Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport maritim si fluvial

 

Topic: Portul Constanta

44 posts, 5236 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Portul Constanta stakee

De cam un an se extinde digul de nord al portului cu 1000 de metri.

Operatiunea consta in utilizarea de utilaje grele pt transportarea pietrelor mari si mici de la uscat de la o cariera si in zona portului unde se toarna stabilopozi si acropozi pt intarirea digului. Din port materia prima si prelucrata se incarca pe barje, care acestea sunt remorcate in stil clasic sau la ureche de remorchere spre digul de nord al portului.

Barja remocata in stil clasic de remorcherul din fata si la ureche de remorcherul pe care ma aflu



Manevra in Portul Constanta by stakee_gaby, on Flickr

Remorcare in stil clasic



Manevra in Portul Constanta by stakee_gaby, on Flickr

Remorcare la ureche(laterala)



Remorcare prin ureche by stakee_gaby, on Flickr

Nava specializata de tip basculanta ce toarna terasamentul digului cu precizie la centimetru



Frans by stakee_gaby, on Flickr

Santierul in cauza



Digul de nord by stakee_gaby, on Flickr


Digul de nord by stakee_gaby, on Flickr


Digul de nord by stakee_gaby, on Flickr

Remorcherul pe care lucrez



Marineco India by stakee_gaby, on Flickr

Cu ocazia Zilei Marinei am surprins Bricul Mircea in timpul lucrarilor



Bricul Mircea by stakee_gaby, on Flickr


Bricul Mircea by stakee_gaby, on Flickr


Bricul Mircea by stakee_gaby, on Flickr


Bricul Mircea by stakee_gaby, on Flickr

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Navele din Ucraina sunt scutite de la plata tarifelor pentru servicii portuare în România. Linie specială pentru containere pe ruta Constanța – Giurgiulești (Republica Moldova)
Creșterea capacității de operare în Portul Constanța, scutirea navelor din Ucraina de la plata tarifelor pentru servicii portuare sau o linie specială de containere între Constanța și Giurgiulești (Republica Moldova) pentru mărfurile cu destinația Ucraina sunt câteva dintre măsurile concrete pe care România le-a luat în contextul invaziei ruse din țara vecină, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Marți, Grindeanu a avut o videoconferință la care au participat Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, și Andrei Spînu, omologul său din Republica Moldova, pentru a discuta și despre următoarele măsuri: liberalizarea transportului rutier de mărfuri din Ucraina și Republica Moldova pe teritoriul UE, includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee a secțiunilor rutiere și feroviare TEN-T de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina și Republica Moldova și o hartă interactivă pentru transportatorii de mărfuri.

„De la începutul invaziei ruse în Ucraina , infrastructura românească, portuară, feroviară, rutieră sau aeriană oferă căi vitale de transport pentru tranzitul bunurilor și materiilor prime necesare. Am subliniat implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă și asigurarea transpunerii și transbordarea vagoanelor, precum și circulația continuă și cu prioritate a acestora.

– Liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova și Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, țară țerță) reprezintă o altă variantă pe care o oferim.
– Creșterea capacității de operare a Portului Constanța reprezintă un sprijin major pentru fluxurile de mărfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova.
– Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanţa, reprezintă un alt ajutor pe care îl oferim în aceste momente atât Ucrainei, cât și Republicii Moldova
– Navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile românești și sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare.
– Mărfurile care au destinația Ucraina, în special containerele, sunt primite și descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora a este pusă la dispoziție inclusiv o linie de containere pe relația Constanța – Giurgiulești (Republica Moldova).
– Urmează să implementăm o hartă interactivă pe teritoriul României destinată transportatorilor de marfă.” a transmis Grindeanu.
Pentru a crește capacitatea de operare și procesare a celui mai important port de la Marea Neagră, Ministerul Transporturilor a început degajarea liniilor de tren, aproximativ  700 de vagoane vechi de la CFR marfă blocând jumătate din rețeaua feroviară din port. Însă mutarea este dificilă pentru că, pentru 400 de vagoane deplasarea pe șine este imposibilă din cauza liniilor degradate și chiar a ,,copacilor care au crescut prin vagoane”, după cum preciza Grindeanu într-o emisiune la B 1 TV.
În privința liberalizării pentru transporturile din Ucraina și Republica Moldova, Comisia Europeană a cerut Consiliului UE să aprobe începerea negocierilor pentru acorduri cu cele două țări. Vor fi recunoscute în UE inclusiv permisele de conducere din Ucraina, a transmis comisarul Adina Vălean.
„Acordurile cu Ucraina și Moldova presupun liberalizarea parțială a transportului rutier pentru transportatorii din aceste țări. Acest lucru va permite Ucrainei să transfere mărfurile de export de pe rutele maritime – indisponibile în prezent din cauza blocării de către Rusia a porturilor ucrainene din Marea Neagră. Blocarea acestor porturi a afectat negativ și Moldova, care a pierdut rutele de transport prin Ucraina pentru propriile exporturi și a cărei economie a fost puternic afectată de războiul din Ucraina. Propunerea noastră va oferi o soluție imediată pentru economiile acestor două țări. Propunerea include, de asemenea, clauze privind recunoașterea permiselor de conducere ucrainene și a certificatelor de competență profesională”, a declarat comisarul european.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Investiții de 200 de milioane de lei pentru rețeaua feroviară din Portul Constanța: ANAF execută silit 376 de vagoane defecte care blochează liniile din Port / Un tren de marfă are nevoie de 48 de ore pentru manevre complete
Guvernul va aloca 200 de milioane de lei pentru creșterea capacității de transport feroviar de marfă în Portul Constanța, a anunțat joi, în ședința de Guvern, premierul Nicolae Ciucă. Alocarea financiară este prevăzută într-un Memorandum de Guvern pe care l-a propus Ministerul Transporturilor.

Pentru a răspunde cererii mari de procesare după invadarea Ucrainei și blocarea principalelor porturi ale țării de la Marea Neagră, Ministerul Transporturilor a început deblocarea rețelei feroviare din Portul Constanța și mutarea vagoanelor CFR Marfă, însă 376 de vagoane din cele 743 nu mai pot fi reintroduse în circulație pentru că sunt vechi, ruginite și prin ele a crescut vegetație. În plus, au și sechestru de la CFR Infrastructură, de aceea ANAF va executa silit aceste vagoane.

Din cele aproape 800 de vagoane care blocau jumătate din rețeaua feroviară din port, 200 de vagoane au fost deja mutate. Tot în cadrul pachetului pentru eficientizarea transportului feroviar de marfă în cel mai important port de la Marea Neagră, CFR Infrastructură trebuie să repare și să întrețină cele 95 de linii pe care staționau vagoanele. Liniile de tren blocate duc la un timp foarte mare pentru manevrele garniturilor care încarcă și descarcă din Portul Constanța: între 35 și 48 de ore.

Premierul Nicolae Ciucă: „Am identificat banii necesari, vom aloca 200 de milioane de lei pentru a putea să operaționalizăm ceea ce ani de zile a fost blocat de vagoanele care au zăcut pe liniile din Portul Constanța. Prin această măsură vom putea să asigurăm ritm și capacitate pentru toate activitățile de transport din port.”
„Până în prezent, importurile și exporturile de cereale în/din Ucraina se realizau în proporție de 80% prin porturile proprii mai sus menționate. Prin urmare, Portul Constanța se află în prezent în situația de a prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, care nu ar fi putut fi preconizat prin niciun mijloc înaintea izbucnirii conflictul militar din zona Mării Negre”, potrivit Memorandumului.

Sunt 5 măsuri pe care le propune Ministerul Transporturilor pentru creșterea capacității de procesare din Portul Constanța:

Măsura 1 – Eliberarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a primelor linii, prin îndrumarea unui număr de circa 367 de vagoane din totalul de 743 vagoane, care îndeplinesc condițiile tehnice pentru siguranța circulației, pe unele linii libere, din alte stații, aflate în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA. Termen de implementare – acțiune în desfășurare – 15.04.2022 (au fost deja transferate 200 vagoane)
Măsura 2 – Executarea silită a restului de 376 vagoane de către ANAF. Termen începere procedură – identificare bunuri in vederea stabilirii valorii de piață– 22.04.2022
Măsura 3 – Promovare proiect de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea surselor de finanțare a programului de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice, din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului României, cu respectarea prevederilor legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. Termen inițiere – 13.04.2022
Măsura 4 – Implementarea de către administratorul infrastructurii feroviare publice, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unui program de lucrări de reparații și întreținere necesare la infrastructura feroviară publică, pentru darea în exploatare a circa 95 de linii de cale ferată închise circulației, aflate în Stațiile Constanta Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol 5, pe care staționau cele 743 vehicule feroviare. Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind
asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 5 – Asigurarea unității funcționale a terminalului ferry-boat prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din Portul Constanța și la infrastructura portuară. Termen începere procedură – după finalizarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a procedurii de intabulare a activelor – acțiune în desfășurare.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța sunt în derulare
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la acest moment, lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța, incluse în Prioritatea 1, sunt în derulare.
Lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța, administrate de SRCF Constanța, au fost stabilite în conformitate cu prevederile Măsurii 4.1 din memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța, inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și au drept scop redeschiderea pentru circulație și manevră a unor linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a aparatelor de cale.

În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
Lotul 1. lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.

Lucrările de reparații (Lotul 1) se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona A, Port Zona B, iar lucrările  de reparații (Lotul 2) se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona B și Port Mol V.

Contractelor aferente lucrărilor, cuprinse la Prioritatea 1, Lot 1 și Lot 2, au fost semnate cu:
S.C. Wiebe Romania S.R.L. – Lotul 1;
S.C. ARCADA COMPANY S.A. - Lotul 2.

În data de 15.06.2022 au fost semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor, pentru ambele loturi. Durata de execuție a lucrărilor, în cazul ambelor loturi, este de 149 de zile.

Sursa de finanțare a acestor lucrări este asigurată prin Fondul de rezervă bugetară, aflat la dispozitia Guvernului României, în conformitate cu prevederile HG nr.497/14.04.2022 și a Memorandumului nr. 13208/07.04.2022.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

A fost lansata procedura de atribuire a contractului pentru ''Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - PRIORITATEA 2 – 3 LOTURI", cu o valoare estimata de 152.823.058 lei.

Obiectul achizitiei consta in reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanta şi au fost împărțite în trei loturi.

LOTUL 1 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 27 linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la un număr de 7 treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m. În cadrul lucrărilor, pe cele 27 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact.
LOTUL 2 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 24 linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 24 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact.
LOTUL 3 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 13 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Sursa de finanțare a acestor lucrări este asigurată prin Fondul de rezervă bugetară, aflat la dispozitia Guvernului României, în conformitate cu prevederile HG nr.497/14.04.2022.

Durata de execuţie: maxim 180 zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor, dintre care 60 zile calendaristice pentru aprovizionarea cu materiale de cale şi 120 zile calendaristice pentru lucrările propriu zise.

Termen limita de depunere a ofertelor: 25.07.2022



         

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex




Portul Constanța : Arcada și Wiebe România au adus 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Port
Constructorii Arcada și Wiebe (filiala România) au adus în țară 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța, investiție necesară creșterii capacității de operare în cel mai mare port de la Marea Neagră, a transmis CFR Infrastructură. Contractele cu Arcada și Wiebe prevăd lucrări pentru 34 de linii de marfă din cele 99 de linii, vechi, degradate și cu vagoane CFR Marfă care blochează circulația.

În total vor fi reparați 14 kilometri de linie, șina fiind adusă din import pentru că în România nu mai există nicio fabrică pentru oțeluri speciale. Ordinul de începerea lucrărilor a fost emis pe 15 iunie, iar contractele au fost atribuite direct, fără licitație, valoarea fiind de peste 110 milioane lei. Ce a transmis Compania CFR Infrastructură :

,,650 de tone de șină nouă ajung în PORTUL CONSTANȚA!

Primul transport de șină nouă, pentru cele 35 de linii CF incluse în PRIORITATEA I, a intrat deja în România și va ajunge mâine în Portul Constanța!

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Au fost identificate soluții rapide pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța!
În urma discuțiilor, de astăzi, dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluirii traficului.
Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului.
Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări!

 


Re: Portul Constanta andrei11

N-am înţeles, şi dacă le amenajează o parcare de n locuri nu se mai aşteaptă 24 de ore la descărcare ? Sau în parcare găsesc şi ei un WC, duş, Restaurant cu autoservire, etc  ?

 


Re: Portul Constanta Chev Celios

Exact, plus ca poti sa stai in parcare pe pauza fara sa iti faci griji ca se termina programul.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Au fost depuse 6 oferte pentru reparația a încă 64 de linii de cale ferată în Portul Constanța!
Sunt aceeasi ofertanti ca in cazul procedurii precedente!

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta orex

Portul Constanța : lucrările pentru reparațiile celor 35 de linii de tren au depășit 40 %. Arcada și Wiebe au adus ultimele 650 de tone de șină nouă
,,PORTUL CONSTANȚA – ultimele 650 de tone de șină nouă au ajuns în Portul Constanța!!! Ultimul transport de șină nouă, pentru finalizarea lucrărilor incluse în PRIORITATEA I (2 LOTURI) – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale – a ajuns în Portul Constanța!  Au mai rămas 95 de zile! Stadiul de execuție al lucrărilor, pe ambele loturi, depășește 40%, după 54 de zile de la emiterea Ordinului de începere!
2 LOTURI – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale. Materialele de cale folosite, în cadrul lucrărilor, provin de la furnizori din ROMÂNIA și AUSTRIA.
–aparate de cale: ROMÂNIA/BUZĂU
–traverse din beton precomprimat (complet echipate): ROMÂNIA/BUZĂU
–piatră spartă: ROMÂNIA/carierele din DOBROGEA
-șină tip S49: AUSTRIA” a transmis CFR Infrastructură.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport maritim si fluvial  • 
Choose destination

Since our 1991 forum members have written 384705 posts in 4726 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use