Transportul în lumeEuropaPolonia / Polska

 

Topic: Poznan, orasul grand union-urilor

28 posts, 10741 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Și situația actuală a parcului de tramvaie din Poznan. Din păcate, datorită problemelor cu forumul de săptămâna trecută, nu am mai reușit să postez această informație la începutul topicului. Poate reușește să o mute unul din administatorii forumului.

Conform informațiilor de pe site-ul photorans.eu, flota de tramvaie a orașului constă din:

45 de tramvaie Solaris Tramino model S105P fabricate de Solaris și livrate începând din 2011
21 de tramvaie Moderus Beta MF02AC realizate de Modertrans începând din 2011 din vechi caroserii de vagoane 105N
14 tramvaie Siemens Combino achiziționate în 2003 de la Siemens
10 tramvaie Tatra RT6N1, ultimele tramvaie realizare de CKD Praga în 1997 înainte de faliment
181 de tramvaie Konstal 105Na dintre care un număr de 66 modernizate de Modertrans sub denumirea de Moderus Alfa
2 tramvaie Konstal 105N folosite mai nou ca tramvaie turistice
39 de tramvaie GT8 second hand din Dusseldorf, dintre care 19 convertite în 1974 din tramvaie GT6
2 tramvaie Duewag N din Frankfurt am Main
4 tramvaie Duewag M din Frankfurt am Main convertite în vagoane utilitare

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Poze cu autobuzele din Poznan. De remarcat schema de culoare diferită cu albastru de pe linia 312. Aceasta este o linie preorășenească deservită de un operator privat, însă care se supune autorității de transport din Poznan. Deoarece liniile de autobuz au un rol secundar în Poznan și multe circulă pe distanță scurtă, este un fapt normal ca o parte din ele să fie operate cu autobuze scurte.
DSC_6162.JPG (209.75 KB; downloaded 4363 times)
DSC_6164.JPG (207.94 KB; downloaded 4363 times)
DSC_6165.JPG (214.39 KB; downloaded 4366 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Și la final câteva poze cu Gara de Vest reconstruită recent și terminalul de autobuze atașat gării:
DSC_6122.JPG (303.6 KB; downloaded 4362 times)
DSC_6123.JPG (232.13 KB; downloaded 4362 times)
DSC_6124.JPG (289.68 KB; downloaded 4363 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor WT_fan06




Dacă nu vă apar subtitrările în engleză, mergeți la setările filmulețului. E un canal foarte interesant pentru pasionați, pe care chiar îl recomand.
"Ochiometric", mi se pare că proiectul a fost aplicat binișor în Poznan. Aș vrea să pornesc o mini-dezbatere pe tema ridicată. Credeți că s-ar putea aplica și la noi așa ceva? Dacă da, în ce oraș și în ce manieră?

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor john621

Eu personal cred că Poznan este un oraș senzațional, iar aceste imagini de la gara din Poznan nu reflectă modul în care acestea arată în viața reală. Lucrează la cel mai înalt nivel, au reușit să termine totul în timp - arată bine Poznan acum!

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Începând din luna decembrie 2018, în Poznan au intrat în circulație primele tramvaie Gamma Moderus. Acestea reprezintă un pas important în transformarea producătorului local Modertrans într-un actor important la nivel național și poate peste câțiva ani chiar și internațional.
Modertrans este la origine atelierul de reparații al operatorului MPK Poznan. S-a desprins de acesta fomând o entitate juridică separată, însă rămânând în proprietatea municipalității. Dacă inițial compania se ocupa exclusiv cu reparații, gradual a început să efectueze modernizări ale vechilor Konstaluri 105N sub forma Moderus Alfa, apoi să construiască tramvaie noi cu secțiunea centrală low-floor, similare cu V3A-urile din București numite Moderus Beta. Modelul Beta s-a dovedit atât de ieftin și popular, încât numeroase orașe din Polonia l-au comandat în ultimii ani. Rămăsese însă un segment important de piață pe care Modertrans nu îl putea acoperi, și anume cel al tramvaielor complet low-floor. Noul model Gamma lansat în noiembrie 2016 se dorește să acopere exact acest segment, fiind un competitor direct pentru Pesa Jazz si Solaris Tramino.

Prototipul intitulat Moderus Gamma LF 01 Ac este compus din 5 segmente, are boghiuri fixe, 32,01 m lungime, poate lua curbe cu rază până în 18 m, are 6 perechi de uși, are 63 de scaune permanente plus încă 3 rabatabile și o capacitate totală de transport de 244 de persoane.
Tramvaiul este alimentat în curent alternativ la o tensiune de 600V (tensiune specifică tuturor rețelelor de tramvai din Polonia). Vehiculul este dotat cu supercondensatori, care înmagazinează energia economisită în timpul frânării.

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

La acest tramvai, la deschiderea ușilor se aprind paneluri luminoase verzi, iar la închidere roșii.
DSC_9027.JPG (1.28 MB; downloaded 3436 times)
De remarcat panelurile rosii aprinse la inchiderea usilor
DSC_9028.JPG (1.17 MB; downloaded 3438 times)
DSC_8960.JPG (1.05 MB; downloaded 3438 times)
DSC_8956.JPG (1.16 MB; downloaded 3438 times)
DSC_8962.JPG (1.26 MB; downloaded 3439 times)
Alături de un Solaris Tramino
DSC_8987.JPG (1.24 MB; downloaded 3435 times)
DSC_8965.JPG (941.82 KB; downloaded 3435 times)
DSC_8966.JPG (1.11 MB; downloaded 3437 times)
DSC_8968.JPG (956.09 KB; downloaded 3436 times)
DSC_8970.JPG (965.1 KB; downloaded 3435 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Ușile:
DSC_8971.JPG (912.91 KB; downloaded 3434 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Până la momentul actual Modertrans a obținut o singură comandă pentru tramvaiele din familia Gamma și anume chiar în orașul de origine Poznan. Spun familia și nu modelul pentru că tramvaiele de serie arată mult diferit față de prototip.
Modelul Gamma pentru Poznan are 31,4 m lungime și 2,4 m lățime, este compus din 3 segmente și toate boghiurile au tracțiune. Boghiurile sunt dotate cu motoare de capacitate de 400 kW, care pot de asemenea recupera energie în timpul frânării. Tramvaiele undidirecționale vor fi în număr de 30, au o capacitate de 240 de pasageri cu 56 de locuri de stat jos și sunt dotate cu câte 7 uși. La acestea se vor adăuga începând din 2020 20 de tramvaie bidirecționale cu o capacitate de 233 de pasageri și 48 de scaune. De remarcat că spre deosebire de prototip, acestea nu sunt decât parțial low-floor. De remarcat numeroasele jaloane pe care le fomează suprafața low-floor cu cea high-floor. În cadrul MPK, numeroși manipulanți se plâng că au o vizibilitate restrânsă în  comparație cu celălalte tramvaie deținute de operator.
DSC_8939.JPG (1.4 MB; downloaded 3436 times)
DSC_8936.JPG (1.53 MB; downloaded 3433 times)
DSC_8930.JPG (1.2 MB; downloaded 3437 times)
DSC_8931.JPG (1.08 MB; downloaded 3439 times)
Alăturate Moderus Beta și Gamma
DSC_8938.JPG (1.3 MB; downloaded 3436 times)
DSC_8961.JPG (1.23 MB; downloaded 3440 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Interiorul tramvaielor de serie:
DSC_8940.JPG (1.04 MB; downloaded 3431 times)
DSC_8941.JPG (1 MB; downloaded 3432 times)
DSC_8925.JPG (1.04 MB; downloaded 3431 times)
DSC_8947.JPG (993.51 KB; downloaded 3440 times)
DSC_8949.JPG (1.06 MB; downloaded 3432 times)
DSC_8950.JPG (1.11 MB; downloaded 3430 times)
DSC_8951.JPG (960.44 KB; downloaded 3432 times)
DSC_8952.JPG (1.08 MB; downloaded 3432 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Linia de metrou ușor PST văzută din diverse locații:
DSC_1964.jpg (1.23 MB; downloaded 3411 times)
DSC_1965_dxo.jpg (1.6 MB; downloaded 3410 times)
DSC_1966.jpg (1.04 MB; downloaded 3407 times)
DSC_2028.jpg (1.39 MB; downloaded 3410 times)
DSC_2030_dxo.jpg (2 MB; downloaded 3410 times)
Acces către stația de tramvai
DSC_2025.jpg (649.44 KB; downloaded 3412 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Stația aflată sub intersecția Rondo Kaponiera:
DSC_2046.jpg (806.18 KB; downloaded 3409 times)
DSC_9002.JPG (822.96 KB; downloaded 3411 times)
DSC_9003.JPG (858.3 KB; downloaded 3412 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor Icsilviu

Terminalul Osiedle Sobieskiego:
DSC_8976.JPG (1.12 MB; downloaded 3407 times)
DSC_8993.JPG (1.09 MB; downloaded 3410 times)

 


Re: Poznan, orasul grand union-urilor PaulIP

Nu pot sa nu remarc caseta de afisaj a liniei, cu display LED intr-o forma care aminteste de tramvaiele secolelor XIX-XX. Pana si fonturile sunt din alte vremuri... Asta inseamna pastrarea traditiei, nu vopsirea "ad labam" a placutelor de statii si mentinerea orarelor ca acum 30 de ani :applause:
De ce la ei s-a putut si la noi nu? Aceeasi intrebare pentru dezvoltarea Moderus...

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Polonia / Polska  • 
Choose destination

Since our 2314 forum members have written 423854 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use