Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 300169 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 91
 
 

📖 Pagination options
  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Scuze  nu am stiut ca nu mai fac autobuze urbane.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 TibiV

Victor92 wrote:
Sustin ideea lui Robert de a cumpara autobuze o data la 1-2 ani si nu intr-o cantitate mare ...


Oare de ce nu se aplica sistemul din aviatie ?
Acolo, ca si in cazul autobuzelor, termenele de livrare sunt foarte lungi... (Nu iti poate livra nimeni 30 de avioane peste 5 luni de la comanda)

Si atunci in aviatie se foloseste sistemul "30 de bucati comanda ferma cu livrare incepand de anul viitor, 20 de bucati precomanda cu livrare peste 2-3 ani".
Daca financiar nu stai bine peste un sau doi, poti renunta la partea de "precomanda" fara sa pierzi prea multi bani (avansul este mai mic, pentru ca si termenul de livrare este mai indepartat).
Daca financiar stati bine, iei si "precomanda", si de data asta esti in avantaj -  primesti aparatele la termenul initial, dar tu ai imobilizat mai putini bani in avansul platit producatorului. Si obtii ceva despre care s-a discutat, si nu este deloc de neglijat: uniformitatea flotei...
(In aviatie uniformitatea flotei - adica o gama mai mica a pieselor de schimb - este mai importanta decat la flotele rutiere... )

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

Asa este. Aici, ca si in aviatie, este o mare diferenta daca ai 2 familii de autobuze sau daca ai doar una. Sa avem Mercedes si MAN e ca si cum Tarom ar face greseala enorma de a avea Airbus si Boeing... ah, stai...... (si mai au si ATR!!)
Ganditi-va la costurile de intretinere diferite, piese de schimb diferite, trainingul de personal diferit (intre cele 2 familii de autobuze). Daca cedeaza un Citaro, soferul de pe el ori e scolit si pe Lion's City, deci il poate folosi, ori ramane in pana... la propriu. Ca si mecanic, trebuie sa ai pregatire atat pentru C2 cat si pentru LC pentru a putea efectua mentenanta. Instruirea costa bani. Sau, angajezi mecanici specializati pentru fiecare familie => mai multe salarii => eficienta redusa.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar voi credeti ca mecanicii din autobaze se pricep sa execute lucrari complexe de reparatie a unui MB? Ei schimba consumabilele cum le-or schimba si pe alea si se mai baga la lucruri marunte. Celelalte reparatii sunt facute la evobus. Va dau un exemplu de lucrari facute prost in autobaza schimbarea farurilor care nu mai sunt reglate cu aparatul si bat total aiurea. Parerea mea ca Citaro a avut cam slabuta lumina pe faza scurta datorita lupei. Parca luminau mai bine cele de DAC cand erau bine reglate.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Goldmund

"Secretul" autobuzelor longevive ar fi niciodata sa nu circule o zi intreaga la capacitatea maxima de calatori, nu  zi de zi, saptamana de saptamana.... Si de aceea sunt permanent pt. autobuze "G" si nu doar 10%, ci 98% din cate cumpara un oras. Alte orase ale Romaniei stiu, Bucurestiul(chiar acest urias oras!)nu stie. In septembrie 2017 aflandu-ma in Bucuresti am vrut sa iau un autobuz spre centrul orasului de la Piata Presei Libere. Primele doua autobuze erau atat de aglomerate incat nu s-a suit nimeni in ele - m-am simtit catapultat in anii dictaturii, cand "mergeam" pe scari...E rusinos pt un oras modern, european asa ceva...
Acum, alte orase europene poate nu le trebuie decat cateva zeci-pana intr-o suta de autobuze articulate odata pe an, sau la doi ani. La noi se asteapta pana cand transportul in comun intra in colaps, ... La tramvaie e si mai mare dezastrul, de zeci si zeci de ani nu se schimba nimic...in capitala.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Daddy

Marele risc pe care il vad cu autobuzele articulate ar fi ca, foarte probabil, regia nu se va abtine sa faca economie (suntem in Romania!) si vor inlocui autobuzele de 12 metri de pe o linie cu un numar mai mic de autobuze articulate. Numarul de ture va scadea, intervalele de succedare vor creste dar pe hartie capacitatea de transport ora sens va fi aceeasi sau poate chiar un pic mai mare. Se va face economie la soferi, motorina dar calatorul va sta mai mult in statie, eu asa vad ca ar evolua lucrurile in cazul unei inlocuiri "in masa" a autobuzelor simple cu articulate. Aceste articulate ar trebui sa circule pe linii deja cu frecvente foarte bune dar cu capacitate ce trebuie marita (gen 104,381,335), nu pe linii care circula la 15 minute a caror frecventa trebuie in primul rand imbunatatita si asta se face usor prin cateva ture in plus.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Pe liniile aglomerate din Bucuresti clar trebuie autobuze articulate. Iar la tramvaie eu nu inteleg cum mai ies de la reparatii capitale din URAC fara AC in cabina si in salon. AC nu mai este un lux cum cred unii inapoiati ci este o mare necesitate vara la temperaturi foarte mari. Va dati seama si vatmanul in cabina cum se coace 8 ore pe zi. Nici nu se mai poate concentra la asemenea caldura. Dupa mine Aerul Conditiona la masinile/autobuzele noi ar trbui sa fie obligatoriu montat din fabrica pentru ca tine de siguranta circulatiei. Acum depinde si de sofer, in Bucuresti cand erau MB Citaro noi nu prea lasau AC sa mearga il opreau repede sa nu le consume ,,motorina adusa de acasa" de fapt ,,dusa acasa". Aceste masini trebuiau sa ofere un confort maxim pentru pasageri fiind considerate autobuze de lux fata de alte marci. Dar anumiti soferi erau si sunt niste epave comuniste. Nu mai amintesc de cate oglinzi au rupt (cele din dreapta) scuzandu-se ca nu sunt obisnuiti. Pai ca sofer profesionist cu ce sa te obisnuiesti??? Plus ca se si vede din cabina cand o loveste... In alte tari sunt instruiti mai bine si pe simulator dar si in poligon. La noi tot cu spaga se instruieste.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 TibiV

Mihai Craciun a fost amintit in multe controverse...

Dar a publicat acum vreo 10 zile un articol extrem de interesant, desi foarte lung...
Sun de acord cu el in proportie de 90%
Iar prima treime se refera exact la subiectul topicului.

http://www.contributors.ro/sinteze/pericolul-pe-ro%C8%9Bi-de-fier-%E2%80%93-romania-second-hand-si-catastrofalele-ic2/
Citez doar "concluzia":
Cauza directă a faptului că astăzi Bucureștiul mai are în exploatare pe străzi doar 600 de rable, depășite nu doar moral, ci și tehnic – căci proverbiala proasta întreținere românească le-a înjumătățit durata de viață tehnică – este, oricât ar fi de contraintuitiv, fix decizia neinspirată de acum 12 ani de a cumpăra 1000 de autobuze noi deodată. Și pentru că o greșeală nu a fost suficientă, astăzi PMB și RATB se pregătesc să o repete. În locul unui plan de înlocuire continuă de câte 100 de vehicule noi anual, regia bucureșteană pregătește o nouă licitație mamut, de 400 de autobuze. Dar nu te poți pune cu sindromul de ctitor al politicianului român și nici cu mentalitatea heirupistă de secretar de partid de județeană a celor mai mulți dintre conducătorii din administrația publică. Deci principiile de management moderne nu intră în discuție.

Închizând paranteza RATB, un vehicul este „second-hand” doar între expirarea duratei de viață morală și expirarea duratei de viață tehnică. După ce durată de viață tehnică este depășită, vehiculul devine pur și simplu un gunoi, chiar dacă cineva, fie ea și o administrație publică sau o firmă privată din România, se chinuie încă să-l mai folosească. Iar această distincție este extrem de importantă pentru a înțelege starea parcului de vehicule de transport din România.

Doar câteva exemple de durată de viață tehnică tipică:
• autoturisme – 10 ani
• autobuze, autocamioane – 20 de ani
• trenuri – 30 de ani
• avioane comerciale – 25 de ani

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Costin

De acord cu concluzia dar ipoteza e gresita. RATB nu are "rable" depasite "moral" si "tehnic", este tendentios sa pleci de la ideea asta. RATB isi intretine flota execrabil - asta e corect - dar flota in sine nu se incadreaza in descrierea lui M. C.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Calaretul

Mai este putin si se anunta castigatorul licitatiei  :D Astept cu nerabdare sa aflu ce masini vom primi pentru Capitala

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Daddy

Nicio noutate aici, era vorba de 5 decembrie? Sau trebuie sa asteptam o zi, doua, sa catadicseasca responsabili din primarie sa redacteze un comunicat de presa?

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

Poate azi, doar azi-noapte a venit mos Nicolae nu? :D

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 neb1

http://www.economica.net/autobuzele-noi-pentru-bucuresti-mai-asteapta--firea-prelungeste-pana-pe-10-martie-evaluarea-ofertelor_147153.html

Primăria Bucureştiului a prelungit până pe 10 martie 2018 termenul de evaluare a ofertelor pentru achiziţia celor 400 de autobuze noi. Termenul iniţial la care trebuia să anunţe un câştigător a fost ieri, 5 decembrie.


PAM PAM

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Costin

N-a dat nimeni spaga inca. :evil:

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use