Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 451348 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert24

ByOnu wrote:
Wait, chiar, CAF de ce n-a participat? Nici nu stiu sa isi fi aratat intentia.


Pana si ei si-au dat seama ca sunt niste JAF-uri.  :mrgreen:  :popa:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Referitor la CAF: am mers cu ele în Luxemburg, acolo tramvaiul mergând pe baterii. Bine, pe o porțiune de cca 3 km are și rețea. Dar se încarcă în stații, și linia de la sol de încărcare îl ajută și la plecare. Apoi, autonomia este de cca 10 km... În condițiile în care distanța dintre stații nu e mai mare de 1 km. Ce vreau să zic despre CAF : mi se par pe lângă frumoase și silențioase, foarte confortabile la interior și destul de bine organizate. Nu știu cum să încarc niște poze. Însă dacă alea sunt jafuri, apoi nu știu ce să mai zic de BLF... De V3A și cu versiunile sale CA/CH-PPC, nu are sens să menționez, e diferența prea mare, V3A arată că tramvaiele aduse recent La Iași. Poate mai rău... La finisaje, și alte capitole. Dar să zici de CAF că sunt jafuri.... Greu de crezut. O spun în condițiile în care am mers cu ele. La CAF mă refer. Nu simți când pleacă, când oprește, au semnal acustic la uși (la noi doar BLF are, mă refer doar la tramvaie). În tramvai doar pășești nu te sui în pod. Sincer mi-ar plăcea să văd CAF în România...dacă URAC nu pune capul la contribuție. Sau chiar Durmaray.

La Roma am văzut niște vechituri din 1948 (STÂNGA PADOVA) , dar alea mai merg doar pe 5 și 14,alături de tramvaiele noi. Apoi SOCIMI T8000, sunt ca BLF, d.p.d.v tehnologic, dar alea se apropie de 30 ani. Am călătorit cu ele. La fel, zero comparație cu V3A. Am mers prin lume cu fel și fel de tramvaie. Sub V3A sunt poate doar alea bulgărești vechi (dar au totuși PESA) și niște jafuri pe la ruși în rețele uitate de LUME. În rest și prin țară am mers cu vechituri din 1960 (Timișoara și Iași ), care deși au o vârstă, merg impecabil... Nu, V3A scos proaspăt din URAC, pe linie bună (Ștefan cel Mare, Mihai Bravu, Moșilor, Colentina) fac zgomot, că știi de la Obor când a plecat de la Sf. Gheorghe. Asta era vorba unui amic când caracteriza EP-V3A... Dar cum necum alea au servit rețeaua bucureșteană deloc bună la acele vremuri și în condiții mai rele (sau mai bune? Oare?) ca acum ca posibilități, și totuși au mers. Nu stăteau moarte la gard... Deși nu li se închideau uși, iarna era mai cald afară decât în vagon, huruiala și troncaneala la ordinea zilei, confort de vagon de marfă, dar au fost tramvaiele copilăriei mele. Și le-am apreciat. Dar în condițiile actuale nu mai pot circula, decât ca vehicule de epocă și de serviciu tehnologic. Deci să spunem de CAF că e un jaf...sau de orice alt tramvai (că e Durmaray, că e Alstom, CAF, Siemens sau orice altceva de tehnologie actuală) când noi nu facem nimic, că e troacă sau știu eu ce, e ca și când râdem de alții că au o scamă pe colacul de la toaletă și o pată mică pe oglinda din baie, când noi avem toaletă în fundul curții luminată cu opaiț, și ne ștergem la dos cu coceanul. CAF diferit de orice marca URAC. Referitor la Tatre...alea erau navete spatiale și în anii 90...când de pe EP-V3A cădeau tablele, iar la V3A ruperea articulațiilor era frecventă. Noi făceam RK la EP V3A și construiam un tramvai depășit moral când alții studiau deja LF. Nu m-am atacat cu nimic... Dar nu știu ce aveți cu CAF. Repet, mi-ar plăcea să avem un tramvai nou românesc 100%. Dar mă tem că proiectul FULL LF, pe care au vrut să îl facă acum câțiva ani a sfârșit ca Dacia D33...doar că fără prototip...

aztec wrote:
Nenea_titi wrote:
....
Cum ar fi si daca ar castiga Astra cu patent Siemens...


Ar fi minunat. De ce nu?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

CAF nu e deloc JAF. JAF e ceea ce am primit noi probabil prin niste manareli si invarteli plus "calitate pt Est". Evident cu totii suntem subiectivi in aprecieri dar in Vest eu unul nu am fost dezamagit de calitatea CAF. Si nu doar la tramvaie (la metrouri, la trenuri).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 andrei11

De acord.
Și chinezii au 3 standarde de calitate, pentru intern, pentru restul lumii în afară de USA și pentru USA.
Ștampila << Bun pentru  Est >> este aplicată și de țările West-europene, unde cică democrația dă pe dinafară de atâta democrație ce e în țările lor.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 puidemorosan

Acum, serios vorbind.

Forma finala si calitatea produsului sunt in mare parte influentate de client prin pretul pe care este dispus sa-l plateasca, prin participarea activa in fazele de proiectare, constructie, testare si commissioning si prin vizitele FAI pe care le face la subfurnizori.

Produsul final arata exact asa cum clientul il vrea prin pargiile de mai sus.

Luati notele de presa de adjudecare ale furnizorilor de material rulant din 2018 + 2019 si veti vedea pretul real al pietii.

Banuiesc ca nu vom putea banui de habarnism pe exploatatorii de MR din tarile cu traditie in domeniu.

Spun asta pentru ca acum ma ocup de 2 proiecte Transpennine FirstGroup in UK si conditiile sunt crancene.

Zi frumosa, va doresc.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

puidemorosan wrote:
Forma finala si calitatea produsului sunt in mare parte influentate de client prin pretul pe care este dispus sa-l plateasca, prin participarea activa in fazele de proiectare, constructie, testare si commissioning si prin vizitele FAI pe care le face la subfurnizori.

Tocmai ce ziceam, cum Metrorex a vrut neaparat trenuri de un milion de euro/vagon asa am primit niste trenuri ieftine, indiferent de producator.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

puidemorosan wrote:
Acum, serios vorbind.

Forma finala si calitatea produsului sunt in mare parte influentate de client prin pretul pe care este dispus sa-l plateasca, prin participarea activa in fazele de proiectare, constructie, testare si commissioning si prin vizitele FAI pe care le face la subfurnizori.

Produsul final arata exact asa cum clientul il vrea prin pargiile de mai sus.


Caz real... Tramvaiele STB... Modelate exact pe rețeaua locală...nu știu cât costă transformarea unui V3A în CA-PPC. Bănuiesc că nu prea mult... De moment ce este soluția preferată, decât fabricarea de BLF... Care e ceva mai scump...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Cam 400.000 de euro costa transformarea in CA, iar LF-ul sare de un milion de euro.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

400.000 E? Enorm de mult. Mă așteptam maxim 200.000 E. LF sare de 1.000.000? Nasol. Mă așteptam maxim 800.000. Cred că mai bine iau SH uri LF, mai simplu, mai ieftin... Și terminăm treaba mai ușor. Atâta lălăială pentru nimic... Abia aștept ca toate rețelele din țară să aibă tramvaie noi iar STB să rămână coada cozilor... Să vezi ce râd.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert

Orice tramvai pe care Bucureștiul îl va primi va fi net superior față de tot ce circulă acum. E ca și cum am compara Tatra de la Cluj înlocuită de Pesa. Normal că Pesa este superb față de Tatra. Acum normal că nu este cel mai bun tramvai și mai huruie că a costat 1 milion nu 2. În acest caz s-au făcut tăieri din anumite părți. Ele circulă și acum non stop, iar la 6 ani cu aproximație de la achiziția lor arată ca noi. Sunt convins că dacă costau 2 milioane erau și mai silențioase.

Indiferent ce o să primeadcă Bucureștiul, dacă mentenanța și piesele vor fi aduse ca acum, adio. Toată ziua vor fi tractate de camioane în depou și după 5 ani la gard cu ele...aici e buba cea mai mare mentenanța.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Din câte înțeleg se vor lua cu garanție și contract de mentenanță. Dar e imperios necesară retehnologizarea depourilor unde vor sta, specializați vatman pe ele, și să circule pe linii impecabile, de pildă 7, 21, 25, 32, 41, 47, (nu pun aici 1 și 10 deoarece tronsonul de pe Milea de la AFI la Iuliu Maniu e nenorocire) astea sunt exemple de linii foarte bune d.p.d.v tehnic. Depouri care pot acomoda noile tramvaie sunt : Militari, Alexandria, Giurgiului, și Dudești (deși poate se gândesc să repare  linia de pe Dudești) și într-o oarecare măsură Colentina (deși aici am unele rețineri, arată cam jalnic). În Victoria, BN și Titan nici gând, poate doar PPC în Victoria și BN pentru 1/10  respectiv 41. Dar cum BN are prostul obicei ca tramvaie nou ieșite din rk să le dea pe linii proaste...
Se zvonea de tramvaie noi pe 40 și 55...pe bune? Cât timp ar lua recondiționarea acestor linii? Ar trebui și cea de pe Chișinău reparată, Ziduri Moși, Pantelimon (Delfinul - ziduri moși tot tronsonul). Pe Pantelimon doar dacă duce linia până la Banu Manta. Atunci poate, dar traseul ar fi inutil. Linia de pe Pache Protopopescu e cam nașpa, iar la Hala Traian, e chiar jalnică. Nu mai zic de populație. Și de clădiri care cad.

Și "last but not least"... Noile tramvaie oricum cred că vor fi suplimentate cu CA/CH-PPC. Nu de alta, dar nu vor pute face față singure. De exemplu pe 1 și 10 le va fi imposibil... La fel și la alte linii. Deci va fi la succedare un PPC (sau poate chiar V3A) și un NOU...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 SirVlady

Depoul Titan este actualmente in lista de modernizari.
Intr-adevar, nu zic ca nu arata jalnic, dar fiind si primul acum pe lista de modernizari, nu vad de ce nu ar primi tramvaie noi, dar in stadiul actual, nu-l vad sa primeasca tramvaie noi.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Goldmund

Nenea_titi wrote:
https://www.libertatea.ro/stiri/un-tanar ... 1101/amp

Oare așa vor face și boschetarii din București? Dacă nu bagă pază pe ele...e nasol...


Nu inteleg cum sa bage paza pe tramvaie...Exista legi, exista inregistrari video, restul e treaba politiei si a Justitiei. Mai mult, mai intai exista si scoala care - nu-i asa? - "ne face oameni"...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Ce se mai aude de noile tramvaie? Le apuc până ies la pensie și copiii mei?

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2450 forum members have written 436500 posts in 5444 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use