MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente

235 posts, 96539 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 17
 
 

📖 Pagination options
Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente Adrian Rosca

sab wrote:
Nu pot stii daca amplasamentul este chiar identic sau putin diferit. Insa de ce ar avea statia aceasta forma curioasa in capatul nordic,  daca nu era prevazut un acces acolo ?
...
mi se pare ciudat sa te apuci de o statie dupa un proiect si sa nu deviezi utilitatile care afectau in totalitate acel proiect. Adica deviau zona statiei si apoi deviau zona gurilor de acces ? Alt deranj, alt proiect, alta tevatura...


Cel mai probabil forma a fost aleasa pentru a se putea realiza un acces, dar in cele din urma a servit la amplasarea prizei de aer.

Majoritatea utilitatilor existente se suprapun cu incinta statiei, asta insemnand ca au fost realizate dupa ce s-a terminat structura de rezistenta a statiei, deci dupa ce Partidul a luat decizia de a renunta la accese:





In schimb, e bine ca nu mai trebuie deviata caseta de termoficare, cineva probabil ca s-a gandit atunci ca odata si odata se va face si accesul cu pricina. Ma mir cum le-a scapat asta. :)

misterr wrote:
Se pare că în „noul” proiect le-a scăpat ceva: accesul de la Liceul Șincai!


In partea de nord subtraversarea e deja facuta, asa ca trebuie doar sparti peretii mulati ca sa se realizeze accesele. In schimb la Sincai pasajul subteran ar trebui facut de la zero, cu deviere serioasa de utilitati, trafic, etc, etc. Nu "e" bani pentru asa ceva.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente andrei11

Nu sunt de acord cu o afirmatie, in cazul proiectului initial ( cu 4 accese ) avea loc pe undeva si priza de aer. Probabil ca ea exista unde a fost proiectata. Daca am timp o sa trag o fuga pe acolo sa vad pe unde e ca trebuie sa se vada gaura la suprafata.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente Adrian Rosca

Pe planul postat de mine in urma cu 2 zile priza apare cu linie punctata si e notata AE. N-am spus ca priza a inlocuit accesul, ci vorba aia cu pregatirea si nimereala  :)

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente thor5

ByOnu wrote:
S-a pus vreodata problema conectarii printr-un pasaj a vestibulului de la Obor cu pasajul care da in statia lui 21? Ceva identic cu Crangasi. :)

 Andrei11 cred ca are dreptate. Orice solutie tehnica subterana s-ar intersecta cu partea superioara a pasajului rutier. Si chiar in cazul (prea)fericit in care ar exista suficient spatiu/volum, tot ar fi necesara inchiderea pasajului rutier pentru executia lucrarilor "la inaltime" (adica nu la nivelul asfaltului). Si nu cred ca exista nimeni in Romania sec.21 care sa indrazneasca sa inchida pasajul rutier Obor pentru asemenea lucrari.
 Eu cred ca cea mai simpla solutie ar putea fi prelungirea acoperisului accesului statiei de metrou pana la acoperisului statiilor de tramvai. Intr-adevar, tot va trebui sa "sari" peste sinele de tramvai, dar acoperisul-copertina propus de mine, pe langa simplitatea tehnica si costurile mult mai reduse, va oferi protectie impotriva factorilor naturali gen ploaie, zapada, gheata, raze UV. Eventual asfaltul "de sub" copertina s-ar putea inlocui cu ceva piatra naturala sau gresie antiderapanta in conditii estetice armonioase. Las arhitectii sa "creeze" pe tema asta, ca nu ma pricep prea bine.
 Referitor la accesul de langa CN Ghe. Sincai propus la statia Tineretului, nu a fost realizat din motive strict rutiere. Sa vedem contextul istoric: la momentul construirii statiei de metrou Tineretului exista o "zebra" (=trecere pietonala) intre Liceul Ghe. Sincai si parc Tineretului, exact la baza rampei rutiere din fata liceului. Rampa rutiera era sistematizata (pavata) cu piatra cubica la acea data (a fost asfaltata ulterior mult dupa anii 2000). Atunci, ca si acum, elevii mai chiuleau (ca de, parcul era aproape), si de multe ori nu aveau rabdare sa astepte culoarea potrivita a semaforului. Franarea pe piatra cubica in panta e aproape imposibila, si de aceea existau multe accidente. De aceea trecerea pietonala a fost desfiintata, dar chiar si asa fenomenul accidentelor a continuat inca cativa ani dupa aceea. Din aceeasi cauza a fost anulat si accesul respectiv la metrou, de frica accidentelor.
Eu nu pledez pentru acel acces, dar pledez pentru un acces direct la/in parcul Tineretului, undeva langa statia de autobuze adiacenta parcului. Astfel s-ar realiza doua tinte: acces facil in parc in week-end (cine cunoaste zona stie ce aglomeratie pietonala e acolo), si conexiune directa metrou-autobuz.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente andrei11

1) Ce legatura exista intre  un acces subteran pentru metrou  si accidentele rutiere, ca n-am inteles.
2) De acord, acolo ar trebui un pasaj pietonal stil "Universitate" ( adica din toate directiile in toate directiile ) si ca bonus si cu acces la metrou / tramvai.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente misterr

Sînt multe intersecții unde ar trebui pasaje pietonale gen Universitate, conectate cu stația de metrou. Sau ieșiri de la metrou și pe o parte și pe alta a bulevardului. Probabil ar trebui incluse toate într-un nou program de modernizare, de data asta al Primăriei.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente subway guru

La Tineretului, pe partea 'cealalta' un acces era in curtea liceului pt ca trotuarul acolo e foarte ingust si celalalt in trotuar dincolo de straduta, unde trotuarul e mai lat...pe coltul liceului dinspre intersectie e un ecran de protectie din coloane forate...
Liceul era cam 'bumbacit' de cutremure, s-au facut expertize atunci si mici consolidari...ar putea fi si asta un motiv pentru care nu s-a mai 'zgandarit' locul.
Expertiza de care vorbesc a facut-o Dl. Ing Voicu Dordea, absolvent de Sincai si proiectant de rezistenta la modernizarea asta ultima a Teatrului National
;)
Din ce mai imi amintesc, liceul la constructia tunelelor a avut o comportare 'ciudata', in loc sa se lase spre bulevard, cum ar fi fost normal, s-a lasat spre Serban Voda...datorita 'reliefului' in zona (a 'fugit' dealul). Acelasi lucru s-a repetat la Crematoriu...
'File de Poveste!'  :)
P.S.
Cand s-a facut ecranul...a bubuit si cablul de 110kV!!!
:mrgreen:

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente subway guru

misterr wrote:
Sînt multe intersecții unde ar trebui pasaje pietonale gen Universitate, conectate cu stația de metrou. Sau ieșiri de la metrou și pe o parte și pe alta a bulevardului. Probabil ar trebui incluse toate într-un nou program de modernizare, de data asta al Primăriei.

Ca la Pieptanari...nu???
8-)

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente subway guru

andrei11 wrote:
1) Ce legatura exista intre  un acces subteran pentru metrou  si accidentele rutiere, ca n-am inteles.
2) De acord, acolo ar trebui un pasaj pietonal stil "Universitate" ( adica din toate directiile in toate directiile ) si ca bonus si cu acces la metrou / tramvai.

Daca vorbesti de Obor, acolo nu exista niciun 'subteran' liber, toata intersectia e ocupata de pasaj si de garaj...
Si acolo, si la Vergului, partidul a cam dat-o in bara cu 'dezvoltarea planificata'!
:ugeek:
Si la Victoriei si la Unirii a cam 'balbait-o...

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente andrei11

Nu, vorbeam de Sincai, dar iti dai seama ca habar nu aveam de problemele de stabilitate ale constructiilor de acolo.
Iar la Obor - daca ai urmarit prezentarea facuta de mine - iti dai seama ca stiu fiecare stalp de acolo.
Am schitele ( toate ) in draft si pentru Piata Victoriei - poze de misterr, inca de anul trecut din vara, dar nu le-a venit randul.
Stiu  si  de ce vestibulul la Muncii nu seamana ca cel de la Obor ( e vorba printre altele si de NSS ).

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente Adrian Rosca

Cred ca a venit timpul sa punem presiune pe MT si Metrorex pentru a suplimenta numarul de accese in statiile de metrou existente, in vederea conformarii la regulile PSI. Nu e posibil ca in anul 2015 sa mai existe statii cu un singur acces. Btw, nu am mai auzit nimic de licitatia pentru executia celui de-al doilea acces in statia Tineretului. Pe SEAP apare ca e "in desfasurare" dar nu avem nicio informatie referitoare la data finalizarii ei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente sab

Slabe sanse. Pe ei ii intereseaza "avioane" gen M6, in loc sa ii intereseze problemele calatorilor, gen suplimentarea accesurilor sau pasajul U1-U2, care este un dezastru. De fapt este si normal, la magistralele noi se castiga cei mai multi bani, din consultanta.
"Viziunea" este foarte clara, a fost enuntata de atatea ori. Metrorex nu are ca obiect de activitate subtraversarea bulevardelor. ;) Daca nu face vreun privat pe banii lui un acces nou, atunci nu prea sunt sanse. Ecourile "Colectiv" se vor stinge incet-incet si statiile vor ramane asa. Repet, daca nu exista vreun interes acolo.
La Tineretului a existat un interes (liftul), iar acum s-a platit ce trebuia sa se plateasca, adica liftul si studiul de fezabilitate (si tehnic, cel mai probabil...) pentru noul acces. Cine sa mai aiba interes acolo, acum ? Doar firmele abonate la construit, dar nu cred ca au asa "pile" mari.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente andrei11

:lol:
Al doilea acces la Tineretului ? Pe cine intereseaza ?
Al doilea acces la Aparatori ? Pe cine intereseaza ?
Si astea sunt numai 2 accese care practic sunt realizate << la rosu >> , trebuie numai "inţepat" trotuarul. La Aparatori am impresia ca e chiar intepat, trebuie numai "largit".
Nici pana acum nu mi-a picat fisa cum de au realizat accesul la  " Aviatorilor". Poate stie DNA - ul ceva.
Iar la Unirii s-a spus clar, se va rezolva legatura Unirii M 1 / M 2 cand o sa treaca M 7 pe acolo.
Asta suna a la M 5 prin centru in relatiile cu blocurile cu bulina.

 


Re: Suplimentarea acceselor la statiile de metrou existente survola

Apropo, am văzut că la Cotroceni s-a ridicat și problema siguranței locuitorilor din blocurile cu bulină.  Poate se ia decizia corectă în sfârșit: relocarea obligatorie a locatarilor și consolidarea sau reconstrucția imobilului.
Să se înceapă cu ruta lui M5 ;-)

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 17
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use