Regiunile RomânieiOlteniaJudețul DoljIstoria transportului public în municipiul Craiova

 

Topic: Autobuzele BredaMenariniBus M221LU ale RAT Craiova (2009 - 2023)

26 posts, 17996 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

Slabe sanse. RAT nu prea-si mai da interesul pentru aceste masini din moment ce va veni si randul lor sa se pensioneze. In preajma anului asta e posibil sa retraga o buna parte din cele ramase inca in circulatie..

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

Mai circula urmatoarele masini:
463, 464, 468, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 481, 482, 483, 485, 487, 490.

471 si 476 mai circula pe linia 24 pana in martie cand vor fi inlocuite de Solaris-uri pe traseul respectiv.

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

3 Brede au fost retrase definitiv anul acesta si anume: 469, 476 si 478. Active raman in continuare: 456, 463, 464, 465, 468, 471, 472, 473, 474, 475, 481, 482, 483, 485, 487, 490, 493.

De asemenea, o poza de azi cu 471:

471 - linia 1b - Pasajul Universitatii - 15.11.2020



 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova Gabi23

483 - Cum or lua ITP-ul autobuzele astea, parcă DAC-urile craiovene arătau mai bine :rofl:
483 - 14.05.2021 (1).JPG (303.58 KB; downloaded 4145 times)
483 - 14.05.2021 (2).JPG (393.51 KB; downloaded 4147 times)

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

485 - acces linia 29b - Calea Bucuresti - 16.04.2021



 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

Anul acesta au fost retrase definitiv 6 Brede, mai exact 463, 464, 468, 471, 482 si 493.

Astfel, au mai ramas in circulatie 11 astfel de vehicule, aparitiile acestora pe traseele RAT fiind din ce in ce mai scumpe la vedere: 456, 465, 472, 473, 474, 475, 481, 483, 485, 487, 490.

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova Darian

În data de 07.02.2022 #473 a fost implicat intr-un accident pe bulevardul Dacia în Brazda.
Sursa: Fecebook-INFO TRAFIC CRAIOVA SI DOLJ
FB_IMG_1644307112536.jpg (87.17 KB; downloaded 3248 times)

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova Dragos31

Doua Brede surprinse marti in centrul Craiovei.

456 - Calea Bucuresti - 28 Iunie 2022





474 - Cursa Speciala - 28 Iunie 2022



 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

Anul acesta au fost retrase din circulatie 472, 473 si 487.
Astfel, in parcul activ al RAT au ramas 8 dintre aceste vehicule: 456, 465, 474, 475, 481, 483, 485, 490.

 


Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova andreir14

Ultimele autobuze (465, 474, 475, 481, 483, 485, 490) au fost retrase definitiv din circulatie in august 2023, odata cu introducerea pe trasee a autobuzelor electrice ZTE. Acestea au circulat in ultima perioada pe linia 29b si ocazional pe linia 17.

Ca un scurt istoric al acestor vehicule "exotice", autobuzele au fost fabricate in 1997, avand norma de poluare Euro 2, si au facut parte dintr-un lot de 60 de vehicule, apartinand operatorului de transport ATAC Roma. 40 din cele 60 au fost cumparate de RAT la finele anului 2008, alocandu-se o suma de 3 milioane de lei noi pentru achizitionarea lor (in jur de 791.000 euro raportat la cursul BNR din noiembrie 2008, adica aproximativ 19.800 euro/bucata). Inainte de a fi livrate, acestea au avut parte de o revopsire a caroseriei la Oradea. Achizitia a fost vazuta drept una controversata, intrucat vehiculele nu se prezentau in cea mai buna stare la interior, aveau defectiuni tehnice inca din momentul livrarii, nu erau prevazute cu aer conditionat si nici cu sistem de incalzire.

Primele vehicule au intrat in circulatie in ianuarie-februarie 2009, pe traseele 1R si 2R (predecesoarele traseelor E1T si E1R de azi). Dintre cele 40 de vehicule, jumatate dintre ele fie nu au circulat deloc, fie au fost retrase dupa doar cateva luni de activitate, din cauza defectiunilor acumulate.

Autobuzele au fost prezente atat pe liniile urbane, cat si pe cursele speciale, fiind mutate, treptat, pe traseele catre zonele periferice, pe masura ce au fost cumparate autobuze noi. Mentenanta precara, atat din Italia, cat si din Romania, si-a spus cuvantul, astfel ca defectiunile erau frecvente, iar Bredele ramase au fost retrase, treptat, din circulatie.

BredaMenariniBus M221LU: 2009 - 2023.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele Breda Menarini ale RAT Craiova ADK

Nu sunt vreun expert al autobuzelor, sau în general al mașinilor, în general mă bazez pe ce pățesc pe propria piele și ce întâmpină alții direct, dar ceva îmi spune că Breda Menarini în mare nu au fost reușite, cum nu le văd nici pe cele de la Brașov (chiar dacă sunt dintr-o generație nouă) să o ducă mai mult de 15 ani, mai ales că RATBv scapă rapid de autobuzele vechi (și mă rog, un vehicul comercial nu trebuie exploatat zeci de ani).

Cele luate în Craiova au părut la acea vreme o soluție mai bună decât multe DAC-uri, însă probabil motorul mai clasic aparent de MAN montat și pe DeSimon le-a ținut mai mult în viață, deși cam nimic nu-i făcut să o ducă la infinit. Într-adevăr nu prezentau mai nimic modern, poate doar podeaua coborâtă, dar la acele timpuri e posibil pentru banii de îi avea Craiova să nu fi existat o soluție mai bună...

40 din cele 60 au fost cumparate de RAT la finele anului 2008...

Păi și restul de 20? Au fost rămase la Roma?

 


Re: Autobuzele BredaMenariniBus M221LU (2009 - 2023) andreir14

Restul de 20 au fost cumparate de diverse companii de transport din Italia. Unele circula si acum, pare-mi-se..

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Craiova  • 
Choose destination

Since our 2337 forum members have written 426019 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use