Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 429602 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Tom
Edit: a dispărut mesajul anterior, care spunea că doar aerul condiționat e chinezesc!
Asta e chiar tare! Deci dacă se întâmplă ceva, STB-sa va primi traivane fără aer condiționat.
Aștept versiunea nouă a melodiei:
"Eu vara mă coc, nu mai pot, la Astra'n cabină, mai cald ca pe șină."
Edit: a dispărut mesajul anterior, care spunea că doar aerul condiționat e chinezesc!
Asta e chiar tare! Deci dacă se întâmplă ceva, STB-sa va primi traivane fără aer condiționat.
Aștept versiunea nouă a melodiei:
"Eu vara mă coc, nu mai pot, la Astra'n cabină, mai cald ca pe șină."
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Utilizator anonim
Nu a disparut...o fi cenzura mai accentuata pe aici, dar cred ca nici asa
Nu a disparut...o fi cenzura mai accentuata pe aici, dar cred ca nici asa
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Linia 43
In alta ordine de idei ,apune soarele si inca nu se aude scartiit de pix/stilou pe contractul dintre primarie si cozile de topor care ne dau pe mana Partidului Comunist Chinez.
In alta ordine de idei ,apune soarele si inca nu se aude scartiit de pix/stilou pe contractul dintre primarie si cozile de topor care ne dau pe mana Partidului Comunist Chinez.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Utilizator anonim
Nu vad de ce ne taiem venele atata ca vin chinezii. Pana la urma noi suntem mai tari ca ei, ii facem praf. Avem cele mai noi tramvaie cumparate in Bucuresti in anul 1975, mergem cu EA si DAuri din anii 60, cu Malaxe din anii 30 samd. Si cum vine ceva nou e devastat cot la cot de mestericii operatorilor si de calatori.
China...
Nu vad de ce ne taiem venele atata ca vin chinezii. Pana la urma noi suntem mai tari ca ei, ii facem praf. Avem cele mai noi tramvaie cumparate in Bucuresti in anul 1975, mergem cu EA si DAuri din anii 60, cu Malaxe din anii 30 samd. Si cum vine ceva nou e devastat cot la cot de mestericii operatorilor si de calatori.
China...
zelmtyhqnqp01.jpg (950.53 KB; downloaded 3551 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
orex
N-are ce sa negocieze Primarul General din aceasta perspectiva! N-are nicio cadere! Se sau nu se semneaza contractul, intrucat termenii initiali, oricare ar fi ei, defavorabili la acest moment pentru o parte sau alta, nu pot fi modificati, decat prin lansarea unei noi proceduri de atribuire!
Stefan28 wrote:
Astăzi, pe 8 martie, Nicușor Dan a anunțat o întâlnire cu consorțiul româno-chinez pentru a discuta pe marginea problemelor din contract: renegocierea prețurilor de achiziție deoarece procedura de atribuire a fost demarată în 2018.
N-are ce sa negocieze Primarul General din aceasta perspectiva! N-are nicio cadere! Se sau nu se semneaza contractul, intrucat termenii initiali, oricare ar fi ei, defavorabili la acest moment pentru o parte sau alta, nu pot fi modificati, decat prin lansarea unei noi proceduri de atribuire!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Tom
Absolut corect. Prefer ca următoarea licitație s'o câștige (pe drept) tot Blidarul dacă oferta lui este calificabilă și obține punctajul maxim, dar o licitație făcută pe bune, nu lălăită până prețurile nu mai sunt valabile, nu trasă de păr la infinit, iar totul de la întocmire și declanșare până la atribuire și semnarea contractului, să se facă după lege.
Nu accept și e valabil și pentru cealaltă licitație, să se modifice ceva împotriva legii, pentru că "intereselele o cer". Chiar și interese legitime. Litera legii primează. Dacă nu acceptăm asta, fie facem referendum și schimbăm legea, fie Parlamentul o schimbă, dar totul în litera și spiritul Constituției și democrației în general.
În ziua în care se va accepta șuntarea legii pentru a face o achiziție prost făcută din start și prost gestionată în toate fazele ei, a o continua așa înseamnă un cec în alb și un vot de încredere dat unor incompetenți care vor ascunde mizeria sub preș și vor folosi succesul operațiunii (pentru că achiziția per sé este necesară) ca și capital electoral și cine știe, sifonarea banilor publici. Dacă asta doriți, aplaudați-l pe primar (nu spun nici numele, ci doar "cel în funcție la acest moment") că negociază peste masă și peste lege, iar dacă o face, locul său este alături de toți cei care încalcă legea.
Absolut corect. Prefer ca următoarea licitație s'o câștige (pe drept) tot Blidarul dacă oferta lui este calificabilă și obține punctajul maxim, dar o licitație făcută pe bune, nu lălăită până prețurile nu mai sunt valabile, nu trasă de păr la infinit, iar totul de la întocmire și declanșare până la atribuire și semnarea contractului, să se facă după lege.
Nu accept și e valabil și pentru cealaltă licitație, să se modifice ceva împotriva legii, pentru că "intereselele o cer". Chiar și interese legitime. Litera legii primează. Dacă nu acceptăm asta, fie facem referendum și schimbăm legea, fie Parlamentul o schimbă, dar totul în litera și spiritul Constituției și democrației în general.
În ziua în care se va accepta șuntarea legii pentru a face o achiziție prost făcută din start și prost gestionată în toate fazele ei, a o continua așa înseamnă un cec în alb și un vot de încredere dat unor incompetenți care vor ascunde mizeria sub preș și vor folosi succesul operațiunii (pentru că achiziția per sé este necesară) ca și capital electoral și cine știe, sifonarea banilor publici. Dacă asta doriți, aplaudați-l pe primar (nu spun nici numele, ci doar "cel în funcție la acest moment") că negociază peste masă și peste lege, iar dacă o face, locul său este alături de toți cei care încalcă legea.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
orex
@Tom
Scurt pe doi!
”Ori la bal, ori la spital!”
Legislatia achizitiilor publice, in pofida faptului ca a fost splitata, in 4(patru) legi si, cica, cea actuala, facuta dupa ”normele europene” (afla, sau poate stiai, ca OG. 34/2006 n-ar fi fost schimbata daca nu ni se impunea) schioapata si dupa mai bine de 4(patru) ani! Se dovedeste, in realitatea cotidiana, ca cel putin in Bucuresti, nu suntem in stare sa achizitionam mai nimic, la parametrii tehnici actuali! Cauzele sunt..., ca consecintele le stim!
Trist dar adevarat!
Ce atat mister in jurul acestei achizitii? Dadeau unii vina pe vechea administratie? Pai si de cand s-a instalat noua, de 4(patru) luni, ce-o mai ”zdranganeste”?
Ne-o putem permite (buget)? Avem de unde da cei 15% fonduri proprii?
E legala la acest moment? Da, numai ca furnizorul (oricare ar fi) tre sa mai vrea si el!
@Tom
Scurt pe doi!
”Ori la bal, ori la spital!”
Legislatia achizitiilor publice, in pofida faptului ca a fost splitata, in 4(patru) legi si, cica, cea actuala, facuta dupa ”normele europene” (afla, sau poate stiai, ca OG. 34/2006 n-ar fi fost schimbata daca nu ni se impunea) schioapata si dupa mai bine de 4(patru) ani! Se dovedeste, in realitatea cotidiana, ca cel putin in Bucuresti, nu suntem in stare sa achizitionam mai nimic, la parametrii tehnici actuali! Cauzele sunt..., ca consecintele le stim!
Trist dar adevarat!
Ce atat mister in jurul acestei achizitii? Dadeau unii vina pe vechea administratie? Pai si de cand s-a instalat noua, de 4(patru) luni, ce-o mai ”zdranganeste”?
Ne-o putem permite (buget)? Avem de unde da cei 15% fonduri proprii?
E legala la acest moment? Da, numai ca furnizorul (oricare ar fi) tre sa mai vrea si el!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
cris_m
Am facut curat in cadrul acestui topic, intrucat ultimele mesaje au deraiat de la firul normal al discutiilor. 95% din mesaje le gasiti la Club unde ar fi trebuit sa fie purtate inca de la inceput. Restul de 5% au fost usor modificate pentru a pastra un fir logic al discutiilor sau au fost "cenzurate" (cum spun unii dintre voi) pentru ca divagau masiv de la oricare din discutii.
Am rugamintea sa va concentrati aici pe informatii si discutii concrete despre achizitia in sine, nu pe impresiile voastre personale privind ordinea socio-economico-politica sau tot felul de teorii care mai de care! Daca totusi simtiti nevoia de a discuta subiecte de acest gen, aveti la dispozitie o intreaga sectiune, stiti unde se afla, folositi-o cu incredere!
Am facut curat in cadrul acestui topic, intrucat ultimele mesaje au deraiat de la firul normal al discutiilor. 95% din mesaje le gasiti la Club unde ar fi trebuit sa fie purtate inca de la inceput. Restul de 5% au fost usor modificate pentru a pastra un fir logic al discutiilor sau au fost "cenzurate" (cum spun unii dintre voi) pentru ca divagau masiv de la oricare din discutii.
Am rugamintea sa va concentrati aici pe informatii si discutii concrete despre achizitia in sine, nu pe impresiile voastre personale privind ordinea socio-economico-politica sau tot felul de teorii care mai de care! Daca totusi simtiti nevoia de a discuta subiecte de acest gen, aveti la dispozitie o intreaga sectiune, stiti unde se afla, folositi-o cu incredere!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Puss in Boots
Cat are timp Astra sa le livreze? Pana in 2023 altfel se pierd banii nu? Parca asa era.
Daca da, atunci ar trebui sa nu o mai lalaie cu semnarea pt ca 100 in 2 ani jumate nu prea vad posibil fara mult rasol dat la toate vagoanele.
Cat are timp Astra sa le livreze? Pana in 2023 altfel se pierd banii nu? Parca asa era.
Daca da, atunci ar trebui sa nu o mai lalaie cu semnarea pt ca 100 in 2 ani jumate nu prea vad posibil fara mult rasol dat la toate vagoanele.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
PTMZ
Astra are timp să livreze, conform graficului de livrare, prototipul în 15 luni și apoi câte 4 tramvaie pe lună începând din luna a 16-a până în luna a 40-a (în aceasta din urmă fiind doar 3 tramvaie). Până în 2023 trebuie semnat contractul, astfel încât finanțarea să fie asigurată. Banii vor fi disponibili pe perioada de implementare a proiectului, adică dacă perioada de implementare trece de 2023, banii rămân disponibili, în condițiile în care contractul e semnat.
Astra are timp să livreze, conform graficului de livrare, prototipul în 15 luni și apoi câte 4 tramvaie pe lună începând din luna a 16-a până în luna a 40-a (în aceasta din urmă fiind doar 3 tramvaie). Până în 2023 trebuie semnat contractul, astfel încât finanțarea să fie asigurată. Banii vor fi disponibili pe perioada de implementare a proiectului, adică dacă perioada de implementare trece de 2023, banii rămân disponibili, în condițiile în care contractul e semnat.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
V2A
https://ziare.com/social/stiri-sociale/t ... -1667482
https://ziare.com/social/stiri-sociale/t ... -1667482
Primarul Capitalei, despre achizitia de tramvaie noi: "Probabil o sa le avem in vara anului viitor"
Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, a declarat luni, 15 martie, ca au fost facuti pasi inainte pentru achizitia de tramvaie noi si cel mai probabil, in vara anului viitor acestea vor circula prin Bucuresti. In ceea ce priveste majorarea tarifului biletelor la mijloacele de transport in comun, edilul a precizat ca inainte de a lua o decizie, acestea ar trebui sa circule dupa un orar bine stabilit.
"Am facut niste pasi inainte, avem banii, avem fondurile europene, avem contract semnat pe fonduri europene, avem contract de cofinantare semnat cu BCR. Problema este ca din vina fostei administratii contractul nu s-a semnat in 2019 cand ar fi trebuit, s-a atribut acelei firme turcesti, a fost un litigiu la CNSC, apoi la Curtea de Apel Bucuresti. Am pierdut timpul si preturile au sarit", a declarat Nicusor Dan, luni, intr-o conferinta de presa.
Primarul general a adaugat ca cel mai probabil anul viitor, in vara, vor sosi noile tramvaie.
"Au fost doua clarificari pe care Astra Arad le-a solicitat ANAP-ului pentru modificarea contractului de achizitie. Suntem in curs cu a treia clarificare si in masura in care ANAP ne da unda verde, sunt destul de optimist ca vom putea semna contractul cu Astra. Daca fosta administratie nu s-ar fi incapatanat sa dea nelegal contractul firmei din Turcia, in momentul asta aveam noi tramvaie in Bucuresti care ar fi inceput sa circule. Asa, probabil o sa avem in vara anului viitor", a declarat Nicusor Dan.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
Puss in Boots
Bine macar ca nu trebuie livrate pana in 2023.
Merci!
Apropo de ce a declarat Nicusor, daca vrea sa ajunga primul tramvai vara viitoare ar cam trebui semnat cat mai curand contractul.
PTMZ wrote:
Astra are timp să livreze, conform graficului de livrare, prototipul în 15 luni și apoi câte 4 tramvaie pe lună începând din luna a 16-a până în luna a 40-a (în aceasta din urmă fiind doar 3 tramvaie). Până în 2023 trebuie semnat contractul, astfel încât finanțarea să fie asigurată. Banii vor fi disponibili pe perioada de implementare a proiectului, adică dacă perioada de implementare trece de 2023, banii rămân disponibili, în condițiile în care contractul e semnat.
Bine macar ca nu trebuie livrate pana in 2023.
Merci!
Apropo de ce a declarat Nicusor, daca vrea sa ajunga primul tramvai vara viitoare ar cam trebui semnat cat mai curand contractul.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
cris_m
Pai vara viitoare include lunile iunie, iulie, august, septembrie. Inteleg ca se numara 15 luni de la data semnarii, deci pana in mai 2021 pot semna lejer...
Pai vara viitoare include lunile iunie, iulie, august, septembrie. Inteleg ca se numara 15 luni de la data semnarii, deci pana in mai 2021 pot semna lejer...
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021
andreiiul
Daca ANAP accepta modificarea pretului din contract, dupa atribuirea licitatiei nu cumva se creeaza un precedent cam perioculos?
Vom ajunge sa avem licitatii la care unii cu spate politic sa liciteze preturi mici, vor castiga si apoi se va taragana semnarea si apoi procedam la fel ca acum.
Si in cazul declararii castigator a Durmazlar chiar nu e nimeni tras la raspundere? Pana acum Nicusor nu a facut nimic in sensul recuperarii unor prejudicii pe care zice ca le-a facut vechea administratie
Daca ANAP accepta modificarea pretului din contract, dupa atribuirea licitatiei nu cumva se creeaza un precedent cam perioculos?
Vom ajunge sa avem licitatii la care unii cu spate politic sa liciteze preturi mici, vor castiga si apoi se va taragana semnarea si apoi procedam la fel ca acum.
Si in cazul declararii castigator a Durmazlar chiar nu e nimeni tras la raspundere? Pana acum Nicusor nu a facut nimic in sensul recuperarii unor prejudicii pe care zice ca le-a facut vechea administratie
📖 Pagination options