Parent forum: DEx12 (Pitești - Craiova)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

50 posts, 12301 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat vineri anunțul de licitație pentru proiectarea drumului de legătură DN6 (zona uzinei Ford) cu Drumul Expres Craiova - Pitești tronsonul 1. Valoarea estimată a contractului este de 1,26 milioane de lei, acesta urmând să fie finanțat din fonduri europene.

Mai exact, contractul scos la licitație de CNAIR include prestări servicii de proiectare constând în elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect tehnic de execuție inclusiv PAC, Detalii de execuție, asigurarea Asistenței Tehnice pe parcursul execuției de lucrări și în perioada de garanție a lucrărilor executate pentru obiectivul de investiție DRUM DE LEGATURĂ PENTRU SPORIREA CAPACITĂȚII DE TRAFIC ÎNTRE DN6 (ZONA UZINEI FORD) ȘI DRUMUL EXPRES CRAIOVA PITEȘTI (TRONSONUL 1).


Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 8 septembrie 2021.

Durata contractului este de 89 de luni de la data emiterii ordinului de începere a prestării serviciilor:
• Etapa I – Studiu de Fezabilitate inclusiv documentații pentru avize , obținere avize și acorduri: 3 luni;
• Etapa II – Elaborare PT inclusiv D.T.A.C. si D.E.: 2 luni;
– asistență tehnică pe perioada de execuție a lucrărilor : 24 luni;
– asistență tehnică pe perioada de garanție de bună execuție: minimum 60 luni.

Etapa a II-a a contractului va fi angajată și realizată după aprobarea prin Hotărâre de Guvern a Indicatorilor Tehnico-Economici , pentru aceasta urmând a se încheia un Act Adițional la contract care să reprezinte momentul în care vor fi angajate sumele aferente serviciilor de elaborare P.T. precum și a celorlalte categorii de servicii, se arată în anunțul publicat în SEAP.

În luna mai, CNAIR a anunțat că a depus cerere pentru finanțarea din fonduri europene a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru drumul de legătură dintre DN6 (zona uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova – Pitești. Valoarea totală a proiectului este de 1.791.249,96 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 1.297.669,45 lei, 15% contributia proprie – 229.000,49 lei, diferenta reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Stadiul lucrărilor la tronsonul Balş-Slatina al drumului expres Craiova Slatina este de 87%, astfel că promisiunea constructorului că va termina lucrarea anul acesta rămâne în picioare, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma.

„Am fost pe şantierul drumului expres Craiova-Piteşti, ca să mă asigur că cel mai avansat tronson al proiectului, cel dintre Balş şi Slatina, decurge conform graficului. Pe sectorul de 40 de km, ajuns la stadiul fizic de 87%, constructorul român munceşte cu 1.700 de oameni în fiecare colţ al şantierului (…) Mobilizarea rămâne excelentă aici, aşa că promisiunea constructorului că va termina lucrarea anul acesta rămâne în picioare şi astfel vor dispărea ambuteiajele din zona Balş-Slatina”, a scris Cosma pe pagina sa de Facebook.

El a menţionat că în prezent se lucrează la podul peste Olt de la Slatina, cu o lungime de 1,7 km, unde peste 200 de muncitori armează şi betonează placa podului, montează grinda parapet şi execută hidroizolaţia, se montează tablierul metalic al podului peste Olteţ de la Balş, se asfaltează „la foc automat” (2.000-3.000 de tone zilnic), fiind aşternute primele 2 straturi pe circa 30 de km din tronson, se avansează consistent la sistemul de scurgere a apelor (2-3 km de şanţuri betonate zilnic), la spaţiile de servicii, dar şi la cele patru noduri rutiere de la Balş, Piatra Olt şi Slatina şi se apropie de finalizarea lucrările de săpătură şi umplutură.

Construcţia tronsonului 2 Balş – Slatina (km 17+700 – 57+550) din cadrul Drumului expres Craiova – Piteşti este realizată de Asocierea SA & PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL, iar valoarea contractului se ridică la 1,454 miliarde lei, fără TVA.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Compania Națională de Administrare Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat marți contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova - Pitești cu grupul de firme UMB, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă. Se încheie astfel epopeea licitării acestui tronson de șosea rapidă, lungă de peste trei ani.

„Am participat astăzi la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului 4, grupul de firme UMB. Același antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres și mă aștept ca ritmul să fie similar și pe acest segment din DX12”, a scris ministrul pe pagina proprie de Facebook.


Potrivit lui, ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuția celor 31,8 km ai lotului dintre Colonești și Pitești.


Câteva date despre acest sector:

– va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri). Acestora li se adaugă 28 de podețe;

– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);

– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;

– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de aproximativ 121 km. Întregul proiect are o valoare estimată de 3,77 miliarde de lei, fără TVA și este finanțat din fonduri europene prin POIM 2014 – 2020. Drumul Expres Craiova – Pitești va avea 4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European.

UPDATE 12:40
Marți, 17.08.2021, CNAIR a semnat contractul având ca obiect „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE DRUM EXPRES CRAIOVA – PITEȘTI, TRONSONUL 4”, cu ofertantul declarat câștigător ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L, a anunțat și CNAIR.

Valoarea contractului este de 617.080.915,60 lei fără TVA.

Traseul are o LUNGIME de 31,88 km.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.

Durata contractului este 12 luni perioada de proiectare și  24 luni perioada de execuție a lucrărilor.


Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

„Ne bucurăm că am semnat astăzi acest contract, lotul 4 fiind cel care închide întregul proiect al drumului expres Craiova – Pitești.  Din păcate, legislația națională permite constestații din partea unor societăți care nu cunosc realitatea și situația clară a marilor proiecte din România.

Ar fi fost bine dacă acest proiect începea încă de anul trecut când l-am mai semnat, dar așa cum spuneam, a fost contestat și am întârziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizată. Ținând cont de importanța acestui obiectiv pentru România, finalizarea acestuia cu un an mai devreme, ar fi adus o plus valoare majoră din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentrăm pe implementarea întregului proiect drum expres Craiova – Pitești.„, a declarat Mariana Ioniță, Director General al CNAIR.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit patru oferte pentru supervizarea lucrărilor la tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova - Pitești, câștigat de grupul UMB.

Până la termenul limită din 17 august au depus oferte:
1. IRD Engineering
2. Asocierea SEPTEMBRIE CONSULTING (Leader),OMICRON AMEPRO, S.A.,
3. Asocierea VENTURO INVESTMENT SRL (Leader),AE DOZORING,AMFORA CONSTRUCT PROMANAGEMENT
4. Asocierea TPF INGINERIE SRL (Leader),TPF – CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA.
Ofertele urmează să fie evaluate până pe 9 noiembrie 2021, conform calendarului actual din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Valoarea estimată a contractului pentru supervizarea lucrărilor la tronsonul 3 din DX12 este cuprinsă între 21,83 milioane de lei și 25,76 milioane de lei.

CNAIR a anunțat în vara anului trecut câștigătorul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Ofertantul desemnat caștigător este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – Lider de asociere), cu preţul de 670,72 milioane de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile Slatina – Colonesti, cu o lungime de 31,75 km.

Sursa: Economica

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Două oferte depuse pentru proiectarea drumului de legătură între Uzina Ford şi Drumul Expres Craiova – Piteşti. Lucrările ar putea începe anul viitor
Două oferte au fost depuse la licitaţia pentru proiectarea unui drum de legătură între Uzina Ford şi primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Ambele oferte aparţin unor firme din România : SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering respectiv SC TOTAL ROAD SRL  Licitaţia a fost lansată la inceputul lunii trecute iar durata de realizare a documentaţiei tehnice ( studiu de fezabilitate şi proiect tehnic) este de 5 luni, a anunţat, într-un comunicat de presă Regionala de Drumuri şi Poduri Craiova : ,,Două oferte pentru proiectarea drumului de legătură dintre drumul expres Craiova – Pitești și uzina Ford. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție, inclusiv PAC, necesare construcției drumului de legătură dintre drumul expres Craiova – Pitești și DN6 (uzina Ford) au fost depuse două oferte după cum urmează:
-SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering.
-SC TOTAL ROAD SRL
Valoarea estimată a contractului este de 1.260.504 lei fără TVA.
Lungimea estimată a traseului este de 10 km.
Durata contractului este de 3 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, 2 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție. “- DRDP Craiova.
,,Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legătură prin care să fie preluat traficul de la Uzina Ford către Drumul Expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Traseul preconizat se află în zona administrativă a localităţilor din judeţul Dolj : Malu mare, Pieleşti, Cârcea şi Gherceşti. De asemenea, se va elimina riscul apariţiei unui punct de congestie la sensul giratoriu care face legătura între Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Centura de Nord a Craiovei – DN 65 F” se arată în Caietul de Sarcini publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Lucrările pentru construirea drumului de legătură ar urma să dureze doi ani, anunţa fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă : ,,Ca pași următori, după încheierea procedurii și semnarea contractului, proiectantul va realiza în 3 luni studiul de fezabilitate și în alte 2 luni proiectul tehnic detaliat. Ne mai rămâne ulterior doar să licităm și dăm în execuție proiectul final – deci nu vor exista întârzieri ale lucrărilor în teren, se va lucra din ziua 1 a contractului.” Perioada minimă de garanţie a lucrărilor va fi de 5 ani.
Tot pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie în zona Uzinei Ford, CNAIR urmează să construiască o centură de 10 kilometri între DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat.
Pentru Varianta Craiova Sud, şapte constructori au depus oferte. „În momentul de față, traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București se desfășoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Acest tranzit al Municipiului Craiova conduce la ambuteiaje, prelungirea timpilor deplasare, îngreunarea şi mai mult a traficul actual din Craiova şi creşterea gradului de poluare”, se arată în documentaţia procedurii de achiziţie publică.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Accident pe şantierul drumului expres Craiova-Piteşti: O grindă s-a prăbuşit peste o autoutilitară
O grindă de pe drumul expres Craiova-Piteşti, aflat în lucru, a căzut, marţi dimineaţa, peste o autoutilitară, după ce şoferul a trecut cu vehiculul pe sub o pasarelă şi a acroşat grinda de beton cu bena, potrivit agerpres.ro.
Potrivit IPJ Dolj, accidentul s-a produs pe raza comunei Gherceşti, judeţul Dolj, şi a produs doar pagube materiale, şoferul, un tânăr de 27 de ani, din Drobeta Turnu Severin, refuzând transportul la spital.
"În această dimineaţă, poliţişti din cadrul Secţiei 5 Poliţie Rurala Pieleşti au fost sesizaţi prin apel 112, cu privire la faptul că, pe un drum în lucru, de pe raza comunei Gherceşti, s-a produs un accident. La faţa locului s-au deplasat poliţiştii, care au stabilit că o autoutilitară condusă de un tânăr de 27 de ani, din Drobeta Turnu Severin, pe sub pasarela unui drum în lucru, nedeschis circulaţiei, de pe raza comunei Gherceşti, a acroşat cu bena o grindă din beton, care a căzut pe vehicul, provocându-i avarii. În urma evenimentului, au rezultat doar pagube materiale, conducătorul auto refuzând transportul la spital", a informat IPJ Dolj.
Poliţiştii au eliberat autorizaţie de reparaţie.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Verificarea lucrărilor pe șantierul drumului expres Craiova – Pitești, tronsonul 2, de reprezentanții Ministerului Transporturilor și ai CNAIR
Sâmbătă, 06 noiembrie 2021, Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, alături de Cristian Pistol, Director General al CNAIR, au verificat activitatea pe tronsonul 2 al primului drum expres din România, Craiova - Pitești.
Ambii oficiali au constatat o bună mobilizare, atât a constructorului, cât și a consultantului.
“Văd că vremea ține cu noi și sper să continuați cu același aplomb lucrările, astfel încât toți conducătorii auto să se bucure de acest prim drum expres al rețelei de infrastructură rutieră  din România”, a declarat Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
La rândul său, Cristian Pistol, Director General al CNAIR a precizat că este mulțumit de ritmul lucrărilor. “Sunt convins că dacă și pe celelalte tronsoane se va lucra în același ritm, în anul 2024 se va putea deschide circulația integral pe cei peste 121 de km ai primului drum expres din România. Cred într-un parteneriat corect cu antreprenorii, pentru ca orice eventuală problemă să fie depășită rapid și eficient. Fermitatea și corectitudinea sunt reperele de bază în relația dintre CNAIR și partenerii companiei, fie că vorbim de antreprenori, sau pur și simplu de oamenii care folosesc rețeaua rutieră din România”, a mai declarat DG CNAIR, Cristian Pistol.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/drum-expres-craiova-pitesti-1
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 22.11.2021, Actul Aditional nr.1, la Contractul de Finantare nr. 88/30.12.2020, pentru proiectul: „Drum expres Craiova-Pitesti”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica urmatoarele conditii importante:

Art.I. La conditii generale Articolul 3 - Valoarea contractului, alin (1)
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 4.839.596.265,35 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune in suma de 3.470.318.923,99 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.

Art.II. (6) Valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national, reprezentand co-finantare publica de 15% la POIM, in valoare de 612.409.221,82 lei.
Valoarea neeligibila inclusiv TVA este 756.868.119,54 lei.

Cod proiect:140285.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

„Autostrada Ford” cea mai mare investiţie a Transporturilor în 2021: 1,2 miliarde de lei / Primii kilometri din Drumul Expres Craiova – Piteşti, în aprilie 2022
Drumul Expres Craiova – Piteşti, cu trei din cele patru loturi în şantier este cea mai mare investiţiei a „Transporturilor” din 2021, cu un total de 1,2 miliarde de lei, spune Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor.

În ciuda mobilizării exemplare a constructorului român UMB, unde lucrează peste 1.700 de drumari cu sute de utilaje, primii kilometri ai „Autostrăzii Ford” nu pot fi daţi în trafic până la sfârşitul anului, conform estimărilor din această vară, ci doar la primăvară când se va deschide lotul 2 Balş – Slatina (40 de kilometri).

Pe primul lot de 18 kilometri între Craiova şi Robăneşti (42%) lucrează un constructor din Italia, dar întârzierile sunt foarte mari, lotul 2 a ajuns la 95% în timp ce pe lotul 3 UMB se apropie de 15%, astăzi fiind programată şi o verificare în şantier a premierului Ciucă şi a ministrului Grindeanu. Pe lotul 4, unde contractul a fost semnat în această vară, tot cu UMB, lucrările vor începe anul viitor.

Pe lângă deschiderea lotului 2, anul viitor, dar probabil în decembrie, ar trebui terminat şi primul lot, a spus Drulă, care a prezentat situaţia proiectelor din Oltenia (Pachetul Oltenia), regiune care încă nu are niciun kilometru de autostradă sau cale ferată reabilitată pentru viteza de 160 km/h.

„DX12 T2, BALȘ-SLATINA, APROAPE DE FINALIZARE
+ UPDATE PE “PACHETUL OLTENIA” DE INVESTIȚII ÎN INFRASTRUCTURĂ
1,2 miliarde de lei au fost investiți anul acesta în construirea drumului expres Craiova-Pitești (DX12). Este cea mai mare investiție a Transporturilor în 2021.
Tronsonul 2, Balș-Slatina, are 40km și este la 95% stadiu fizic. Termenul contractual pentru finalizare este aprilie 2022 și sunt convins că va fi respectat.
Tot la anul, în 2022, trebuie finalizat și tronsonul 1, Craiova-Balș, pe care l-am găsit parțial blocat (o parte din traseu nu era nici expropriat). Iar în 2023, ultimele două tronsoane, 3 și 4, între Slatina-Pitești (conexiune cu autostrada A1).
Avem multe alte investiții în execuție și în pregătire pentru zona Olteniei așa cum am anunțat încă din primăvară.
Sper că noua conducere a ministerului le va monitoriza atent, deși sunt semne că unele au fost deprioritizate”, a punctat Drulă, pe pagina sa de Facebook.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

„Autostrada Ford” fără cap: Primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti, amânat pentru 2023 (Pro Infrastructura)
Deschiderea primului lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti ar urma să fie amânată pentru 2023, dacă antreprenorul Tirrena Scavi din Italia lucrează în acelaşi ritm nesatisfăcător, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură, care a publicat cele mai recente imagini cu lotul dintre Craiova şi Pieleşti (18 km).

Termenul iniţial de finalizare, decembrie 2021, nu a fost respectat, şantierul de-abia depăşind 40% execuţie după doi ani cu lucrări. Constructorul a primit o extensie de timp de un an, întârzierea fiind cauzată şi de Ministerul Transporturilor care a emis cu mare întârziere Autorizaţiile de Construire.

Astfel, pe un calendar previzibil, în primăvara anului viitor se vor deschide primii 40 de kilometri de Drum Expres din România, Lotul 2 Balş- Slatina (acum 95%). Cu mobilizarea deja recunoscută, UMB ar putea da în trafic şi segmente din lotul 3 (stadiu fizic 15%). Dar intrarea la Craiova pe şoseaua de mare viteză riscă să fie amânată pentru 2023 dacă firma din Italia nu creşte ritmul pe şantier, explică API.

Practic, vom avea şi la finalul anului viitor un drum expres „fără cap” la Craiova şi doar cu şantier început (tot de UMB) la conexiunea cu A1 de la Piteşti!Chiar dacă Tirrena Scavi este în clubul restrâns al constructorilor care au terminat autostrăzi înainte de termen (Lotul 2 Timişoara – Lugoj deschis în 2015) şantierul dintre Craiova şi Robăneşti (Pieleşti) avansează prea greu, spune Asociaţia.
„Din păcate, constructorul, Tirrena Scavi, are o mobilizare ce lasă de dorit în continuare, având probleme financiare. Într-adevăr, terenul i-a fost pus la dispoziție târziu, dar are front de lucru suficient unde nu reușește să demonstreze ce putea în trecut, fiind în clubul foarte select al celor care au inaugurat segmente de autostradă înainte de termen.
Contractul pentru cei 17,7 km a fost semnat în 03.12.2018, prevăzând 12 luni proiectare și 24 de execuție. Pentru primii aproape 2 km de lângă Craiova autorizația de construire (AC) a fost emisă abia în 03.07.2020, iar pentru secțiunea de mijloc (până la km 10) s-a eliberat AC abia în 22.02.2021! S-a putut lucra inițial doar pe cei aproximativ 7 km dinspre Balș, cu autorizații obținute în mai și iulie 2019.” a notat Pro Infrastructura.
Alte două şantiere mult întârziate pe care lucrează constructorul din Italia
Întârzieri majore se înregistrează pe şantierul Centurii Timişoara Sud şi mai ales pe Centura Capitalei în cadrul proiectului pentru lărgirea sectorului de 10 km dintre A2 şi DN 2 care include şi pasajul Cernica.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

VIDEO Drumul Expres Craiova – Pitești: Italienii au reluat lucrările pe primul lot, unul dintre cele mai întârziate șantiere din țară / Grindeanu cere finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului, dar șansele sunt foarte mici
Constructorul Tirrena Scavi a reluat lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, unul dintre cele mai întârziate șantiere din țară. Tronsonul Craiova – Robănești (18 kilometri) are termen contractual de finalizare decembrie 2022, dar șansele de deschidere sunt foarte mici, stadiul fizic de execuție fiind de doar 43%, iar mobilizarea constructorului redusă, insuficientă pentru a recupera întârzierile majore.Deși antreprenorul din Italia este în „clubul restrâns” al constructorilor care au terminat autostrăzi înainte de termen (Lotul 2 al Autostrăzii A1 Timișoara – Lugoj în 2015), toate cele trei șantiere unde lucrează sunt mult întârziate: primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, Pasajul Cernica pe Centura București Nord (modernizare DN 2 – A2) și Centura Timișoara Sud (25 km).

În acest context, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu solicită constructorului să crească ritmul pe șantierul primului lot al „Autostrăzii Ford”.
S-au reluat lucrările pe șantierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova -Pitești, între Craiova și Robănești (județul Dolj). Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 17,70 km a ajuns la 43,45 %, iar constructorul are mult de recuperat!

Acum se pun la punct:
– terasamentele (în funcție de condițiile meteo)
– sistemul de scurgere a apei
– poduri
ATENȚIE! Circulația pe Tronsonul 1 trebuie să fie deschisă anul acesta.
Voi urmări stadiul lucrărilor!Voi urmări stadiul lucrărilor! Aștept o mobilizare rapidă prin creșterea ritmului de lucru!”, afirmă Grindeanu.

Cel mai probabil, recepția Lotului Craiova – Robănești va fi amânată pentru 2023, potrivit estimărilor Asociației Pro Infrastructură.
„Contractul pentru cei 17,7 km a fost semnat în data de 3 decembrie 2018, prevăzând 12 luni proiectare și 24 de execuție. Pentru primii aproape 2 km de lângă Craiova, autorizația de construire (AC) a fost emisă abia în 3 iulie 2020, iar pentru secțiunea de mijloc (până la km 10) s-a eliberat AC abia în 22 februarie 2021. S-a putut lucra inițial doar pe cei aproximativ 7 km dinspre Balș, cu autorizații obținute în mai și iulie 2019”, a notat Pro Infrastructura.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 843/2020 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național “Drum Expres Craiova-Pitești și legăturile la drumurile existente”, tronsonul 1, aflate pe raza localităților Pielești și Ghercești din județul Dolj.
Scurta descriere a reglementării:

Declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică și interes național “Drum Expres Craiova-Pitești și legăturile la drumurile existente”, tronsonul 1, aflate pe raza localităților Pielești și Ghercești din județul Dolj, a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 843/2020.

Pentru obiectivul de investiţii "Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente”, indicatorii tehnico – economici au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 236/2008 și nu necesită completări sau modificări la data prezentei.

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea unor măsuri în scopul actualizării situațiilor imobilelor care au fost afectate de realizarea lucrării de ultilitate publică de interes național "Drum expres Craiova-Piteşti şi legăturile la drumurile existente", tronsonul 1.

După realizarea documentațiilor cadastrale individuale, în urma suprapunerii planurilor parcelare peste coridorul de expropriere, pentru un număr de 27 de imobile proprietate privată au rezultat diferențe ale suprafețelor cuprinse în anexa nr. 2 la hotărârea antemenționată față de suprafețele rezultate din măsurătorile cadastrale. La unele dintre cele 27 de imobile au rezultat și modificări ale proprietarilor, precum și diferențe de categorie de folosință și de poziționare (intravilan/extravilan).
Astfel, diferența dintre valoarea de 249.697,96 lei consemnată initial și valoarea de 89.027,89 lei rezultată conform noului raport de evaluare, este de 160.670,07 lei, valoare care devine disponibilă și se va restitui la bugetul de stat în termen de 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentului proiect de act normativ.
Prin prezentul proiect de act normativ se propune:
- aprobarea modificării anexei nr. 2  la Hotărârea Guvernului nr. 843/2020 astfel: pozițiile nr. crt.  57, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 77, 83, 84, 117, 119, 120, 148, 167, 177, 187, 310 și 312 se modifică, în sensul actualizării, în condițiile legii, a suprafețelor construcțiilor, respectiv categoriei de folosință a terenului şi a sumelor individuale aferente despăgubirilor, în conformitate cu anexa la prezenta hotărâre;
- restituirea la bugetul de stat a sumei de 160.670,07 lei, devenită disponibilă prin prezentul proiect de act normativ.
Pentru prezentul proiect de act normativ nu este necesară alocarea de sume suplimentare de la bugetul de stat.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DEx12 (Pitești - Craiova)  • 
Choose destination

Since , our 1904 forum members have written 368862 posts in 4481 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use