Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 451556 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 119
 
 

📖 Pagination options
  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 GPS

Într-o țară normală, ASTRA ar fi fost încurajată să își promoveze produsele pe piața locală, astfel încât să crească imaginea atât în țară cât și peste hotare. Vrem totul făcut la noi și când avem ocazia să o facem ne dăm singuri în cap. Până una alta, Blidar pătește taxele pentru hale României, angajați din România și multe altele din România. Eu am avut ocazia să călătoresc cu aceste vagoane și pot spune că sunt de departe unele dintre cele mai bune tramvaie din țară, dacă nu cele mai bune. Ceea ce se întâmplă acum se datorează intereselor și incapacității unora de a gestiona o situație. Cred că putem trece peste unele probleme dacă la final rezultatul va fi unul bun. Știu „ne-am săturat de atâtea amânări, promisiuni etc“ , dar dacă acum nu facem un efort tot noi vom fi la final cei care ne plângem că nu mai merge industria, și din păcate sunt mulți.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Robert wrote:
Pentru București turcii sunt cea mai bună soluție în momentul de față, mult mai bună decât să se mai stea 5 ani după Astra sau o altă licitație.


Exact . La cum arata orasul si la foamea de tramvaie moderne,niste turcisme ne mai lipseau. Si acelea ,incropeli ,experimente,nu produse omologate.
Daca erau cat de cat decente ,era plina Europa de ele.

Macar daca ar castiga Astra ,o gramada de bani raman in Romania nu aruncati pe experimentele turcilor.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Costin

IK4 pune o problema de principiu, cu care eu sunt de acord: si anume daca...

GPS wrote:
putem trece peste unele probleme dacă la final rezultatul va fi unul bun



...atunci sa o facem fie pentru toti participantii, fie pentru nici unul.

Daca faci asta cand e facut in Romania si nu o faci cand e facut in Turcia, e pur si simplu discriminare (in termeni legali, nu asa, ca mi se pare mie).

Si toti care ziceti ca banii raman in Romania, sunteti voi siguri ca Blidar nu are toti banii prin vreun paradis fiscal? Doar intreb.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Costin wrote:
Si toti care ziceti ca banii raman in Romania, sunteti voi siguri ca Blidar nu are toti banii prin vreun paradis fiscal? Doar intreb.

Ai vreo dovada? Sau exista macar vreun zvon?
Si salarile muncitorilor . Si astia isi tin banii prin insulule Cayman?  Si taxele catre stat, tot acolo vor fi tinute?

Daca ar fi concurat Astra contra Alstom da,am fi zis ,astia vin cu alta calitate ,sunt din alta divizie,
Dar pana sa avem aceste licitatii "transparente" stia cineva de Durmazlar si ca fac astia tramvaie in fundul Anatoliei?

Cum se face ca produsele turcesti au succes doar in Romania? Nici macar in Bulgaria . Si astia cumpara Solaris,MAN ,PESA etc. Poate turcii au o modalitate de abordare si "incurajare a achizitionarii" mai pe spirit romanesc.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Valentin

De unde știi că au succes doar in Romania? Ca fapt divers s au mai cumpărat Otokare și prin Europa, alea nu tot din Turcia vin? Nu înțeleg chestia asta că orice e fabricat înafara Europei de Vest e prost? Ambele oferte au aceeași problema, deci daca e sa ne raportam strict la licitație ar trebui sa câștige cea mai buna oferta tehnica și economica. Cine i-a oprit pe cei de la Astra să și omologheze produsele?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Valentin wrote:
. Cine i-a oprit pe cei de la Astra să și omologheze produsele?

Pai Astra si-a omologat  ,turcii au ales scurtaturi.

De unde știi că au succes doar in Romania? Ca fapt divers s au mai cumpărat Otokare și prin Europa, alea nu tot din Turcia vin?

Vino cu contrargumente , spune-mi o tara din Uniunea Europeana unde sunt atatea  turcisme.  Ca o mai fi cumparat cineva cateva bucati dar, procentual turcismele in Europa sunt cantitate neglijabila ,o exceptie exotica.
Pe cand la noi sunt larga majoritate .Cel putin achizitiile din ultimii ani.
In afara de noi ,cam nimeni nu a descoperit "miracolul turc" .

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Durmazlar a procedat EXACT cum a procedat Solaris acum 7 ani la Olsztyn (ei la vremea respectiva aveau doar Tramino cu boghiuri fixe la Poznan), deci nu e nicio mare smecherie.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert24

Voi chiar nu intelegeti ca in Uniunea Europeana, mai ales cand sunt si fonduri UE in joc, nu poate fi favorizata o companie locala?
Terminati cu patriotismul ieftin ca nu merge. Hai, din cei care aveti masini, recunoasteti cati aveti Dacia si cati aveti alte marci din afara? Acolo nu v-ati mai simtit patrioti?
Pana la urma, cand cumperi un produs, tii cont de multi parametri, fireste costul va fi foarte important, dar nimeni nu cred ca face rabat la calitate.
Sub nicio forma nu imi plac turcismele, dar nici romanismele de proasta calitate!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 GPS

Și dovada pentru proasta calitate unde e? :popa:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Costin

Linia 43 wrote:
Costin wrote:
Si toti care ziceti ca banii raman in Romania, sunteti voi siguri ca Blidar nu are toti banii prin vreun paradis fiscal? Doar intreb.

Ai vreo dovada? Sau exista macar vreun zvon?
Si salarile muncitorilor . Si astia isi tin banii prin insulule Cayman?  Si taxele catre stat, tot acolo vor fi tinute?


Mai citeste o data mesajul meu. Am intrebat, nu am afirmat

Linia 43 wrote:
Daca ar fi concurat Astra contra Alstom da,am fi zis ,astia vin cu alta calitate ,sunt din alta divizie,
Dar pana sa avem aceste licitatii "transparente" stia cineva de Durmazlar si ca fac astia tramvaie in fundul Anatoliei?

Afirmatie subiectiva, fara argumente, nici de partea Alstom, nici de partea turcilor. Pur si simplu asa ti se pare tie.

Linia 43 wrote:
Cum se face ca produsele turcesti au succes doar in Romania? Nici macar in Bulgaria . Si astia cumpara Solaris,MAN ,PESA etc. Poate turcii au o modalitate de abordare si "incurajare a achizitionarii" mai pe spirit romanesc.

Pentru ca la noi caietele de sarcini se fac foarte prost, cu termene de livrare nerealizabile si "pretul cel mai mic" in prim plan. Nu a zis nimeni ca e OK caietul de sarcini. Dar in nici un caz nu se repara fiind  partinitor cu unii ca-s romani. Cum am mai zis, asta e discriminare. Solutia e un caiet de sarcini beton, nu "hai sa le dam alora de la Astra, ca sunt si ei ai nostri".

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Caietul de sarcini a facut de la bun inceput cu dedicatie pentru tramvaie cu module de 9 metri in genul Siemens Avenio, singura diferenta fata de CS-ul aprobat de CGMB la finalul lui 2016 a fost dimensiunea, ca sa nu bata la ochi cum era initial.
punmeister wrote:
Aici se fac contestatii pentru ca CS-ul contine dedicatii fara numar ( :lol: ) pentru Siemens (cerintele privind boghiurile pivotante, lungimea tinta de 36 de metri, pantograful montat pe primul modul, echiparea cu motoare asincrone trifazate, termenele foarte scurte pentru livrare/omologare etc).

Problema REALA a fost graficul de livrari, care daca pentru unii precum Astra sau Durmazlar este rezonabil, pentru restul (adica pentru aia mari) care au deja multe alte comenzi de onorat, contractul asta ar fi fost din start o povara care le-ar fi cauzat multe alte probleme cu celelalte contracte de onorat.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Costin wrote:
Dar in nici un caz nu se repara fiind  partinitor cu unii ca-s romani. Cum am mai zis, asta e discriminare. Solutia e un caiet de sarcini beton, nu "hai sa le dam alora de la Astra, ca sunt si ei ai nostri".


Prietenii nostri de secole au alta parere si ,pentru asta ii admir:

Why We Should Produce Domestic and National Brand Products...
For this, we should develop our domestic and national industry more and increase the number of national brand production even more. This is an important opportunity for us to invest more in domestic and national industries ... ASELSAN, TEI, ROKETSAN BAYKAR MACHINE, Fnss, HAVELSAN, STM, BMC, Vestel, OTOKAR ARÇELİK TÜMOSAN, DURMAZLAR, BOZANKA A, AKIN SOFT ... and we have to get more hundreds of local and national companies from all over Turkey like. We should turn every penny that we will go abroad into national industry by investing in the country and we must protect and develop all our industrialists who produce domestic and national brands by giving hands as state and nation.

https://en.rayhaber.com/2019/10/domesti ... t-produce/

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Metamorph

Una e una si alta e alta. Sunt curios care se baga sa faca niste puscarie asa din partiotism dupa ce truchezi si dai cu dedicatie "alor nostri" licitatii pe bani europeni.Altfel e coruptie si incompetenta,dar daca trucam pt cine ne convine inchidem ochii.Daca e blat cu turcii atunci puscarie, dar la fel si daca e sau va fi cu Astra.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Metamorph wrote:
Sunt curios care se baga sa faca niste puscarie asa din partiotism dupa ce truchezi si dai cu dedicatie "alor nostri" licitatii pe bani europeni.

Chiar asta urma sa se intample acum cateva luni, doar ca le-a dat ANAP-ul niste palme de desteptare.

 


Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2451 forum members have written 436587 posts in 5448 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use