Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 421516 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Decizia 2253 a CNSC în format PDF:
Decizie_2253.pdf
Decizie_2253.pdf (81.99 KB; downloaded 195 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Ca la ”Piticot”, merg 1 casută inapoi! ;)
PS
Fara sa faca nimic productiv, ”duamna” ne mai baga si mana-n buzunar, ca doar trebuie sa-i despagubeasca pe cei de la ASTRA cu 35.000 RON cheltuieli avocatiale, nu?
Reprezentantii ANAP au facut figuratie prin participarea la procedura. Sunt incepatori, sau au ”trecut cu vederea” anumite aspecte care, ”din avion”, frizeaza realitatea?

Totul e ca propunerea financiara a ASTRA, care a fost cu 0,25%  mai mare ca a concurentei (100/100,25x60=58,85) sa se incadreze in bugetul achizitiei, ca in rest nu sunt dubii in ceea ce privesc rezultatele! ;)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Deci din contestatia Astra CNSC admite anularea atribuirii contractului catre Durmazlar si reevaluarea ofertei in maximum 20 de zile. Insa:
Respinge ca nefondate capetele de cerere privind accesul la studierea
întregului dosar al achiziției și constatarea ca nejustificată a clasificării ca fiind „confidențiale" a informațiilor din documentele elaborate de către
autoritatea contractantă pe parcursul derulării procedurii de atribuire.[/quote:2uvwdzt1]

Si:
În conformitate cu art. 64 Cod procedura civilă, încuviințează în
principiu cererea de intervenție formulată de DURMAZLAR MAKINA
SANAYI VE TICARET AȘ și o admite, în parte.

Deci decizia nu este chiar defavorabila pentru Durmazlar (practic oferta lor se afla acum in aceeasi situatie cum este oferta CRRC de la licitatia ARF),  deci sa speram ca nu vor ataca la CAB.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

S-o atace, e dreptul lor, asta doar  daca nu si-au invatat lectia, ca, totusi, aici nu-i ”Marele Bazar”. In afara de faptul ca o sa trebuiasca sa plateasca o suita de avocati si o sa intarzie definitivarea rezultatului procedurii, NU AU CUM SA AIBA CASTIG DE CAUZA dintr-un simplu motiv, produsul ofertat de EI nu este in productia de serie, nici barem prototip inregistrat pe undeva, care oricum nu era acceptat. PUNCT!! ;)  :lol:  :lol:  :lol:
@punmeister
In achizitii publice este vehiculata sintagma ”anularea REZULTATULUI PROCEDURII”, nu altceva! ;)  :bere:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

De parcă troleibuzul cu care a participat Bozankaya la cealaltă licitație era de serie... rămân rezervat şi aştept încheierea acestui proces.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Nici acolo nu-i ”oabla” situatia dar o sa ajungem si acolo, cand va fi cazul. Acum e vorba de tramvaie! :D

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 George

Păi ce oferă Astra e în producţia de serie? Unde?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 subway guru

Concluzia e doar una, tramvaie nexam, prognoza e iesirea <prin Sarindar>, anularea procedurii...adica ce am avut si ce am pierdut!
:popa:
E <pe fonduri>?...Da!
Procedura viciata?...Da!
Fonduri?...ciuciu!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 micutzu

Cat de dramatica va fi situatia in cazul anularii licitatiei ? Ar fi o idee buna achizitionarea de tramvaie SH (macar ca solutie temporara,desi nu stiu daca vinde cineva tramvaie mai noi de 30 de ani)?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

Cand ai atatea V3A de tabla de care sa tragi si (poate) transforma in CA? Plus marile proiecte ale URAC. N-avem nevoie de tramvaie noi.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Ar fi. Toți vor avea tramvaie noi, noi vom trage tot de V.M.T.P-uri. Probabil de aceea se interesează și de BUCUR LF 2020, de teama anulării licitației. În fond, 0e mine nu mă interesează că e Astra sau Durmazlar ci mă interesează să funcționeze. Apoi, Astra are capacitate de producție? Apoi, totul mi se pare o rafuiala politică ieftină pe bani grei. Evident, când totul pare să meargă normal, vine unul și dă cu bâta. Lasă tată, mai mergem cu V. M. T. P urile până când le dizolvă rugina. Apoi, mergem cu tramvai cu cai. E eco, nu? Eu zic că astra face gălăgie degeaba.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 George

Sunteti prea catastrofici nu s-a anulat procedura, e o reevaluare.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

"Evident, când totul pare să meargă normal, vine unul și dă cu bâta."

Normal, adică sa se mai fure încă o licitație.
Asa a zis și bietu' Dragnea.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 misterr

”Calculul punctajului a fost viciat”. Cum a aranjat primăria lui Firea licitația celor 100 de tramvaie să câștige turcii cu un punct distanță, în loc să-i bată Astra la șapte puncte





Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor arată că Primăria a acceptat depunerea unor acte după termen de către Durmazlar! Numai de la această încălcare, în loc să câștige turcii cu un punct în față, 99-98, ar fi câștigat Astra cu 7 puncte, scor 98-91.

• Avantajarea companiei din Bursa la depunerea actelor este doar unul dintre motivele pentru care a fost anulat anunțul de declarare a câștigătorului.

• Primăria e anunțată că trebuie să desecretizeze documentele pe care a acceptat ca Durmazlar să le secretizeze împotriva legii, CNSC ”considerând ca nejustificată clasificarea lor ca fiind «confidențiale»”.

La fix un an și o lună de la demararea licitației de cumpărarea a 100 de tramvaie noi pentru București, Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) obligă Primăria București să reevalueze corect ofertele depuse de Durmazlar și Astra Arad.

Decizia CNSC arată cum a privilegiat primăria compania din Bursa, același oraș de unde vine și Otokar, cei care au fost preferați firmei Mercedes pentru autobuze.

În licitația de autobuze, în ciuda protestelor nemților, câștigători au rămas turcii. Acum, anunțul de declarare a câștigătorilor a fost anulat de către CNSC.

Din documentele consultate de către Libertatea rezultă că CNSC a constatat că firma Durmazlar a fost favorizată în timpul evaluării tehnice a ofertelor, primind puncte nemeritate și care i-au adus un avantaj determinant în câștigarea licitației.

180 de milioane de euro, bani din fonduri europene, costă cele 100 de tramvaie noi cu care ar trebui să călătorească bucureștenii

Concret, oferta depusă de Durmazlar și Astra trebuia să conțină și un grafic de livrări a tramvaielor în primul an și un angajament ferm. Acest capitol reprezinta factor de evaluare de 8 puncte din 100.

Oferta turcilor nu a conținut acest grafic de livrare și nici angajamentul ferm. Comisia Primăriei le-a solicitat clarificări celor de la Durmazlar și le-a acceptat documentele după termenul-limită, încălcând astfel prevederile legale.

La acest capitol, turcii au primit maximum de puncte, 8, totalizând la final 99,61, în timp ce Astra a adunat în total 98,37.

Consiliul a remarcat importanța acestui factor, care avea cea mai mare pondere în evaluare, de 8%. Ceilalți factori erau cotați cu 2%, 3% sau 4%.

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor:

Avantajul adus câștigătoarei este evident ținând seama de faptul că în situația în care s-ar acorda punctaj 0 ofertei Dumazlar Makina pentru factorul de evaluare în discuție, ca urmare a lipsei din ofertă a informațiilor ce urmau a fi punctate, clasamentul se modifică, oferta Durmazlar Makine obține 91,61 puncte și oferta Astra Vagoane Arad obține 98,37.

Cu alte cuvinte, în loc să câștige turcii cu un punct în față, 99-98, dacă Primăria nu ar fi acceptat depunerea unor acte după termen, ar câștigat Astra cu 98-91

CNSC arată că Primăria a încălcat articolul 209 din Legea 96/2016 și a creat apariția unui avantaj evident în favoarea unui ofertant.

Consiliul concluzionează că ”în situația de față, dată fiind ponderea acestui factor, de 8% din punctajul total, devine evident că acceptând completarea cu graficul de lucrări după depunerea ofertei, calculul punctajului a fost viciat”.

CNSC cere desecretizare pentru că Durmazlar nu a adus probe că documentele se încadrează la cele care pot fi confidețiale

Prin decizia luată, Consiliul mai obligă Primăria să îi permită ofertantului Astra să aibă acces în vederea studierii întregului dosar al achiziției la toate documentele care sunt publice, cum ar fi ”înscrisurile Primăriei, înscrisurile ANAP, solicitările de clarificare din perioada de evaluare a ofertei, răspunsurile ofertantului Durmazlar Makine, considerând ca nejustificată clasificarea lor ca fiind «confidențiale»”.

CNSC atrage atenția Primăriei și faptul că ”ofertantul declarat câștigător nu a demonstrat prin mijloace de probă adecvate care informații din propunerea tehnică și/sau financiară sunt confidențiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuală și, pe cale de consecință, să i se permită contracandidatului accesul și la respectivele documente”.

Parcursul unei licitații de 180 de milioane de euro

• 11 noiembrie 2018, Primăria a publicat anunțul de licitație pentru achiziționarea a 100 de tramvaie
• 15 martie 2019 a fost termenul-limită de depunere a ofertelor, Durmazlar Makine din Turcia și Astra Vagoane Arad fiind singurii candidați
• Aprilie 2019 s-au deschis ofertele, după mai multe amânări și deliberări
• 25 septembrie 2019 s-a finalizat evaluarea tehnică
• 6 noiembrie 2019, după ce s-a făcut și evaluarea financiară, Primăria a anunțat câștigătorul: Durmazlar
• Astra Vagoane a contestat imediat rezultatul
• 11 decembrie 2019, prin decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, la fix un an și o lună de la demararea procedurilor, Primăria este obligată la ”reevaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire și la emiterea unui nou raport”

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428487 posts in 5313 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use