Parent forum: Tramvaie

 

Topic: Pragoimex Praha

15 posts, 7556 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Pragoimex Praha Marian Andrei

Aceasta este uzina de reparatii din Praga, uzina ce pare sa fie un urac local, acolo realizandu-se modernizari ale mai multor tipuri de vagoane si vagoane noi. Cum la noi URACul a realizat Bucur la ei este seria Vario.
Sa il urmarim pe Vario LF3, un vagon asemanator cu V3Aul ca structura dar cu o organizare mai ciudata a podelei, parca sunt cam multe scari... :shock:
Mai multe informatii despre toate produsele Pragoimex pe siteul lor oficial http://www.pragoimex.cz/en/

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Marian Andrei

Da, este mai aerodinamit, totusi formele rotunjite necesita mai multe utilaje si operatiuni pe care noi inca ni le permitem destul de greu. Sper ca pe viitor sa ajunga si la noi (URAC) tehnolgia mai avansata.

 


  • Author: Dr2005
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dr2005

Formele alea rotunjite pe care cehii le produc cu succes de prin 1950... nu mai zic că T3 şi T4 au extremităţile de fibră de sticlă! Şi, cu toate astea, nu au fost atâtea probleme cum sunt la noi cu CH-PPC.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dominatrix

Marian Andrei wrote:
Aceasta este uzina de reparatii din Praga, uzina ce pare sa fie un urac local, acolo realizandu-se modernizari ale mai multor tipuri de vagoane si vagoane noi. Cum la noi URACul a realizat Bucur la ei este seria Vario.
Pragoimex (fost CKD Pragoimex) este of firma de sine-statoare care se ocupa cu productia si modernizarea de vagoane de tramvai si sub-ansamble. Exista si un URAC local (denumit Ústřední dílny Dopravního podniku "Hostivar", adica Atelierele Centrale Hostivar), dar este complet diferit de Pragoimex. Vagonul din prima poza a lui Marian Andrei este construit pentru orasul Ostrava. De fapt, Pragoimex produce tramvaie pentru toate orasele cehesti, si mai nou inclusiv pentru Slovacia, Polonia si Rusia.

Fiindca oricum nu prea sunt bani de tramvaie noi, poate ar fi buna si o colaborare cu RATB pentru modernizarea T4R, care cu toate RK-urile URAC-ului dupa cativa  ani iar se hartanesc, ca deh,  au si ele o varsta. Mai jos aveti 3 poze facute de mine in Brno cu vagonul 1551. Prima este din 2007, cu vagonul vechi, a doua din 2009, cu vagonul "modernizat" (eufemistic spus) cu low-floor si motoare asincrone, iar a treia acelasi vagon in tandem. Ce bine s-ar potrivi asemenea vagoane in Bucuresti in locul Tatrelor actuale.

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Marian Andrei

Dominatrix wrote:
Mai jos aveti 3 poze facute de mine in Brno cu vagonul 1551. Prima este din 2007, cu vagonul vechi, a doua din 2009, cu vagonul "modernizat" (eufemistic spus) cu low-floor si motoare asincrone, iar a treia acelasi vagon in tandem. Ce bine s-ar potrivi asemenea vagoane in Bucuresti in locul Tatrelor actuale.


Un proiect asemanator este facut si de RATB-URAC, pe langa Bucur PPC (vezi macheta mea), practic se intampla exact ce au facut si cu cele din Brno doar ca fata si spatele sunt de Bucur si au chopper. Din pacate nu exista bani si interes la nivel inalt (nu ma refer la RATB).

 


  • Author: Tom
  • Pisică
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Tom

Varianta din Praga (si cred ca si cea din Liberec) mi se pare mai buna, in sensul ca pastreaza aspectul clasic al vagonului. Oricum nici varianta noua nu e urata. Remorca aceea este insa cam ciudata, ca si faptul ca in unele variante este pusa intre doua vagoane motor.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dominatrix

Trix wrote:
Varianta din Praga (si cred ca si cea din Liberec) mi se pare mai buna, in sensul ca pastreaza aspectul clasic al vagonului. Oricum nici varianta noua nu e urata. Remorca aceea este insa cam ciudata, ca si faptul ca in unele variante este pusa intre doua vagoane motor.
Intregul vagon e o constructie noua, iar designul este negociat cu beneficiarul. Praga este singurul oras unde aceste vagoane au pantograf simetric.
In ceea ce priveste remorca, cred ca te referi la cea din pozele de mai jos. Intr-adevar, se ataseaza numai intre cele 2 vagoane motor, dar in weekend circula atasata la un singur vagon. Chestia asta se face numai la Brno, oras cunoscut ca "institutut de cercetare in tramvaie" fiindca aici este testat cam tot ce e nou in materie de tramvaie in Cehia.  Designul este reusit, dar ca dezavantaj as mentiona balansul destul de mare in curbe. Mi-ar place sa vad asemenea tripleti pe linia metroului basesc.

 


  • Author: Tom
  • Pisică
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Tom

Dominatrix wrote:
Intregul vagon e o constructie noua...
Ca si V3A2000-CH-PPC :twisted: Diferenta la cehi sunt numerele noi:
http://prag-straba.de/foto-t3rplf_s01.html

Dominatrix wrote:
Mi-ar place sa vad asemenea tripleti pe linia metroului basesc.
N'ar fi o idee rea, dar daca Tatrele din Bucuresti devin Bucururi, daca mai devin, nu prea mai avem sansa sa vedem "tripleti" prin oras, decat ceva de genul S03+6334+6340 intre depoul Colentina si depoul Giulesti. Poate chiar pe pasajul Basarab :lol:

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dominatrix

Numai la Praga se dau alte numere. La Brno se recicleaza numerele vechi de la vagoanele T3, cum se poate vedea si in pozele pe care le-am pus mai sus. La fel se face si cu modernizarea vagoanelor K2 in Vario.
Poate daca binevoieste dr. Oetker sa aloce bani pentru fabricarea de Bucur 1 PPC (cum zicea Andrei ca deja exista proiectul), poate vedem pe linia 41 tandemuri de Bucur 1, cum se face la Brno cu tramvaiele modernizate Vario 2. Poza e din octombrie 2008. Lungimea totala este de 45.2 m, suficient zic eu pentru metroul basesc.

 


  • Author: Dr2005
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dr2005

Cam am îndoieli că cele din poze sunt construcţii noi (cum sunt CH-PPC-urile noastre). La cele din Praga văd că totul e identic, cu excepţia modificării şasiului şi geamurilor la mijloc + masca de la tampon. În rest, până şi ramele geamurilor sunt la fel.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dominatrix

Imi pare rau sa te contrazic, dar te asigur ca toate sunt constructii noi. Si caroseria este cu circa 1 metru mai lunga decat la vechile T3. Vagoanele sunt produse de Pragoimex in colaborare cu Krnovské Opravny a Strojírny (KOS). Designul este ales de beneficiar, asa cum am mai spus si de aceea modelul din Praga arata cum arata. Aspectul exterior "retro" s-a pastrat si la vagoanele low-floor construite pentru Plzen si Liberec, dar tot constructii noi sunt. In ceea ce priveste tramvaiele din Brno, eu stau acolo cel putin 7-8 luni pe an, si cunosc bine situatia. Am vazut cu ochii mei cum casapeau vagonul vechi in depou si livrarile de vagoane noi - aduse pe trailer de la Pragoimex. Sigur ca se pastreaza unele piese, in special accleratoarele, dar sunt pastrate pentru vagoanele vechi. Cele noi au motoare asincrone, deci nu au mai nevoie de accelerator. Echipamentele de tractiune sunt produse fie de Europulse (vagoanele din Brno, Ostrava si Olomouc), fie de Progress (vagoanele din Liberec, Plzen si Praga, care strict vorbind, sunt clasificate ca T3R.PLF, nu in clasa Vario, fiindca echipamentele de tractiune sunt diferite, desi producatorul e acelasi).

Exista de fapt 2 tipuri de vagon Vario low-floor:
Vario LFR.E si Vario LF.E. Primul este considerat modernizare, adica inlocuieste un vagon vechi, iar al doilea este pe hartie constructie noua, in plus fata de parcul existent. In rest, nu e nici o deosebire. Din cate cunosc, Vario LF.E (adica oficial vagoane "noi") circula in present numai in Olomouc.

Situatia e asemanatoare cu tipurile Vario LF2R.E (modernizare vagon K2 la Brno) si Vario LF2.E (identic cu primul, dar oficial constructie noua, circula in Ostrava).

Modernizarile adevarate sunt vagoanele T3R.PV (cu echipamente Progress) si T3R.EV (cu echipamente Europulse), care nu sunt low-floor. Acesta a fost si unul din motivele pentru care s-au construit atunci si remorci pentru ele, dar ideea nu a prins, fiindca s-au construit numai 6 remorci, din care 4 pentru Brno.

 


  • Author: macheta218
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha macheta218

.....
tramvaje.gif (75.42 KB; downloaded 4517 times)
VarioLF2_plus24.jpg (69.19 KB; downloaded 4512 times)
1CrechRaildays_15.JPG (59.6 KB; downloaded 4506 times)
1CrechRaildays_13.JPG (73.41 KB; downloaded 4509 times)
2typ_draw.jpg (93.91 KB; downloaded 4507 times)
1im_13.jpg (74.72 KB; downloaded 4510 times)
im_11.jpg (73.41 KB; downloaded 4508 times)

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha Dominatrix

Tramvaiele Vario LF in varianta simpla circula in Cehoslovacia la Praha (unde se numesc Tatra T3PLF), Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň, Košice si in Rusia, la Moscova. Mai nou orasul Taskent din Uzbekistan a comandat 20 de vagoane de acest tip, la un pret de circa 690.000 euro bucata.
Cele articulate circula la Brno si Ostrava.
Diferenta principala dintre Vario LF si Vario LF+ este inaltimea podelei mai joasa la Vario LF+ (65 cm fata de 86 cm la Vario LF).
Modelul XXL din pliantul pus de macheta218 e deocamdata in stadiul de proiect.

Mai multe informatii despre Vario pe site'ul oficial:
http://www.pragoimex.cz/en/o.php?o=products---tramcars

Un alt video cu Vario LF+ la Ostrava:




 


  • Author: iliutu
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Pragoimex Praha iliutu

Pret 690.000 EUR ... De ce nu luam de la ei in loc de Siemens ? E diferenta mare de capacitate ?

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since , our 1727 forum members have written 337840 posts in 4028 topics and 417 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use