Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 428153 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Andrei98
Daca isi doreau cu adevarat sa devina un producator serios scoteau un model de tramvai cu care puteau sa se bata cu alti producatori mai mari la licitatiile din strainatate, pentru ca se stia foarte bine ca doar sperand la contracte in tara nu au nici o sansa. Si normal ca nu se pot extinde daca nu au scos un model destul de convingator cu care sa fi participat la mai multe licitatii si sa fi avut cu el mai multe sanse de castig...
Daca isi doreau cu adevarat sa devina un producator serios scoteau un model de tramvai cu care puteau sa se bata cu alti producatori mai mari la licitatiile din strainatate, pentru ca se stia foarte bine ca doar sperand la contracte in tara nu au nici o sansa. Si normal ca nu se pot extinde daca nu au scos un model destul de convingator cu care sa fi participat la mai multe licitatii si sa fi avut cu el mai multe sanse de castig...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Poate o fac acum cu banii de pe noile contracte. Asta daca nu acopera alte gauri prin alte parti.
Poate o fac acum cu banii de pe noile contracte. Asta daca nu acopera alte gauri prin alte parti.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Totuși, firma turcească are ceva ani de când e pe piață, a pătruns în Polonia, deci perspective are. Și am înțeles că ar vrea să se ducă și prin țările baltice. E drept, nu au cum să între ușor în Franța, Germania, Italia, Spania, Cehia și Slovacia, deoarece aceștia au producătorii lor. În Germania poate doar în orașe foarte mici, gen Cottbus sau Gorlitz. Unde încă sunt KT4D. Sau Luxemburg, unde nu au fabrică, dar aici s-au preferat CAF și condiția de a merge pe super-capacitori. În plus, oriunde e de preferat un parc cât mai uniform. Nu 10 tramvaie de 10 tipuri. Orașe în care probabil vor mai intra tramvaie turcești sunt Timișoara, Reșița (dacă refac rețeaua), Iași și Botoșani și am mai citit de Brăila printr-o presă.
Componentele din care sunt făcute aceste tramvaie nu sunt tot Siemens, Socomec, Telemecnique, SKF, etc.? Nu stau acum să înșir toate mărcile componentelor care alcătuiesc un tramvai. Dar măcar 65% tot celebre sunt. Restul de 35 or fi turcești. Dar și așa...e vorba de un vehicul profesional, de transport în comun nu e vorba de cărucioare de butelii sau transportoare de containere de deșeuri.
Totuși, firma turcească are ceva ani de când e pe piață, a pătruns în Polonia, deci perspective are. Și am înțeles că ar vrea să se ducă și prin țările baltice. E drept, nu au cum să între ușor în Franța, Germania, Italia, Spania, Cehia și Slovacia, deoarece aceștia au producătorii lor. În Germania poate doar în orașe foarte mici, gen Cottbus sau Gorlitz. Unde încă sunt KT4D. Sau Luxemburg, unde nu au fabrică, dar aici s-au preferat CAF și condiția de a merge pe super-capacitori. În plus, oriunde e de preferat un parc cât mai uniform. Nu 10 tramvaie de 10 tipuri. Orașe în care probabil vor mai intra tramvaie turcești sunt Timișoara, Reșița (dacă refac rețeaua), Iași și Botoșani și am mai citit de Brăila printr-o presă.
Componentele din care sunt făcute aceste tramvaie nu sunt tot Siemens, Socomec, Telemecnique, SKF, etc.? Nu stau acum să înșir toate mărcile componentelor care alcătuiesc un tramvai. Dar măcar 65% tot celebre sunt. Restul de 35 or fi turcești. Dar și așa...e vorba de un vehicul profesional, de transport în comun nu e vorba de cărucioare de butelii sau transportoare de containere de deșeuri.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Ce vrea sa spună Blidar?
Cu ce model ar putea veni? De zic ca circula peste 800 de tramvaie de același tip în Europa?
Ce vrea sa spună Blidar?
În ceea ce privește oferta Astra Vagoane Călători, acest tip de tramvai circulă în Europa în peste 800 de exemplare în țări ca Germania, Ungaria, Portugalia sau România. ”Cu acest tip de tramvai ne-am prezentat și la licitația de la București, considerând că oferta noastră corespunde întrutotul Caietului de Sarcini întocmit de PMB”,
Cu ce model ar putea veni? De zic ca circula peste 800 de tramvaie de același tip în Europa?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
De unde si pana unde 800 de exemplare???
Chiar si daca ar pune la socoteala toate modelele de Combino, Combino Supra (inclusiv Imperio) si Avenio (inclusiv cele facute pe licenta Avenio de catre CRRC Zhuzhou in China) comandate tot da cu virgula.
Deci e ori un typo, ori o minciuna.
De unde si pana unde 800 de exemplare???
Chiar si daca ar pune la socoteala toate modelele de Combino, Combino Supra (inclusiv Imperio) si Avenio (inclusiv cele facute pe licenta Avenio de catre CRRC Zhuzhou in China) comandate tot da cu virgula.
Deci e ori un typo, ori o minciuna.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Se plânge și se lamentează și el acolo. Dar dacă i se atribuie lui, ies eu la pensie și nu vin tramvaie noi. Și dacă nu câștigau turcii, ci CAF (Spania), Alstom ( Franța), Pesa (Polonia) sau alții, tot circul ăsta de iarmaroc ieșea. Adică să moară și capra vecinilor. Dacă eu nu pot să livrez din lipsă de capacitate, să nu vină nici de la alții. Lasă-i pe locuitorii Capitalei să se mai plimbe cu V3A...
Oricum, București a fost mult timp singurul oraș după 90 și chiar 2000 cu tramvaie noi, țin minte cum erau V3A 93 pa lângă orice V3A clasic, V2A sau EP V3A. Iar FAUR chiar că străluceau. Alte orașe mai biciuiau Timiș 2 și V3A și tatre în cădere, și aduceau tramvaie sh, care deși din 1960, aveau pe ele chestii pe care V3A nici nu le știa, nu mai zic de calitate (dar după ce au pătruns pe mâna românilor, viața lor s-a cam dus) . Între timp, situația se mai schimbă... V3A a îmbătrânit, necesitate de tramvaie noi este, unde să le facem nu avem, (Astra abia se screme, URAC la fel (plus calitatea îndoielnică)).
Parcă și la Cluj a sărit Astra în sus.
Se plânge și se lamentează și el acolo. Dar dacă i se atribuie lui, ies eu la pensie și nu vin tramvaie noi. Și dacă nu câștigau turcii, ci CAF (Spania), Alstom ( Franța), Pesa (Polonia) sau alții, tot circul ăsta de iarmaroc ieșea. Adică să moară și capra vecinilor. Dacă eu nu pot să livrez din lipsă de capacitate, să nu vină nici de la alții. Lasă-i pe locuitorii Capitalei să se mai plimbe cu V3A...
Oricum, București a fost mult timp singurul oraș după 90 și chiar 2000 cu tramvaie noi, țin minte cum erau V3A 93 pa lângă orice V3A clasic, V2A sau EP V3A. Iar FAUR chiar că străluceau. Alte orașe mai biciuiau Timiș 2 și V3A și tatre în cădere, și aduceau tramvaie sh, care deși din 1960, aveau pe ele chestii pe care V3A nici nu le știa, nu mai zic de calitate (dar după ce au pătruns pe mâna românilor, viața lor s-a cam dus) . Între timp, situația se mai schimbă... V3A a îmbătrânit, necesitate de tramvaie noi este, unde să le facem nu avem, (Astra abia se screme, URAC la fel (plus calitatea îndoielnică)).
Parcă și la Cluj a sărit Astra în sus.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nenea Titi, ne spui si noua ceva nou in mesajele tale? Toate interventiile tale din ultima vreme se invart in jurul a cateva motive, as putea sa le spun deja laice. Daca iau un mesaj de-al tau la intamplare, mai mult de jumatate din el NU se refera la subiectul achizitiei, ci sunt niste remarci general valabile. Acesta este un avertisment pentru off-topic masiv! Ai topice separate pentru discutii generale, ai Clubul pentru discutii libere samd. Foloseste-le cu incredere! Multumesc!
Nenea Titi, ne spui si noua ceva nou in mesajele tale? Toate interventiile tale din ultima vreme se invart in jurul a cateva motive, as putea sa le spun deja laice. Daca iau un mesaj de-al tau la intamplare, mai mult de jumatate din el NU se refera la subiectul achizitiei, ci sunt niste remarci general valabile. Acesta este un avertisment pentru off-topic masiv! Ai topice separate pentru discutii generale, ai Clubul pentru discutii libere samd. Foloseste-le cu incredere! Multumesc!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Oricum se refera la Europa, deci China pica din ecuatie. E o minciuna si atat. Dar buna pentru prostime. Prostimea nu sta sa se informeze sau sa adune tramvaie. Prostimii ii iei ochii cu cifre si apoi "moama ce tramvai international avem noi in Romania, il si exportam!".
punmeister wrote:
De unde si pana unde 800 de exemplare???
Chiar si daca ar pune la socoteala toate modelele de Combino, Combino Supra (inclusiv Imperio) si Avenio (inclusiv cele facute pe licenta Avenio de catre CRRC Zhuzhou in China) comandate tot da cu virgula.
Deci e ori un typo, ori o minciuna.
Oricum se refera la Europa, deci China pica din ecuatie. E o minciuna si atat. Dar buna pentru prostime. Prostimea nu sta sa se informeze sau sa adune tramvaie. Prostimii ii iei ochii cu cifre si apoi "moama ce tramvai international avem noi in Romania, il si exportam!".
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Interviul a aparut initial in Cotidianul si apoi fraze au fost preluate de Club Feroviar.
Nu Blidara declarat ci Florin Gheorghe Sirbu, Director general. Astra Vagoane Arad.
Fraza integrala suna astfel:
Conform Wikipedia circul;a cca 500 Combino in lume si,daca le adunam si pe cele patru de la Arad ,aproape ajungem la 800 buc.
CiprianTRB wrote:
Ce vrea sa spună Blidar?În ceea ce privește oferta Astra Vagoane Călători, acest tip de tramvai circulă în Europa în peste 800 de exemplare în țări ca Germania, Ungaria, Portugalia sau România. ”Cu acest tip de tramvai ne-am prezentat și la licitația de la București, considerând că oferta noastră corespunde întrutotul Caietului de Sarcini întocmit de PMB”,
Cu ce model ar putea veni? De zic ca circula peste 800 de tramvaie de același tip în Europa?
Interviul a aparut initial in Cotidianul si apoi fraze au fost preluate de Club Feroviar.
Nu Blidara declarat ci Florin Gheorghe Sirbu, Director general. Astra Vagoane Arad.
Fraza integrala suna astfel:
La sfârșitul anului 2009, am finalizat negocierile cu firma Siemens pentru achiziția licenței de fabricație a tramvaiului Combino Plus, tramvai modular care poate fi construit în funcție de nevoi, iar componența poate varia între 2-6 vagoane, adică între 18-54m lungime.
Acest tip de tramvai circulă în Europa în peste 800 de exemplare în țări ca Germania, Ungaria, Portugalia sau România. Cu acest tip de tramvai ne-am prezentat și la licitația de la București, considerând că oferta noastră corespunde întrutotul Caietului de Sarcini întocmit de PMB.
Conform Wikipedia circul;a cca 500 Combino in lume si,daca le adunam si pe cele patru de la Arad ,aproape ajungem la 800 buc.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Linia 43 wrote:CiprianTRB wrote:
Ce vrea sa spună Blidar?În ceea ce privește oferta Astra Vagoane Călători, acest tip de tramvai circulă în Europa în peste 800 de exemplare în țări ca Germania, Ungaria, Portugalia sau România. ”Cu acest tip de tramvai ne-am prezentat și la licitația de la București, considerând că oferta noastră corespunde întrutotul Caietului de Sarcini întocmit de PMB”,
Cu ce model ar putea veni? De zic ca circula peste 800 de tramvaie de același tip în Europa?
Interviul a aparut initial in Cotidianul si apoi fraze din acesta au fost preluate de Club Feroviar.
Nu Blidar a declarat ci Florin Gheorghe Sirbu, Director general. Astra Vagoane Arad.
Fraza integrala suna astfel:La sfârșitul anului 2009, am finalizat negocierile cu firma Siemens pentru achiziția licenței de fabricație a tramvaiului Combino Plus, tramvai modular care poate fi construit în funcție de nevoi, iar componența poate varia între 2-6 vagoane, adică între 18-54m lungime.
Acest tip de tramvai circulă în Europa în peste 800 de exemplare în țări ca Germania, Ungaria, Portugalia sau România. Cu acest tip de tramvai ne-am prezentat și la licitația de la București, considerând că oferta noastră corespunde întrutotul Caietului de Sarcini întocmit de PMB.
Conform Wikipedia circul;a cca 500 Combino in lume si,daca le adunam si pe cele patru de la Arad ,aproape ajungem la 800 buc.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Din aceeasi declaratie :
Din aceeasi declaratie :
Analizând în mod obiectiv produsele fabricate de concurență se constată că toate cele 3 tipuri de tramvaie sunt construite după alt concept, construcție unitară cu vagoane suspendate care nu pot fi modificate decât reconstruite în alte variante și care necesită alte teste, probe și omologări. Pentru justificarea conformității se forțează interpretarea noțiunii de similar deși nimic nu este similar cu prevederile din Caietul de Sarcini.
Explicația pentru care Primăria Capitalei a renunțat la o serie de condiții prevăzute în Caietul de Sarcini doar pentru a promova oferta firmei din Turcia este greu de acceptat. În ultimii 20 de ani Astra a mai recurs de două ori la două contestații privind licitații tot din sfera achizițiilor publice și de fiecare dată s-a dovedit că obiecțiunile Astra au fost întemeiate.
- micutzu
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Bate spre 1000 deja eu zic sa va opriti
Bate spre 1000 deja eu zic sa va opriti
📖 Pagination options