MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou

2619 posts, 543675 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 188
 
 

📖 Pagination options
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Dominatrix

Subway guru, hai sa nu fim asa de rai... Ideea cu o linie "inelara" nu e rea, dar oricum cred ca nici in 50 de ani nu se va realiza, fiindca altele sunt prioritatile la metrou. Pana nu se realizeaza niste linii care sa traverseze orasul dintr-o parte in alta (M4 intre Laromet si Gara Progresul, M5 intre Drumul Taberei si Pantelimon, M6 de la Victoriei spre zona de nord, pana la Aeroportul Otopeni, eventual o linie M7 intre Rahova si Colentina, care nu vad de ce n-ar fi intr-o prima faza un simplu tramvai care sa fie un fel de Stadtbahn in zona centrala), inelara (M8?) de care se discuta aici va fi cel mult un fel de scarpinat invers dupa ureche cu linia de metrou...

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Inainte de a posta partea a IV - a din inelara ma vad obligat sa raspund la ceva intrebari si sa reiau niste explicatii pe care unii din voi nu le-ati sezizat.
- Oricum - daca as face un studiu de fezabilitate asa cum imi sugereaza Subway guru as iesi muuuuult mai bine decat studiul de fezabilitate pentru minitronsonul de metrou format din statiile 1 Decembrie / Nicolae Teclu / Anghel Saligny. - Sau Gara de Nord 2. Pe b-dul Theodor Pallady exista deje sina de tramvai cu cale proprie de rulare, deci nu stiu de ce s-a insistat asa de mult pentru a da in folosinta cele 3 statii mai sus amintite.
 Studiile de fezabilitate se fac in forumuri specializate - eventual, aici suntem intr-un forum dedicat si sustinut de pasionati in transportul in comun. Stimate domn, aici ai confundat forumul. Si revin la ceea ce am spus si cu 2 pasi inainte, si anume nu stiu de ce caut un buton de replay am senzatia unui "deja vu".
Dar sa revin : Traseul propus de mine intr-un forum unde se aduna pasionatii de transport si pe un topic care se potriveste cu continutul nu rateaza nici un lac, balta - si cam atat, ca balarii nu sunt - pentru ca pur si simplu asa arata peisajul - cu lacuri, balti si toatecele - gaste salbatice, matasa broastei, trestii, etc. Dar stai linistit, dupa partea a IV- a a inelarei nu mai traversam nici un lac pentru ca nu mai sunt. Iti amintesc ( probabil  cunosti ) si M 2 prin partea asta din nord nu rateaza Lacul Floreasca, pentru ca nu are pe unde s-o ia ( poate cu feribotul, la suprafata).
 Din Ceaicovschi se iese prin doua solutii : Ori se demoleaza cladirea in cauza ori se trece pe sub ea. Un specialist a carui copetenta nici nu am de gand sa o contest mi-a spus, de fapt mai multora a spus - deci nu mi s-a parut mie - ca M 5 va subtraversa statia Eroilor (M 1) fara nici o problema.. Ei bine, tot asa, cum M 5 subtraverseaza statia Eroilor ( M 1 ) tot asa si inelara subtraverseaza cladirea in discutie. Dar parerea proprie este ca trebuie demolata.
Care Pod Grand ? Inelara nu se prea intalneste ci Podul Grand ci trece pe langa Podul Grand. In oglinda cu M 1 Daca ducem o axa de simetrie imaginara printre sinele tramvaiului 41, pe unde trece M 1 ne ducem fuga fuga in "oglinda" si trasam si Inelara.
Si ca sa inchei, ideea acestei inelare este numai asa, o idee si nimic mai mult. Daca se poate discuta constructiv pe marginea acestei idei, bine, daca nu iarasi bine.
 Ideea acestei inelare mi-a aparut - asa cum am precizat in "episodul I" de faptul ca actuala "inelara" este un traseu "contra naturii" nascuta dintr-un capriciu al "conducatorului iubit" care a schimbat pur si simplu traseul metroului. Cat priveste cartierele servite de aceasta magistrala, pana acum cel putin ma indoiesc de neutilitatea ei. Lasand la o parte ca inelara are ca prioritate legarea magistralelor de pe raze. Iar in schema finala in Bucuresti se contureaza multe raze.
Da, intr-adevar poti s-o ei si asa, Inelara in aceste 4 episoade este in mijlocul campului si nu este folosita de nimeni. Inclusiv Nicolae Teclu si Anghel Saligny au mai muli calatori ca o statie in cartierul Tei sau Floreasca.
Dar sa revin la Inelara - onoua viziune episodul IV. Aceast tronson face legatura asa cum se vede intre M 7 (Colentina) si M 1 la Republica.
Tin sa precizez ca la "Costin Georgian" cele 2 magistrale nu au cum sa se intalneasca.

05.png (392.71 KB; downloaded 5692 times)

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Chev Celios

Cam greu sa facut o magistrala de metrou pe sub Soseaua Fundeni.Un nivel nu are soseaua aia,este numai in curbe care urca si coboara (dupa caz).

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Ai dreptate, cunosc traseul de la Fundeni cu ochii inchisi, dar practic alta varianta nu prea ai de a trece in mod decent intre Colentina si Pantelimon. Uite, am mai schitat doua variante. "Studiul meu" fiind pur teoretic, evident ca "nu este batut in cuie". Ce spui de cele doua variante (A si B). Poate iti vine in cap si o a treia ?
Oricum, neaparat trebuie sa aduc Inelara pe 1 Decembrie in Balta Alba, pe altundeva nici nu prea are loc de a ajunge in Berceni.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Chev Celios

Varianat "A" pare destul de buna.In plus pe partea dreapta(Coletina->Pantelimon) a soselei Fundeni exista un spatiu gol destul de mare sub sau pe el se poate amenaja un depou pentru aceasta inelara.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Locul acela "gol" s-a cam umplut asa cum rezulta de pe Google. In plus trebuie sa se mearga pe la destul de mare adancime  pana la "Delfinului" pentru ca nu se urmareste pe deasupra practic nici o trama stradala, ci se merge pe o diagonala aproximativa.
Varianta "B" mi se pare mai plauzibila, din Tei sa se mearga pe sub d-na Ghica si sa se ajunga in final la Delfinului.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou rosetti61

Inelara ta poate sa treaca lejer pe sub Luigi Galvani si sa incadreze pe sub Bd Lacul Tei, fara bucla inutila la Parcul Circului, cu statii la Maica Domnului, Lacul Tei, D-na Ghica, Pantelimon (Socului), Basarabia, Titan2, Grigorescu 3 (o varianta). Altfel, de la D-na Ghica (daca nu statia "2" una dubla gen Basarab), Fundeni 2, Morarilor 2. Pana la inelara mai e.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Da, evident ca pana la inelara mai este, s-ar putea sa nu mai fie construita niciodata  :lol: . Daca va fi construita va fi dupa niste reguli foarte precise. Ce am facut eu aici a fost o schita de amator care la o analiza cat de cat serioasa are multe hibe categoric. Si Subway guru a facut unele observatii, desi le face in stilul lui mai original cu siguranta are dreptate. De aceea - asa cum ati observat cu siguranta - nici macar nu am pus nici o statie pe aceasta inelara, ar fi fost total inutil sa discutam acest aspect aici. As fi mers mult prea departe cu schita si as fi intrat intr-un domeniu in care specialistii adevarati au cuvantul.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou subway guru

Fii convins ca se va face o data si o data!
Problema nostra e ca nu stim cand!
Iar traseul si restul detaliilor trebuie sa se bazeze EXCLUSIV pe studii de trafic, de oportunitate si eficienta economica!
In rest putem visa oricat!

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Fiind week-end, voi continua cu inelara - partea a V - a. Comentariile sunt de prisos, schita este extrem de clara. Evident ca la 1 Decembrie se intalneste cu actuala M 3

06.png (338.91 KB; downloaded 5685 times)

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Partea a VI - a a inelarei face legatura intre cartierele Balta Alba si Ferentari trecand evident prin Berceni. Cum se observa sunt 2 variante destul de viabile. Dar cum aceasta inelara este numai in inchipuirea mea nu a fost nici o problema sa le shitez pe amandoua, si asa daca va fi construita vreodata va avea cu totul alt traseu, nici prin gand nu ne poate trece care vor fi cerintele de trafic in anul 2100 ( aproximativ ).

07.png (440.95 KB; downloaded 5703 times)

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Si am ajuns la final - "Inelara - o noua viziune - episodul VII".
09.png (413.38 KB; downloaded 5690 times)


Asa cum am promis, postez si traseul integral al "inelarei" asta ca sa aveti si o viziune de asamblu asupra intregului traseu.
10.png (777.58 KB; downloaded 5689 times)

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou rosetti61

Improbabil ca varianta punctata sa vina in felul respectiv, la fel cu cea rosie pe directia Zetarilor-Luica. Mai probabil ar fi pe Toporasi-Drm Gazarului-Huedin-Uioara-Luica si de acolo mai departe (statii: Toporasi/Drm Gazarului - Huedin/Resita-Bd. Brancoveanu/Turnu Magurele). Inelara va fi ultima problema presanta dupa terminarea radialelor in proiect sau studiu - 7-8 linii+o inelara sunt de ajuns.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou flobir

:idea:
Ce ziceti de o linie de metrou Bucuresti - Ploiesti folosind liniile CFR existente? Infrastructura exista, trenuri avem (cel mai potrivite mi s-ar parea Z 6100), doar Metrorex si CFR sa se inteleaga, ...si evident primariile sa cada de acord la subventii

Si sa-i obligam pe calatori sa plateasca. Ar fi nevoie de rezervarea cite unui peron in Bucuresti (Basarab cred ca ar fi cel mai potrivit) respectiv in Ploiesti Vest (eventual si Ploiesti Sud). Aceste peroane ar putea fi inchise astfel incit sa ai acces doar cu cartela, si mai mult sa trebuieasca sa validezi si la iesire.
Sa presupunem ca vor fi folosite cartele de 2 calatorii:
- daca mergi Bucuresti - Ploiesti validezi de 2 ori
- daca te urci sau cobori intre Bucuresti si Ploiesti validezi doar o data
- intre 2 statii intermediare mergi gratis (dar nu cred ca sunt foarte multi calatori intermediari)

Pasul 2 ar fi realizarea de peroane inalte in toate statiile si introducerea unor rame asemanatoare cu Movia; conectarea cu Aeroportul Otopeni (chiar si cu autobuze) precum si introducerea in fiecare localitate de linii de autobuz care sa transporte calatorii din localitatile afererente pina/de la gara locala

Pasul 3: realizarea unei interconectari Metrou - CFR pentru a nu mai fi necesara rezervarea peroanelor CFR in Bucuresti

Pasul 4: alte astfel de linii (Giurgiu, Videle, ...)

Pasul 5: linie metrou de centura, din nou folosind linia existenta CFR

Si nu ma poate opri nimeni sa visez in continuare :)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 188
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2287 forum members have written 421123 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use