Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
515 posts, 123848 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Ar fi fost cel mai logic...
Dar ce treabă are logica cu România ?...
Ar fi fost cel mai logic...
Dar ce treabă are logica cu România ?...

- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Daca iesea ca la Victoriei, cu un pasaj pietonal doar pe o parte a pasajului rutier, mai bine NU.. Eu inca nu am vazut la noi un ansamblu pasaj rutier +pasaj pietonal corect proiectat .
A se vedea si vehiculatul pasaj rutier de la Universitate, pe axa M5, care ciuntea la jumatate actualul pasaj pietonal (ramaneam doar cu iesirea de la Universitate si cea de la Teatrul National). Deci aceeasi conceptie ca la Victoriei, nu poti sa ai pasaj pietonal cu iesiri pe toate colturile unei intersectii, ci doar un pasaj pietonal la acelasi nivel cu pasajul rutier, practic perete in perete....
Idem proiectul de la Obor, cu deosebirea ca acolo avem doua pasaje pietonale independente, paralele cu cel rutier.
Abia astept sa vad cum rezolva la M6 problema cu breteaua pasajului rutier la PPL(cea care iese pe Marasti).
andrei11 wrote:
la Exaeroport Baneasa statia de metrou trebuia construita odata cu pasajul rutier sub el, ceva in genul ce avem acum la Victoriei / M 1. Ar fi fost cel mai logic cu putinta.
Daca iesea ca la Victoriei, cu un pasaj pietonal doar pe o parte a pasajului rutier, mai bine NU.. Eu inca nu am vazut la noi un ansamblu pasaj rutier +pasaj pietonal corect proiectat .
A se vedea si vehiculatul pasaj rutier de la Universitate, pe axa M5, care ciuntea la jumatate actualul pasaj pietonal (ramaneam doar cu iesirea de la Universitate si cea de la Teatrul National). Deci aceeasi conceptie ca la Victoriei, nu poti sa ai pasaj pietonal cu iesiri pe toate colturile unei intersectii, ci doar un pasaj pietonal la acelasi nivel cu pasajul rutier, practic perete in perete....

Idem proiectul de la Obor, cu deosebirea ca acolo avem doua pasaje pietonale independente, paralele cu cel rutier.
Abia astept sa vad cum rezolva la M6 problema cu breteaua pasajului rutier la PPL(cea care iese pe Marasti).
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
<< Ceva in genul ce avem acum la Victoriei M 1 >> m-am referit desigur la faptul ca statia trebuia sa fie sub pasajul rutier. Evident cu accesuri* gandite << destept >> care sa functioneze ca si pasaje pietonale. Daca s-ar fi vrut s-ar fi realizat ceva << cu cap >>.
M 6 rezolva cu breteaua pasajului rutier in stilul românesc clasic, renuntam la un ( important ) acces, cel tăiat de mine care era prevazut in planul << ideal >> . Si aici s-a proiectat - desigur - cu picioarele, in mod logic accesul la statia de metrou ar fi trebuit sa fie realizat din absolut toate punctele pietei. Dar desigur noi suntem in sec XXI unde gandirile "artistice" sunt neglijate. Conteza banul.
Si ca sa fie clar, prevazut din proiectul pasajului rutier locuri pe unde sa subtraverseze accesurile pietonale pentru metrou. Dar asa cum am spus conteaza banul, nu esteticul / logicul. La PPL avem o importanta intrare in Parcul Herastrau, in loc sa iasa omul din metrou si sa intre in parc - inclusiv cu caruciorul, blablabla trebuie sa urce si sa coboare de n - spe mii de ori pana i se acreste de parc. Accesul in Herastrau la PPL e << mai important >> decat cel de la Televiziune din evidente motive, aici la PPL pe langa terase fiind si debarcaderul.
_______________________
Pentru carcotasi :
* ACCÉS,(1) accesuri , (2) accese, s. n.1. Posibilitate de a pătrunde, drept de a ajunge până într-un loc sau până la o persoană; p. ext. intrare. ◊ Cale (sau drum, șosea) de acces = drum care face legătura cu o șosea importantă, cu o localitate etc.Rampă de acces = porțiune de drum în pantă care permite urcarea vehiculelor pe o șosea mai înaltă, pe un pod etc. ◊ Expr. A (nu) avea acces = a (nu) avea permisiunea să meargă undeva, a (nu) avea voie să pătrundă undeva.
2. Ansamblu de tulburări clinice ale organismului care se manifestă brusc, în stare de sănătate aparentă și care se repetă de obicei la intervale variate. ♦ Izbucnire violentă (și trecătoare) a unei stări sufletești. – Din fr. accès, lat. accessus.
<< Ceva in genul ce avem acum la Victoriei M 1 >> m-am referit desigur la faptul ca statia trebuia sa fie sub pasajul rutier. Evident cu accesuri* gandite << destept >> care sa functioneze ca si pasaje pietonale. Daca s-ar fi vrut s-ar fi realizat ceva << cu cap >>.
M 6 rezolva cu breteaua pasajului rutier in stilul românesc clasic, renuntam la un ( important ) acces, cel tăiat de mine care era prevazut in planul << ideal >> . Si aici s-a proiectat - desigur - cu picioarele, in mod logic accesul la statia de metrou ar fi trebuit sa fie realizat din absolut toate punctele pietei. Dar desigur noi suntem in sec XXI unde gandirile "artistice" sunt neglijate. Conteza banul.
Si ca sa fie clar, prevazut din proiectul pasajului rutier locuri pe unde sa subtraverseze accesurile pietonale pentru metrou. Dar asa cum am spus conteaza banul, nu esteticul / logicul. La PPL avem o importanta intrare in Parcul Herastrau, in loc sa iasa omul din metrou si sa intre in parc - inclusiv cu caruciorul, blablabla trebuie sa urce si sa coboare de n - spe mii de ori pana i se acreste de parc. Accesul in Herastrau la PPL e << mai important >> decat cel de la Televiziune din evidente motive, aici la PPL pe langa terase fiind si debarcaderul.
_______________________
Pentru carcotasi :
* ACCÉS,(1) accesuri , (2) accese, s. n.1. Posibilitate de a pătrunde, drept de a ajunge până într-un loc sau până la o persoană; p. ext. intrare. ◊ Cale (sau drum, șosea) de acces = drum care face legătura cu o șosea importantă, cu o localitate etc.Rampă de acces = porțiune de drum în pantă care permite urcarea vehiculelor pe o șosea mai înaltă, pe un pod etc. ◊ Expr. A (nu) avea acces = a (nu) avea permisiunea să meargă undeva, a (nu) avea voie să pătrundă undeva.
2. Ansamblu de tulburări clinice ale organismului care se manifestă brusc, în stare de sănătate aparentă și care se repetă de obicei la intervale variate. ♦ Izbucnire violentă (și trecătoare) a unei stări sufletești. – Din fr. accès, lat. accessus.
6-26-2016 2-19-25 PM.png (1.72 MB; downloaded 3542 times)
6-26-2016 2-25-22 PM.png (485.14 KB; downloaded 3540 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Am vazut si eu acel acces in zona bretelei, de aceea intrebasem cum vor rezolva problema.
Intrebarea este...trece peste sau pe sub bretea ? Pare a fi pe sub bretea. O fi deja construita subtraversarea bretelei
De aceea nu inteleg de ce s-a renuntat la acel acces "ideal", unde, teoretic, adancimea pasajului era mai mare ca in zona bretelei, unde trece exact "pe la buza" ei...?
Am vazut si eu acel acces in zona bretelei, de aceea intrebasem cum vor rezolva problema.
Intrebarea este...trece peste sau pe sub bretea ? Pare a fi pe sub bretea. O fi deja construita subtraversarea bretelei

De aceea nu inteleg de ce s-a renuntat la acel acces "ideal", unde, teoretic, adancimea pasajului era mai mare ca in zona bretelei, unde trece exact "pe la buza" ei...?
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
zapacitu
Probabil sunt alte chestii pe acolo. Gandeste-te ca a fost nevoie sa desfiinteze vechiul pasaj. Puteau bine-mersi sa il "redirectioneze", eventual la alta "adancime", daca era posibil.
Probabil sunt alte chestii pe acolo. Gandeste-te ca a fost nevoie sa desfiinteze vechiul pasaj. Puteau bine-mersi sa il "redirectioneze", eventual la alta "adancime", daca era posibil.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Accesul taiat cu rosu nu se mai executa. Evident ca ar fi trecut pe sub bretea dar lenea e mare, nu au prevazut breteaua cu o subtraversare perpendiculara pe ea. Oricum statia de metrou este evident sub nivelul pasajului cu destui metri.
( Ca si adancime statia este comparabila cu statiileEroilor / M 5 sauAcademia Militara ).
Accesul taiat cu rosu nu se mai executa. Evident ca ar fi trecut pe sub bretea dar lenea e mare, nu au prevazut breteaua cu o subtraversare perpendiculara pe ea. Oricum statia de metrou este evident sub nivelul pasajului cu destui metri.
( Ca si adancime statia este comparabila cu statiileEroilor / M 5 sauAcademia Militara ).
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
zapacitu
Da, asta ziceam si eu. Ca daca puteau sa faca accesul ala barat de tine, e clar ca ar fi fost pe traseul vechiului pasaj pietonal. Altfel nu se poate*, ca da in pasajul Auto. Si sa urci ca sa cobori ca sa urci din nou... mai bine iesi 50m de mai incolo.
*) spun ca altfel nu se poate construi accesul respectiv, intrucat:
1. daca mergi cu el la nivelul -1 (adica primul nivel sub suprafata, sa zicem -4m) dai in pasaj, partea superioara. Nu cred ca ai 3m acolo cat sa treci cu un tunel pietonal. Daca ar fi fost, nu s-ar fi desfiintat vechiul pasaj pietonal!
2. daca mergi cu el la nivelul -2 (al doilea nivel sub suprafata, sa zicem -8m), ar insemna sa faci trecere de pietoni in pasaj pe breteaua Marasti
3. daca mergi cu el la nivelul -3 (pe la vreo -12m), te cam proptesti in mulatii si radierul pasajului; ar trebui sa mergi mai jos; in plus, presupunand ca statia e la -18m, cam la aproximativ -12m s-ar putea trece fara a fi nevoie sa urci in vestibul si apoi sa corobri iar...
4. daca mergi cu el la nivelul -4 (pe la vreo -16m), calatorii ar trebui sa (1) urce de pe Peron pana in vestibul, (2) sa treaca pe deasupra tunelului/liniei dinspre nord, (3) sa coboare la nivelul -16, aproximativ nivelul peronului, (4) sa subtraverseze pasajul auto si (5) in final sa urce de le iese pe nas pana la suprafata
Da, asta ziceam si eu. Ca daca puteau sa faca accesul ala barat de tine, e clar ca ar fi fost pe traseul vechiului pasaj pietonal. Altfel nu se poate*, ca da in pasajul Auto. Si sa urci ca sa cobori ca sa urci din nou... mai bine iesi 50m de mai incolo.
*) spun ca altfel nu se poate construi accesul respectiv, intrucat:
1. daca mergi cu el la nivelul -1 (adica primul nivel sub suprafata, sa zicem -4m) dai in pasaj, partea superioara. Nu cred ca ai 3m acolo cat sa treci cu un tunel pietonal. Daca ar fi fost, nu s-ar fi desfiintat vechiul pasaj pietonal!
2. daca mergi cu el la nivelul -2 (al doilea nivel sub suprafata, sa zicem -8m), ar insemna sa faci trecere de pietoni in pasaj pe breteaua Marasti
3. daca mergi cu el la nivelul -3 (pe la vreo -12m), te cam proptesti in mulatii si radierul pasajului; ar trebui sa mergi mai jos; in plus, presupunand ca statia e la -18m, cam la aproximativ -12m s-ar putea trece fara a fi nevoie sa urci in vestibul si apoi sa corobri iar...
4. daca mergi cu el la nivelul -4 (pe la vreo -16m), calatorii ar trebui sa (1) urce de pe Peron pana in vestibul, (2) sa treaca pe deasupra tunelului/liniei dinspre nord, (3) sa coboare la nivelul -16, aproximativ nivelul peronului, (4) sa subtraverseze pasajul auto si (5) in final sa urce de le iese pe nas pana la suprafata
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
GPS
O corecție pentru moderator, nu e Mărășești e Mărăști!
sab wrote:andrei11 wrote:
la Exaeroport Baneasa statia de metrou trebuia construita odata cu pasajul rutier sub el, ceva in genul ce avem acum la Victoriei / M 1. Ar fi fost cel mai logic cu putinta.
Daca iesea ca la Victoriei, cu un pasaj pietonal doar pe o parte a pasajului rutier, mai bine NU.. Eu inca nu am vazut la noi un ansamblu pasaj rutier +pasaj pietonal corect proiectat .
A se vedea si vehiculatul pasaj rutier de la Universitate, pe axa M5, care ciuntea la jumatate actualul pasaj pietonal (ramaneam doar cu iesirea de la Universitate si cea de la Teatrul National). Deci aceeasi conceptie ca la Victoriei, nu poti sa ai pasaj pietonal cu iesiri pe toate colturile unei intersectii, ci doar un pasaj pietonal la acelasi nivel cu pasajul rutier, practic perete in perete....![]()
Idem proiectul de la Obor, cu deosebirea ca acolo avem doua pasaje pietonale independente, paralele cu cel rutier.
Abia astept sa vad cum rezolva la M6 problema cu breteaua pasajului rutier la PPL(cea care iese pe Marasesti).
O corecție pentru moderator, nu e Mărășești e Mărăști!
-
- Costin
-
Posted:
-
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Da, sa lasam cladirile actuale si viitoare ca om vedea la deschidere ce cerere ne iese.
Cat despre distanta intre statii, da, oarecum metroul este mijloc de tranposrt de viteza mare si capacitate mare, deci teoretic ar trebui sa aiba statiile mai departate. Insa, se pare ca s-a dovedit in practica, ca daca ai statiile mai apropiate castigi mai multi clienti si asta e mai important in oras, oricum calculul profitului nu este atat de simplu ca incasari vs. cost de operare, castigurile sunt in mai multe domenii.
Da, sa lasam cladirile actuale si viitoare ca om vedea la deschidere ce cerere ne iese.
Cat despre distanta intre statii, da, oarecum metroul este mijloc de tranposrt de viteza mare si capacitate mare, deci teoretic ar trebui sa aiba statiile mai departate. Insa, se pare ca s-a dovedit in practica, ca daca ai statiile mai apropiate castigi mai multi clienti si asta e mai important in oras, oricum calculul profitului nu este atat de simplu ca incasari vs. cost de operare, castigurile sunt in mai multe domenii.
-
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Slasher1985
E bine ca avem PUZ pe partea de Bucuresti, dar parca lipseste ceva. Metroul nu se opreste la centura, ci trebuie sa ajunga la Aeroport. Unde gasim partea tehnica aferenta celorlalte 3 statii (daca mai sunt 3), culminand cu destinatia finala? Si daca nu exista inca, pe cand o vom gasi?
E bine ca avem PUZ pe partea de Bucuresti, dar parca lipseste ceva. Metroul nu se opreste la centura, ci trebuie sa ajunga la Aeroport. Unde gasim partea tehnica aferenta celorlalte 3 statii (daca mai sunt 3), culminand cu destinatia finala? Si daca nu exista inca, pe cand o vom gasi?
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Florinds
Mie mi se pare absolut penibil si jenant pentru transportul in comun dintr-o capitala europeana ca un calator care vrea sa ajunga de pe M2 la Otopeni sa coboare la Aviatorilor, sa ia autobuzul 3 statii si apoi sa urce din nou in metrou. Oricum autobuzele sunt mai rapide decat relatia M1-M4-M6 (adica schimbat la Victoriei si din nou la Basarab).
Mie mi se pare absolut penibil si jenant pentru transportul in comun dintr-o capitala europeana ca un calator care vrea sa ajunga de pe M2 la Otopeni sa coboare la Aviatorilor, sa ia autobuzul 3 statii si apoi sa urce din nou in metrou. Oricum autobuzele sunt mai rapide decat relatia M1-M4-M6 (adica schimbat la Victoriei si din nou la Basarab).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Calatorul de pe M2 va schimba in viitor metroul la Eroii Revolutiei. .Deocamdata poate sa schimbe la Unirii sau Victoriei si inca o data la Basarab daca nu vrea sa paraseasca metroul. Nu-l obliga nimeni sa o faca si sa ia autobuzul...
Calatorul de pe M2 va schimba in viitor metroul la Eroii Revolutiei. .Deocamdata poate sa schimbe la Unirii sau Victoriei si inca o data la Basarab daca nu vrea sa paraseasca metroul. Nu-l obliga nimeni sa o faca si sa ia autobuzul...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
mcosmin
Nodul principal e Gara de Nord, nu o statie la intamplare pe M2. Din gara ai apoi legatura cu orice loc din tara.
Florinds wrote:
Mie mi se pare absolut penibil si jenant pentru transportul in comun dintr-o capitala europeana ca un calator care vrea sa ajunga de pe M2 la Otopeni sa coboare la Aviatorilor, sa ia autobuzul 3 statii si apoi sa urce din nou in metrou. Oricum autobuzele sunt mai rapide decat relatia M1-M4-M6 (adica schimbat la Victoriei si din nou la Basarab).
Nodul principal e Gara de Nord, nu o statie la intamplare pe M2. Din gara ai apoi legatura cu orice loc din tara.
📖 Pagination options