Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 428411 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert

Pai sa vedem cati bani raman in Romania, pentru cei ce sustin Astra ca salvatorul Romaniei si a transportului.

Tot ce este electronic, boghiuri si partea de informare calatori este din UE, deci banii ii ia Blidar si transfera la nemti. La noi se face sasiul si tabla, poate si geamurile. Am ratat ceva?

Bun si acum fiindca cel mai bine ne invata istoria, sa luam un caz simplu Solaris ca si comparatie. Solaris a inceput cu o hala, 2 si astazi are multe hale, multi angajati, scoli de formare profesionala si gradinite pentru copiii angajatilor. Produsele s-au dezvoltat continuu si au fost vandute in Polonia si dupa la extern masiv.

Astra are aceleasi hale, face angajari doar dupa ce castiga licitatii si dupa disponibilizari, scoli si formare profesionala din parti. Nici un produs nu s-a dezvoltat si majoritatea au fost unicat, adaptat la licitatie sau in colaborare cu Astra Bus. Nimic vandut la exterior si in Romania produse indoielnice la preturi mari. Deci care este impactul Astra cu sau fara Astra Bus in economia noastra? Sa va arat poze cu vagoane pe care a puscat vopseaua dupa 6 luni revizuite de Astra pe doar 500.000 euro?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Hai sa asteptam pozitia CNSC si eventual, ulterior, a instantei de judecata, sa vedem ce si cum! Pana una alta si licitatia asta ar trebui reluata, asta daca cel clasat pe locul secund si care clameaza dreptatea, nu indeplineste toate criteriile (tehnice, de care a trecut dar si financiare)! Pacat de timpul pierdut aiurea si in cel de-al doilea insucces al ”PMB” in a face din transportul in comun nu o alternativa viabila, in mobilitatea urbana, ci componenta principala de fluidizare a traficului in cea mai ”sugrumata” capitala europeana!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Robert wrote:
Pai sa vedem cati bani raman in Romania, pentru cei ce sustin Astra ca salvatorul Romaniei si a transportului.

Tot ce este electronic, boghiuri si partea de informare calatori este din UE, deci banii ii ia Blidar si transfera la nemti. La noi se face sasiul si tabla, poate si geamurile. Am ratat ceva?

Nu este chiar asa ,Astra nu e societate de binefacere . Chiar si la piesele de import ramane o marja si nu mica.
Nici un produs nu s-a dezvoltat si majoritatea au fost unicat, adaptat la licitatie sau in colaborare cu Astra Bus. Nimic vandut la exterior si in Romania produse indoielnice la preturi mari. Deci care este impactul Astra cu sau fara Astra Bus in economia noastra?

Iar nu prea este asa . Numai pana in 2017 vandusera in exterior peste  400 vagoane cu preturi declarate intre 800000-2,2 mil euro/buc.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 15 iunie 2020.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert

Linia 43 wrote:
Iar nu prea este asa . Numai pana in 2017 vandusera in exterior peste  400 vagoane cu preturi declarate intre 800000-2,2 mil euro/buc.


Așa este, cu scuzele de rigoare, am omis fără voie capitolul vagoane unde se descurcă bine. Există însă o diferență mare între ce produc pentru export și ce repară pentru RO. Dar clar unde merg bine trebuie să le recunoaștem meritele.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Costin

Singura asemanare dintre vagoane si tramvaie e ca merg pe sine. Deci despre ce vorbim si ce comparam aici?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Nu s-au liniștit lucrurile în cazul licitației pentru tramvaiele din București, la care au fost declarați câștigători turcii de la Durmazlar. După ce presa a scris că licitația ar fi fost secretizată de Primăria Gabrielei Firea, iar politicienii au intrat, în sfârșit pe fir, totul pare că ajunge acum la alt nivel. Presa încearcă acum să afle dacă zvonurile potrivit cărora edilul Capitalei ar fi efectuat anul trecut o vizită în Cipru, vizită în timpul căreia s-ar fi întâlnit cu reprezentanți ai Otokar și Durmazlar.

https://www.cotidianul.ro/licitatii-pes ... me-la-fel/

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Nicusor Dan ,observatii cu care ,cred,suntem cu totii de acord despre neparticiparea firmelor recunoscute internațional la licitațiile Primăriei Capitalei: Li se pun bețe în roate prin criterile impuse.
1. Principalul criteriu de achiziție este prețul la livrare. Nu se ia în calcul prețul total de funcționare, care avantajează produsele mai fiabile dar ceva mai scumpe la livrare. Primăriile orașelor din vestul europei nu cumpără de la firmele recunoscute din snobism, ci pentru un preț total de funcționare mai redus.

2. Licitațiile sunt anunțate cu prea puțin timp înainte. Firmele serioase au nevoie de timp pentru a pregăti oferte serioase.

3. Municipalitățile serioase au comenzi în tranșe, pentru a-și înlocui treptat flota. Este mult mai rezonabil procesul de întreținere când termenele de revizie sunt etapizate, și nu pentru câteva sute de mijloace de transport deodată. În consecință, producătorii serioși sunt disponibili pentru a furniza loturi în tranșe, și nu câteva sute deodată


https://www.b1.ro/stiri/eveniment/nicus ... 10452.html

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Contestația Astrei a fost soluționată.
Soluția pe scurt: "Admite contestația în parte și dispune remedierea".

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Bun, deci vor fi reevaluate ofertele, cel mai probabil CNSC vrea ca PMB sa ceara ceva lamuriri suplimentare de la Durmazlar.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Chestiunea e ca admite, chiar si in parte! Depinde ce, dar, dupa umila mea parere, citind contestatia, o sa fie ceva ”surprize” la reevaluarea tehnica!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 alexxd_31

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentr ... UvYE5MTE10

Decizia de atribuire de la licitația pentru tramvaie organizată de Primăria Capitalei, prin care turcii de la Durmazlar au fost desemnați câștigători, a fost anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. De asemenea, Primăria va trebui să-i plătească societății Astra Vagoane Călători cheltuielile cu avocații.

”În temeiul art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestația formulată de Astra Vagoane Călători SA, în contradictoriu cu Municipiul București, și anulează adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019”, se arată în Decizia CNCS obținută în exclusivitate de Club Feroviar.

CNSC obligă Primăria Municipiului București la reevaluarea ofertei Durmazlar Makia Sanayi Ve Ticaret Aș, în termen de 20 de zile de la primirea deciziei. De asemenea, CNSC obligă Primăria Capitalei la plata sumei de 35.000 de lei către Astra Vagoane Călători SA, reprezentând cheltuielile cu avocații: ”În temeiul art. 26 alin. (9) din lege, admite solicitarea contestatoarei privind plata cheltuielilor efectuate în cursul soluționării contestației și obligă Municipiul București la plata către Astra Vagoane Călători a sumei de 35.000 lei, reprezentând onorariu avocat.

Decizia CNCS este obligatorie pentru părți, dar împotriva ei se poate formula plângere în termen de zedce zile lucrătoare de la comunicare.

Licitația pentru tramvaie, similară cu cea de la Metrorex, unde a intervenit DNA
Procedura derulată de Primăria Capitalei pare trasă la indigo după licitația organizată de Metrorex în iunie 2014 pentru cumpărarea a până la 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5, cu o valoare estimată de 1,55 miliarde de lei, fără TVA.

Firma spaniolă CAF a fost declarată câştigătoarea licitaţiei, însă rezultatul a fost contestat ulterior de Alstom şi Astra Vagoane Călători Arad. Pe fir au intrat și procurorii DNA, care i-a trimis în judecată pe doi angajați ai Metrorex, care au și fost condamnați în 2017 la pedepse de închisoare cu suspendare pentru trucarea licitației.

Cu doi ani înainte, avusese loc licitația organizată de Primăria Cluj Napoca, la care polonezii de la PESA au fost declarați câștigători, cu toate că tramvaiele lor nu aveau podea coborâtă pe toată lungimea și avea în față o ușă simplă, nu dublă, așa cum prevedea caietul de sarcini. Astra Vagoane Călători a făcut contestație, iar acest caz privind achiziționarea a 12 tramvaie în valoare de 18 milioane de euro a ajuns la vremea respectivă în atenția DNA.

Cum spețele sunt similare, DNA ar putea să se autosesizeze și în cazul ilegalităților comise de Comisia de licitație de la Primăria Capitalei, condusă de fostul director general al Tarom Eugen Davidoiu și girată de primarul general Gabriela Firea. De altfel, edilul i-a apărat constant pe turcii de la Durmazlar, negând evidența.

Apel public către Gabriela Firea
Club Feroviar i-a solicitat Gabrielei Firea, prin intermediul Biroului de presă al Primăriei Capitalei, răspunsuri la trei întrebări:

În cursul anului 2018 ați făcut o deplasare în Cipru, în interes personal sau/și în interes de serviciu?
Dacă da, de cine ați fost însoțită?
În cursul acestei deplasări ați avut discuții cu reprezentanți ai companiilor Otokar și/sau Durmazlar?
Nu am primit răspuns decât la a treia întrebare: ”Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea NU a avut întâlniri oficiale sau neoficiale, în țară sau în afara tării, cu reprezentanți ai companiilor Otokar și/sau Durmazlar”.

Pe această cale, Club Feroviar îi cere public primarului general să răspundă și la primele două întrebări.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Utilizator anonim

Ar fi ceva sa castige Astra  8-)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Razvan021

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-tramvaie-5/

Daca articolul asta e adevarat, si pana acum au avut ceva informatii bune cei de la ClubFeroviar, va castiga Astra pentru ca Durmazlar va fi exclusa.

”(…) completarea, prin intermediul clarificărilor, a unui factor de evaluare punctat cu 8 puncte și care a avantajat în mod evident ofertanta câștigătoare, determinând modificarea clasamentului, este de neacceptat, singura măsură care putea fi aplicată fiind cea a respingerii ofertei (sublin. ns.), care este o măsură proporțională. Regimul factorilor de evaluare este unul strict, tocmai datorită importanței lor în stabilirea ofertei câștigătoare, astfel că nu pot fi permise derogări care au ca efect denaturarea rezultatului procedurii”.


Este vorba de faptul că Durmazlar nu a inclus în dosarul cu care s-a prezentat la licitație graficul de livrare a tramvaielor, iar acest document a fost depus ulterior, la clarificări. ”Într-adevăr, legislația permite completarea ofertei cu informații formale sau de confirmare, însă prezentarea graficului de livrare și a angajamentului ferm nu poate fi considerată o astfel de completare, cu tât mai mult cu cât, pe baza informațiilor primite, în cazul de față, oferta Durmazlar Makina Sanayi Ve Ticaret AȘ a obținut un punctaj mai mare care a condus la ocuparea primei poziții în clasament”, se arată în documentul obținut de Club Feroviar.

 


Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430590 posts in 5351 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use