Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 429636 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
PTMZ
Sursa: Adevărul
Primăria Capitalei a fost notificată de avocaţii Astra Vagoane Călători că firma controlată de Valer Blidar vrea creşterea preţului pentru cele 100 de tramvaie cu 57 de milioane de lei, o sumă şi mare faţă de cea solicitată în mai, când doreau în plus doar 34 de milioane de lei. Aşadar, Primăria Capitalei ar trebui să plătească un total de 897 de milioane de lei.
Pe măsură ce trece timpul Primăria Capitalei primeşte tot mai multe notificări din partea Astra Vagoane Călători, companie controlată de omul de afaceri Valer Blidar şi care ar trebui să livreze instituţiei bucureştene 100 de tramvaie în următorii ani. Însă din partea companiei şi avocaţiilor companiei vin solicitări de actualizare a contractului de furnizare a 100 de tramvaie.
Contractul iniţial era de 840,88 milioane lei, fără TVA, fiind vorba de un contract atribuit în urma unei licitaţii, moment în care Astra Vagoane Călători şi compania asociată au venit cu o ofertă care să se încadreze în ceea ce dorea cumpărătorul la finalul anului 2018. Furnizorul tramvaielor, Astra Vagoane Călători, a cerut majorarea contractului de la 840,88 milioane lei, fără TVA, la 874,51 milioane lei, fără TVA, încă din luna martie, printr-un act adiţional care să fie semnat odată cu contractul. Astra Vagoane Călători susţine că preţurile pentru materiale ar fi crescut între perioada în care ar fi trebuit să înceapă să curgă contractul şi sfârşitul anului 2020. „Indicele de preţ publicat de Institutul Naţional de Statistică în domeniul Contractului de furnizare (industria producătoare de material rulant – cod CAEN 3020) s-a majorat cu un procent de 4% în perioada august 2019 – decembrie 2020”.
O notificare venită din partea casei de avocatură care reprezintă Astra Vagoane Călători, datată 16 august, arată că firma vrea „ajustarea preţului”, adică mărirea lui, cu 6,73%, adică de la 840,88 milioane lei la 897,47 milioane lei. Aşadar, cu aproximativ 57 de milioane de lei mai mult. Motivul majorării preţului ar fi creşterea produselor prime pentru construcţia tramvaielor în perioada august 2019 - mai 2021.
Surse din administraţie susţin pentru „Adevărul” că taberele politice din Primărie sunt împărţite în ceea ce priveşte posibilitatea semnării variantei actualizate a contractului, fiind critici mai ales din zona PSD, dar şi a USR-PLUS. De asemenea, surse din Primăria Capitalei au precizat că Nicuşor Dan nu a luat nicio decizie în ceea ce priveşte semnarea noului act adiţional, cel din august, de altfel el tergiversând şi semnarea precedentului act adiţional. „E în concediu acum şi revine de luni. Să vadă cât de temeinică este solicitarea, dacă există un cadru legal care să permită acceptarea noului preţ, apoi probabil va lua o decizie. Nu este nimic clar şi să vedem şi care sunt semnalele de la centru în ceea ce priveşte materialele de construcţie, pentru că aici sunt mari probleme”, susţin surse din instituţie pentru „Adevărul”.
Sursa: Adevărul
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
ticker
Si uite asa omoram tramvaiul bucureștean.
Si uite asa omoram tramvaiul bucureștean.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
shoppy
Quelle surpriză, vorba francofonului, clar nu se astepta nimeni, sa decida tribunalul.
Quelle surpriză, vorba francofonului, clar nu se astepta nimeni, sa decida tribunalul.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
orex
Ai semnat te incadezi in regulile statuate de contract, care, culmea, e legea partilor!
E un tertip avocatesc! Daca vrea sa piarda, fara sa miste un pai AVA 84.00 milioane de RON, recte GBE, sa ne spuna si noua!
Ai semnat te incadezi in regulile statuate de contract, care, culmea, e legea partilor!
E un tertip avocatesc! Daca vrea sa piarda, fara sa miste un pai AVA 84.00 milioane de RON, recte GBE, sa ne spuna si noua!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
subway guru
Esti naiv…
Punem pariu ca ori ne castiga, ori ramanem fara tramvaie noi???
Ca doar n-or fi tampiti sa le fabrice si livreze in pierdere, ca asa ti-ar place matale!
Din cate inteleg nici macar nu au semnat contractul, deci zero obligatii!
Sau gresesc?
As avea si eu aceeasi viziune daca as sta langa tine pe strapontina la balcon…dar daca te-ai aseza in primul rand de loje ai avea o cu totul alta perspectiva asupra intregului spectacol penibilistic!
Esti naiv…
Punem pariu ca ori ne castiga, ori ramanem fara tramvaie noi???
Ca doar n-or fi tampiti sa le fabrice si livreze in pierdere, ca asa ti-ar place matale!
Din cate inteleg nici macar nu au semnat contractul, deci zero obligatii!
Sau gresesc?
As avea si eu aceeasi viziune daca as sta langa tine pe strapontina la balcon…dar daca te-ai aseza in primul rand de loje ai avea o cu totul alta perspectiva asupra intregului spectacol penibilistic!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
PTMZ
Contractul cu Astra e semnat de mai bine de 3 luni, pe 11 mai 2021 fiind data semnării.
Contractul cu Astra e semnat de mai bine de 3 luni, pe 11 mai 2021 fiind data semnării.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
subway guru
Multzam, e o clarificare extrem de importanta!
Dar daca se reziliaza unilateral ce consecinte ar rezulta?…ca aici vorbim de bani si doar de bani!
S-a depus si garantia de buna executie?…ca fara o minima garantie iar venim la zero obligatii executabile in caz de neconformare.
Daca nu s-a constituit garantia de buna executie contractul (semnat sau nesemnat) e deja nul de drept!
Cam care ar fi balanta comerciala?…ca de cea sociala suntem la ani lumina distanta!
P.S.
Sa nu se inteleaga ca as agrea astfel de practici agresive, doar incerc sa evaluez sansele de rezolvare.
Multi dintre noi ne-am confruntat cu astfel de practici traditional romanesti, antamezi cu mesterul sa-ti puna faianta in baie dupa care se suceste, iti cere pret dublu si te tine cu baia dezafectata de nu poti face nici macar un dus minimal!
Apelez la astfel de comparatii pentru ca sunt pe intelesul tuturor, nu necesita studii economico-juridice de specialitate.
Intr-o astfel de situatie voi cum ati rezolvat?
Ne-ar putea da o idee despre cum ar trebui sa reactioneze primaria in asa fel incat sa fie cat de cat in acord cu opinia majoritara…nu neaparat in concordanta cu opinia strict juridica ce nu are mare relevanta vis-a-vis de cea reala economica si sociala. Oricum e statuat ca judecatorii nu au drept de judecata asupra unor decizii esentialmente politice!
Multzam, e o clarificare extrem de importanta!
Dar daca se reziliaza unilateral ce consecinte ar rezulta?…ca aici vorbim de bani si doar de bani!
S-a depus si garantia de buna executie?…ca fara o minima garantie iar venim la zero obligatii executabile in caz de neconformare.
Daca nu s-a constituit garantia de buna executie contractul (semnat sau nesemnat) e deja nul de drept!
Cam care ar fi balanta comerciala?…ca de cea sociala suntem la ani lumina distanta!
P.S.
Sa nu se inteleaga ca as agrea astfel de practici agresive, doar incerc sa evaluez sansele de rezolvare.
Multi dintre noi ne-am confruntat cu astfel de practici traditional romanesti, antamezi cu mesterul sa-ti puna faianta in baie dupa care se suceste, iti cere pret dublu si te tine cu baia dezafectata de nu poti face nici macar un dus minimal!
Apelez la astfel de comparatii pentru ca sunt pe intelesul tuturor, nu necesita studii economico-juridice de specialitate.
Intr-o astfel de situatie voi cum ati rezolvat?
Ne-ar putea da o idee despre cum ar trebui sa reactioneze primaria in asa fel incat sa fie cat de cat in acord cu opinia majoritara…nu neaparat in concordanta cu opinia strict juridica ce nu are mare relevanta vis-a-vis de cea reala economica si sociala. Oricum e statuat ca judecatorii nu au drept de judecata asupra unor decizii esentialmente politice!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
PTMZ
Primul efect pe care rezilierea unilaterală l-ar putea declanșa ar fi un scandal juridic similar cu cel de la troleibuze, în cazul Bozankaya, care s-ar putea întinde pe o perioadă suficient de lungă încât să expire finanțarea europeană la finalul lui 2023, fapt ce ar fi o catastrofă, deoarece am rămâne și fără tramvaie, și cu datorii către UE (să le returnăm banii); cumulat cu situația financiară dificilă a PMB, e ușor de apreciat amploarea dezastrului financiar care se va isca. Și-așa lucrurile se mișcă foarte greu cu infrastructura ce trebuie reabilitată (nici măcar la licitație de PT+execuție nu s-a ajuns), unde trebuie cheltuiți banii tot până în 2023. Pierderea tramvaielor și a banilor ar fi bomboana de pe colivă, iar problemele întâmpinate de rețeaua de transport cu tramvaiul ar fi foarte mari (infrastructură nouă zero, tramvaie noi zero, călători mai puțini).
Astra ar rămâne cel mult cu banii dați pe materiale, dar are din ce să-și scoată profit. La ce metode au tot folosit cei din conducere, nu m-ar mira să construiască tramvaiele pentru care au materiale cu doar 2-3 module și să le dea la Arad sau în alte orașe. Din toată ecuația, doar PMB are de pierdut, implicit toți bucureștenii. Iar lovitura în transportul electric cu tramvaiul bucureștean ar putea fi fatală.
Rezolvarea e dificilă: legal vorbind, prețul nu poate fi ajustat pentru o perioadă de timp (depinde de clauzele contractuale), deci solicitările Astrei sunt neîntemeiate pe moment. Pe de altă parte, dacă nu sunt satisfăcute pretențiile Astrei, e posibil să ne trezim cu niște gioarse, eventual livrate cu întârziere, sau să nu mai livreze nimic. Rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe. Preferabil ar fi ca PMB să țină capul sus și să amâne satisfacerea pretențiilor până când este legal posibil. E riscant, deoarece e la mâna arădenilor, dar altă rezolvare legală nu prea întrevăd.
Teoretic, garanția de bună execuție ar trebui să fie deja plătită, se achita in maxim 5 zile de la semnare.
Primul efect pe care rezilierea unilaterală l-ar putea declanșa ar fi un scandal juridic similar cu cel de la troleibuze, în cazul Bozankaya, care s-ar putea întinde pe o perioadă suficient de lungă încât să expire finanțarea europeană la finalul lui 2023, fapt ce ar fi o catastrofă, deoarece am rămâne și fără tramvaie, și cu datorii către UE (să le returnăm banii); cumulat cu situația financiară dificilă a PMB, e ușor de apreciat amploarea dezastrului financiar care se va isca. Și-așa lucrurile se mișcă foarte greu cu infrastructura ce trebuie reabilitată (nici măcar la licitație de PT+execuție nu s-a ajuns), unde trebuie cheltuiți banii tot până în 2023. Pierderea tramvaielor și a banilor ar fi bomboana de pe colivă, iar problemele întâmpinate de rețeaua de transport cu tramvaiul ar fi foarte mari (infrastructură nouă zero, tramvaie noi zero, călători mai puțini).
Astra ar rămâne cel mult cu banii dați pe materiale, dar are din ce să-și scoată profit. La ce metode au tot folosit cei din conducere, nu m-ar mira să construiască tramvaiele pentru care au materiale cu doar 2-3 module și să le dea la Arad sau în alte orașe. Din toată ecuația, doar PMB are de pierdut, implicit toți bucureștenii. Iar lovitura în transportul electric cu tramvaiul bucureștean ar putea fi fatală.
Rezolvarea e dificilă: legal vorbind, prețul nu poate fi ajustat pentru o perioadă de timp (depinde de clauzele contractuale), deci solicitările Astrei sunt neîntemeiate pe moment. Pe de altă parte, dacă nu sunt satisfăcute pretențiile Astrei, e posibil să ne trezim cu niște gioarse, eventual livrate cu întârziere, sau să nu mai livreze nimic. Rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe. Preferabil ar fi ca PMB să țină capul sus și să amâne satisfacerea pretențiilor până când este legal posibil. E riscant, deoarece e la mâna arădenilor, dar altă rezolvare legală nu prea întrevăd.
Teoretic, garanția de bună execuție ar trebui să fie deja plătită, se achita in maxim 5 zile de la semnare.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
subway guru
Vad ca suntem oarecum in consens ceea ce ma bucura pentru ca esti un coleg demn de toata increderea pe forum!
P.S.
Depinde si sub ce forma se constituie garantia de buna executie, ca exista si posibilitatea de deduceri succesive din facturi cu o depunere initiala mizerabil de minuscula…de tot spanacul!
E o facilitate ce se adreseaza in mod special contractorilor autohtoni lipsiti de capabilitati financiare!
Dar ca intotdeauna e cu dus si intors pentru ca sumele prelevate sunt cash, nu scrisori de garantie care daca nu sunt executate prompt expira in caz ca nu sunt reinoite la timp si atunci au valoare de fix zero barat.
Vad ca suntem oarecum in consens ceea ce ma bucura pentru ca esti un coleg demn de toata increderea pe forum!
P.S.
Depinde si sub ce forma se constituie garantia de buna executie, ca exista si posibilitatea de deduceri succesive din facturi cu o depunere initiala mizerabil de minuscula…de tot spanacul!
E o facilitate ce se adreseaza in mod special contractorilor autohtoni lipsiti de capabilitati financiare!
Dar ca intotdeauna e cu dus si intors pentru ca sumele prelevate sunt cash, nu scrisori de garantie care daca nu sunt executate prompt expira in caz ca nu sunt reinoite la timp si atunci au valoare de fix zero barat.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
subway guru
Scuze daca par excesiv de pesimist dar am vazut prea multe ciudatenii din astea la viata mea…iar istoria are o placere sadica sa se tot repete!
Scuze daca par excesiv de pesimist dar am vazut prea multe ciudatenii din astea la viata mea…iar istoria are o placere sadica sa se tot repete!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Puss in Boots
E incredibil cum de toti prin tara reusesc sa cumpere sa faca si sa dreaga si la Bucuresti nimic. Da nimic. Un mare ZERO.
Dar daca in loc de 100 ne dau 75 la pret de 100? :-)))))))
75 bune, vorba BD-urilor.
E incredibil cum de toti prin tara reusesc sa cumpere sa faca si sa dreaga si la Bucuresti nimic. Da nimic. Un mare ZERO.
Dar daca in loc de 100 ne dau 75 la pret de 100? :-)))))))
75 bune, vorba BD-urilor.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
orex
Le jeux sont faits rien ne va plus!
Cat priveste GBE, tre sa stii s-o executi, in oricare dintre formele ei, si sa fii inatacabil!
subway guru wrote here:
Scuze daca par excesiv de pesimist dar am vazut prea multe ciudatenii din astea la viata mea…iar istoria are o placere sadica sa se tot repete!
Le jeux sont faits rien ne va plus!
Cat priveste GBE, tre sa stii s-o executi, in oricare dintre formele ei, si sa fii inatacabil!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
subway guru
Ha, ha!…toate lucrurile ce par in principiu simple sunt in realitate mult mai complicate!
Ce te faci daca mai ai si niste nepriceputi la mijloc ce la prima asperitate fac in izmene???
Iti spun eu, dau izmenele jos si raman in fundul gol!
LGBT nu alta!
Ha, ha!…toate lucrurile ce par in principiu simple sunt in realitate mult mai complicate!
Ce te faci daca mai ai si niste nepriceputi la mijloc ce la prima asperitate fac in izmene???
Iti spun eu, dau izmenele jos si raman in fundul gol!
LGBT nu alta!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Puss in Boots
Parca vad ca ramanem si fara tramvaie si fara linii refacute si ajungem sa regretam ca n-am luat Durmazlare :-))) popcorn!
Parca vad ca ramanem si fara tramvaie si fara linii refacute si ajungem sa regretam ca n-am luat Durmazlare :-))) popcorn!
📖 Pagination options