Topic: Nürnberg
27 posts, 12792 views
📖 Pagination options
-
- Robert24
-
Posted:
-
Nürnberg
Robert24
Transportul in comun din orasul Nürnberg este operat de VAG - Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg si este deservit de:
- 3 linii de metrou (U-Bahn)
- 5 linii de tramvai
- 51 linii de autobuz.
VAG face parte din asocierea de transport VGN - Verkehrsverbund Großraum Nürnberg, alaturi de DB Regio, Infra Fürth, ESTW Erlanger Stadtwerke AG, Omnibusverkehr Franken GmbH si multi alti operatori mai mici.
Harta transportului pe sine este disponibila aici: http://www.vgn.de/media/liniennetz_nbg_download.pdf
Transportul in comun din orasul Nürnberg este operat de VAG - Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg si este deservit de:
- 3 linii de metrou (U-Bahn)
- 5 linii de tramvai
- 51 linii de autobuz.
VAG face parte din asocierea de transport VGN - Verkehrsverbund Großraum Nürnberg, alaturi de DB Regio, Infra Fürth, ESTW Erlanger Stadtwerke AG, Omnibusverkehr Franken GmbH si multi alti operatori mai mici.
Harta transportului pe sine este disponibila aici: http://www.vgn.de/media/liniennetz_nbg_download.pdf
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Nürnberg este unul dintre putinele orase germane care au metrou (a nu se confunda cu metrou usor), avand cea mai noua retea dintre aceste orase. Celelalte orase cu retea de metrou sunt: Berlin, Hamburg, Munchen si Frankfurt (doar linia U4).
Prima linie (U1) a fost inaugurata in 1972 (intre Langwasser Süd si Bauernfeindstraße).
Astazi sunt in operare 3 linii de baza - U1, U2 si U3 si 2 linii suplimentare care circula la anumite ore - U11 si U21.
Linia U1 este cea mai lunga, are 18.5km si leaga Fürth Hardhöhe de Langwasser Süd
Linia U2 are 13.2km si leaga Aeroportul (Flughafen) de Röthenbach - Nürnberg este singurul oras din Germania, in care aeroportul este deservit de metrou.
Linia U3 este cea mai noua si cea mai scurta - 7km si leaga Gustav-Adolf-Straße de Friedrich-Ebert-Platz. In acest moment se executa lucrari pentru prelungirea liniei U3 in ambele directii.
Incepand din septembrie 2009, pe U2 au fost lansate primele trenuri complet automatizate fara conductor. Din ianuarie 2010, pe liniile U2 si U3 au inceput sa circule doar trenuri automate.
Pentru a creste capacitatea de transport in zona centrala a orasului, exista doua linii suplimentare - U11 si U21.
Linia U11 circula pe zona centrala a liniei U1 intre Eberhardshof si Messe. Lungimea liniei este de 8.1km si are 14 statii.
Linia U21 circula pe linia U2 intre Röthenbach si Ziegelstein (cu o statie inainte de aeroport), intrucat intre Ziegelstein si aeroport exista o singura linie si nu poate circula un tren la mai putin de 6 minute si 40 de secunde.

Nürnberg este unul dintre putinele orase germane care au metrou (a nu se confunda cu metrou usor), avand cea mai noua retea dintre aceste orase. Celelalte orase cu retea de metrou sunt: Berlin, Hamburg, Munchen si Frankfurt (doar linia U4).
Prima linie (U1) a fost inaugurata in 1972 (intre Langwasser Süd si Bauernfeindstraße).
Astazi sunt in operare 3 linii de baza - U1, U2 si U3 si 2 linii suplimentare care circula la anumite ore - U11 si U21.
Linia U1 este cea mai lunga, are 18.5km si leaga Fürth Hardhöhe de Langwasser Süd
Linia U2 are 13.2km si leaga Aeroportul (Flughafen) de Röthenbach - Nürnberg este singurul oras din Germania, in care aeroportul este deservit de metrou.
Linia U3 este cea mai noua si cea mai scurta - 7km si leaga Gustav-Adolf-Straße de Friedrich-Ebert-Platz. In acest moment se executa lucrari pentru prelungirea liniei U3 in ambele directii.
Incepand din septembrie 2009, pe U2 au fost lansate primele trenuri complet automatizate fara conductor. Din ianuarie 2010, pe liniile U2 si U3 au inceput sa circule doar trenuri automate.
Pentru a creste capacitatea de transport in zona centrala a orasului, exista doua linii suplimentare - U11 si U21.
Linia U11 circula pe zona centrala a liniei U1 intre Eberhardshof si Messe. Lungimea liniei este de 8.1km si are 14 statii.
Linia U21 circula pe linia U2 intre Röthenbach si Ziegelstein (cu o statie inainte de aeroport), intrucat intre Ziegelstein si aeroport exista o singura linie si nu poate circula un tren la mai putin de 6 minute si 40 de secunde.

-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Parcul garniturilor de U-Bahn este format din 3 serii de generatii diferite.
Prima serie - DT1, sunt rame formate din 2 vagoane construite intre 1970 si 1984 de AEG, MAN si Siemens. Ramele sunt similare cu cele din Munchen - serie A.
Au existat 64 de rame cu numere de parc cuprinse intre 401/402 si 527/528. Astazi mai sunt in circulatie 51 de rame (ramele 405/406-427/428 au fost retrase incepand cu 2010, iar rama 447/448 a fost distrusa in 1983 intr-un incendiu).
Aceste rame circula exclusiv pe linia U1/U11 in trenuri foarmate din 2 rame (4 vagoane).
Seria a II-a - DT2, sunt rame formate din 2 vagoane construite intre 1993 si 1994 de Adtranz si Siemens, si sunt bazate pe ramele din Munchen serie B.
Au fost livrate 12 rame, cu numere de parc intre 529/530 si 551/552.
Aceste rame circula exclusiv pe linia U1/U11 in trenuri foarmate din 2 rame (4 vagoane).
Seria a III-a - DT3 sunt rame automate formate din 2 vagoane prevazute cu articulatie cu burduf, construite de Siemens intre 2004 si 2011. O parte dintre acestea au si cabina care poate fi scoasa pentru conductor pentru a putea fi utilizate si pe linia ne-automatizata U1/U11 (seria DT3-F).
Seria DT3 contine 32 rame cu numere de parc intre 701/702 si 763/764.
Seria DT3-F contine 14 rame cu numere de parc intre 765/766 si 791/792.
Aceste rame circula pe liniile U2/U21 si U3 in sistem automat, si partial pe U1/U11 in sistem manual, in trenuri formate din maxim 2 rame.
Parcul garniturilor de U-Bahn este format din 3 serii de generatii diferite.
Prima serie - DT1, sunt rame formate din 2 vagoane construite intre 1970 si 1984 de AEG, MAN si Siemens. Ramele sunt similare cu cele din Munchen - serie A.
Au existat 64 de rame cu numere de parc cuprinse intre 401/402 si 527/528. Astazi mai sunt in circulatie 51 de rame (ramele 405/406-427/428 au fost retrase incepand cu 2010, iar rama 447/448 a fost distrusa in 1983 intr-un incendiu).
Aceste rame circula exclusiv pe linia U1/U11 in trenuri foarmate din 2 rame (4 vagoane).
Seria a II-a - DT2, sunt rame formate din 2 vagoane construite intre 1993 si 1994 de Adtranz si Siemens, si sunt bazate pe ramele din Munchen serie B.
Au fost livrate 12 rame, cu numere de parc intre 529/530 si 551/552.
Aceste rame circula exclusiv pe linia U1/U11 in trenuri foarmate din 2 rame (4 vagoane).
Seria a III-a - DT3 sunt rame automate formate din 2 vagoane prevazute cu articulatie cu burduf, construite de Siemens intre 2004 si 2011. O parte dintre acestea au si cabina care poate fi scoasa pentru conductor pentru a putea fi utilizate si pe linia ne-automatizata U1/U11 (seria DT3-F).
Seria DT3 contine 32 rame cu numere de parc intre 701/702 si 763/764.
Seria DT3-F contine 14 rame cu numere de parc intre 765/766 si 791/792.
Aceste rame circula pe liniile U2/U21 si U3 in sistem automat, si partial pe U1/U11 in sistem manual, in trenuri formate din maxim 2 rame.
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
DT1
DT1
nue_u478.jpg (291.44 KB; downloaded 7499 times)
nue_u510.jpg (268.06 KB; downloaded 7482 times)
nue_u512.jpg (252.09 KB; downloaded 7480 times)
nue_u524.jpg (237.13 KB; downloaded 7475 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
DT3
DT3
nue_u704.jpg (212.92 KB; downloaded 7514 times)
nue_u706.jpg (186.13 KB; downloaded 7497 times)
nue_u710.jpg (248.83 KB; downloaded 7483 times)
nue_u720.jpg (184.28 KB; downloaded 7481 times)
nue_u737.jpg (231.56 KB; downloaded 7484 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
DT3-F
DT3-F
nue_u772.jpg (224.5 KB; downloaded 7485 times)
nue_u774.jpg (210.56 KB; downloaded 7485 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Tramvaiul, reprezinta alaturi de U-Bahn, principalele mijloace de transport din Nürnberg.
Prima linie de tramvai cu cai a aparut in 1881, iar in 1896 s-a dat in folosinta prima linie de tramvai electric.
Astazi, reteaua de tramvai (ecartament 1435mm) este formata din 5 linii: 4, 5, 6, 8 si 9. Tramvaiele de pe linia 6 isi continua traseul de la Doku Zentrum pe linia 9 si invers.
Harta retelei preluata de pe wikipedia:

Toate cele 5 linii de tramvai circula la 10 minute la ore de varf si 20 de minute seara tarziu si duminica.
Tramvaiul, reprezinta alaturi de U-Bahn, principalele mijloace de transport din Nürnberg.
Prima linie de tramvai cu cai a aparut in 1881, iar in 1896 s-a dat in folosinta prima linie de tramvai electric.
Astazi, reteaua de tramvai (ecartament 1435mm) este formata din 5 linii: 4, 5, 6, 8 si 9. Tramvaiele de pe linia 6 isi continua traseul de la Doku Zentrum pe linia 9 si invers.
Harta retelei preluata de pe wikipedia:

Toate cele 5 linii de tramvai circula la 10 minute la ore de varf si 20 de minute seara tarziu si duminica.
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Parcul activ este format din 48 tramvaie, structurate pe 3 modele:
- GT6N / City Bahn - 14 tramvaie (1001-1014) - fabricate in 1995-1996 de Adtranz / Siemens. Au 3 sectiuni si o lungime de 27,4m
- GT8N / City Bahn - 26 tramvaie (1101-1126) - fabricate in 1999-2000 de Adtranz / Siemens. Sunt versiunile mai lungi ale lui GT6N - au 4 sectiuni si o lungime de 36,6m
- GTV6 / Variobahn - 8 tramvaie (1201-1208) - fabricate in 2007-2008 de Stadler / ABB. Au 5 sectiuni si o lungime de 33,9m
Parcul activ este format din 48 tramvaie, structurate pe 3 modele:
- GT6N / City Bahn - 14 tramvaie (1001-1014) - fabricate in 1995-1996 de Adtranz / Siemens. Au 3 sectiuni si o lungime de 27,4m
- GT8N / City Bahn - 26 tramvaie (1101-1126) - fabricate in 1999-2000 de Adtranz / Siemens. Sunt versiunile mai lungi ale lui GT6N - au 4 sectiuni si o lungime de 36,6m
- GTV6 / Variobahn - 8 tramvaie (1201-1208) - fabricate in 2007-2008 de Stadler / ABB. Au 5 sectiuni si o lungime de 33,9m
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
GT6N
GT6N
nue_t1005.jpg (237.57 KB; downloaded 7457 times)
nue_t1008a.jpg (261.27 KB; downloaded 7450 times)
nue_t1013.jpg (258.96 KB; downloaded 7454 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
GT8N
GT8N
nue_t1111.jpg (223.52 KB; downloaded 7463 times)
nue_t1113.jpg (240.31 KB; downloaded 7466 times)
nue_t1114.jpg (228.36 KB; downloaded 7465 times)
nue_t1115.jpg (236.6 KB; downloaded 7470 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
GTV6 / Variobahn
GTV6 / Variobahn
nue_t1206.jpg (254.37 KB; downloaded 7478 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Cateva autobuze care apartin operatorului principal - VAG.
Cateva autobuze care apartin operatorului principal - VAG.
nu_a762.jpg (273.92 KB; downloaded 7478 times)
nue_a566.jpg (270.7 KB; downloaded 7479 times)
nue_a589.jpg (287.49 KB; downloaded 7476 times)
nue_a853.jpg (190.72 KB; downloaded 7468 times)
nue_a932.jpg (287.97 KB; downloaded 7469 times)
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Nürnberg: transportul in comun
Robert24
Autobuze noi Citaro C2 care apartin orasului Fürth (suburbie a Nürnberg-ului)
Autobuze noi Citaro C2 care apartin orasului Fürth (suburbie a Nürnberg-ului)
fu701.jpg (192.84 KB; downloaded 7472 times)
fu723.jpg (221.22 KB; downloaded 7475 times)
📖 Pagination options