Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 428003 views
📖 Pagination options
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Comparatia ta este putin gresita, deoarece Renault detine Dacia iar aici Siemens nu detine Astra Vagoane Calatorii ci este o firma independenta cum a fost Dacia in '69. Pana la urma macar s-a iasa Astra la licitatie.
Klausenburg wrote:
Siemens a vandut licenta pentru platforma tehnica Combino Plus. Conceptul si designul Imperio apartin 100% Astra. O comparatie din domeniul auto mai nimerita ar fi ca atat Logan cat si Sandero sunt fabricate utilizand platforma tehnica B0, practic Renault Clio 2 din 1998. Ceea ce nu inseamna ca foloseste aceleasi scaune, faruri etc. de la Clio 2.
Comparatia ta este putin gresita, deoarece Renault detine Dacia iar aici Siemens nu detine Astra Vagoane Calatorii ci este o firma independenta cum a fost Dacia in '69. Pana la urma macar s-a iasa Astra la licitatie.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Tare asta... Se bat chinezii cu turcii... Prefer turcii în cazul ăsta. Tipic românește... Avem de ales între 2 rele.
Tare asta... Se bat chinezii cu turcii... Prefer turcii în cazul ăsta. Tipic românește... Avem de ales între 2 rele.
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Am mai citit fraza asta de la dvs. in cateva posturi precedente, poate detaliati.
Am mai citit fraza asta de la dvs. in cateva posturi precedente, poate detaliati.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
De ce "s-a iasa" Astra? Dar VFU ce are? Nu ti-a placut prototipul lor? Acu unii sunt mai romani ca altii sau cum?
Se bat doi romani (ca chiorii sper eu) si noi deja luam partea Astrei, e by default sau cum?
Vom avea tramvaie romanesti. Asta conteaza. Si daca sunt macar cat V3A-urile de bune, de usor de reparat si de versatile, eu zic ca e jackpot.
De ce "s-a iasa" Astra? Dar VFU ce are? Nu ti-a placut prototipul lor? Acu unii sunt mai romani ca altii sau cum?
Se bat doi romani (ca chiorii sper eu) si noi deja luam partea Astrei, e by default sau cum?
Vom avea tramvaie romanesti. Asta conteaza. Si daca sunt macar cat V3A-urile de bune, de usor de reparat si de versatile, eu zic ca e jackpot.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Robert
Tristă, foarte tristă evoluția licitațiilor. Din păcate pentru capitală au rămas doar firmele din coadă, fiindcă nimeni întreg la cap nu se mai leagă la cap cu corupția din capitală. Au ajuns să concureze 2 firme care una a produs 6 tramvaie, iar cealaltă 1 care nu l-a omologat nici măcar în ziua de astăzi. Suntem în stare să le atribuim contracte de vreo 300 milioane de euro crezând că ce, o să crească economia româniei peste noapte? Blidar și Gruia Stoica fac afaceri de ani de zile și le fac pentru ei, nu sunt implicați în nimic altceva decât cercetări penale pentru diverse infracțiuni
Acum din toată România asta aș vrea și eu măcar un jurnalist să meargă la Blidar să îl întrebe sincer cum plănuiește el să livreze +200 de tramvaie, când deja are câștigate 4 licitații din care 3 sunt semnate contractele parcă, și el nu a livrat în primele 6 luni nici măcar 1 tramvai. Avem poze cu unul pe bucăți amărât și ăla cu 3 muncitori chemați la poză realizată prin Octombrie. Și văd aici că mai scrie lumea să câștige Astra. Să facă ce? Că nu sunt în stare să facă un tramvai pe lună.
Știe cineva în cât timp au modernizat cele 20 pentru Timișoara, asta ar putea fi un calcul de reper? Dar eu cred că le-a luat 1 an. Deci Astra ar termina în vreo 5-6 ani livrările...până atunci le face și facelift
Tristă, foarte tristă evoluția licitațiilor. Din păcate pentru capitală au rămas doar firmele din coadă, fiindcă nimeni întreg la cap nu se mai leagă la cap cu corupția din capitală. Au ajuns să concureze 2 firme care una a produs 6 tramvaie, iar cealaltă 1 care nu l-a omologat nici măcar în ziua de astăzi. Suntem în stare să le atribuim contracte de vreo 300 milioane de euro crezând că ce, o să crească economia româniei peste noapte? Blidar și Gruia Stoica fac afaceri de ani de zile și le fac pentru ei, nu sunt implicați în nimic altceva decât cercetări penale pentru diverse infracțiuni
Acum din toată România asta aș vrea și eu măcar un jurnalist să meargă la Blidar să îl întrebe sincer cum plănuiește el să livreze +200 de tramvaie, când deja are câștigate 4 licitații din care 3 sunt semnate contractele parcă, și el nu a livrat în primele 6 luni nici măcar 1 tramvai. Avem poze cu unul pe bucăți amărât și ăla cu 3 muncitori chemați la poză realizată prin Octombrie. Și văd aici că mai scrie lumea să câștige Astra. Să facă ce? Că nu sunt în stare să facă un tramvai pe lună.
Știe cineva în cât timp au modernizat cele 20 pentru Timișoara, asta ar putea fi un calcul de reper? Dar eu cred că le-a luat 1 an. Deci Astra ar termina în vreo 5-6 ani livrările...până atunci le face și facelift
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Pe langa faptul ca au pus 70% la pret, au cerut si experienta aproape ZERO, ei au cerut ca ofertantii sa fi livrat minimum 20 de tramvaie, din care si alea puteau sa fie doar modernizari. La bugetul de 1,7 milioane de euro bucata se puteau baga si aia grei, dar nu s-a vrut.
Robert wrote:
Au ajuns să concureze 2 firme care una a produs 6 tramvaie, iar cealaltă 1 care nu l-a omologat nici măcar în ziua de astăzi.
Pe langa faptul ca au pus 70% la pret, au cerut si experienta aproape ZERO, ei au cerut ca ofertantii sa fi livrat minimum 20 de tramvaie, din care si alea puteau sa fie doar modernizari. La bugetul de 1,7 milioane de euro bucata se puteau baga si aia grei, dar nu s-a vrut.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Ce conteaza? Sunt romani, sustinem industria locala etc etc. Ce sa caute numele grele? sa castige ei si sa zicem iar "dar tramvaie romanesti de ce nu? se fac unele bune la Arad, merg si la export!".
Ce conteaza? Sunt romani, sustinem industria locala etc etc. Ce sa caute numele grele? sa castige ei si sa zicem iar "dar tramvaie romanesti de ce nu? se fac unele bune la Arad, merg si la export!".
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Avem 3 producători posibili în țară.
1) URAC. Știm cu toții ce le poate pielea.. Nu mai discutăm...
2) Astra Arad. Care am senzația că își bat joc rău de tot.
3) VFU. Au făcut acolo niște modernizări vai de ele.
Și sincer, contestam pe turci? Nu că nu sunt naționalist... Dar nu am cu ce. Vreau tramvaie românești... De unde?
V3A de toate tipurile sunt cu un picior în groapă, Bucur LF știm și noi ce fiasco este (și se caută fonduri pentru altele, ediția 2020). Despre ce vorbim? Dacă nu se iau tramvaie noi, nu e bine, dacă se iau, nu e bine...în timpul ăsta, liniile sunt praf și pulbere.
Să trimită turcii tramvaie în format CKD la URAC. Oricum ar asambla URAC, tot mitralieră iese.
Avem 3 producători posibili în țară.
1) URAC. Știm cu toții ce le poate pielea.. Nu mai discutăm...
2) Astra Arad. Care am senzația că își bat joc rău de tot.
3) VFU. Au făcut acolo niște modernizări vai de ele.
Și sincer, contestam pe turci? Nu că nu sunt naționalist... Dar nu am cu ce. Vreau tramvaie românești... De unde?
V3A de toate tipurile sunt cu un picior în groapă, Bucur LF știm și noi ce fiasco este (și se caută fonduri pentru altele, ediția 2020). Despre ce vorbim? Dacă nu se iau tramvaie noi, nu e bine, dacă se iau, nu e bine...în timpul ăsta, liniile sunt praf și pulbere.
Să trimită turcii tramvaie în format CKD la URAC. Oricum ar asambla URAC, tot mitralieră iese.
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Eu unul m-am referit strict la licitația pentru tramvaie de 36 m. La cealaltă licitație, amândouă firmele sunt românești.
Puss in Boots wrote:
De ce "s-a iasa" Astra?
Eu unul m-am referit strict la licitația pentru tramvaie de 36 m. La cealaltă licitație, amândouă firmele sunt românești.
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Turcii si-au mărit capacitatea de producție la 20 de tramvaie pe lună si sigur nu-i intereseaza o colaborare cu URAC care nu este modernizat.
Nenea_titi wrote:
Să trimită turcii tramvaie în format CKD la URAC. Oricum ar asambla URAC, tot mitralieră iese.
Turcii si-au mărit capacitatea de producție la 20 de tramvaie pe lună si sigur nu-i intereseaza o colaborare cu URAC care nu este modernizat.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
URAC n-are ce cauta pentru ca nu este o entitate de sine statatoare.
16 tramvaie pe luna, nu 20.
Nenea_titi wrote:
Avem 3 producători posibili în țară.
1) URAC. Știm cu toții ce le poate pielea.. Nu mai discutăm...
URAC n-are ce cauta pentru ca nu este o entitate de sine statatoare.
don_napoleon wrote:Nenea_titi wrote:
Să trimită turcii tramvaie în format CKD la URAC. Oricum ar asambla URAC, tot mitralieră iese.
Turcii si-au mărit capacitatea de producție la 20 de tramvaie pe lună si sigur nu-i intereseaza o colaborare cu URAC care nu este modernizat.
16 tramvaie pe luna, nu 20.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
16 tramvaie/lună este foarte bine. 16 tramvaie înseamnă efectiva pentru 2 linii medii. Poate chiar 3, din alea mai sărăcuțe.
16 tramvaie/lună este foarte bine. 16 tramvaie înseamnă efectiva pentru 2 linii medii. Poate chiar 3, din alea mai sărăcuțe.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
Sa nu mai punem patos in aceasta achizitie. Stim cu totii ce inseamna material rulant modern (ma refer la conditiile de calatorie), ca doar de 12 ani putem calatori liber in spatiul UE si ne-am convins ce si cum.
Totusi, in acest context, trebuie sa fiti obiectivi, ca otomanii au practicat la aceasta licitatie metoda ”Marelui Bazar din Istanbul”. Ce vrei sa-ti scrie pe ceas? DOXA, OLMA, TISSOT, PATEK PHILIPPE?! Se rezolva! E uite ca nu se mai poate in anul de gratie 2019! ”Tramvaiul” nu e ca o apa de toaleta careia i se poate imita ambalajul, dar cu un continut care nu are nicio legatura cu originalul!
PS
Ca sa nu iasa vorbe inutile...Otokar-urile sunt preferatele mele in parcursurile cotidiene. Au tot ce le trebuie pentru niste autobuze ale anilor 2019! Azi dimineata chiar si ambient muzical, cu care eu m-am delectat pana la statia terminus. Probabil era soferul meloman.
Sa nu mai punem patos in aceasta achizitie. Stim cu totii ce inseamna material rulant modern (ma refer la conditiile de calatorie), ca doar de 12 ani putem calatori liber in spatiul UE si ne-am convins ce si cum.
Totusi, in acest context, trebuie sa fiti obiectivi, ca otomanii au practicat la aceasta licitatie metoda ”Marelui Bazar din Istanbul”. Ce vrei sa-ti scrie pe ceas? DOXA, OLMA, TISSOT, PATEK PHILIPPE?! Se rezolva! E uite ca nu se mai poate in anul de gratie 2019! ”Tramvaiul” nu e ca o apa de toaleta careia i se poate imita ambalajul, dar cu un continut care nu are nicio legatura cu originalul!
PS
Ca sa nu iasa vorbe inutile...Otokar-urile sunt preferatele mele in parcursurile cotidiene. Au tot ce le trebuie pentru niste autobuze ale anilor 2019! Azi dimineata chiar si ambient muzical, cu care eu m-am delectat pana la statia terminus. Probabil era soferul meloman.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Pai vezi, aici greșești, compari și preferi Durmazlar, de care aproape nu auzise nimeni (prima oara când am auzit de ei a fost în contextul în care nu mai știu ce publicație îl desemnase cel mai urat tramvai pe Silkworm)cu un gigant,CRRC, care are capacitate anuala de producție 200 de EMU de mare viteza și 1000 de vehicule de transport în comun.
Va vaitati ca Astra poate va întârzia livrarea dar Durmazlar a câștigat o amarata de licitație de 12 tramvaie la
Olsztin și de abia doua bucăți ar urma sa vina la aproape doi ani de la semnarea contractului. Gigantul Durmazlar!
Nenea_titi wrote:
Tare asta... Se bat chinezii cu turcii... Prefer turcii în cazul ăsta. Tipic românește... Avem de ales între 2 rele.
Pai vezi, aici greșești, compari și preferi Durmazlar, de care aproape nu auzise nimeni (prima oara când am auzit de ei a fost în contextul în care nu mai știu ce publicație îl desemnase cel mai urat tramvai pe Silkworm)cu un gigant,CRRC, care are capacitate anuala de producție 200 de EMU de mare viteza și 1000 de vehicule de transport în comun.
Va vaitati ca Astra poate va întârzia livrarea dar Durmazlar a câștigat o amarata de licitație de 12 tramvaie la
Olsztin și de abia doua bucăți ar urma sa vina la aproape doi ani de la semnarea contractului. Gigantul Durmazlar!
📖 Pagination options