurile noastre nu sunt bune, Primaria va plati totul" si atunci venim de unde am plecat:
firmele din est(din sud-est) UE sau din nonUE au o alta seriozitate decat firmele care isi respecta cuvantul. Inteleg ca municipalitatea Cluj cumpara autobuze europene cu bani din UE. Si vor sa mai cumpere atunci cand UE le mai da bani pentru noile autobuze. Cum este acest contract cu Turcia?! Este finanta tot de UE?
Ar mai fi ceva:
siguranta calatorilor, scris cu litera mare la autobuzele din vestul Europei. Cine stie cum se comporta aceste autobuze noi in caz de accident cu un tramvai, cu un alt autobuz, etc.. Poate autobuzele turcesti or fi bune, dar atentie la promisiuni din partea politicienilor si oamenilor de langa ei...
PS
Ce bine ca inca nu se achizitioneaza noile trenuri de metrou. Cu acesti "conducatori" probabil ca vor cumpara trenurile din Pakistan.
Robert24 wrote:Florinds wrote:
Otokar a produs în trecut autobuze și pentru sistemul național de transport public maltez. Potrivit presei de la Valetta, firma turcească a furnizat, în iunie 2016, 33 de autobuze din aceeași gama care va popula o mare parte din flota contractată de Primăria Municipiului București. Dacă maltezii au plătit 182.000 de euro pentru un autobuz, Bucureștiul achită un preț mediu de 250.000 de euro pentru același produs.
Deja m-am saturat sa tot repet - comparati mere cu mere, nu mere cu ceapa!
Garantia aia de 8 ani, din care primii 4 sunt full, costa. Mult! Alea din Malta nu au asa ceva!
A citit cineva contractul cu atentie? Ce scrie cu litere de o schioapa in acel contract, a citit cineva in ce conditii exista acea mentenanta?!?
De ex. daca constructorul, furnizorul de autobuze specifica ca doar pe drumuri practicabile exista o mentenanta de 8 ani, cineva poate sa ne zica dupa doi ani ca " de, drumurile noastre nu sunt bune, Primaria va plati totul" si atunci venim de unde am plecat:
firmele din est(din sud-est) UE sau din nonUE au o alta seriozitate decat firmele care isi respecta cuvantul. Inteleg ca municipalitatea Cluj cumpara autobuze europene cu bani din UE. Si vor sa mai cumpere atunci cand UE le mai da bani pentru noile autobuze. Cum este acest contract cu Turcia?! Este finanta tot de UE?
Ar mai fi ceva:
siguranta calatorilor, scris cu litera mare la autobuzele din vestul Europei. Cine stie cum se comporta aceste autobuze noi in caz de accident cu un tramvai, cu un alt autobuz, etc.. Poate autobuzele turcesti or fi bune, dar atentie la promisiuni din partea politicienilor si oamenilor de langa ei...
PS
Ce bine ca inca nu se achizitioneaza noile trenuri de metrou. Cu acesti "conducatori" probabil ca vor cumpara trenurile din Pakistan.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
UE nu da bani pt cumpararea de autobuze clasice.
UE nu da bani pt cumpararea de autobuze clasice.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
iliutu
Ma gandesc ca e posibil totusi ca autobuzele sa fie mai bine realizate, fiind o comanda mare, ca sa constitue o buna referinta pentru producator, care vrea sa intre pe piata.
Ma gandesc ca e posibil totusi ca autobuzele sa fie mai bine realizate, fiind o comanda mare, ca sa constitue o buna referinta pentru producator, care vrea sa intre pe piata.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert
Când începi să produci ceva pentru prima dată în număr mai mare primele modele vor ieși cu defecte, nici de cum calitate mai bună. În industria auto un produs realizat în câteva mii de exemplare va fi tot timpul mai bun decât unul proaspăt produs. Problemele în urma exploatării de zi cu zi abia atunci vor fi observate.
Deci colegul are dreptate că Bucureștiul va fi cobai în acest caz. Lucru ce putea fi ușor evitat prin introducerea unui aspect în licitație și anume ca produsul să mai fi fost comercializat în minim x exemplare în UE.....și uite cum eliminai Otokar. Problema este că nu s-a vrut eliminarea Otokar.
Când începi să produci ceva pentru prima dată în număr mai mare primele modele vor ieși cu defecte, nici de cum calitate mai bună. În industria auto un produs realizat în câteva mii de exemplare va fi tot timpul mai bun decât unul proaspăt produs. Problemele în urma exploatării de zi cu zi abia atunci vor fi observate.
Deci colegul are dreptate că Bucureștiul va fi cobai în acest caz. Lucru ce putea fi ușor evitat prin introducerea unui aspect în licitație și anume ca produsul să mai fi fost comercializat în minim x exemplare în UE.....și uite cum eliminai Otokar. Problema este că nu s-a vrut eliminarea Otokar.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Cum de exemplu in caietul de sarcini pentru tramvaie apare clar ca NU se accepta prototipuri.
Cum de exemplu in caietul de sarcini pentru tramvaie apare clar ca NU se accepta prototipuri.
cerinta.PNG (32.88 KB; downloaded 2030 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
Totuși autobuzele acestea nu sunt produse începând cu anul 2016, nu ?
De ce să fie introdusă clauza ca să fie comercializate numai în UE ? Adică toată Terra se reduce la UE ?
Ok, parcă în USA ar circula numai autorturisme americane și în UE numai europene și în Korea numai koreene și în Japonia numai japoneze...
Totuși autobuzele acestea nu sunt produse începând cu anul 2016, nu ?
De ce să fie introdusă clauza ca să fie comercializate numai în UE ? Adică toată Terra se reduce la UE ?
Ok, parcă în USA ar circula numai autorturisme americane și în UE numai europene și în Korea numai koreene și în Japonia numai japoneze...
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert
Irelevant in ce an a fost lansat modelul, atat timp cat din cel articulat a vandut 1 bucata. Destul de alarmant zic eu si probabil exista un motiv lesne.
Irelevant in ce an a fost lansat modelul, atat timp cat din cel articulat a vandut 1 bucata. Destul de alarmant zic eu si probabil exista un motiv lesne.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Goldmund
O fi la autoturisme, cu toate ca nimeni nu doreste sa cumpere pt. piata americana sau europeana cateva zeci de mii autoturisme a unei firme chinezesti mai putin cunoscute...Insa la autobuze e alta mancare de peste: fiecare contnent are criteriile sale despre calitate, siguranta, etc.. De aceea nu prea vedem autobuze specific pt. UE circuland prin Canada, Australia sau USA. Acolo circula alte autobuze. alte standarde, chiar daca uneori firmele sunt....europene, cunoscute si produc acolo.
Si da. totul se reduce la UE cand exista norme date de UE doar pt. autobuzele de oras din UE.
andrei11 wrote:
Totuși autobuzele acestea nu sunt produse începând cu anul 2016, nu ?
De ce să fie introdusă clauza ca să fie comercializate numai în UE ? Adică toată Terra se reduce la UE ?
Ok, parcă în USA ar circula numai autorturisme americane și în UE numai europene și în Korea numai koreene și în Japonia numai japoneze...
O fi la autoturisme, cu toate ca nimeni nu doreste sa cumpere pt. piata americana sau europeana cateva zeci de mii autoturisme a unei firme chinezesti mai putin cunoscute...Insa la autobuze e alta mancare de peste: fiecare contnent are criteriile sale despre calitate, siguranta, etc.. De aceea nu prea vedem autobuze specific pt. UE circuland prin Canada, Australia sau USA. Acolo circula alte autobuze. alte standarde, chiar daca uneori firmele sunt....europene, cunoscute si produc acolo.
Si da. totul se reduce la UE cand exista norme date de UE doar pt. autobuzele de oras din UE.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Sa fim realisti ca nici la automobile nu prea sunt aceleasi daca ne referim la SUA si EU. In SUA automobilele sunt mai mari, mai voluminoase, au motoare mai puternice si consuma mai mult (datorita distantelor mari si costului redus la carburant) samd. Idem nici prin EU nu o sa vedeti automobile construite dupa standardele din SUA, masini ce ocupa 1,5 benzi (*exagerare) in latime. Mai vezi Hummer-uri, dar ustura rau la portofel.
Cam pe fiecare continent gasesti particularitati datorate culturii, puterii de lobby a producatorilor de petrol (cum este cazul in SUA), reliefului, climei, densitatii populatiei sau, desigur, legislatiei. Iar vehiculele si standardele sunt adaptate tuturor acestor factori.
Sa fim realisti ca nici la automobile nu prea sunt aceleasi daca ne referim la SUA si EU. In SUA automobilele sunt mai mari, mai voluminoase, au motoare mai puternice si consuma mai mult (datorita distantelor mari si costului redus la carburant) samd. Idem nici prin EU nu o sa vedeti automobile construite dupa standardele din SUA, masini ce ocupa 1,5 benzi (*exagerare) in latime. Mai vezi Hummer-uri, dar ustura rau la portofel.
Cam pe fiecare continent gasesti particularitati datorate culturii, puterii de lobby a producatorilor de petrol (cum este cazul in SUA), reliefului, climei, densitatii populatiei sau, desigur, legislatiei. Iar vehiculele si standardele sunt adaptate tuturor acestor factori.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
E plină Europa de Hyundai / Daeoo iar prin București mă tot încurc de Forduri. Așa, din filme, New Yorkul / L.A - ul e plin de W - uri. Să nu mai spun de motoare, BMW - ul nu mai fabrică din Al II - lea Război Mondial.
iar la avioane pe cursele interne UE nu găsești numai Airbus. La fel, în USA aud de multe Airbusuri pe cursele lor interne.
_______________
Eu nu sunt nici pro nici contra turcismelor, dar parcăTurcia are teritorii și în Europa și parcă emembru de bază NATO.
_________________
Chiar n-am urmărit subiectul, dar nu sunt multe maxi-uri turcești în București ?
Și auzi pe mulți că s-au dus să se trateze medical în clinicele din Istambul.
________________
Goldmund, aștept să-mi răspunzi la Politikă cum e cu justiția americană, Bill spus și Clinton și cu Teo Peter.
E plină Europa de Hyundai / Daeoo iar prin București mă tot încurc de Forduri. Așa, din filme, New Yorkul / L.A - ul e plin de W - uri. Să nu mai spun de motoare, BMW - ul nu mai fabrică din Al II - lea Război Mondial.
iar la avioane pe cursele interne UE nu găsești numai Airbus. La fel, în USA aud de multe Airbusuri pe cursele lor interne.
_______________
Eu nu sunt nici pro nici contra turcismelor, dar parcăTurcia are teritorii și în Europa și parcă emembru de bază NATO.
_________________
Chiar n-am urmărit subiectul, dar nu sunt multe maxi-uri turcești în București ?
Și auzi pe mulți că s-au dus să se trateze medical în clinicele din Istambul.
________________
Goldmund, aștept să-mi răspunzi la Politikă cum e cu justiția americană, Bill spus și Clinton și cu Teo Peter.
📖 Pagination options