Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovDiverse vehicule în teste în București / Ilfov

 

Topic: Autobuze electrice BYD in teste (2015)

79 posts, 40682 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Autobuze electrice BYD in teste (2015) URANUS

Sursa: B365.RO

De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice

Începând cu luna martie, bucureștenii vor putea circula prin oraș cu autobuze electrice. Ce-i drept, doar pentru două luni, momentan. Primăria Capitalei va primi gratuit de la o companie chineză spre testare două astfel de vehicule electrice. Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții și au o autonomie de aproximativ 250 de kilometri. Costul unui asemenea autobuz este de aproximativ 400.000 euro. Autobuzele sunt ecologice, iar combustibilul costă mult mai puțin.

"În martie vor veni două autobuze electrice cu trei uși pe care le vom putea folosi gratuit timp de două luni. A fost semnat deja un protocol, în acest sens", a declarat, marți, Ion Dedu, directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții, după care pot parcurge aproximativ 250 de kilometri cu această rezervă de energie.

"Chinezii au dezvoltat un model foarte eficient de autobuze electrice. Se încarcă câteva ore noaptea și pot circula toată ziua următoare. Sunt însă și mai scumpe. Au un preț dublu față de celelalte", mai spune Ion Dedu.

De fapt, un autobuz electric costă aproximativ 400.000 euro. Pe de altă parte însă, întreținerea anuală pentru un asemenea vehicul aduce o economie de 35.000 euro.

După expirarea celor două luni de testare, bucureștenii vor mai putea circula cu autobuze electrice doar dacă Primăria Capitalei va achiziționa astfel de vehicule.

Autobuzele electrice care vor ajunge la București sunt fabricate de compania chineză BYD, recunoscută la nivel mondial ca cel mai mare producător de baterii reîncărcabile și în ultimii ani drept cel mai important producător de autobuze propulsate de motor electric.

http://www.b365.ro/de-luna-viitoare-in-b ... Yvg.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

Varsovia a testat si ea doua asemenea autobuze in 2011 (doar cu doua usi).

Anul trecut BYD a catigat o licitatie pentru livrarea a 10 autobuze electrice in capitala polona.

Un exemplu de varianta cu trei usi:




Deasupra rotilor sunt niste dulaupri pana sus care adapostesc bateriile.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

In loc sa modernizam transportul public de suprafata, astfel incat el sa fie mai rapid (culoare unice RATB) si mai comod (modernizarea liniilor existente de tramvai si construirea unor noi linii), noi spoleim cu aur sistemul existent comunist (caci un autobuz costa de 2 ori mai mult decat un Citaro cu toate cele)=>ne meritam soarta.
pS Cat o tinea bateriili minune in conditiile ambuteiajelor din orele de varf? dar daca mai bagam si anotimpul de iarna (unde traficul merge mai greu, ai nevoie de mai multa energie ca sa pornesti, si bateriile iarna deobicei tin mai putin)? dar vara vom mai avea energie pentru AC?
PS PS Armamentul deobicei se testeaza in razboi, asa astazi fac rusii in Ucraina isi aduc noile tancuri, iar in cazul nostru  (daca cumparam tehnologiili noi) chinezii vor testa la noi si pe banii nostri (cum canta un mare cantaret autohton "in patul meu, pe muzica mea" :lol: ).

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Aici exagererzi, este vorba de 2 autobuze.
De aia le testeaza  chinezii aici, sa vada cum se comporta la ambuteiaje.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

Atat timp cat este un test drive este in regula, eu voi avea o problema daca vor calca pe urmile celor de la Varsovia.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

ADY881 wrote:
In loc sa modernizam transportul public de suprafata, astfel incat el sa fie mai rapid (culoare unice RATB) si mai comod (modernizarea liniilor existente de tramvai si construirea unor noi linii), noi spoleim cu aur sistemul existent comunist (caci un autobuz costa de 2 ori mai mult decat un Citaro cu toate cele)=>ne meritam soarta.
pS Cat o tinea bateriili minune in conditiile ambuteiajelor din orele de varf? dar daca mai bagam si anotimpul de iarna (unde traficul merge mai greu, ai nevoie de mai multa energie ca sa pornesti, si bateriile iarna deobicei tin mai putin)? dar vara vom mai avea energie pentru AC?
PS PS Armamentul deobicei se testeaza in razboi, asa astazi fac rusii in Ucraina isi aduc noile tancuri, iar in cazul nostru  (daca cumparam tehnologiili noi) chinezii vor testa la noi si pe banii nostri (cum canta un mare cantaret autohton "in patul meu, pe muzica mea" :lol: ).

Te rog eu abtine-te in a face aluzii la Ucraina si Rusia si ce face fiecare, crede-ma ca stiu mai bine decat oricine ce se intampla acolo si tu aberezi exact cum abereaza fiecare statie de stiri de aici pana inspre vest si dincolo de ocean. Daca era vorba de un troleibuz in testare in Bucuresti de la chinezi nu cred ca mai sareai asa in sus. E doar un test si cu ocazia asta mai vedem si noi 2 autobuze noi noute cum se descurca in traficul din Bucuresti. Desi nu mai raspund asa mult cum o faceam inainte urmaresc zilnic forumul si in fiecare mesaj, chit ca on topic sau off, ai aceleasi reprosuri fata de primarie. Am inteles, stim cu totii care e situatia, nu traim in pestera, dar te repeti prea mult. Toate cele bune.
PS: parere strict personala(dar sunt sigur ca nu sunt singurul).

 


Re: Stiri, noutati, perspective URANUS

Sursa: B365.RO

Încă două autobuze electrice vor circula în Capitală, începând din această lună

Din această lună, bucureştenii vor avea ocazia să circule din nou cu autobuze electrice. Dacă autobuzul adus din Cehia a circulat doar două săptămâni în teste, cele două unităţi fabricate în China, care urmează să ajungă în Capitală de la sfârşitul acestei luni, vor circula mai mult timp prin Bucureşti.

De la finele acestei luni urmează să ajungă în Bucureşti alte două autobuze electrice produse de compania chineză BYD. "În curând vor veni alte două autobuze electrice pe care le-am aşteptat de la începutul primăverii. Avem confirmări deja că până la sfârşitul săptămânii vine un autobuz electric, iar celălalt ajunge săptămâna viitoare. Autobuzele vor intra în circulaţie imediat ce perfectăm şi protocolul cu dealer-ul şi cu Primăria Capitalei. Asta înseamnă că vor intra în circulaţie probabil la sfârşitul lunii aprilie. Aceste autobuze vor circula în teste timp de două luni", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Daniel Antonescu.

Anterior, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB, a declarat, pentru B365.ro, că autobuzele produse de chinezii de la BYD vor circula pe linia 381. "Autobuzele BYD care vor ajunge la noi au o capacitate de 90 de persoane și două grupuri de baterii. Au nevoie de un timp de încărcare de cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri. Ambele autobuze vor fi circula pe linia 381", a mai spus Adrian Mihail.

În condițiile în care traseul liniei 381 are o lungime de aproximativ 10,5 kilometri (tur) și 21 kilometri tur-retur, noile autobuze electrice vor putea executa doar 7 trasee integrale (tur-retur) înainte de a reveni la autobază pentru a fi reîncărcate bateriile. ca durată de timp, autobuzele electrice vor putea circula aproximativ 8 ore până la consumarea bateriilor.

Ca şi autobuzul electric din Cehia care a circulat pe linia 104 şi cele două vor fi oferite gratuit municipalității bucureștene, pentru a fi testate, urmând ca ulterior Primăria să decidă dacă va achiziționa astfel de vehicule și de la ce companie. Potrivit reprezentanților RATB un autobuz SOR are un preț de vânzare de 300.000 euro, în timp ce autobuzul produs de BYD se vinde cu 400.000 euro.

Cum au reacţionat bucureştenii care au circulat cu autobuzul electric

De la jumătatea lunii martie, bucureştenii au putut circula cu autobuzul electric produs de compania SOR din Cehia. Vehiculul de transport produs de SOR a fost primit de RATB gratuit pentru a fi testat timp de două săptămâni. "Autobuzul electric a fost primit cu foarte mare interes de bucureşteni. Într-o zi de week-end am circulat cu autobuzul electric adus luna trecută în Bucureşti ca să văd exact la faţa locului reacţia şi feedback-ul călătorilor. Pot spune că oamenii au fost foarte interesaţi de faptul că acest mijloc de transport este unul modern şi foarte silenţios. De asemenea, oamenii au fost atraşi şi de ideea că acest mijloc de transport în comun nu poluează", a explicat, pentru B365.ro, directorul general al RATB.

Şeful RATB mai spune că, pe lângă faptul că sunt o soluţie sustenabilă, autobuzele electrice sunt eficiente şi pe plan financiar, întrucât au costuri mai mici de transport faţă de vehiculele care utilizează combustibili fosili. "În ceea ce priveşte consumul, autobuzul a ieşit foarte bine, mult mai bine decât un autobuz din parcul RATB, având costuri de mai bine de patru ori mai mici pe kilometru faţă de consumul de carburant/km. Toţi s-au speriat de costul acumulatorului, care, într-adevăr, e 60.000 - 80.000 de euro integral, dar nu se schimbă tot, ci se schimbă celulele, pe măsură ce se strică. Mai mult, autobuzul pe care noi l-am avut în testare nu era nou, ci avea un rulaj de aproape cinci ani şi avea acelaşi acumulator pe el şi mergea foarte bine. Am avut şoferi care au fost foarte entuziasmaţi de autonomia autobuzului", a spus Antonescu.

Deşi sunt o alternativă prietenoasă cu mediul pentru transportul în comun de suprafaţă, şeful RATB spune că autobuzele electrice vor putea fi achiziţionate de RATB doar atunci când vor decide consilierii generali şi Primăria Municipiului Bucureşti să aloce fonduri. "Deocamdată, pentru noi a fost prioritară repararea parcului existent, pentru că sunt nişte maşini foarte bune şi care chiar merită întreţinute şi menţinute pentru cel puţin o perioadă de cel puţin doi-trei ani, după părerea mea", a punctat Vincenţiu Daniel Antonescu.

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat în februarie, că intenționează să cumpere aproximativ 80-90 de autobuze electrice. Nu se știe însă când va fi alocat un buget pentru o asemenea achiziție.

http://www.b365.ro/doua-autobuze-electr...28395.html

 


Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti (2015) Robert24

RATB continuă programul de testare a autobuzelor electrice,   Luni, 27 Aprilie 2015


Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă proiectul de testare a autobuzelor electrice, iniţiat în data de 16.03.2015.

Astfel, miercuri, 29.04.2015, ora 13:00, la autobaza Nordului, Strada Căpriorilor nr. 2-4, sector 1, va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric.

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa – Piaţa Sudului – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei.

Puse la dispoziţie pentru testare de reprezentanţii CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice şi funcţionează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.

În legătură cu acest tip de transport ecologic, domnul Vincenţiu Daniel Antonescu, Directorul General al RATB apreciază:

“Specialiştii în domeniu s-au pronunţat deja în privinţa avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluţie pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, aşa cum este şi Bucureştiul.

Prin astfel de programe, autorităţile locale, în primul rând Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, îşi manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluţii pentru îmbunătăţirea serviciului de transport public.

De aceea, şi noi suntem interesaţi de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toţi factorii de decizie şi cu specialiştii în domeniu, să putem identifica, în cunoştinţă de cauză, cea mai bună soluţie pentru necesităţile şi structura reţelei de transport din Bucureşti.”

Date relevante despre autobuzul 100% electric BYD, conform producătorului:

Atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferenţiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt ECOLOGIA şi ECONOMIA.

ECOLOGIC – este complet nepoluant: zero emisii de CO2 şi noxe şi zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele

.ECONOMIC - motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaţionale – atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât comustibilii clasici) cât şi la costurile cu mentenanţă. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD faţă de un autobuz clasic, pe o durată de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. Dupa încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preţ achiziţie, mentenanţă, combustibil).

Autobuzul BYD a obţinut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană (produsul are toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare). În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timişoara, BYD fiind astfel primul producător care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul în comun în ţară. Până în prezent, BYD a fost testat în 7 mari oraşe din România, a parcurs peste 14.000 km, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziţie de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10.30 euro / 100km, faţă de 45.33 euro / 100km  - media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti URANUS

Sursa: B365.RO

Cum arată cele două autobuze electrice care vor circula de astăzi prin Bucureşti

Două autobuze electrice noi vor circula pe străzile Capitalei de miercuri. Autobuzele produse de de compania chineză BYD vor fi testate timp de două luni.

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa – Piaţa Sudului – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei.

"Autobuzele vor intra în circulaţie imediat ce perfectăm şi protocolul cu dealer-ul şi cu Primăria Capitalei. Asta înseamnă că vor intra în circulaţie probabil la sfârşitul lunii aprilie. Aceste autobuze vor circula în teste timp de două luni", a declarat, anterior, pentru B365.ro, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Daniel Antonescu.

Anterior, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB, a declarat, pentru B365.ro, că autobuzele BYD au o capacitate de 90 de persoane şi două grupuri de baterii. "Autobuzele BYD au nevoie de un timp de încărcare de cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri", a spus Adrian Mihail.

Cele două autobuze electrice vor fi testate în cadrul proiectului iniţiat în data de 16.03.2015 de Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

http://www.b365.ro/cum-arata-cele-doua-...29340.html

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti Victor92

Astazi a avut loc la autobaza Nordului prezentarea celor 2 autobuze electrice care se vor afla pe strazile din Bucuresti timp de 2 luni, incepand de vineri, 1 Mai 2015.

Le veti putea gasi pe linia 381: Piata Victoriei - Piata Universitatii - Piata Sudului - Piata Resita.

Pentru inceput...sa vedem unul dintre autobuze din exterior.
DSC_3512.JPG (202.85 KB; downloaded 8240 times)
DSC_3514.JPG (207.81 KB; downloaded 8239 times)
DSC_3536.JPG (186.97 KB; downloaded 8240 times)
DSC_3537.JPG (212.27 KB; downloaded 8237 times)
DSC_3517.JPG (176.25 KB; downloaded 8242 times)
DSC_3523.JPG (152.4 KB; downloaded 8239 times)
DSC_3511.JPG (200.9 KB; downloaded 8237 times)
DSC_3525.JPG (205.34 KB; downloaded 8239 times)
DSC_3524.JPG (195.9 KB; downloaded 8238 times)
DSC_3532.JPG (191.62 KB; downloaded 8237 times)

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti Victor92

Partea a-II-a exterior.
DSC_3510.JPG (200.89 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3508.JPG (208.92 KB; downloaded 8238 times)
DSC_3547.JPG (169.7 KB; downloaded 8235 times)
DSC_3545.JPG (149.7 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3555.JPG (226.58 KB; downloaded 8235 times)
DSC_3507.JPG (233.53 KB; downloaded 8236 times)

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti Victor92

Interior
DSC_3558.JPG (258.04 KB; downloaded 8229 times)
DSC_3497.JPG (236.81 KB; downloaded 8229 times)
DSC_3498.JPG (317.45 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3522.JPG (138.89 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3534.JPG (149.51 KB; downloaded 8228 times)
DSC_3520.JPG (232.81 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3506.JPG (198.85 KB; downloaded 8230 times)
DSC_3505.JPG (199.91 KB; downloaded 8232 times)
DSC_3560.JPG (159.84 KB; downloaded 8235 times)
DSC_3562.JPG (250.35 KB; downloaded 8231 times)

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti Victor92

Poze cu oficialitatile si autobuzul la zona "Fantana Miorita".
DSC_3544.JPG (223.94 KB; downloaded 8233 times)
DSC_3568.JPG (214.89 KB; downloaded 8233 times)
DSC_3577.JPG (343.64 KB; downloaded 8233 times)

 


Re: Autobuze electrice BYD in teste la Bucuresti Victor92

La final ... viitorul vs. prezent (in ordinea din poza, de la stanga la dreapta)  :mrgreen:  :D
DSC_3578.JPG (251.93 KB; downloaded 8221 times)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diverse vehicule în teste în București / Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420533 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use