Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Despre Soseaua Bucuresti - Ploiesti (DN1 in Buc - IF)

546 posts, 177066 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 39
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizare D.N. 1 Nightwolf

Sa lamurim o treaba -- D.N.1 -- Sectorul 1 este interzis pt auto >7,5t. Singurele TIR-uri care au acces pe acea portiune sau "auto grele" sunt cele "speciale" sau care platesc un purcoi de bani -- acum 6 luni taxa la PMB era de aprox 1000eur/6h sa accezi in interiorul inelului B si de peste 1000eur/6h pt inelul A. Deci, sincer, nu stiu cati au bani sa plateasca asa ceva.

In alta ordine de idei -- ideea MT e buna de a moderniza/renova/reconfigura sistemul de siguranta pe DN 1 - Bucuresti. Sa nu uitam ca si insula mediana a fost creeata TOCMAI in a evita virajele stanga sau intoarcerile "la mijto" peste fostul marcaj longitudinal dublu continuu. Ca de depasiri neregulamentare nu putea fi vorba acolo, e destul de lat, mai bine o iei pe camp. Bine, separarea acelui drum prin "obstacole fizice" gen borduri, parapeti, glisiere etc. a condus, conduce si va conduce intotdeauna la urmatoarea problema --> accesul masinilor de interventie. Eu, ca sa ajung prin coloana la eveniment, ori trebuie sa intru pe contra-sens de la unul din giratorii sau, mai rau, de la Miorita (lucru EXTREM de periculos), ori tre sa ma sui cu doua roti pe insula.

Dpmdv, consider ca ar fi util o modernizare la nivel de drum expres, prin transformarea benzii 1 de circulatie in banda de urgenta + RATB, montarea de glisiere duble rigide sau din astea elastice pe mediana si sistematizarea orizontala + verticala corespunzatoare, inclusiv prin radare-fake (d`alea de iti zic viteza) si panouri luminoase. De asemenea, as resistematiza varianta de iesire pe DNCB care provoaca in fiecare sf de sapt blocaje monstruoase de km intregi -- acolo fara banda de accelerare nu se rezolva nimic.

Sa ne intelegem, pe mine ma intereseaza iesirea din Bucuresti, nu intrarea. Sunt putin "rasist" aici, recunosc, dar principiul de functionare e "sa iasa cat mai multa lume, cine vrea sa intre sa stea". Si asta numai datorita faptului ca eu n-am vazut niciodata aglomerat pe Jandarmeriei, DNCB -- Mogosoaia, Straulesti, Sisesti si toate celelalte zone adiacente. Sunt curios, dupa modernizarea soselei Pipera-Tunari, cat trafic va fi preluat de artera respectiva.

 


Re: Modernizare D.N. 1 shoppy

Degeaba faci la noi orice fel banda si orice fel de reguli, cat timp nu o sa fie camere sa dea amenzi automate e degeaba, in caz de blocaj o sa fie blocate si alea.
Am prins la Viena accident cu ambuteiaj pe drum cu 3 benzi fara banda de urgenta, si toate panourile informative aratau ca masinile sa se organizeze pe banda 1 si pe banda 3 ca banda 2 sa ramana libera ca sa se poata interveni cu masinile specifice pentru deblocarea drumului, si toata lumea respecta, pai imaginati-va asa ceva la noi.
Iar pasajul Baneasa are 2 benzi pe sens, ce sa ii mai faci?

 


Re: Modernizare D.N. 1 Nightwolf

E o exceptie pasajul, oricum benzile in pasaj au 3,75m se poate creea spatiu printre nu e o problema deosebita asta.

Cat priveste educatia, stai linistit, stiu ce spui. La accidentul la care am facut referire in deschidere au fost 4 "inteligenti", culmea!, toti din provincie care au ocolit echipajele puse de-a latu` pt deviere si mi-au ajuns sus pe coama. Si daca nici polo-urile nu se vad cu rampele alea cu jdemii de led-uri atunci sa ma ierte Dumnezeu. Evident, reactia lor a fost ca ei au crezut ca trebuiesc ocolite. Cat de prost sa fii??

Faza cu panourile de informare am testat-o la Basarab. Am pus panourile acu vreo 3 ani parca pe interzis si cu "pasaj Basarab inchis" ... cred ca din 1000 de masini s-au oprit sa ne intrebe doar trei :)

 


Re: Modernizare D.N. 1 Cristi N

Solutia de a upgrada separatia sensurilor mi se pare o idee foarte buna si avand in vedere ca pe acea portiune nu prea avem camioane nu cred ca sunt necesare parapete tip greu (new jersey) de 100cm inaltime. As opta pentru varianta unor parapete din beton de 60 poate cel mult 80 cm pentru ca betonul ar necesita o intretinere minima.
In cazul unui impact parapetele tip WRSB din zona respectiva ar trebui inlocuit si CNADNR-ul este foarte deficitar la capitolul intretinere curenta, astfel ca am avea permanent 3-4-5 zone cu parapete distruse. Daca s-ar opta pentru parapete de beton in majoritatea cazurilor de accident acestea ar trebui cel mult mutate la loc cateva zeci de cm.
O chestiune suplimentara, atunci cand se adauga un tronson de parapete nou la unul existent trebuie folosite parapete adaptoare de la o inaltime la alta daca este cazul si sub nici o forma nu trebuie lasat segmentul de capat in mijlocul noului tronson. Contraexemplu: zona unde au fost adaugate parapetele din pasajul Baneasa in prelungirea celor dinspre Miorita, acolo avem o bucata de tabla care mascheaza tronsonul de capat.
Nu am luat in calcul diferenta de pret intre solutia WRSB si parapetele New Jersey, daca solutia WRSB este mult mai ieftina decat varianta din beton ar merita incercata dar CNADNR-ul ar trebui fortat(poate si prin amenzi ca administrator al drumului) sa faca intretinere curenta.
Ai adus in discutie si problema interventiilor prin coloana, sugerez crearea unor zone usor demontabile la intervale de 500m sau ce alta distanta considerati voi rezonabila astfel incat echipajele sa nu ramana captive si ele in cazul unor accidente.
Sper ca mesajul meu nu a fost prea lung si s-a inteles ce am vrut sa spun.

 


Re: Modernizare D.N. 1 TibiV

În video au şi o "simulare" grafică...

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3713325

Acum doua zile, patru oameni au fost grav raniti intr-un accident, iar aceste borduri au amplificat efectele tragediei. Au fost puse cu scopul de a separa sensurile si nu pentru protectie, s-au justificat reprezentantii companiei, care vor sa puna in loc niste stalpi legati de corzi metalice un sistem intalnit in Suedia.
Borduri inalte de 15 centimetri si late de 1 metru, denumite insule mediane sunt solutia gasita de inspectorii de la Compania Drumuri si Autostrazi pentru o parte din drumul National 1. De ce? Directorul CNADNR, Catalin Homor a explicat ca bordura nu este pentru protectie ci "unul din criteriile determinante avute in vedere (...) a fost acela de a putea fi asigurat accesul autovehiculelor destinate interventiei in situatii de urgenta."
Numai ca efectul acestor borduri este unul dramatic in situatia in care un sofer pierde controlul masinii si le loveste cu roata. Vehiculul este proiectat pe contrasens, de cele mai multe ori, in aer, soferul nemaiavand cum sa-l redreseze.
Si Alexandru Petrescu, expert tehnic judiciar, spune ca aceste borduri sunt periculoase.
Alexandru Petrescu: "In functie de forta de impact masina se poate chiar rasturna sau pur si simplu ii creaza o mare problema soferului care trebui sa corecteze traiectoria, si de multe ori nu poate corecta, nu stie ce se intampla, ajunge pe contrasens si se produc la tragedii."
De aceeasi parere sunt si cei mai multi dintre soferii care circula pe acolo. Pe DN1 trec zilnic peste 60.000 de vehicule.
Nu stim daca accidentele cumplite inregistrate pe acest segement de drum le-au schimbat parerea celor de la CNADNR, dar acum isi pun problema sa ofere mai multa siguranta in trafic montand sisteme de protectie.
Aceste borduri s-au dovedit a fi o alegerea ucigasa din partea celor care au hotarat ca pot fi o solutie pentru separarea sensurilor de mers. Exista discutii la CNADNR ca bordurile sa fie inlocuite cu un alt tip de separatoare de sens.
Este vorba despre stalpi legati intre ei de corzi metalice. O solutie folosita in Suedia pentru a separa sensurile pe drumurile inguste.
Alexandru Petrescu: "Poate ca ar fi mai bun decat bordurile ar fi un salt dar pe de alta parte poate nu este cea mai nimerita solutie. Din punct de vedere al capacitatii efective de oprire al autoturismului care ar putea ajunge pe contrasens lucru sunt discutabile in ce masura are aceasta forta."
Proiectul va fi insa unul pilot, si numai daca isi va dovedi eficienta va fi implementat in viitor.

 


Re: Modernizare D.N. 1 shoppy

Ceea ce vedem noi pe teren este rezultatul unor carpeli succesive, evident ca a iesit o tiganie.

Este clar,  cu cat structura este mai elastica cu atat ea este mai scumpa, mai greu de montat, mai greu de intretinut si mai distrusa in urma unui impact dar nu la teorie este problema. Pana la urma si aici se face ceea ce se face peste tot in traficul din republica bananiera, adica se cauta alte solutii numai sa nu se dea amenzi automate, un fel de reinventare constanta a apei calde ca poate doar-doar s-or spala porcii din propria initiativa cand e clar ca porcii nu vor sa se spele si defapt trebuie amendati ca sa se spele. Cum ziceam, solutia perfecta ca pret si ca performante este deja inventata si este implementata pe orice autostrada, adica bara metalica w intrerupta periodic de bariere de beton ce se pot muta si banda de urgenta, si apoi amendarea crunta a alora de blocheaza banda de urgenta, altfel ar insemna sa contruim o banda speciala pe care sa circule doar autoritatile, sa o incercuim cu bara w si sa blocam accesele cu parapeti de beton pe care sa ii pazim ca sa nu vina unii noaptea sa ii mute cu un incarcator frontal cum vin si ii muta pe cei de blocheaza accesele de intretinere la A3.

 


Re: Modernizare D.N. 1 aztec

Bordura actuala ste generatore ea insas de accidente mortale.
Trebuie inlocuita urgent cu ceva, acum daca avem de ales si metoda, pana la urma cea mai buna e o bariera elastica de separare.
Si nu ma gandesc la cei ce produc accidentele ca-si strica masina, ci la inocentii si nevinovatii de pe sensul opus ce cad victime sigure atunci cand apare brusc o masina fara control de pe sensul opus...

 


Re: Modernizare D.N. 1 shoppy

Ba cea mai buna este glisiera w, de acea se si foloseste la sute de km de autostrada, este combinatia perfecta intre proprietatile de elasticitate, pret, mentenanta si inlocuire.

 


Re: Modernizare D.N. 1 andrei11

Categoric borduri new jersey.

 


Re: Modernizare D.N. 1 fuscobal

De aproximativ 5 ani parcurg zilnic DN1 intre Ploiesti si Bucuresti asa ca am avut ocazia sa fac destul de multe observatii. Eu votez categoric pentru varianta cu parapeti New Jersey ca fiind cea mai sigura. Paradoxul este ca au pus borduri pentru a permite trecerea echipajelor de interventii in situatii de urgenta dar chiar bordurile genereaza cele mai multe din aceste situatii de urgenta !?! Acele borduri sunt criminale pe un drum unde viteza pe banda 3 este in general de 80-100km/h cu vreo 10% din masini care urca la 120km/h si peste. Problemele majore depistate de mine :
1) Nerespectarea benzii in functie de viteza de deplasare. In continuare mare arte merg pe banda 3 cu 60kmh desi nu depasesc pe nimeni iar benzile inferioare sunt libere. Evident ca asta genereaza situatii de nervozitate si depasiri prin dreapta, schimbari de banda violente, franari sau accelerari nervoase. Daca fiecare ar sta pe banda corespunzatoare, totul ar fi mult mai fluid si nimeni n-ar mai avea de pierdut. Nu reusesc sa inteleg de unde obiceiul asta de a merge mereu pe mijlocul drumului. Eu folosesc mereu banda inferioara si n-am avut nici un incident in toti cei 20 ani de soferie ai mei !
2) Nepastrarea distantei de siguranta fata de masina din fata in functie de viteza si conditiile meteo. Am vazut vreo 3-4 in fata mea care nu au reusit sa franeze si au incalecat acea bordure sau au ajuns cu totul pe contrasens. Mentionez ca in toate situatiile astea eu am observat ca o masina aflata la 3-4 masini in fata mea franeaza si am redus viteza in timp ce omul din fata mea, care ar fi trebuit sa reactioneze inaintea mea) mergea linistit cu aceeasi viteza si lipit de masina din fata (aici constat si o problema majora de atentie/timp de reactie)
3) Schimbarea benzii in scurt si fara semnalizare. Pe astea deja le practica peste jumatate din soferi. Nu pricep cat de mare poate fi lenea sa nu misti de nenorocita aia de maneta in sus si in jos cand schimbi banda !

Referitor la restul parcursului (Otopeni - Ploiesti), as pune parapeti din beton pe toata lungimea si as face noduri denivelate (nu giratorii) pentru a evita orice conflict de trafic si a pastra viteza si fluiditatea traficului in limite decente. Foarte multe accidente se datoreaza celor care intorc din banda 1 sau 2 pe dubla continua (unul a intors pe dubla continua la 200m de giratoriul de la intrarea in Ploiesti !?!). Sunt de asemenea de accord cu ce s-a spus mai sus despre sistemul automat de amenzi. Pana nu se pune biciul, foarte putini sunt suficient de evoluati incat iasa din turma de oi !

 


Re: Modernizare D.N. 1 shoppy

Este o sosea care trece prin localitati, daca ii pui noduri denivelate o sa se circule si mai tare, deja e o tampenie ca se merge constant cu 90 pe sub geamul caselor.

Parapetii de beton sunt rezistenti si ieftini dar nasoli pentru cei care ii lovesc, de multe ori(dupa cum s-a vazut si in realitate) cel prins in accidentul cauzat de altul o pateste mai rau decat cel care l-a cauzat, deci hai mai bine sa punem glisiera w si sa fim operativi sa schimbam bucata stricat mai repede, oricum reparatia se face pe asigurarea celui care a cauzat accidentul.

 


Re: Modernizare D.N. 1 PinkyHog

fuscobal wrote:
1) Nerespectarea benzii in functie de viteza de deplasare. In continuare mare parte merg pe banda 3 cu 60kmh, desi nu depasesc pe nimeni, iar benzile inferioare sunt libere. Evident ca asta genereaza situatii de nervozitate si depasiri prin dreapta, schimbari de banda violente, franari sau accelerari.

Din pacate banda 1 este neprietenoasa din cauza canalelor ca nu sunt nici pe departe la nivel. Eu personal refuz sa merg pe banda 1 intre podul de la Otopeni (centura) si pasaj Baneasa, dar nici nu ma târâi pe banda 2 sau 3; vorbesc de sensul spre Bucuresti.

 


Re: Modernizare D.N. 1 andrei11

Informatie corecta, am impresia ca si sensul spre Aeroport, dar nu pun mana in foc.

 


Re: Modernizare D.N. 1 misterr

Eu parcurg în fiecare zi segmentul Băneasa - centură și retur pe DN1, cu cursa charter care ne duce la serviciu. Autocarul respectiv nu merge decît pe banda 1, și ia în plin toate canalele, și pe un sens, și pe celălalt (și la ducere și la întoarcere), nu ratează nici unul. Îți amestecă oasele, îți băstăcăne capul tot drumul... Le simt și acum în rărunchi, numai pentru că ați adus vorba. Nu mai rezist la subiectul ăsta!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 39
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421058 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use