Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68458 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Oprescu nu este de acord cu creşterea tarifului biletului de cãlãtorie solicitată de RATB

În urma solicitării conducerii RATB de a majora tariful pe călătorie, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni cã pentru moment, nu este de acord cu această mãsurã solicitatã de directorul regiei, explicând că înainte de a se trage o concluzie, trebuie analizate toate cheltuielile şi deconturile care se fac pe subvenţii, informează Agerpres.
   
Potrivit primarului general, conducerea RATB a solicitat majorarea tarifului la biletul de cãlãtorie la 2,35 lei, din cauza creşterii consumului la energie electricã şi a creşterii preţului pe kw.

www.antena3.ro

 


Re: Stiri, noutati, perspective SprinterXP

Mai intai spargerea liniei 102 in doua, acum asta. :roll:  Bine ca a refuzat Oprescu majorarea tarifelor, ca altfel ar fi fost hotie pe fata, mai ales daca se vor sparge in doua, in viitorul apropiat, si alte linii. :twisted:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

RATB a mărit oricum preţurile prin obligativitatea achiziţie unui carton de unică folosinţă şi spargerea liniilor lungi în 2... Mă îndoiesc că se va efectua vreo scumpire înainte de alegeri, dar toţi vor profita electoral de ,,respingerea majorării tarifului". PD-L-ul prin faptul că el are ultimul cuvânt (CGMB), Oprescu doar ca să se dea mare, pentru că el nu poate decide dacă creşte preţul sau nu.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

As vrea sa aud acum parerea celor care tot urlati ca e Adrian Crit un director rau  :evil:  :evil:  :evil:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Da Crit a fost un director dezastruos. Insa dupa el a venit altu care pana acum pare si mai si.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Lohengrin

Adrian Crit a venit cu un scop foarte precis: acela de a face loc concurentei private, reprezentate actualmente prin dubari cum vedeti pe liniile 715 si 146. Primul pas a fost de a dovedi ca RATB-ul singur NU face fata cererii din Capitala - de fapt, sloganul d-lui Crit era "atat e cererea, asa ca am redus turele ca sa nu circule autobuzele goale". Apoi dl Crit a fost demis de ochii lumii, de fapt promovat - si inlocuit cu un nou director manevrat de aceiasi papusari din CGMB. Cresterea tarifului la RATB si eliminarea gratuitatilor era din pacate solutia cea mai corecta - care dupa alegeri va urma in mod inevitabil. Ceea ce e realmente tragic este ca se urmareste distrugerea transportului electric de suprafata prin eliminarea investitiilor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Biletele RATB se scumpesc. O călătorie va costa 2 lei

O călătorie cu RATB va costa doi lei. Motivul principal? 80 la sută din autobuze au ieşit din garanţie. Asta înseamnă că orice reparaţie se plăteşte din bugetul regiei, adică din banii bucureştenilor. Iar calculele conducerii arată că biletul de 1,3 lei, pentru o călătorie, cât este în prezent, nu acoperă costurile.
În prezent, puţin peste 200 de autobuze ale RATB mai sunt încă în garanţie. Din această cauză, de la anul, cheltuielile Regiei cu reparaţiile vor creşte cu 48% faţă de anul acesta.
La costurile cu întreţinerea se adaugă şi creşterea preţurilor carburanţilor.
"Pretul unui bilet, ultima propunere a RATB, a fost facuta la sfarsitul anului trecut in sensul ca pretul biletului sa fie de doi le.", spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB.
Creşterea tarifelor trebuie votată în Consiliul General al Capitalei. Numai că de la alegerile locale din iunie, consilierii nu s-au întrunit în nicio şedinta extraodinară. Ultima creştere a preţului biletelor a avut loc în 2008. La începutul lunii august, s-a scumpit şi călătoria cu metroul, cu până la 50 la sută.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/o-calatorie-c ... z24NZwjo8s

 


Re: Stiri, noutati, perspective Alex Avram

Asta mai trebuia!dupa Metrorex , RATB urmeaza si CFR-UL?
cred ca se va face asta in cel mai scurt timp uitati-va incoa ce va spun...... ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

E absolut normala aceasta scumpire. 1,3 lei nu mai era de mult un pret corect.
Insa eu tot sper sa faca un bilet valabil 1 ora - 1 ora jumate la 2 - 2,5 lei. Asta ar fi mai mult decat necesar... Ca sa nu mai zic ca sistemul permite asa ceva fara niciun upgrade.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Celestin Draganescu

Alex Avram wrote:
Asta mai trebuia!dupa Metrorex , RATB urmeaza si CFR-UL?


CFR-ul a scumpit deja anul trecut deja destul de mult.

Si mie mi se pare normal sa se scumpeasca RATB-ul doar cu implementarea calatoriei valabile 90min... Poate se trezesc si ei...

 


Re: Stiri, noutati, perspective rails

Cresterea pretului fara inasprirea controalelor ar avea un efect invers, in sensul ca si mai multi calatori vor evita sa plateasca titluri de calatorie sau sa valideze cardurile.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective IK4

Cresterea de tarif este absolut normala in conditiile in care combustibilii, piesele, manopera sunt platite la preturile actuale si nimeni nu face reduceri si oferte speciale pentru RATB. Prezenta controlorilor se impune pe toate liniile la care se constata frauda masiva chiar si in conditiile in care o calatorie costa doar 1,3 lei. Pe liniile 41 si 32 se poate lua chiar exemplu de la metrou, cu 1-2 scursezesi in vagon care sa-i arunce jos pe aia care nu vor sa plateasca, vand elastic pentru chiloti sau umbla cu ace pe la dosurile tipelor, etc.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Scumpiri la RATB: tarife aproape duble la liniile preorășănești

Contractul privind liniile preorășenești, între RATB și Consiile Locale ale localităților din Județul Ilfov, ar putea fi modificat printr-un proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București. Dacă va fi aprobat în ședința de vineri, noul proiect prevede scumpiri la tariful abonamentelor pe liniile de transport preorășenești.

Noul proiect de hotărâre modifică precedenta înțelegere existentă între Consiliile Locale din localitățile Județului Ilfov și RATB în privința liniilor de transport preorășenesc. Sunt prevăzute următoarele modificări în tarifele titlurilor de călătorie pe liniile preorășenești:
• abonamentul lunar valabil pe două linii, una preorășenească și una urbană, va avea un tarif de 95 lei și un tarif redus de 47,5 lei (în prezent, tariful este de 50 lei / 25 lei)
• abonamentul lunar valabil pe toate liniile va costa 125 de lei la tarif întreg și 62,5 de lei la tarif redus (în prezent, tariful este de 65 / 32,5 lei)
• prețul abonamentelor lunare pe o singură linie preorășenească rămâne neschimbat
• prețul biletelor rămâne neschimbat

Majorarea tarifelor este motivată de creșterea costului serviciului de transport prestat de RATB, cauzată de majorarea prețurilor la motorină și lubrifianți în 2012 și de consumul specific de motorină, crescut, al autobuzlor marca Mercedes din flota RATB, conform expunerii de motive a proiectului.

În plus, pe lângă modificarea contractului de transport public, proiectul impune și modificarea programului de transport, urmare a constatării că cerea de deplasare a crescut odată cu evoluția și extinerea orașului.

Costul unitar al serviciului de transport crește de la 4,72 lei / km cât fusese aprobat inițial, în 2010, la 6,09 lei / km, fără TVA. În plus, această valoare se poate mări, semestrial, prin indexare cu indicele de creștere la prețurile de consum.

De asemenea, față de precedenta hotărâre aprobată de Consiliul General al Municipiului București în 2010, noua hotărâre prevede ca diferența dintre cheltuielile de transport și veniturile din bilete, inclusiv reduceri sau gratuitățil, să fie acoperită în totalitate din bugetul local al localităților și nu din bani de la bugetul Capitalei. Această suma va trebui plătită de consiliile locale în perioada 24-32 a lunii următoare, iar în caz contrar serviciul de transport va fi suspendat.

Dacă va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului București, noul contract va fi valabil un an. Proiectul de hotărâre este supus votului Consiliului în data de 31 mai 2013 și poate fi citit integral aici.

Directorul RATB declara de curând, pentru B365.ro, că: "În condiţiile astea de subfinanţare s-ar putea ca în 2 luni să murim"

http://www.b365.ro/primaria-capitalei-p ... 90834.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Pensionarii şi veteranii ar putea fi obligaţi să plătească integral costul transportului public, de la 1 septembrie

http://www.antena3.ro/romania/pensionar ... 24031.html

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419415 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use