Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 428228 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Mda.Ti-am zis cum e.Ne trebuie 2 ani ca sa urcam o amărâtă de licitație in SICAP,apoi vrem tramvaie in cel mai scurt timp posibil ca in campania electorală sa ne plimbam cu tramvaiul nou prin oraș.Nu stiu Astra cum va face fata dacă câștiga.Poate le face Siemens in locul lor si le plătește ceva dividende...
Mda.Ti-am zis cum e.Ne trebuie 2 ani ca sa urcam o amărâtă de licitație in SICAP,apoi vrem tramvaie in cel mai scurt timp posibil ca in campania electorală sa ne plimbam cu tramvaiul nou prin oraș.Nu stiu Astra cum va face fata dacă câștiga.Poate le face Siemens in locul lor si le plătește ceva dividende...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Siemens se va ocupa de subansamblurile tramvaielor Imperio.
Siemens se va ocupa de subansamblurile tramvaielor Imperio.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PaulIP
Totusi, de ce dureaza 2 ani de la semnarea contractului sa fie livrate 100 de tramvaie? Inteleg ca nu sunt fabricate pe banda, ca masinile mici, dar o capacitate de 4 tramvaie pe luna e mica sau adecvata?
Totusi, de ce dureaza 2 ani de la semnarea contractului sa fie livrate 100 de tramvaie? Inteleg ca nu sunt fabricate pe banda, ca masinile mici, dar o capacitate de 4 tramvaie pe luna e mica sau adecvata?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Depinde cum o privești: pentru București e adecvată, chiar destul de bună, iar eu mă raportez la Bombardier: 204 tramvaie de livrat la Toronto în 6 ani înseamnă o medie de 38 de tramvaie anual, adică aproximativ 3 lunar. Mă rog, intervin și întârzierile de rigoare, ei trebuiau să le livreze mult mai repede, dar pentru București, care are o comandă înjumătățită, e mai mult decât suficient. Normal, cred că cel mult 10 lunar e capacitatea unei fabrici.
Depinde cum o privești: pentru București e adecvată, chiar destul de bună, iar eu mă raportez la Bombardier: 204 tramvaie de livrat la Toronto în 6 ani înseamnă o medie de 38 de tramvaie anual, adică aproximativ 3 lunar. Mă rog, intervin și întârzierile de rigoare, ei trebuiau să le livreze mult mai repede, dar pentru București, care are o comandă înjumătățită, e mai mult decât suficient. Normal, cred că cel mult 10 lunar e capacitatea unei fabrici.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Dar totusi se stia de licitatia asta demult, nu puteau si ei sa se pregateasca din timp si ajusteze apoi oferta in functie de caracteristicile cerute? Banuiesc ca altii au depus oferte. Sau doar contestatii?
punmeister wrote:
N-au depus oferta din cauza termenilor foarte scurti.
Dar totusi se stia de licitatia asta demult, nu puteau si ei sa se pregateasca din timp si ajusteze apoi oferta in functie de caracteristicile cerute? Banuiesc ca altii au depus oferte. Sau doar contestatii?
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Razvan021
Dureaza 37 de luni de fapt, nu 2 ani.Si este un timp chiar decent, mai ales ca se va livra un tramvai in primul an, ceea ce nu se intampla in cazul majoritatii achizitiilor, primul tramvai fiind de obicei livrat in aproximativ 15-16 luni.In general companiile care fabrica material rulant au planuri de livrari facute pe 4-5 ani minimum, ca nu livreaza intr-un singur loc.
PaulIP wrote:
Totusi, de ce dureaza 2 ani de la semnarea contractului sa fie livrate 100 de tramvaie? Inteleg ca nu sunt fabricate pe banda, ca masinile mici, dar o capacitate de 4 tramvaie pe luna e mica sau adecvata?
Dureaza 37 de luni de fapt, nu 2 ani.Si este un timp chiar decent, mai ales ca se va livra un tramvai in primul an, ceea ce nu se intampla in cazul majoritatii achizitiilor, primul tramvai fiind de obicei livrat in aproximativ 15-16 luni.In general companiile care fabrica material rulant au planuri de livrari facute pe 4-5 ani minimum, ca nu livreaza intr-un singur loc.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
Am stat, am rumegat, m-am abtinut sa postez o reactie la cald, asa ca dau una acum la rece.
1. E scandalos ce s-a intamplat. Cum se poate din 20 de potentiali candidati sa oferteze doar 2: raspuns: caiet de sarcini si inflexibilitate. Mai ales ca o licitatie de tramvaie nu se face in fiecare an - durata de viata fiind de 30-40 de ani.
2. Daca iese Astra sunt curios cum va fi produsul final. Logan la pret de Mondeo? Personal tin cu industria romaneasca, dar vreau un produs de calitate - totusi vor fi niste utilaje cu durata de viata de 30-40 de ani.
2.a. In scenariul asta sper sa poata sa se tina de livrare cu 150-180 de comenzi de livrat in urmatorii 3 ani...
2.b. Cum arata produsul final. Va fi ceva cusomizat, mai modern, sau acelasi design din 2014 de la Arad... Nu de alta dar interiorul la Panorama arata ceva mai bine.
3. Daca iese Durmaray - semnul ca se "baga" la licitatie pentru mine a fost afisul imens pus cu Silkworm (care nu e omologat in EU cred...) de pe laterala showroom-ului celor de la Anadolu de pe DN1 - sunt curios cu ce produs vor veni. Ceva customizat pe baza lui Panorama si adaptat CS-ului? Silkworm-ul e bidirectional in poze dar in catalog e si cu varianta unidirectionala dar nu are boghiu pivotant.
3.a. Ce ne facem cu boghiurile pivotante. Inoveaza Durmaray si ofera ceva sau e descalificat?
4. Se anuleaza licitatia, se reface CS tinand cont de toate contestatiile. Se lasa politicianismul la o parte si se dau termeni rezonabili si ne alegem cu mai multi ofertanti.
5. La capitolul Science Ficition (de-as fi eu primar): Licitatii multiple tip contract cadru (1-30 buc cu posibilitate de extindere) astfel incat sa operez timp de 1-2-3 ani niste (1-2 unitati max) tramvaie moderne in Bucuresti de la mai multi consructori. Apoi, avand la baza criteriul pret, calitate, si pareri ale cetatenilor - ales o singura varianta de tramvai si conform contractului cadru cumparare in loturi astfel incat sa fie un proces de durata, dar in urma caruia sa pot sa imi schimb intreaga flota, cu un model unitar, adaptat nevoiilor pe diferite linii.
Am stat, am rumegat, m-am abtinut sa postez o reactie la cald, asa ca dau una acum la rece.
1. E scandalos ce s-a intamplat. Cum se poate din 20 de potentiali candidati sa oferteze doar 2: raspuns: caiet de sarcini si inflexibilitate. Mai ales ca o licitatie de tramvaie nu se face in fiecare an - durata de viata fiind de 30-40 de ani.
2. Daca iese Astra sunt curios cum va fi produsul final. Logan la pret de Mondeo? Personal tin cu industria romaneasca, dar vreau un produs de calitate - totusi vor fi niste utilaje cu durata de viata de 30-40 de ani.
2.a. In scenariul asta sper sa poata sa se tina de livrare cu 150-180 de comenzi de livrat in urmatorii 3 ani...
2.b. Cum arata produsul final. Va fi ceva cusomizat, mai modern, sau acelasi design din 2014 de la Arad... Nu de alta dar interiorul la Panorama arata ceva mai bine.
3. Daca iese Durmaray - semnul ca se "baga" la licitatie pentru mine a fost afisul imens pus cu Silkworm (care nu e omologat in EU cred...) de pe laterala showroom-ului celor de la Anadolu de pe DN1 - sunt curios cu ce produs vor veni. Ceva customizat pe baza lui Panorama si adaptat CS-ului? Silkworm-ul e bidirectional in poze dar in catalog e si cu varianta unidirectionala dar nu are boghiu pivotant.
3.a. Ce ne facem cu boghiurile pivotante. Inoveaza Durmaray si ofera ceva sau e descalificat?
4. Se anuleaza licitatia, se reface CS tinand cont de toate contestatiile. Se lasa politicianismul la o parte si se dau termeni rezonabili si ne alegem cu mai multi ofertanti.
5. La capitolul Science Ficition (de-as fi eu primar): Licitatii multiple tip contract cadru (1-30 buc cu posibilitate de extindere) astfel incat sa operez timp de 1-2-3 ani niste (1-2 unitati max) tramvaie moderne in Bucuresti de la mai multi consructori. Apoi, avand la baza criteriul pret, calitate, si pareri ale cetatenilor - ales o singura varianta de tramvai si conform contractului cadru cumparare in loturi astfel incat sa fie un proces de durata, dar in urma caruia sa pot sa imi schimb intreaga flota, cu un model unitar, adaptat nevoiilor pe diferite linii.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Daca castiga Astra o sa fie un fel de V3A cu parfum de Siemens. Dar care, tinand cont de calitatea depourilor si a nivelului de mentenanta de care e capabila STB acum, sunt perfecte pentru Bucuresti. Nu putem trece de la cazane de tabla la tehnologie inaintata ca ne da cu virgula. Pana la urma vrem tramvaie la traseu sau care stau pe bara ca le lipseste cine stie ce piesa scumpa? Astia nu sunt in stare sa doteze depourile pentru resuscitarea V3A decat in cazuri dintr-astea extreme ca scot Tatrele, ce sa cerem...sa nu uitam ca tramvaiul e doar un obiect, la el si cu el muncesc oameni. Care au nevoie de piese, de una, de alta... Nu mai intru in dezbaterea cu "e Astra capabila sa livreze atatea tramvaie in 2-3 ani?" (sa nu uitam ca au licitatii castigate si pot sa mai castige cateva lejer, prin pret si lipsa de interes a altora si la toate vor trebui livrate tramvaie cam prin aceeasi perioada).
Daca se anuleaza, nicio problema. Tocmai s-au taiat niste linii de tramvai si s-a dat ordin sa se repuna pe picioare V3A-urile cazute. Atat cat se poate. Eu zic ca daca le iese, nu avem nevoie de tramvaie noi inca macar 10 ani (cat au trecut de la ultima licitatie anulata). Si pot plusa si cu 5-ul de care vad ca incepe sa se vorbeasca.
Nu sunt de acord cu SF-ul de la pct.5. N-am auzit sa se practice pe nicaieri chestia asta. Plus ca nu ne da afara din casa rapiditatea cu care rezolvam niste licitatii. Cum ar fi cu mai multe pe cap doar ca sa testam niste tramvaie? Se pot lua (cumpara sau imprumuta) tramvaie de genul de care ne dorim si le rulam prin tot orasul daca asta se doreste (dar repet, personal n-am auzit sa se practice asta pe undeva, in general se castiga licitatia de catre X si atunci X face un model customizat pentru orasul respectiv unde cetatenii isi pot da cu parerea). Dar pana la urma specialistii trebuie sa-si dea cu parerea, poporul e prostibil cu orice. M-as increde mai mult in parerea unora care au facut studii de specialitate si care pot opina cu argumente decat in "sa moara mama ce tramvai beton!" sau "sa luam pe x ca sustinem economia romaneasca".
Daca castiga Astra o sa fie un fel de V3A cu parfum de Siemens. Dar care, tinand cont de calitatea depourilor si a nivelului de mentenanta de care e capabila STB acum, sunt perfecte pentru Bucuresti. Nu putem trece de la cazane de tabla la tehnologie inaintata ca ne da cu virgula. Pana la urma vrem tramvaie la traseu sau care stau pe bara ca le lipseste cine stie ce piesa scumpa? Astia nu sunt in stare sa doteze depourile pentru resuscitarea V3A decat in cazuri dintr-astea extreme ca scot Tatrele, ce sa cerem...sa nu uitam ca tramvaiul e doar un obiect, la el si cu el muncesc oameni. Care au nevoie de piese, de una, de alta... Nu mai intru in dezbaterea cu "e Astra capabila sa livreze atatea tramvaie in 2-3 ani?" (sa nu uitam ca au licitatii castigate si pot sa mai castige cateva lejer, prin pret si lipsa de interes a altora si la toate vor trebui livrate tramvaie cam prin aceeasi perioada).
Daca se anuleaza, nicio problema. Tocmai s-au taiat niste linii de tramvai si s-a dat ordin sa se repuna pe picioare V3A-urile cazute. Atat cat se poate. Eu zic ca daca le iese, nu avem nevoie de tramvaie noi inca macar 10 ani (cat au trecut de la ultima licitatie anulata). Si pot plusa si cu 5-ul de care vad ca incepe sa se vorbeasca.
Nu sunt de acord cu SF-ul de la pct.5. N-am auzit sa se practice pe nicaieri chestia asta. Plus ca nu ne da afara din casa rapiditatea cu care rezolvam niste licitatii. Cum ar fi cu mai multe pe cap doar ca sa testam niste tramvaie? Se pot lua (cumpara sau imprumuta) tramvaie de genul de care ne dorim si le rulam prin tot orasul daca asta se doreste (dar repet, personal n-am auzit sa se practice asta pe undeva, in general se castiga licitatia de catre X si atunci X face un model customizat pentru orasul respectiv unde cetatenii isi pot da cu parerea). Dar pana la urma specialistii trebuie sa-si dea cu parerea, poporul e prostibil cu orice. M-as increde mai mult in parerea unora care au facut studii de specialitate si care pot opina cu argumente decat in "sa moara mama ce tramvai beton!" sau "sa luam pe x ca sustinem economia romaneasca".
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Razvan021
CRRC QINGDAO SIFANG CO., LTD.
Ce partener a gasit Astra
LE:Avand in vedere ca s-au asociat cu CRRC, e posibil sa avem o surpriza in ceea ce priveste modelul ofertat?
CRRC QINGDAO SIFANG CO., LTD.
Ce partener a gasit Astra
LE:Avand in vedere ca s-au asociat cu CRRC, e posibil sa avem o surpriza in ceea ce priveste modelul ofertat?
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
Deci nici macar Siemens?
O sa iasa Shaorma cu rata si sos de portocale... vedem. Nu mai zic nimic pana nu se solutioneaza licitatia.
Deci nici macar Siemens?
O sa iasa Shaorma cu rata si sos de portocale... vedem. Nu mai zic nimic pana nu se solutioneaza licitatia.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Au boghiu pivotant, au.
Au boghiu pivotant, au.
26135768511_67669a7eb0_b.jpg (307.35 KB; downloaded 1838 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
In 2013 Škoda has signed an agreement with Chinese CSR Sifang to produce Škoda 15Ts for the Chinese market under licence. The 10-year agreement could cover up to 400 trams. The first unidirectional prototype was produced in 2014.
In 2015 CSR Sifang unveiled new bi-directional tram based on 15T designated as 27T. This vehicle is 2,650 mm (104 in) wide and is bidirectional. Apart from the traditional overhead line vehicle can be powered by battery, Supercapacitor or hydrogen-fuelled.
In March 2016 first line of Qingdao Tram was inaugurated, served by fleet of seven CSR Sifang produced 27T trams. The trams are 32.5 m (107 ft) long and using hydrogen fuel cells to allow service at the parts of the route without overhead electrification.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Fraților, chinezii ăștia sunt tari... Am încredere în ei... Au și lucruri bune nu doar proaste, cum s-a încetățenit. Și au și capacitate de producție. Nu se poate da chinezilor proiectul BLF să ne ajute ei? sau să vină la URAC să dea o mână de ajutor? Din câte văd, asiaticii sunt foarte disciplinați, și poate scot ceva mai bun. Omologare Europeană...se obține și aia...stăm de hârtii...
Fraților, chinezii ăștia sunt tari... Am încredere în ei... Au și lucruri bune nu doar proaste, cum s-a încetățenit. Și au și capacitate de producție. Nu se poate da chinezilor proiectul BLF să ne ajute ei? sau să vină la URAC să dea o mână de ajutor? Din câte văd, asiaticii sunt foarte disciplinați, și poate scot ceva mai bun. Omologare Europeană...se obține și aia...stăm de hârtii...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Licenta Skoda pentru CSR este valabila doar pentru China.
Licenta Skoda pentru CSR este valabila doar pentru China.
📖 Pagination options