Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 428010 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 57 58 59 60 61 62 63  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Rarzet44

De acord, însă ceea ce putem spune este ca Astra cam minte prin presa, pentru a creste in opinia publică. Cand a facut digi24 un mic doc. Despre ei au zis ca au doua linii de productie, acum într-un articol despre tramvaiele din Reșița, au zis ca produc 5 sau 6 tramvaie pe luna. Oare le trebuie doar 10 zile pt. a produce un tramvai?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Albert wrote:
1. Vezi ca tramvaiele pot avea rotile pătrate chiar dacă sunt noi.
2. Divizia de material rulant din cadrul Electroputere a fost preluată acum câțiva ani de grupul Grampet (controlată de omul de afaceri Gruia Stoica) si își desfășoară activitatea chiar vis-avis de fosta Electroputere Craiova. Pe langa Grampet mai e si Softronic, dar ei nu fac si tramvaie.
3. Nu mi se pare normal sa faci un caiet de sarcini prost, iar apoi sa accepți orice doar ca sa cumperi ceva. E absolut aiurea. E ca si cum ai naviga pe Emag, îți pui filtre peste filtre, apoi nu gasesti nimic si ajungi sa cumperi ce gasesti, la intamplare. Nu, asa ceva nu se face.
4. Nu am cum sa stiu dacă Astra e peste Durmazlar sau nu. Si nimeni de pe acest forum nu are de unde sa stie. Un singur lucru e cert, Astra are ceva puncte in plus la capitolul fiabilitate pentru ca tramvaiul lor este defapt Siemens Avenio care e super cunoscut in Europa.
5. Nu zice nimeni ca e rau dacă se iau tramvaie. Doar ca dacă tot am așteptat atat si ne-am rupt picioarele prin V3A-uri si Tatre, măcar acum, in al zecelea ceas, sa cumpărăm ceva serios.


1) Dacă nu se întrețin calea de rulare și parcul rulant, chiar și un CAF URBOS stil Luxemburg ajunge cu roți pătrate.
2) Este doar pentru construcții feroviare rulante, nu prea au treabă cu tramvaiele. Deși nu ar fi rău să se apuce, dar probabil că nu rentează.
3) De acord. Dar dacă ajungi până în ultimul moment, adică când STB are deficit de peste 200 vagoane, cam iei orice...trist și adevărat.
4) De fiabilitate nu știu ce să zic, știm cum este, modelul pentru vest și modelul pentru România. Care, probabil pentru a fi mai accesibil, a fost chelit. Durmazlar probabil la fel pentru România. Totuși nici să riscăm să ne trezim cu tramvaie noi, dar fiabilitate de V3A 93.
5)La noi se critică orice. Și când s-au adus Citaro au fost destui care au făcut scandal. Și când Dacia a fost preluată de Renault au fost critici, că mai bine o lua VW, etc. Dar dacă nu se iau tramvaie noi și moderne, aceste U. M. T. P. - uri vor mai fi cârpite până nu vor mai avea ce să cârpească.

Nu sunt sigur de capacitatea de producție a Astra, iar dacă le face așa pe fugă, riscul de a te trezi cu un V3A (sau Bucur LF) e mare. Și se ajunge la a cădea din lac în puț.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 shoppy

Rotile patrate apar si in tarile civilizate, nu stau sa caut sa dau link-uri, nu este un efect cumulativ al calitatii scazute sau a lipsei intretinerii materialului sau infrastructurii, este un fenomen punctual cand, in franare, din cauza unei imperfectiuni in material la sina/bandaj/saboti sau un gunoi pe linie, face ca roata sa se blocheze, sa fie tarata sanie si sa rezulte "un plat"; diferenta intre noi si ei este ca la ei se semnaleaza si se baga imediat la strung, la noi circula cu platul mult si bine.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Iar are Firea chef de scandal:
https://www.libertatea.ro/stiri/primarul-firea-ameninta-ca-da-libertatea-in-judecata-si-sustine-ca-documentele-achizitiei-publice-de-100-de-tramvaie-sunt-secrete-2818292
Primarul Firea amenință că dă Libertatea în judecată și susține că documentele achiziției publice de 100 de tramvaie sunt secrete!  

După ce a atribuit firmei Durmazlar contractul pentru tramvaie, finanțat din fonduri europene de 183 de milioane de euro, Primăria Capitalei consideră că publicarea informațiilor publice este pasibilă cu judecata!

Libertatea a dezvăluit ieri că, în procesul licitației pentru cele 100 de tramvaie noi din București, Primăria Capitalei a trecut peste 6 neregularități semnalate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Asta după ce, în urmă cu aproape o lună, ziarul arătase că Primăria a acceptat ca firma turcă Durmazlar să secretizeze actele pe care le-a depus la dosarul de achiziție publică, ajungând ca turcii să secretizeze până și măsurătorile făcute de primărie când s-au evaluat performanțele tramvaiului cu care au câștigat licitația.  

Primăria condusă de Gabriela Firea a reacționat. PMB spune că ”respinge ferm acuzațiile și insinuările” și că ”va acționa în judecată cotidianul”, referindu-se la Libertatea.

Anul acesta, Gabriela Firea și Florin Pandele au pierdut în primă instanță un alt proces cu Libertatea, legat de situația din spitalele bucureștene.

"În privința noii amenințări cu tribunalul, ea se bazează pe teoria Primăriei Capitalei, potrivită căreia informațiile și actele publicate de ziar sunt secrete, deși ele provin dintr-un dosar de achiziție publică și nu sunt proprietate industrială sau intelectuală, singurele care pot fi secretizate."

Orice achiziție publică este transparentă. Numele angajaților care se ocupă de ea, numele celor care au semnat sau au refuzat să semneze în diversele etape ale achiziției publice nu pot fi secrete. După cum nu sunt secrete performanțele unui tramvai care va transporta zeci de mii de călători. Și nu pot fi secrete neregularitățile descoperite de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Gabriela Firea susține însă altceva:

"Divulgarea oricărui tip de informații care au legatură cu o procedură în desfășurare sau, mai mult, publicarea unor documente care fac parte din dosarul de achizișie publică reprezintă o ingerință în procesul legal de achiziție, precum și în procedurile administrative jurisdicționale sau judiciare."

Libertatea va continua, nestingherită, să furnizeze informații publice despre orice achiziție publică.

Mai jos, comunicatul integral al Primăriei:
primaria-capitalei.pdf
primaria-capitalei.pdf (57.95 KB; downloaded 173 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 andrei11

shoppy wrote:
Rotile patrate apar...

Asta am susținut și eu, << roțile pătrate >> n-au legătură cu vechimea tramvaiului.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Primarul Firea amenință că dă Libertatea în judecată

Din doua declaratii de presa ,intr-una sigur madam Firea zice ca da pe cineva in judecata.  Deja e de domeniul psihiatriei.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Albert

A mai avut multe procese deschise de ea pentru calomnie, amenintare, jignire. Cel mai trist e ca le-a pierdut cam pe toate si tot nu se lasa.  :popa:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

Gabriela Firea spune că licitația pentru tramvaie a fost corectă și că vehiculele turcești sunt omologate

Primarul general Gabriela Firea susține că licitația pentru tramvaie a fost corectă și nu există nicio neregularitate în privinţa omologării tramvaielor produse de Durmazlar Makine, aceasta fiind făcută de către un organism notificat conform directivelor europene.

“Cu privire la acuzaţiile concrete aduse, afirmăm cu tărie că nu există nicio neregularitate în privinţa omologării, aceasta fiind făcută de către un organism notificat conform directivelor europene. Acest aspect poate fi verificat în lista publicată pe site-ul Comisiei Europene, Rina Services Spa fiind un organism notificat conform directivelor europene, echivalentul Autorităţii Feroviare Române. În legătură cu pretinsele neregularităţi invocate privind buletinele de încercare, avizul final ANAP a fost unul favorabil, în conformitate cu jurisprudenţa europeană, legislaţia achiziţiilor şi cu Directiva 24/2014 (articolul 44)”, a scris edilul general pe Facebook.
Achiziția de la licitația pentru tramvaie, finanțată cu fonduri europene.

Firea a mai arătat că respinge acuzaţiile în legătură cu licitaţia privind cele 100 de tramvaie. Primarul a mai precizat că achiziţia celor 100 de tramvaie face parte dintr-un proiect finanţat cu fonduri europene nerambursabile, motiv pentru care toată documentaţia “a fost şi va fi verificată, în toate etapele sale relevante, de organe competente” de la nivel naţional (Organismul Intermediar, Autoritatea de Management, Autoritatea de Audit din cadrul Curţii de Conturi) şi european (Curtea de Conturi Europeană).

“Subliniem faptul că această procedură a fost extrem de transparentă şi supusă tuturor rigorilor legale impuse de legislaţia în domeniu, atât în faza de elaborare a documentaţiei, cât şi în faza de derulare a procedurii”, a menţionat Firea. Ea a reamintit că Primăria Municipiului Bucureşti a publicat în SICAP, pe data de 11 decembrie 2018, anunţul pentru achiziţia celor 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 milioane de euro, fonduri europene prin POR, iar procedura a fost competitivă şi deschisă tuturor operatorilor economici, atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

Totodată, edilul a menţionat că procedura de achiziţie publică a tramvaielor “nu este considerată finalizată, conform legislaţiei achiziţiilor publice, decât la semnarea contractului şi constituirea garanţiei de bună execuţie”.

Sursa : https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-tramvaie-3/

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Subliniem faptul că această procedură a fost extrem de transparentă
:rofl:
Sublinierea acestei proceduri "transparente" a fost facuta peste cuvinte si,cu un marker mult prea gros .

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Tolontan continua dezvaluirile privind licitatia "transparenta" :
În caietul de sarcini al licitației pentru cele 100 de tramvaie, primăria a solicitat participanților să vină cu un model “care dispune de omologare de tip într-o țară a Comunității Europene începând cu 2013”.
Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a semnalat către PMB că documentul prezentat de turcii de la Durmazlar nu este conform.

Libertatea a intrat în posesia documentului depus de firma din Bursa drept omologare, numai că acesta este eliberat de RINA Genova, o instituție de audit și nu o autoritate de omologare. Acest nume de instituție nu apare în lista oficială a autorităților de omologare aprobate de Comisia Europeană. Contactați de Libertatea, cei de la Durmazlar au confirmat că omologarea depusă la București este cea a RINA și că ei o consideră valabilă, fiind deranjați că ziarul e în posesia documentului.
...turcii au obținut acest document în ultima zi înainte de depunerea ofertei la licitație.

Libertatea a verificat ce autorități pot oferi certificate de omologare de vehicule în Europa, conform listei Comisiei Europene.În Italia, doar Ministerul Infrastructurii și Transporturilor are acest rol.








https://www.libertatea.ro/stiri/contrac ... ii-2821230

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

Mai sunt 11 zile... Oare reușesc sa termine evaluarea la timp? sau se anulează licitația...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

Eu zic sa se anuleze. Da-le dracu de tramvaie si de tara de tot maroul in care traim. V3A-urile sunt vesnice, le transformam pe toate in CA-uri si mai tragem de ele 20 de ani. Eu unul m-am saturat.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Hai să fim realiști. Evaluarea e în acte gata, pot să treacă licitația în deliberare când vrea mușchiul lor. Dovadă la troleibuze, au trecut licitația în deliberare cu 3 ore înainte de termenul limită pentru evaluări. Și chiar dacă se depășește termenul, nu se anulează pentru o perioadă. Dovadă cele 2 licitații MDRAP pentru tramvaie noi (Ploiești-Brăila-Galați și Iași) care au depășit termenele limită, însă ce să vezi? Licitațiile nu au fost anulate, fiind permise niște amânări ulterioare, ba chiar unele foarte generoase.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 alexxd_31

Nu isi risca nimeni postul sa ia o decizie atat timp cat sunt vehiculate informatii de genul celei de mai jos:

"Prim-ministrul Ludovic Orban a anunţat, marţi, că îşi doreşte ca, până la sfârşitul acestei săptămâni, să desemneze o nouă conducere la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), astfel încât să poată fi demarate discuţii privind modificarea legislaţiei în domeniu."

Sa ne asteptam la o anulare.

 


Go to page:  1  ... 57 58 59 60 61 62 63  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430460 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use