Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 429518 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Bun. Atunci să nu mai se cumpere tramvaie noi. V. M.T.P. - urile de la URAC sunt foarte bune, acum încearcă să facă și LF, om vedea ce o fi.
Linia 43 wrote:
"Evident, când totul pare să meargă normal, vine unul și dă cu bâta."
Normal, adică sa se mai fure încă o licitație.
Asa a zis și bietu' Dragnea.
Bun. Atunci să nu mai se cumpere tramvaie noi. V. M.T.P. - urile de la URAC sunt foarte bune, acum încearcă să facă și LF, om vedea ce o fi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Tom
O firmă care nu participă la licitație, depune contestație și câștigă.
Interesant este însă că prin anul 2015, pe alt domeniu, nu tramvaie, undeva tot prin dîmbovițeana capitală, o firmă turcească este descalificată pentru că a "eșuat" să depună garanția de participare, în sensul că lipseau câțiva lei din cuantumul acesteia. Rezultatul a fost că aplicându-se procedura, s'a constatat că garanția turcilor nu întrunește suma stabilită în procedură, deci au fost descalificați. Evident într'o țară în care justiția este o glumă, dar cavalerii ei sunt niște zei pentru care poporul iese în stradă, turcii au câștigat. Că treaba asta se întâmpla într'o perioadă când "trebuia să moară oameni ca să plece Ponta", dar de abia se aranja decorul scenei unde s'a întâmplat asta, dovedește că turcii sunt câștigători pe mâna celora care tocmai au pierdut niște alegeri. Că blidarul avea hale prin URAC pe vremea lui videanu, ca și faptul că acum câștigă la modul ăsta contestația, dovedește că este apropiat intereselor celuilalt grup. Dacă nu mă înșel, imperiile lui autentice sunt pe "platformă" Siemens. Adică nu poți alege neamțul in capul satului și turcul în capul de linie.
Faptul că este foarte probabil că s'au comis niște nereguli, pe care totuși cred că sunt doar prostie și incompetență tolerată, este una, dar este de neacceptat faptul că o firmă care nu a participat, câștigă acum intrând în competiție pe ușa din dos, ca danezii la Euro 1992, pe baza unei decizii politice.
O firmă care nu participă la licitație, depune contestație și câștigă.
Interesant este însă că prin anul 2015, pe alt domeniu, nu tramvaie, undeva tot prin dîmbovițeana capitală, o firmă turcească este descalificată pentru că a "eșuat" să depună garanția de participare, în sensul că lipseau câțiva lei din cuantumul acesteia. Rezultatul a fost că aplicându-se procedura, s'a constatat că garanția turcilor nu întrunește suma stabilită în procedură, deci au fost descalificați. Evident într'o țară în care justiția este o glumă, dar cavalerii ei sunt niște zei pentru care poporul iese în stradă, turcii au câștigat. Că treaba asta se întâmpla într'o perioadă când "trebuia să moară oameni ca să plece Ponta", dar de abia se aranja decorul scenei unde s'a întâmplat asta, dovedește că turcii sunt câștigători pe mâna celora care tocmai au pierdut niște alegeri. Că blidarul avea hale prin URAC pe vremea lui videanu, ca și faptul că acum câștigă la modul ăsta contestația, dovedește că este apropiat intereselor celuilalt grup. Dacă nu mă înșel, imperiile lui autentice sunt pe "platformă" Siemens. Adică nu poți alege neamțul in capul satului și turcul în capul de linie.
Faptul că este foarte probabil că s'au comis niște nereguli, pe care totuși cred că sunt doar prostie și incompetență tolerată, este una, dar este de neacceptat faptul că o firmă care nu a participat, câștigă acum intrând în competiție pe ușa din dos, ca danezii la Euro 1992, pe baza unei decizii politice.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
@Nenea_titi, vad ca ai o placere sa tot repeți VMTP. Ultimele tale 10 mesaje conțin de cel putin 2 ori acest termen. Asta asa ca o paranteza.
Acum te intreb? Tie ti se pare normal sa se cumpere orice, dar doar sa se cumpere ceva? Dacă Durmazlar nu a depus graficul de livrare sau nu l-a depus la timp, de unde știm ca se vor încadra? Am auzit pe aici ca nu ar avea Astra capacitate de producție suficientă. Dar Durmazlar are? Oare chiar poate sa producă 100 de tramvaie intr-un timp atat de scurt? Nici nu consider asta asa de important, cand le fac sau cand le livrează. Important e sa avem ceva. Fie ca sunt Durmazlar sau Astra. Dacă nu le fac la timp vor fi penalizați. Oricum, noi nu suntem pregătiți încă de tramvaie noi. Cred ca doar 41 ar fi apta de tramvaie noi. Pe 1 si 10 nu ar rezista niciun tramvai pe Vasile Milea, iar accesul si curba spre depou sunt cum sunt. Si ma îndoiesc ca cineva va repara aceste defecte pe garantie. Este ca si cum ai cumpara un telefon care nu e water-proof, il bagi in apa si după mergi la garantie cu el. Nu merge asa.
@Nenea_titi, vad ca ai o placere sa tot repeți VMTP. Ultimele tale 10 mesaje conțin de cel putin 2 ori acest termen. Asta asa ca o paranteza.
Acum te intreb? Tie ti se pare normal sa se cumpere orice, dar doar sa se cumpere ceva? Dacă Durmazlar nu a depus graficul de livrare sau nu l-a depus la timp, de unde știm ca se vor încadra? Am auzit pe aici ca nu ar avea Astra capacitate de producție suficientă. Dar Durmazlar are? Oare chiar poate sa producă 100 de tramvaie intr-un timp atat de scurt? Nici nu consider asta asa de important, cand le fac sau cand le livrează. Important e sa avem ceva. Fie ca sunt Durmazlar sau Astra. Dacă nu le fac la timp vor fi penalizați. Oricum, noi nu suntem pregătiți încă de tramvaie noi. Cred ca doar 41 ar fi apta de tramvaie noi. Pe 1 si 10 nu ar rezista niciun tramvai pe Vasile Milea, iar accesul si curba spre depou sunt cum sunt. Si ma îndoiesc ca cineva va repara aceste defecte pe garantie. Este ca si cum ai cumpara un telefon care nu e water-proof, il bagi in apa si după mergi la garantie cu el. Nu merge asa.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
VMTP = Vagon Minier de Transport Persoane. Eu nu mai vreau să se ia nimic. Eventual să se rămână la actualul parc, lumea să meargă cu mașinile personale. Noroc că am acum punctul de lucru la 35 minute de casă. Nu merg nici cu mașina nici cu transportoare de mină. Și mai bine. Mersul pe jos e sănătos. Ce ne mai chinuim să luăm tramvaie noi, sau să fabricăm...linii nu avem, depourile, unele din ele parcă a căzut o bombă, populația nespălată o să împută și picteze noile tramvaie, de fapt asta și merităm. Și VMTP sunt prea mult pentru nivelul de civilizație de aici. Am mers un pic azi cu 243 și 219...știi că nu sunt rele? Troncane un pic acolo, un pic ruginite, dar un chit, o vopsea și o sârmă, și sunt ca noi. Și 152, modern tare, cu ale lui scaune de Thompson v09. Nu vreau LF. La 38 ani încă pot să mă cățăr în pod. Ăia din Viena și Luxemburg sunt retarzi rău de tot ca și ăia din Nisa. Complet LF, sisteme de informare (dar la ce trebuie, se pot strica oricând) de fapt, alea din Luxemburg nici nu sunt bune, merg pe baterii, nu au clopot mecanic ci digital, nu au manivelă și federe să Troncane la frâne să îl auzi de la 2 km. Nu trebuie cheie să dai la federe, au deblocare electrică. ..A... Mai e un aspect acolo...riști să te calce tramvaiul că nu se aude când merge. Se aude un pic... Când pleacă, convertizoarele. Încă ceva, acolo vara e răcoare și plăcut în tramvai și iarna cald. Retarzi rău ăștia domne. Dacă mai punem că nu au tras fir prin oraș și au ales să meargă pe supercapacitori...avem fix ce merităm. Și conducătorii, și oamenii și tramvaiele. Trebuie să moară zeci de generații ca să ne schimbăm mentalitatea. Mă ceartă soția că fac educație copiilor cu severitate. Dacă nu aș fi sever, toată ziua ar petrece pe telefon...on topic, regret EP-V3A, erau vagoane decente. Troncaneau ele, dar se rezolva, nu se închideau ușile dar era bine, vara era ventilație, coborai și urcai când vroiai. Și din mers dacă te ținea. Scaunele din lemn și uneori din tablă de 10 erau bune iarna...așa m-am călit în viața asta. Mai bine erau și azi.
Și apropo, 41 e praf. Mai bine dacă le ia, le dă pe 5, 36, 16,14. De ce 41, 25, 21, 32. 1 și 10 sunt bune... Ce, tronsonul ăla de 1 km nu are nimic...e ok. Le zdruncina un pic și gata rodajul.
VMTP = Vagon Minier de Transport Persoane. Eu nu mai vreau să se ia nimic. Eventual să se rămână la actualul parc, lumea să meargă cu mașinile personale. Noroc că am acum punctul de lucru la 35 minute de casă. Nu merg nici cu mașina nici cu transportoare de mină. Și mai bine. Mersul pe jos e sănătos. Ce ne mai chinuim să luăm tramvaie noi, sau să fabricăm...linii nu avem, depourile, unele din ele parcă a căzut o bombă, populația nespălată o să împută și picteze noile tramvaie, de fapt asta și merităm. Și VMTP sunt prea mult pentru nivelul de civilizație de aici. Am mers un pic azi cu 243 și 219...știi că nu sunt rele? Troncane un pic acolo, un pic ruginite, dar un chit, o vopsea și o sârmă, și sunt ca noi. Și 152, modern tare, cu ale lui scaune de Thompson v09. Nu vreau LF. La 38 ani încă pot să mă cățăr în pod. Ăia din Viena și Luxemburg sunt retarzi rău de tot ca și ăia din Nisa. Complet LF, sisteme de informare (dar la ce trebuie, se pot strica oricând) de fapt, alea din Luxemburg nici nu sunt bune, merg pe baterii, nu au clopot mecanic ci digital, nu au manivelă și federe să Troncane la frâne să îl auzi de la 2 km. Nu trebuie cheie să dai la federe, au deblocare electrică. ..A... Mai e un aspect acolo...riști să te calce tramvaiul că nu se aude când merge. Se aude un pic... Când pleacă, convertizoarele. Încă ceva, acolo vara e răcoare și plăcut în tramvai și iarna cald. Retarzi rău ăștia domne. Dacă mai punem că nu au tras fir prin oraș și au ales să meargă pe supercapacitori...avem fix ce merităm. Și conducătorii, și oamenii și tramvaiele. Trebuie să moară zeci de generații ca să ne schimbăm mentalitatea. Mă ceartă soția că fac educație copiilor cu severitate. Dacă nu aș fi sever, toată ziua ar petrece pe telefon...on topic, regret EP-V3A, erau vagoane decente. Troncaneau ele, dar se rezolva, nu se închideau ușile dar era bine, vara era ventilație, coborai și urcai când vroiai. Și din mers dacă te ținea. Scaunele din lemn și uneori din tablă de 10 erau bune iarna...așa m-am călit în viața asta. Mai bine erau și azi.
Și apropo, 41 e praf. Mai bine dacă le ia, le dă pe 5, 36, 16,14. De ce 41, 25, 21, 32. 1 și 10 sunt bune... Ce, tronsonul ăla de 1 km nu are nimic...e ok. Le zdruncina un pic și gata rodajul.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Pe scurt :mi-am luat gândul de la tramvaie noi. Când or veni or veni. Până una alta, cel mai bun e mersul pe jos sau pe bicicletă...și iarna, și pe ploaie, și oricând. Cu mașina e mai bine vara. Ai a/c, nu stai în duhoare de nespălați și de gaz de eșapament. O să mai treacă multă apă pe Dunăre de la Viena la Galați până să se civilizeze transportul în comun bucureștean...așa că am renunțat să mai sper.
Pe scurt :mi-am luat gândul de la tramvaie noi. Când or veni or veni. Până una alta, cel mai bun e mersul pe jos sau pe bicicletă...și iarna, și pe ploaie, și oricând. Cu mașina e mai bine vara. Ai a/c, nu stai în duhoare de nespălați și de gaz de eșapament. O să mai treacă multă apă pe Dunăre de la Viena la Galați până să se civilizeze transportul în comun bucureștean...așa că am renunțat să mai sper.
- serbanandrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
serbanandrei
Salut
Cam are dreptate Nenea_titi . Ar trebui sa ne luam gandul de la trammvaie si troleibuze moderne mai devreme de 3-4 ani. Si oricum suntem departe rau cu civilizatia.
Suntem doar pe distrus. In alta ordine de idei ,veti vedea ce trenuri de metrou se vor lua pe noua magistrala ( cand se va da drumul) !!!
Eu nu cred ca noile trenuri de metrou vor sosi mai devreme de 5 ani ,adica in 2025..
Vom vedea.
Nenea_titi wrote:
Pe scurt :mi-am luat gândul de la tramvaie noi. Când or veni or veni. Până una alta, cel mai bun e mersul pe jos sau pe bicicletă...și iarna, și pe ploaie, și oricând. Cu mașina e mai bine vara. Ai a/c, nu stai în duhoare de nespălați și de gaz de eșapament. O să mai treacă multă apă pe Dunăre de la Viena la Galați până să se civilizeze transportul în comun bucureștean...așa că am renunțat să mai sper.
Salut
Cam are dreptate Nenea_titi . Ar trebui sa ne luam gandul de la trammvaie si troleibuze moderne mai devreme de 3-4 ani. Si oricum suntem departe rau cu civilizatia.
Suntem doar pe distrus. In alta ordine de idei ,veti vedea ce trenuri de metrou se vor lua pe noua magistrala ( cand se va da drumul) !!!
Eu nu cred ca noile trenuri de metrou vor sosi mai devreme de 5 ani ,adica in 2025..
Vom vedea.
- Klausenburg
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Klausenburg
Dincolo de smiorc, smiorc, ar trebui sa discutam niste scenarii realiste.
E clar ca Astra nu are capacitate sa duca doua comenzi asa de mari (100+100), mai ales ca are deja intarzieri la livrarile pentru Cluj si Oradea. Dar nimeni nu s-a gandit ce cauta acolo CRRC Sifang? Povestea cu cifra de afaceri si cu sistemul AC pare din avion cusuta cu ata alba... Cel mai probabil, rolul lor e de parteneri de productie. Adica anticipez ca de fapt doar o parte mica din aceste tramvaie vor fi produse integral al Arad. Majoritatea cel mai probabil se vor fabrica la Sifang, iar la Arad se va face doar ceva "final fitting".
Dincolo de smiorc, smiorc, ar trebui sa discutam niste scenarii realiste.
E clar ca Astra nu are capacitate sa duca doua comenzi asa de mari (100+100), mai ales ca are deja intarzieri la livrarile pentru Cluj si Oradea. Dar nimeni nu s-a gandit ce cauta acolo CRRC Sifang? Povestea cu cifra de afaceri si cu sistemul AC pare din avion cusuta cu ata alba... Cel mai probabil, rolul lor e de parteneri de productie. Adica anticipez ca de fapt doar o parte mica din aceste tramvaie vor fi produse integral al Arad. Majoritatea cel mai probabil se vor fabrica la Sifang, iar la Arad se va face doar ceva "final fitting".
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Adica Qingdao, asa se numeste orasul.
Majoritatea cel mai probabil se vor fabrica la Sifang
Adica Qingdao, asa se numeste orasul.
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Este posibil ce spui dar ai ignorat un mic detaliu, pentru Imperio licenta este data de Siemens care este un concurent direct pentru CRRC. Daca Astra incalca termenii contractului de licentiere poate sa duca la anularea acestuia iar toate componentele la care Astra depinde strict de Siemens sa nu mai fie livrate. Eu unul zic ca Astra nu se risca cu o actiune de genul asta.
Astra are in momentul de fata o mica hala pe Lizeanu, s-ar putea sa faca constructia efectiva la Arad (bazandu-se pe forta de munca creata de scoala lor profesionala) iar la Lizeanu sa-i amplaseze pe chinezi care sa se ocupe cu partea de AC, pregatindu-le acestora terenul pentru un viitor contract pentru restul tramvaielor care nu au.
Klausenburg wrote:
Adica anticipez ca de fapt doar o parte mica din aceste tramvaie vor fi produse integral al Arad. Majoritatea cel mai probabil se vor fabrica la Sifang, iar la Arad se va face doar ceva "final fitting".
Este posibil ce spui dar ai ignorat un mic detaliu, pentru Imperio licenta este data de Siemens care este un concurent direct pentru CRRC. Daca Astra incalca termenii contractului de licentiere poate sa duca la anularea acestuia iar toate componentele la care Astra depinde strict de Siemens sa nu mai fie livrate. Eu unul zic ca Astra nu se risca cu o actiune de genul asta.
Astra are in momentul de fata o mica hala pe Lizeanu, s-ar putea sa faca constructia efectiva la Arad (bazandu-se pe forta de munca creata de scoala lor profesionala) iar la Lizeanu sa-i amplaseze pe chinezi care sa se ocupe cu partea de AC, pregatindu-le acestora terenul pentru un viitor contract pentru restul tramvaielor care nu au.
- Klausenburg
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Klausenburg
Nu vad niciun motiv pentru care in conditiile licentei sa fi specificat ca o anumita parte din lucrari - in special cele care nu au de-a face cu boghiurile sau partea de comanda sau tractiune - nu ar putea fi subcontractate. Prin urmare, CRRC ar putea realiza "the bodywork" cu tot ce cuprinde, scaune, iluminat, aer conditionat, in timp ce echipamentul de tractiune s-ar monta la Arad...
In 2016, 80% din cei 600 de angajati, aveau peste 55 de ani. Cu forta de munca ce vine din scoala profesionala daca se reuseste acoperirea plecarilor. Daca...
Cea mai mare companie producatoare de echipamente si vehicule feroviare din lume - 27 de miliarde de Euro cifra de afaceri, 180 de mii de angajati, produce printre altele 200 de trenuri de mare viteza pe an - se asociaza cu o companie micuta no-name dintr-o tara secundara cu unicul scop de a prinde un contractel de montare aer conditionat... Hmmm...
don_napoleon wrote:
pentru Imperio licenta este data de Siemens care este un concurent direct pentru CRRC. Daca Astra incalca termenii contractului de licentiere poate sa duca la anularea acestuia iar toate componentele la care Astra depinde strict de Siemens sa nu mai fie livrate.
Nu vad niciun motiv pentru care in conditiile licentei sa fi specificat ca o anumita parte din lucrari - in special cele care nu au de-a face cu boghiurile sau partea de comanda sau tractiune - nu ar putea fi subcontractate. Prin urmare, CRRC ar putea realiza "the bodywork" cu tot ce cuprinde, scaune, iluminat, aer conditionat, in timp ce echipamentul de tractiune s-ar monta la Arad...
s-ar putea sa faca constructia efectiva la Arad (bazandu-se pe forta de munca creata de scoala lor profesionala) iar la Lizeanu sa-i amplaseze pe chinezi care sa se ocupe cu partea de AC, pregatindu-le acestora terenul pentru un viitor contract pentru restul tramvaielor care nu au.
In 2016, 80% din cei 600 de angajati, aveau peste 55 de ani. Cu forta de munca ce vine din scoala profesionala daca se reuseste acoperirea plecarilor. Daca...
iar la Lizeanu sa-i amplaseze pe chinezi care sa se ocupe cu partea de AC, pregatindu-le acestora terenul pentru un viitor contract pentru restul tramvaielor care nu au.
Cea mai mare companie producatoare de echipamente si vehicule feroviare din lume - 27 de miliarde de Euro cifra de afaceri, 180 de mii de angajati, produce printre altele 200 de trenuri de mare viteza pe an - se asociaza cu o companie micuta no-name dintr-o tara secundara cu unicul scop de a prinde un contractel de montare aer conditionat... Hmmm...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
In care nu vor face nimic, pentru ca nu a fost definitivata situatia juridica a halei.
don_napoleon wrote:
Astra are in momentul de fata o mica hala pe Lizeanu.
In care nu vor face nimic, pentru ca nu a fost definitivata situatia juridica a halei.
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Toate datele tehnice,' "the bodywork" cu tot ce cuprinde, scaune, iluminat ' tin de licenta de la Siemens . Firma a licentiat tot produsul nu doar tractiunea sau partea de comanda cum a facut Renault cu Dacia in '60 de au licentiat Renault 12 ca Dacia 1300
Klausenburg wrote:
Nu vad niciun motiv pentru care in conditiile licentei sa fi specificat ca o anumita parte din lucrari - in special cele care nu au de-a face cu boghiurile sau partea de comanda sau tractiune - nu ar putea fi subcontractate. Prin urmare, CRRC ar putea realiza "the bodywork" cu tot ce cuprinde, scaune, iluminat, aer conditionat, in timp ce echipamentul de tractiune s-ar monta la Arad...
Toate datele tehnice,' "the bodywork" cu tot ce cuprinde, scaune, iluminat ' tin de licenta de la Siemens . Firma a licentiat tot produsul nu doar tractiunea sau partea de comanda cum a facut Renault cu Dacia in '60 de au licentiat Renault 12 ca Dacia 1300
- Klausenburg
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Klausenburg
Siemens a vandut licenta pentru platforma tehnica Combino Plus. Conceptul si designul Imperio apartin 100% Astra. O comparatie din domeniul auto mai nimerita ar fi ca atat Logan cat si Sandero sunt fabricate utilizand platforma tehnica B0, practic Renault Clio 2 din 1998. Ceea ce nu inseamna ca foloseste aceleasi scaune, faruri etc. de la Clio 2.
Siemens a vandut licenta pentru platforma tehnica Combino Plus. Conceptul si designul Imperio apartin 100% Astra. O comparatie din domeniul auto mai nimerita ar fi ca atat Logan cat si Sandero sunt fabricate utilizand platforma tehnica B0, practic Renault Clio 2 din 1998. Ceea ce nu inseamna ca foloseste aceleasi scaune, faruri etc. de la Clio 2.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Nu vad nici o problema sa obțină acceptul Siemens dacă este necesar.
Interesul este comun, Siemens va fi mulțumită sa - și vândă subansamblurile.
Nu vad nici o problema sa obțină acceptul Siemens dacă este necesar.
Interesul este comun, Siemens va fi mulțumită sa - și vândă subansamblurile.
📖 Pagination options