Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Mercedes-Benz Citaro Euro 4

749 posts, 310018 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 54
 
 

📖 Pagination options
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 dany

4210 in acest moment are undeva in jurul a 325000 km. Din ce stiu la Titan 4838 ar avea km cei mai putini, undeva putin peste 200000

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 luk777

Bravo Mercedes, bravo STB! Ma intreb daca cei de la Otokar vor face o astfel de actiune cand o masina va ajunge la acest numar de kilometri.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 PaulIP

Intr-o regie normala nu s-ar fi pus problema aniversarii a 1M km. E ceva normal, masinile mari sunt facute pentru asta. Cum am zis si mai sus, vechile DAF si RDS depasisera cu mult pragul ala si nu a "dantuit" nimeni. Ce sa mai zic de UDM, care asa rable cum erau, se apropiau de 1.8-1.9M cand au fost taiate.
Volvo a marcat momentul in care un camion depășise 5 milioane (daca tin minte), dar ala era un caz cu totul aparte. In cazul setebe, ea si atunci cand sareai in sus de bucurie ca faceai 10.000 de km cu o Dacie fara probleme mari. Dar fiindca nici nemtii nu mai sunt ce au fost, unii cred ca e cazul sa laudam Citaro mai mult decat, de pilda, O305.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Victor92

Salut, PaulIP! Te-as ruga si te-as intreba: ce informatii OFICIALE ai ca autobuzele Rocar de Simon au atins milionul de kilometri ? Din ceea ce am citit mai sus, inteleg ca ai astfel de informatii si privind Daf-urile. Astept sa ne spui concrect care au fost, ce numere de parc au avut, dar si cati kilometri au parcurs. Desigur, poate o sa ne spui de autobuzul DAF aparut in ziarul click / libertatea / care a mai fost, dar acela este un caz particular.

Totodata, vreau sa iti amintesc faptul ca autobuzele Mercedes-Benz Citaro (marea majoritatea) se incadreaza in numarul de kilometri indicati de parcurgere intr-un an. De exemplu, un autobuz ce efectueaza trasee in mediul urban are o pondere de realizare de 50.000 - 60.000 km / an (in medie), respetiv maxim 85.000 / 90.000 in mediul extra-urban / rural / expres.

Daca e sa discutam subiectiv, 4803 chiar a reusit o perfomanta, luandu-ne dupa perioadele nu tocmai bune de mentenanta pe care autobuzele le-au avut dupa 2011/2012 - ma refer la seria Euro 4. Cutia este originala, motorul toarce aproape ca nou, dar asta inseamna sa ai mecanici buni si un om / echipaj de soferi carora sa le pese de autobuzul pe care il au in gestiune.

Uite chiar te invit sa faci o plimbare cu acest autobuz sau cu al doilea dpdv al numarului de kilometri pentru a vedea cele mentionate mai sus.

Am uitat sa mai precizez faptul ca numarul acela mediu de kilometri parcursi intr-un an ia in calcul si reviziile facute la timp, un timp in care sa ii dai autobuzului odihna si sa nu il fortezi 24/24, 7/7. Un autobuz / masina este ca un om. Trebuie sa ii dai si timp de relaxare.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 cris_m

PaulIP wrote:
DAF si De Simon sarisera bine de milion in mai putina vreme, si nu cate un singur autobuz din fiecare tip...

Dar ce trafic era la vremea aia? Una e sa faci acum 10 curse/schimb si alta e sa faci 15 curse/schimb, de exemplu. Nu mai pui la socoteala carpeala clasica cu sarma....

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 ByOnu

Nu doar asta, dar la inceput inca existau DAC si Ikarus, iar cand s-au vazut cu RdS si DAF, cred si eu ca le-au turat la maximum.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Albert

In vremea aia nu era trafic. Acel Citaro practic are mai mult de 1.000.000km parcurși. Trebuie sa mai luam in calcul și uzura la ralanti. Oare câte semafoare au prins aceste autobuze și câte ore au stat cu motorul pornit? Nu numai km contează...

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Victor92

@Albert: 4803 Are kilometri reali.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Albert

Altceva voiam sa spun. Un motor acumulează uzura și stand in ralanti.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 cris_m

Eu am inteles unde bati, evident ca uzura este de 2-3 ori mai mare decat numarul de km parcursi. Dar cum a zis si Victor, mentenanta facuta la timp si stilul ingrijit de condus isi spun cuvantul, indiferent de ce sistem mecanic vorbim.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 PaulIP

@Victor92: Unele informatii chiar de pe forum le am, unele din ele de la colegul Gabi23. Chiar zilele trecute vorbeam cu un anumit fost coleg de aici (dat afara din motive care imi scapa), dar pe cuvantul caruia pun baza, si care a contribuit enorm cu informatii in comunitatea asta a pasionatilor de transport public din Romania. Te prinzi de cine e vorba?  :)
Nu ma intereseaza cancan-isme gen Libertatea & co.
Stiu ca DAF-ul 752 avea, in decembrie 2005, 1.250.000 km (la 10 ani de la fabricatie! Scria Dr2005 in topicul aferent), "fiara" 666 avea ceva mai putin la casare. Cateva din seria 884-899 depasisera si ele milionul, dar nu le mai stiu acum nici sa ma bati...
Kilometrajul lui 1230 arata ~200.000 km in 2011. Sunt convins ca se daduse peste cap. Un fost sofer (intre timp pensionat) de la Titan imi spunea ca il primise pe 1005 in 2006 cu 850.000 de kilometri (dupa ce UDM-ul lui luase drumul URAC-ului). Masina aia a mai circulat inca aproape 2 ani, deci probabil sarise si ea de pragul asta. Daca era sa debitez fantasmagorii, n-o faceam aici si nu cu atata certitudine.

Victor92 wrote:
Mercedes-Benz Citaro (marea majoritatea) se incadreaza in numarul de kilometri indicati de parcurgere intr-un an. De exemplu, un autobuz ce efectueaza trasee in mediul urban are o pondere de realizare de 50.000 - 60.000 km / an (in medie), respetiv maxim 85.000 / 90.000 in mediul extra-urban / rural / expres.

Mi se pare mie, sau te contrazici? Lasand la o parte conotatia subiectiva a cuvantului "majoritatea", sute au stat pe dreapta luni bune pentru stiu eu ce piese. Cum se incadreaza atunci?

Victor92 wrote:
4803 chiar a reusit o perfomanta, luandu-ne dupa perioadele nu tocmai bune de mentenanta pe care autobuzele le-au avut dupa 2011/2012


Exact asta e ideea. Din 2012 pana in prezent sunt 8 ani. Din 2007 pana in 2012 sunt 5 ani, deci aproape jumatate din viata au dus-o bine. Nu acelasi lucru il pot spune despre vechile modele, la care garantia era de 1-2 ani (RDS) sau 3 (DAF). Iar Rocar daduse faliment imediat dupa livrarea lotului 1251-1285, deci alea nu stiu ce garantie au avut. Masinile de la Nordului ajunsesera in 2004-2005 de iti era mila de ele. Am circulat cu linia 133 de cand avea RDS pana acum 2 ani. Inca tin minte - miraculos pentru varsta de atunci - anumite aspecte.

Si tu si Cristi uitati un lucru: care era starea drumurilor in anii '90 si care e acum? Pe vremea aia, Unirii era pavat cu piatra cubica, la fel si Kiseleff si alte artere importante pe care circulau DAF si RDS. Ce nu era pavat, ci asfaltat, era adesea intr-o stare jalnica. Cat despre trafic, situatia s-a inrautatit semnificativ din prima jumatate a anilor 2000. Dupa estimarile mele, acum e cam la fel ca atunci, deci sa zicem ca si conditiile sunt aceleasi

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 messe

Pot sa adaug si eu un aspect la cele mentionate de Paul si anume, la multe autobuze Dac, ca sa dau un exemplu, cablul de kilometraj nu functiona, recte nu arata viteza cu care mergeau si de aici nici numarul kilometrilor nu era inregistrat si nu vreau sa scriu prostii insa tind sa cred ca inregistarea numarului de kilometri se efectua mecanic in acei ani, ori daca acea sursa de inregistrare a kilometrilor, recte asa zisul cablu de kilometraj era defect si nu inregistra, cum putem stii numarul real de kilometri? Nu mai adaug faptul cand trebuia sa faci acea mentenanta sau popular zisa revizia de x kilometri.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 PaulIP

De Simon si DAF aveau niste instrumente de bord originale facute de firme renumite. Vitezometrul, de pilda, e marca Kienzle, aproape identic cu cele de pe Citaro. Doar displayul VDV e cel care afiseaza ceea ce se inregistreaza mecanic de catre instrumentele de bord. Daca la Citaro nu exista probleme de natura celor spuse de @messe, la sistemele mecanice de pe vechile autobuze e mai putin probabil. Repet, vorbim de produse de firma.
In niciun caz n-am vazut vitezometre Kienzle care sa arate suta cand autobuzul pleaca din statie, sau turometre care se cred metronoame, cum am vazut la cele facute de Electroprecizia Sacele  :lol:

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Victor92

Din seria 49XX de la Floreasca, 4932 este unul dintre autobuzele care a circulat constant, fara a avea perioade de imobilizare. A facut parte din lotul 4927 - 4935, sosit la acest garaj in toamna anului 2008.

Pe 06 Octombrie 2008, autobuzul a fost fabricat in Germania, la Mannheim. A circulat ani buni pe linia 368 - unde a fost titular. In prezent, il regasiti pe linia 282 si este, de altfel, unul dintre cele mai ingrijite autobuze din garaj - din punct de vedere estetic si tehnic.

In curand, va depasi borna celor 600 000 de kilometri, fapt ce doar 4933, 4934 si 4935 au reusit pana acum - din acel lot - din informatiile pe care le am.

4932 - Linia 282 - Strada Alexandru Constantinescu - Martie 2020





4932 - Linia 368 - Biblioteca Centrală Universitară din București - 15 Aprilie 2018





4932 - Linia 368 - 27 Mai 2012 - Bulevardul Eroilor : https://www.flickr.com/photos/64094770@N07/7281926256/

Foto: Gabi23

4932 GD.jpg (121.52 KB; downloaded 3485 times)

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 54
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430459 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use