Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Propunere - Nod Intermodal Răzoare - Gară - Academia Militară

16 posts, 6381 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Propunere - Nod Intermodal Răzoare - Gară - Academia Militară holy_snitzel

Sunt student in anul sase la Arhitectura. Anul trecut la cursul de Management Urban am avut o discutie despre necesitatea unei gari in zona Razoare in urma careia m-am hotarat sa imi fac diploma pe acest subiect. Acum sunt in faza de Studiu de fundamentare pentru care trebuie sa predau analiza sitului si motivarea alegerii sitului. Am reusit sa gasesc pe acest forum mai multe informatii decat am gasit la Institutul de Arheologie sau Metroul.sa, motiv pentru care am hotarat sa deschid o dezbatere pe acest subiect, poate ma ajutati cu o idee sau alte informatii.
             Proiectul meu de diploma consta mai exact in detalierea Garii de sub statia de metrou Academia Militara, cu legatura dintre aceasta si metrou si amenajarea parcelei de la suprafata in concordanta cu iesirile metroului, garii, statia de tramvai si statiile de autobuz sau taxi. O viziune concreta a acestui proiect nu am gasit nici in conceptul strategic Bucuresti 2035, dar in urma unor discutii avute cu cativa profesori am aflat ca ar fi doua variante.
1: Varianta ideala in care traseul ar fi Gara Internationala Chitila-Gara de Nord-Razoare-Progresul ar fi putin utopica pe motiv ca pe aceasta linie ar trece un tren international care trebuie sa treaca pe sub Dambovita cu o panta foarte mica ce coboara incepand de la Gara de Nord.
2: Varianta in care se foloseste linia de Trafic Greu, pe care sa circule trenuri suburbane trecute in subteran in zonele intersectiilor (maxim 120m lungime pentru a functiona in regim de metrou si pentru a nu avea nevoie de panta mica) care aduc oameni de la periferie si ii conecteaza la sistemul Metroul ce deserveste centrul orasului. Asta este si varianta propusa de mine fiind parca mai putin utopica.



Cu albastru inchis statia de metrou, albastru deschis gara, traseul trafic greu fiind deviat putin pentru a putea face legatura in dreptul parcelei si statiei de metrou



Cu rosu e marcat Vestibulul de legatura intre gara si metrou care e la -13.5m (aceeasi cota cu vestibului metroului)
Cu verde am marcat Vestibulul Garii aflat la -18m
Cu galben este marcat peronul garii aflat la -25m

Si niste sectiuni rudimentare cu statia de metrou reprodusa dupa pozele de santier gasite pe forum







               Cautand documentatie am gasit studii de impact/fezabilitate pentru alte statii. Are cineva idee unde as putea cauta un astfel de studiu pentru academia militara? estimari nr de calatori, norme de protectia mediului, tipul solului, estimari preturi sau instalatii nececsare (nr de ventilatoare, centrale telefonice, relee scb ttr, transformatori de tractiune etc)
Aici pe forum am gasit informatii despre corectarea traseului metroului datorita beciurilor gasite. In cazul in care aceasta a fost facuta nu stiu cum au fost repriectate iesirile metroului. Manucu Adamesteanu, arheologul sef al Bucurestiului mi-a zis ca fost chemat sa evalueze beciurile, care dupa caramida ar fi de sec XX si nu au valoare de patrimoniu, motiv pentru care devierea nu a mai avut loc si a fost spart beciul. Mergand pe acest fir am gasit Casa Latina, un restaurant din zona care are un beci de pe vremea lui Tudor Vladimirescu. Se pare ca ar fi mai multe sub Trafic Greu si Panduri, altele decat tunelul construit in perioada 1985-1987 de care au dat TBM-urile la academia militara. Aici cateva informatii:
http://reptilianul.blogspot.ro/2011/08/s ... uri.html si http://www.eatermagazine.ro/localuri/cra ... a-metrou
Orice idee sau informatie legata de sapaturile la metrou(deviere sau nu),planuri mai detaliate, informatii tehnice sau istorice legate de zona marcata cu rosu punctat sunt binevenite


 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara subway guru

Tu vrei sa discuti 'fanteziile' tale?
Ce legatura ar avea cu discutiile despre M5 in executie?
Acest topic nu are ce cauta pe aici!

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara andreimetrou

Nu prea are legatura cu M5,dar e un proiect foarte bun de pus la Topicul cu infrastructura Bucurestiului.O gara care sa adune trenuri cu destinatie Alexandria sau Craiova
Guru lasa-l in pace

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara 133 313

Nu vreau sa fiu rau dar... Dafuq i just read?  :shock:
La noi se reface o linie de tramvai pe un bulevard in 5-10 ani.
Era o gara Cotroceni si o linie de tren mai acana dar s-au gandit multi ca n-au ce face cu ele si au ajuns ce au ajuns.
P.S. Mi se pare mie sau gara aia are acces dedicat pentru Golden Spritz? Sa n-ajunga din gara parcare... Ca actuala este cam departe.  :twisted:

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara Costin

Nu e un subiect nou. Era vorba de "Nodul Intermodal Razoare" de acum multi ani. Dar totul a murit cand primaria a decis sa nu construiasca pasajul rutier o data cu statia de metrou. Acum ca statia e facuta... cum vrei sa faci o constructie SUB ea? Cu ce costuri? Utopie, vis frumos, nu cred ca se va intampla vreodata. Si da, nu aici e locul topicului. Exista deja unul dedicat subiectului in sectiunea "lucrari de infrastructura.

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara Nightwolf

Nu fiti rai! Omul isi face lucrarea de diploma pe treaba asta. Putea s-o faca si pe Aeroportul International Ferentari in schimb a ales Gara Razoare. Ideea e buna, locul topicului e gresit (mai degraba trebuia inserat la discutii) insa ideea este fantezista.

@holy_snitzel -- s-a mai discutat aici probabilitatea construirii unei gari urbane/interurbane/internationale/etc la Razoare, inclusiv cand un tembel a venit si a zis ca muta Gara de Nord pe Marte. Actuala infrastructura a Bucurestiului NU MAI PERMITE asa ceva. Oprescu viseaza sa faca poduri, podetze si pasaje ca sa aiba un flux continuu intre A1 si A2, altul decat DNCB, sa arate MT-ului ca el e mai jmecher. Nu poti baga trenul in Bucuresti. Noi nu avem metroul inca dezvoltat...

Plus ca exista si alte discutii conexe. In planurile tale vad niste cale ferata care trece PRIN niste proprietati cel putin dubioase dpdv al localizarii ... Vezi ca exista un SF facut undeva prin 2009-2010 daca nu gresesc asupra impactului unei gari la Razoare ...

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara aztec

Daca memoria nu ma înșela,  proiectul unei gări acolo nu este abandonat de tot in discurile urbaniștilor si pe la primarii, insa realist este extrem de greu. Iarăși in memorie îmi vine alta imagine cu un proiect, chiar si un desen cu o Gara acolo. Din păcate acum nupot pe tableta asta sa caut acea imagine . Cum proiectul nu este nou, exista o posibilitate de informare la Min transporturilor sau primarie.

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara shoppy

Daca chiar s-ar vrea o gara atunci s-ar putea face foarte bine la Cora Lujerului(inainte de fost Gara Cotroceni) ca acolo ai tot ce iti trebuie, spatiu, M3, 41, nenumarate alte legaturi RATB(si apoi sa bage o pendula pe CB - Razoare).
Problema e ca deocamdata Gara de Nord(+Basarab) e folosita undeva la sub 50% din capacitate iar lucrurile nu par sa se imbunatateasca...

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara holy_snitzel

Imi cer scuze pentru valva creata vis a vis de gresirea locului topicului. Am copiat textul si pot deschide discutia in alta parte . unde sa-l mut?  "Liniile industriale din cartierul Militari", "Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou" sau topic nou in "Complexul Feroviar Bucuresti"? Daca nu-i deranjul prea mare, ca vad ca a inceput discutia aici, si pot ramane aici cu topicul, il poti sterge in iunie dupa ce postez niste planse cu randari sau concluzii la care am ajuns.
Acum sunt si eu realist si constient de fantezia proiectului, dar nu m-am raportat la cele 3 statii de metrou construite in 25 de ani, ci la necesitatile de decongestionare a unui oras european ca Bucurestiul in secolul XXI. Am gasit aici Master Plan General pentru Transport Urban -Bucuresti: http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/31_01_2008.pdf.
@Nightwolf Nodul intermodal Razoare poate fi detaliat si dezvoltat treptat. Pasajul rutier subteran pe directia pasajul basarab-progresul este necesar pentru inchiderea inelului II de circulatie cu cat mai putine intersectii. acesta are loc daca te uiti pe sectiuni, intre tunelul metroului si pasajul rutier. In dreptul vestibulului metroului care are inaltime de 5m. "Costul investiţiei Nod Intermodal Răzoare, așa cum a fost gândită în 2007 cu 2 pasaje si gara subterana, se ridica la 677 milioane lei (aproximativ 155 milioane euro)". Varianta cu trenul international trecut sub pamant incepand de la gara de nord pana la razoare ar costa aproape 1 miliard de euro si ar fi sustinuta prin fonduri. Investitia pentru inchiderea paneuropeanului IV si IX este convenita in acorduri cu UE si teoretic ar trebui finalizat pana in 2035.
       Daca va uitati acum la istoria Barcelonei, inca din sec XVIII orasul a fost dezvoltat controlat prin proiecte publice de genul gari, monumente, cladiri reper. Si astazi primaria pune in joc sume mari de bani pentru proiecte doar pentru a atrage arhitecti cu renume care sa creeze un landmark in camp ai zice. Daca de exemplu acel proiect e o cladire de birouri in 5 ani de la finalizarea ei, e plin in jur de cladiri de birouri. Pipera la noi a fost un caz necontrolat, care nu beneficiaza de nicio infrastructura. Concluzia e ca Bucurestiul are nevoie de niste investitii controlate pentru a-si completa Structura Urbana. Zona de N-E a ramas slab dezvoltata datorita intrastructurii, in schimb ce zona de sud a fost inca din sec XVII o zona ocupata doar de oameni mai saraci datorita posibilatitilor de inundare a zonei, si solului moale. Aceste diferente sociale pot disparea foarte usor cu un astfel de proiect de infrastructura feroviara pe directia V-Razoare-Sud. Am auzit prin facultate de propunerea unui al aeroport in zona de sud, pentru revitalizarea zonei cu cladiri de birouri.

uite o diagrama cu nivelul de dezvoltare al Bucurestiului


 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara holy_snitzel

@shoppy Trenul in viziunea mea ar fi de tipul locomotiva cu 5-6 vagoane sa poate functiona in regim metrou (peron maxim 120m), dar trecut in subteran pe alocuri, cu statii la plaza, afi, progresul


 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara holy_snitzel

@cos doar tunelul trenului trece pe sub fundatia sau tunelul metroului. Statia se realizeaza alaturi si executia ei se face prin sapare, turnat planseu,pereti,stalpi, lasat gol tehnologic pentru saparea etajului de dedesubt, din cate am citit tot pe aici pe forum cred.

 


Re: Discutie Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara Florinds

Eu din cate am citit, o capitala se dezvolta spre cea mai indepartata frontiera de stat, in cazul Bucurestilor N si V.... Nu cred ca e vina inundatiilor, a infrastructurii sau a lui Piedone.

 


Re: Propunere Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara Robert24

Am mutat acest subiect intr-un loc mai adecvat discutiei.

 


Re: Propunere Nod Intermodal Razoare. Gara-Academia Militara holy_snitzel

Clar indepartarea fata de granitele statului a fost o tendinta in dezvoltarea orasului in perioada otomana, fanariota de exemplu. Acest lucru nu prea mai e valabil in contextul politic actual, iar datoria urbanistilor ar fi sa rupa aceste discrepante la nivelul tesutului urban.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421004 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use