Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 427957 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Indiferent de situatie, un lucru e clar. Daca s-a trecut de evaluarea tehnica vom avea tramvaie noi, chiar si daca se vor contesta dupa finalizarea licitatiei. Este inceputul sfarsitului pentru tomberoanele urachiene cu care si-au batut joc de calatori zeci de ani pe post de tramvaie intr-o capitala europeana (geografic vorbind). Chiar si cele 4-5 V3A-2010-CA pe care le-au facut pe an (justificare pentru frecat menta in loc sa faca din greu revizii si reparatii la vreo 200 care stau pe butuci sau care sunt devorate de rugina) tot niste rable depasite cu iz sovietic sunt. Nici macar un aer conditionat n-au fost in stare sa le puna din "fabrica" in anul 2018. Si pantograf cu franghie!
Hai cu tramvaiele noi, indiferent cine va castiga!
Indiferent de situatie, un lucru e clar. Daca s-a trecut de evaluarea tehnica vom avea tramvaie noi, chiar si daca se vor contesta dupa finalizarea licitatiei. Este inceputul sfarsitului pentru tomberoanele urachiene cu care si-au batut joc de calatori zeci de ani pe post de tramvaie intr-o capitala europeana (geografic vorbind). Chiar si cele 4-5 V3A-2010-CA pe care le-au facut pe an (justificare pentru frecat menta in loc sa faca din greu revizii si reparatii la vreo 200 care stau pe butuci sau care sunt devorate de rugina) tot niste rable depasite cu iz sovietic sunt. Nici macar un aer conditionat n-au fost in stare sa le puna din "fabrica" in anul 2018. Si pantograf cu franghie!
Hai cu tramvaiele noi, indiferent cine va castiga!
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
micutzu
Stai linistit ca astea 100 abia vor inlocui jumate din cele vechi.Mai e nevoie de inca pe atat ca sa putem zice ca am scapat de tot de vechituri.
Stai linistit ca astea 100 abia vor inlocui jumate din cele vechi.Mai e nevoie de inca pe atat ca sa putem zice ca am scapat de tot de vechituri.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Personal, cred ca voi fi foarte bătrân când nu o sa mai fie picior de V3A in Bucuresti...
Personal, cred ca voi fi foarte bătrân când nu o sa mai fie picior de V3A in Bucuresti...
- cris_m
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Daca avem semnarea contractului pana in primavara 2020, primul tramvai nou, in exploatare, ar fi abia cel mai devreme in vara lui 2021, iar toate 100 sa fie pe sine in 2022. Pana atunci se vor mai moderniza vreo 20-30 de V3A si vor iesi 18 Bucur LF, din care o parte vor inlcoui din putinele Tatra ramase care vor pierde dreptul de circulatie, sa nu uitam ca de 2 ani nu mai intra tramvaie Tatra la RK. Iar noile tramvaie vor trebui in primul rand sa acopere golul lasat in ultimii 10 ani de retragerea Tatra si a unei parti din V3Aurile clasice.
Apoi, V3Aurile modernizate/Bucur vor fi redistribuite pe alte linii odata cu intrarea celor noi pe trasee. In 2022 sa zicem ca vor fi cam 130 de V3A modernizate, inclusiv cele existente acum și Bucur 1/LF.
Iar pana in 2022 sa speram ca va fi gata si linia pe Prelungirea Ghencea, plus linia 5 pusa la punct, deci alt necesar de tramvaie.
Acum, solutia ar fi pe langa cele 100, pregatirea unei noi licitatii pentru alte 50-100, in paralel cu o finantare mai buna a modernizarii de V3A si Bucur LF, pentru ca macar pana in 2030 sa avem un parc de 200 tramvaie noi si alte 200 V3A, toate modernizate, inclusiv cu AC și Bucur LF.
Si daca ne uitam la aglomerarea rutiera care va face autobuzele utilizate din ce in ce mai putin mai ales la ore de varf si viteza cu care se construiesc locuinte/birouri in oras, tramvaiul va fi solutia pentru mobilitate.
In final, metroul e fail din start, omorarea contractului cu Alstom si o noua achizitie de trenuri proaste va duce la si mai mari probleme, plus proiectul de „modernizare” care va ingreuna M2 timp de 4 ani, daca se mai face, pana in 2022 poate sa se deschida M5, alta magistrala mai repede de 2030 nu vad.
Oricum, discutia e mult mai lunga si stufoasa legata de necesarul de tramvaie in corelare cu urbanizarea si evolutia actuala.
Daca avem semnarea contractului pana in primavara 2020, primul tramvai nou, in exploatare, ar fi abia cel mai devreme in vara lui 2021, iar toate 100 sa fie pe sine in 2022. Pana atunci se vor mai moderniza vreo 20-30 de V3A si vor iesi 18 Bucur LF, din care o parte vor inlcoui din putinele Tatra ramase care vor pierde dreptul de circulatie, sa nu uitam ca de 2 ani nu mai intra tramvaie Tatra la RK. Iar noile tramvaie vor trebui in primul rand sa acopere golul lasat in ultimii 10 ani de retragerea Tatra si a unei parti din V3Aurile clasice.
Apoi, V3Aurile modernizate/Bucur vor fi redistribuite pe alte linii odata cu intrarea celor noi pe trasee. In 2022 sa zicem ca vor fi cam 130 de V3A modernizate, inclusiv cele existente acum și Bucur 1/LF.
Iar pana in 2022 sa speram ca va fi gata si linia pe Prelungirea Ghencea, plus linia 5 pusa la punct, deci alt necesar de tramvaie.
Acum, solutia ar fi pe langa cele 100, pregatirea unei noi licitatii pentru alte 50-100, in paralel cu o finantare mai buna a modernizarii de V3A si Bucur LF, pentru ca macar pana in 2030 sa avem un parc de 200 tramvaie noi si alte 200 V3A, toate modernizate, inclusiv cu AC și Bucur LF.
Si daca ne uitam la aglomerarea rutiera care va face autobuzele utilizate din ce in ce mai putin mai ales la ore de varf si viteza cu care se construiesc locuinte/birouri in oras, tramvaiul va fi solutia pentru mobilitate.
In final, metroul e fail din start, omorarea contractului cu Alstom si o noua achizitie de trenuri proaste va duce la si mai mari probleme, plus proiectul de „modernizare” care va ingreuna M2 timp de 4 ani, daca se mai face, pana in 2022 poate sa se deschida M5, alta magistrala mai repede de 2030 nu vad.
Oricum, discutia e mult mai lunga si stufoasa legata de necesarul de tramvaie in corelare cu urbanizarea si evolutia actuala.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Incepand cu 2021 vom avea bani prin POR axa 3.2 si axa 4, deci exista posibilitatea unei alte achizitii de tramvaie noi de capacitate mare.
Incepand cu 2021 vom avea bani prin POR axa 3.2 si axa 4, deci exista posibilitatea unei alte achizitii de tramvaie noi de capacitate mare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Da, 2021, pana se misca administratia cu proiectul si lansarea procedurii, am putea avea un contract semnat in 2023/4, cu primul tramvai iar in 2025/6. Dar sa nu uitam ca inca exista riscul ca procedura actuala sa fie anulata la evaluarea financiara...
Da, 2021, pana se misca administratia cu proiectul si lansarea procedurii, am putea avea un contract semnat in 2023/4, cu primul tramvai iar in 2025/6. Dar sa nu uitam ca inca exista riscul ca procedura actuala sa fie anulata la evaluarea financiara...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
De unde si pana unde 130 de tramvaie modernizate? PPC-urile si CA-urile sunt niste carpeli ordinare, Bucur sunt ca sa ne amagim ca avem un fel de tramvaie noi. Solutia nu e asta, nu atragi oamenii sa foloseasca tramvaiul cu astfel de vehicule. Trebuie reinnoita flota in totalitate in mod obligatoriu, ca vrem sau nu vrem.
De unde si pana unde 130 de tramvaie modernizate? PPC-urile si CA-urile sunt niste carpeli ordinare, Bucur sunt ca sa ne amagim ca avem un fel de tramvaie noi. Solutia nu e asta, nu atragi oamenii sa foloseasca tramvaiul cu astfel de vehicule. Trebuie reinnoita flota in totalitate in mod obligatoriu, ca vrem sau nu vrem.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Victor92
Ce vise ... a fost micul-dejun din acela de 5 stele
Ce vise ... a fost micul-dejun din acela de 5 stele
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Deja avem 46+15+16+ Bucur 1, plus cate se mai fac in urmatorii 3-4 ani, cele 18 Bucur LF si V3Auri modernizate si alea sunt, ajung la 130. Sa nu uitam ca modernizatele astea duc greul pe cele mai aglomerate linii din oras. Si nu inteleg de ce trebuie sa fim carcotasi orice s-ar face, si pe afara se modernizeaza masiv vagoane vechi. Si pana sa modernizam, mai bine modernizam calatorii si traficul, ca din cauza lor ajung mazgalite si distruse vagoanele. Sa ne uitam deja la autobuzele noi care au inceput sa fie mazgalite...
Deja avem 46+15+16+ Bucur 1, plus cate se mai fac in urmatorii 3-4 ani, cele 18 Bucur LF si V3Auri modernizate si alea sunt, ajung la 130. Sa nu uitam ca modernizatele astea duc greul pe cele mai aglomerate linii din oras. Si nu inteleg de ce trebuie sa fim carcotasi orice s-ar face, si pe afara se modernizeaza masiv vagoane vechi. Si pana sa modernizam, mai bine modernizam calatorii si traficul, ca din cauza lor ajung mazgalite si distruse vagoanele. Sa ne uitam deja la autobuzele noi care au inceput sa fie mazgalite...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nu sunt carcotas, spun ca nu se ridica la inaltimea asteptarilor acele modernizari. Si problema cu mazgalitul se rezolva cu paza efectiva in vehicul, intervale decente ca sa nu stai sardina... Ma opresc aici ca oricum nu se vor realiza toate astea.
Nu sunt carcotas, spun ca nu se ridica la inaltimea asteptarilor acele modernizari. Si problema cu mazgalitul se rezolva cu paza efectiva in vehicul, intervale decente ca sa nu stai sardina... Ma opresc aici ca oricum nu se vor realiza toate astea.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Teoria suna bine. Matematica e clara (ca de aia e matematica). Dar mai departe.... Iar modernizarile nu stiu cum se face dar par mai calitative in alte parti, cred ca o Tatra de Praga modernizata si fara a fi low-floor bate la fundul gol orice CA scos de URAC. Si fara sa bag in calcul calitatea calatorilor, ca asta e alt aspect.
Eu sincer banii aia de pe POR i-as baga in linii. Pe toti. Ca sunt multe de rezolvat (de linia 5 daca se apuca la anul poate sa fie gata in 2022, la ritmul nostru de lucru) si pana atunci cine stie ce alte probleme mai apar cu sectoarele reabilitate. Ne-om descurca cu tramvaiele -ce avem + ce vom avea, optimistic vorbind.
Teoria suna bine. Matematica e clara (ca de aia e matematica). Dar mai departe.... Iar modernizarile nu stiu cum se face dar par mai calitative in alte parti, cred ca o Tatra de Praga modernizata si fara a fi low-floor bate la fundul gol orice CA scos de URAC. Si fara sa bag in calcul calitatea calatorilor, ca asta e alt aspect.
Eu sincer banii aia de pe POR i-as baga in linii. Pe toti. Ca sunt multe de rezolvat (de linia 5 daca se apuca la anul poate sa fie gata in 2022, la ritmul nostru de lucru) si pana atunci cine stie ce alte probleme mai apar cu sectoarele reabilitate. Ne-om descurca cu tramvaiele -ce avem + ce vom avea, optimistic vorbind.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Nu stiu ce sa zic eu de chestia asta cu băgatul banilor din POR in linii. Pe 90% din călători nu ii intereseaza linia, ci tramvaiul in sine. Una e sa te lauzi in campanie ca ai cumpărat 100-200 de tramvaie noi și alta e sa te lauzi ca ai modernizat 200km de șina. Majoritatea nici nu ar baga in seama aceasta investiție. Trebuie ca următorul primar sa fie foarte asumat si foarte conștient ca sa facă asa ceva. Eu susțin modernizarea in totalitare a șinei din Bucuresti. Și nu doar șina, ci modernizarea bulevardelor cu totul. Sa ne uitam totusi in ce hal arată Barbu Văcărescu sau Ion Mihalache.
Cât despre modernizările făcute de URAC, nu stiu ce sa zic. Poate nu sunt cele mai calitative produse, dar sunt bine venite. Asteptam și cela 18 Bucur LF. Recunosc ca mi-ar fi plăcut sa proiecteze și sa fabrice un Bucur 100% LF pe pivotante, dar nu se vrea. De facut se poate face, o licitație internațională pentru boghiuri și treaba e 75% rezolvată.
Nu stiu ce sa zic eu de chestia asta cu băgatul banilor din POR in linii. Pe 90% din călători nu ii intereseaza linia, ci tramvaiul in sine. Una e sa te lauzi in campanie ca ai cumpărat 100-200 de tramvaie noi și alta e sa te lauzi ca ai modernizat 200km de șina. Majoritatea nici nu ar baga in seama aceasta investiție. Trebuie ca următorul primar sa fie foarte asumat si foarte conștient ca sa facă asa ceva. Eu susțin modernizarea in totalitare a șinei din Bucuresti. Și nu doar șina, ci modernizarea bulevardelor cu totul. Sa ne uitam totusi in ce hal arată Barbu Văcărescu sau Ion Mihalache.
Cât despre modernizările făcute de URAC, nu stiu ce sa zic. Poate nu sunt cele mai calitative produse, dar sunt bine venite. Asteptam și cela 18 Bucur LF. Recunosc ca mi-ar fi plăcut sa proiecteze și sa fabrice un Bucur 100% LF pe pivotante, dar nu se vrea. De facut se poate face, o licitație internațională pentru boghiuri și treaba e 75% rezolvată.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Conteaza mult si linia, daca faci o transformare din OR in Green Track se simte bine de tot diferenta. Problema e ca stai 10 ani cu santier pentru cativa km de linie, cum a fost Liviu Rebreanu.
Conteaza mult si linia, daca faci o transformare din OR in Green Track se simte bine de tot diferenta. Problema e ca stai 10 ani cu santier pentru cativa km de linie, cum a fost Liviu Rebreanu.
📖 Pagination options