Topic: Tramvaiele MAN GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
16 posts, 11968 views
📖 Pagination options
- macheta218
-
Posted:
-
Tramvaiele MAN GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
macheta218
GT 8-MAN
GT 8-MAN
iasi 190.jpg (355.91 KB; downloaded 10926 times)
iasi 080.jpg (438.38 KB; downloaded 10560 times)
iasi 057.jpg (361.94 KB; downloaded 10547 times)
iasi 074.jpg (341.06 KB; downloaded 10473 times)
iasi 082.jpg (379.05 KB; downloaded 10462 times)
iasi 072.jpg (436.55 KB; downloaded 10481 times)
iasi 079.jpg (444.97 KB; downloaded 10465 times)
- MIHAI_DEGE
-
Posted:
-
Re: Iasi Tramvaie GT 8
MIHAI_DEGE
CAND VOR CIRCULA TRAMVAIELE GT8 ? PE STRZILE DIN IASI ? SANT ADUSE DIN AUBSBURG DE UN AN SI STAU IN CURTEA REGIEI
CAND VOR CIRCULA TRAMVAIELE GT8 ? PE STRZILE DIN IASI ? SANT ADUSE DIN AUBSBURG DE UN AN SI STAU IN CURTEA REGIEI
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Iasi Tramvaie
Gabi23
Păi eu, în 28 septembrie 2012 (este fotografia la pag. 1), cât şi pe 2 mai 2013, când am fost prin Iaşi, l-am întâlnit pe linia 6 pe GT8-ul #805. Restul oare sunt defecte sau sunt ţinute în conservare fiind excedent de parc?
Păi eu, în 28 septembrie 2012 (este fotografia la pag. 1), cât şi pe 2 mai 2013, când am fost prin Iaşi, l-am întâlnit pe linia 6 pe GT8-ul #805. Restul oare sunt defecte sau sunt ţinute în conservare fiind excedent de parc?
- Mihail
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele RATP Iasi
Mihail
Salut Gabi, tramvaiele GT8 sunt intr-o oarecare conservare. Acestea vor intra pe trasee, atunci cand se vor finaliza lucrarile la linia Podu Ros - Tehnopolis.
Salut Gabi, tramvaiele GT8 sunt intr-o oarecare conservare. Acestea vor intra pe trasee, atunci cand se vor finaliza lucrarile la linia Podu Ros - Tehnopolis.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele RATP Iasi
Gabi23
Multumesc frumos pentru răspuns. Anul viitor când voi mai ajunge prin Iaşi, sper să le întâlnesc pe traseu .
Multumesc frumos pentru răspuns. Anul viitor când voi mai ajunge prin Iaşi, sper să le întâlnesc pe traseu .
- Gaby
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
Gaby
Majoritatea vagoanelor de tip GT8 fac pe noul traseu 9 ce leagă un capăt al orașului de celălalt și anume: Copou - Tehnopolis
#801
#802
#803
#809
Majoritatea vagoanelor de tip GT8 fac pe noul traseu 9 ce leagă un capăt al orașului de celălalt și anume: Copou - Tehnopolis
#801
#802
#803
#809
- Dutzu
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
Gabi23
810
810
Pia?a Unirii
810 - 9 - 22.07.2016.JPG (382.04 KB; downloaded 9125 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
Victor92
Tot pe 1 Decembrie 2016 ...
808 - Linia 9 - Palatul Culturii
811 - Linia 9 - Strada Cuza Voda
Tot pe 1 Decembrie 2016 ...
808 - Linia 9 - Palatul Culturii
811 - Linia 9 - Strada Cuza Voda
- GPS
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
GPS
804 - linia 9 - 5 octombrie 2018
808 - linia 9 - 5 octombrie 2018
810 - linia 9 - 5, 6 octombrie 2018
804 - linia 9 - 5 octombrie 2018
808 - linia 9 - 5 octombrie 2018
810 - linia 9 - 5, 6 octombrie 2018
- Gaby
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
WT_fan06
Povestea tramvaielor GT8 din Iași
Partea 1: GT8 #805
În urma achiziției a 13 vagoane GT4 din Augsburg în anul 2009, este adus la Iași și un vagon GT8, cu numărul de inventar #805, tot din Augsburg. Acesta este în varianta "Mannheimer", denumire purtată de tramvaiele care au preluat design-ul vagoanelor produse pentru prima dată cu aceasta înfățișare pentru orașul german Mannheim, la începutul anilor '70. Tramvaie "Mannheimer" au circulat / circulă în Duisburg, Graz, Düsseldorf, Braunschweig sau Viena. Tramvaiele GT8 din Augsburg sunt relativ simple din punct de vedere tehnic, ușor de întreținut și ușor de manevrat. GT8 este dotat cu două motoare de 150kW. 12 unități au fost produse în anul 1976, numerotate #801 - 812.
#805 este descărcat în Iași pe data de 13 noiembrie 2009. Pe 12 ianuarie 2011, acesta iese pentru prima data în probe tehnice pe străzile din Iași. Afișajele electronice i-au fost înlocuite cu unele cu folie, iar măștile cuplelor față/spate au fost înlăturate pentru a facilita manevrarea vagonului. Pe 17 februarie 2011 se efectuează o altă serie de probe, de data aceasta pentru a vedea cum se comportă tramvaiul pe întreaga rețea. Rezultatele probelor au fost foarte bune, iar a doua zi tramvaiul este trimis în circulație pe linia 5.
Pe data de 9 mai 2011, BZI.ro publică următoarea știre:
Mai multe detalii apar pe 10 mai 2011, de la aceeași sursă:
Partea 2: GT8 #801 - 804 și #808 - 812
Astfel, Iași va deține un total de 10 vagoane (cele 9 aduse în 2011 + #805 adus în 2009), iar la Augsburg rămân celelalte două tramvaie din totalul de 12 fabricate:#806 restaurat ca vagon de muzeu și #807 transformat în vagon de petrecere "Partywagen".
Pe data de 11 aprilie 2012, cele 9 garnituri sunt transferate pe trailere, de la depoul Rotes Tor (depoul principal din Augsburg) până la gara de mărfuri, unde sunt așezate pe platforme de cale ferată pe parcursul nopților de 11 - 12 aprilie (5 tramvaie) și 12 - 13 aprilie (4 tramvaie). Pleacă din Augsburg pe data de 16 aprilie, iar pe 21 aprilie 2012 ajung la vama Curtici. În noaptea zilei de 27 aprilie sosesc la Iași și începe descărcarea acestora, proces care va dura două nopți. Toate cele 9 garnituri sunt atribuite depoului „Gară” (#805 rămâne în depoul Dacia).
Pe 20 iulie 2015 ies în probe primele două GT8: #810 și #812. Pe 27 iulie 2015 ies primele tramvaie în serviciu de pasageri pe linia 11 (Dacia – N. Iorga – Baza 3): #812 și #808. Pe 10 august 2015 circulă pentru prima dată cu călători vagoanele #811 și #801, tot pe traseul 11. La 23 noiembrie 2015, toate cele 10 GT8 erau apte de traseu. Măștile acestor vagoane au fost tăiate rotunjit la ambele capete, obținând reducerea semnificativă a timpului de cuplare a tramvaielor. Singurul GT8 care circulă fără măștile ornamentale este #805. Măștile sale au fost eliminate din aceleași considerente.
#801, #803, #810 și #811 primesc reclamă la Cotnari. În august 2016, #808 renunță la reclama Alpamare și primește reclamă la Mesopotamia, la fel și #804 și #809. La începutul lui septembrie 2016 și #802 primește reclamă la Mesopotamia. În iulie 2017, #805 și #812 primesc reclamă la MADO. #809 se defectează la începutul anului 2019, însă revine la traseu în februarie. În iarna lui 2019, #809 este decorat de Crăciun, iar pe 16 decembrie 2019 este închiriat de compania Apa Vital pentru un eveniment tematic dedicat copiilor.
Astăzi, toate cele 10 vagoane GT8 sunt apte de traseu.
Corespondența număr de inventar Augsburg - număr de inventar Iași
#801 - IS-1680
#802 - IS-1681
#803 - IS-1682
#804 - IS-1683
#805 - IS-0361
#808 - IS-1684
#809 - IS-1685
#810 - IS-1686
#811 - IS-1687
#812 - IS-1688
Impresii personale:
Cu ocazia vizitei mele la Iași din vara anului trecut am putut călători cu tramvaiele GT8. Acestea se prezintă aproape impecabil la interior și exterior. Sunt curate, luminoase, merg extrem de bine pe traseu, fapt ce se datorează și exploatării lor corespunzătoare pe linia 9 (cu cerere mai mare de transport), ce are infrastructură 100% modernă.
Singurele aspecte mai puțin plăcute sunt decupajele măștilor din față și din spate (la exterior) și afișajele defecte din interior. Din păcate, cel mai mare dezavantaj al acestor vagoane este lipsa unei porțiuni de podea coborâtă pentru a fi accesibile celor cu dizabilități. Date fiind calitatea și capacitatea de transport a tramvaielor, dar și faptul că pot merge încă mulți ani de zile, cred că ar fi oportună modernizarea acestora, transformând secțiunea cu podea înaltă din mijloc într-o secțiune low floor, creând astfel și a 5-a ușă pentru pasageri și accelerând urcarea și coborârea pasagerilor. Din câte știam, astfel de proiecte de transformare au mai fost întreprinse pe tramvaie GT8 din Germania, deci nu ar trebui să fie o problemă majoră. Viața acestor vagoane ar fi astfel prelungită și ar putea lucra cot la cot cu tramvaiele noi, oferind totodată condiții bune în circulație și îndeplinind rigorile de mobilitate ale anului 2020.
Acum să vedem fotografiile cu aceste vagoane:
#801 - IS-1680 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - terminal Tehnopolis - 25 iulie 2019
Vedere GT8 #801 în plan îndepărtat și GT4 #315
Vedere GT8 #801 și GT4 #140 în plan îndepărtat
#808 - IS-1684 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Str. Cuza Vodă - 26 iulie 2019
#810 - IS-1686 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Str. Cuza Vodă - 26 iulie 2019
#811 - IS-1687 - acces pe linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Rond Târgu Cucu - 26 iulie 2019
Povestea tramvaielor GT8 din Iași
Partea 1: GT8 #805
În urma achiziției a 13 vagoane GT4 din Augsburg în anul 2009, este adus la Iași și un vagon GT8, cu numărul de inventar #805, tot din Augsburg. Acesta este în varianta "Mannheimer", denumire purtată de tramvaiele care au preluat design-ul vagoanelor produse pentru prima dată cu aceasta înfățișare pentru orașul german Mannheim, la începutul anilor '70. Tramvaie "Mannheimer" au circulat / circulă în Duisburg, Graz, Düsseldorf, Braunschweig sau Viena. Tramvaiele GT8 din Augsburg sunt relativ simple din punct de vedere tehnic, ușor de întreținut și ușor de manevrat. GT8 este dotat cu două motoare de 150kW. 12 unități au fost produse în anul 1976, numerotate #801 - 812.
#805 este descărcat în Iași pe data de 13 noiembrie 2009. Pe 12 ianuarie 2011, acesta iese pentru prima data în probe tehnice pe străzile din Iași. Afișajele electronice i-au fost înlocuite cu unele cu folie, iar măștile cuplelor față/spate au fost înlăturate pentru a facilita manevrarea vagonului. Pe 17 februarie 2011 se efectuează o altă serie de probe, de data aceasta pentru a vedea cum se comportă tramvaiul pe întreaga rețea. Rezultatele probelor au fost foarte bune, iar a doua zi tramvaiul este trimis în circulație pe linia 5.
Pe data de 9 mai 2011, BZI.ro publică următoarea știre:
Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi renunta sa mai cumpere cele noua tramvaie tip GT8 din Augsburg, Germania. Conform unui proiect de hotarare initiat de RATP, vagoanele ar fi fost achizitionate din surse proprii ale Regiei si ar fi costat aproximativ 500.000 lei. Sefii Regiei sustin ca nu mai dispun de banii necesari acestei investitii. In plus, nemtii au primit o oferta mai buna de la rusi.Link: https://www.bzi.ro/ratp-iasi-renunta-sa ... mti-219550
Mai multe detalii apar pe 10 mai 2011, de la aceeași sursă:
Tramvaiele, de tip GT8, unele dintre cele mai mari vagoane, vor ajunge, pana la urma, in Rusia. Si asta pentru ca sefii Regiei nu au banii necesari sa le aduca la Iasi. Acestea ar fi costat putin peste 500 mii lei, adica 13,2 mii euro pentru un singur tramvai. "Noi ne-am dorit foarte mult sa le achizitionam, dar transportul acestora la Iasi este foarte costisitor. Nu avem banii necesari, astfel ca renuntam la aceasta achizitie. Din cate am inteles, cei de la Augsburg au primit o oferta pentru cumpararea acestora de la o firma din Rusia. Sunt vagoane foarte bune, putand transporta in jur de 258 de calatori. Sunt printre cele mai mari tramvaie din parcul nostru", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.Link: https://www.bzi.ro/rusii-au-suflat-tram ... lor-219659
Un asemenea tramvai circula deja la Iasi, fiind adus anul trecut.
Partea 2: GT8 #801 - 804 și #808 - 812
La finalul anului 2011, Regia Autonomă de Transport Public Iași finalizează achiziția a 9 tramvaie de tip GT8. Este vorba despre vagoanele #801 - 804 și #808 - 812 din orașul german Augsburg. „Iniţial, nemţii au cerut 5.000 de euro pe bucată, iar în final s-a ajuns la valoarea de 2.500 de euro. Sunt vagoane bune, recondiţionate după 1980. Pot transporta în jur de 280 de călători, în picioare şi pe scaune”, afirmă Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP. Acesta a mai precizat că transportul pentru fiecare vagon costă în jur de 10.000 de euro. „Tramvaiele vor ajunge la Iaşi în aprilie 2012. Intenţionăm să le introducem pe trasee care vor deservi zona Podu Roş - CUG. Sperăm ca până atunci să putem finaliza lucrările de schimbare ale liniei pe acest tronson”, a mai spus şeful RATP.Link: http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... sburg.html
Pana la sfarsitul acestei luni, parcul de tramvaie al RATP Iasi va fi suplimentat cu 12 vagoane secondhand, achizitionate de sefii regiei de la firma germana Stadtwerke din Augsburg si o filiala a acesteia, Verkehrsbetriebe Nordhausen. Licitatia organizata pentru desemnarea firmei care va asigura transportul vagoanelor din Germania in statia CFR Socola a fost castigata de firma Shortline Romania, al carei pret a fost de 575.000 lei.Link: http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-b ... ia-2907901
"Intr-o prima faza vor fi aduse 9 tramvaie de tip GT8 si piese de schimb: 2 motoare tramvai, 31 de bandaje tramvai si 25 de europaleti, de la firma Stadtwerke. Al doilea contract subsecvent se va incheia pentru 3 vagoane de tramvai tip GT4 de la firma Verkehrsbetriebe Nordhausen, tot din Germania", ne-a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi. Acesta a mai precizat ca tramvaiele vor ajunge in Iasi in jurul datei de 25-26 aprilie. "Fiind vagoane de mare capacitate, intentionam sa le folosim pentru transportul iesenilor in Nicolina CUG. Speram ca pana la finele acestui an sa putem opera si pe acest tronson", a mai spus dl. Stoica.
Astfel, Iași va deține un total de 10 vagoane (cele 9 aduse în 2011 + #805 adus în 2009), iar la Augsburg rămân celelalte două tramvaie din totalul de 12 fabricate:#806 restaurat ca vagon de muzeu și #807 transformat în vagon de petrecere "Partywagen".
Pe data de 11 aprilie 2012, cele 9 garnituri sunt transferate pe trailere, de la depoul Rotes Tor (depoul principal din Augsburg) până la gara de mărfuri, unde sunt așezate pe platforme de cale ferată pe parcursul nopților de 11 - 12 aprilie (5 tramvaie) și 12 - 13 aprilie (4 tramvaie). Pleacă din Augsburg pe data de 16 aprilie, iar pe 21 aprilie 2012 ajung la vama Curtici. În noaptea zilei de 27 aprilie sosesc la Iași și începe descărcarea acestora, proces care va dura două nopți. Toate cele 9 garnituri sunt atribuite depoului „Gară” (#805 rămâne în depoul Dacia).
Pe 20 iulie 2015 ies în probe primele două GT8: #810 și #812. Pe 27 iulie 2015 ies primele tramvaie în serviciu de pasageri pe linia 11 (Dacia – N. Iorga – Baza 3): #812 și #808. Pe 10 august 2015 circulă pentru prima dată cu călători vagoanele #811 și #801, tot pe traseul 11. La 23 noiembrie 2015, toate cele 10 GT8 erau apte de traseu. Măștile acestor vagoane au fost tăiate rotunjit la ambele capete, obținând reducerea semnificativă a timpului de cuplare a tramvaielor. Singurul GT8 care circulă fără măștile ornamentale este #805. Măștile sale au fost eliminate din aceleași considerente.
#801, #803, #810 și #811 primesc reclamă la Cotnari. În august 2016, #808 renunță la reclama Alpamare și primește reclamă la Mesopotamia, la fel și #804 și #809. La începutul lui septembrie 2016 și #802 primește reclamă la Mesopotamia. În iulie 2017, #805 și #812 primesc reclamă la MADO. #809 se defectează la începutul anului 2019, însă revine la traseu în februarie. În iarna lui 2019, #809 este decorat de Crăciun, iar pe 16 decembrie 2019 este închiriat de compania Apa Vital pentru un eveniment tematic dedicat copiilor.
Astăzi, toate cele 10 vagoane GT8 sunt apte de traseu.
Corespondența număr de inventar Augsburg - număr de inventar Iași
#801 - IS-1680
#802 - IS-1681
#803 - IS-1682
#804 - IS-1683
#805 - IS-0361
#808 - IS-1684
#809 - IS-1685
#810 - IS-1686
#811 - IS-1687
#812 - IS-1688
Impresii personale:
Cu ocazia vizitei mele la Iași din vara anului trecut am putut călători cu tramvaiele GT8. Acestea se prezintă aproape impecabil la interior și exterior. Sunt curate, luminoase, merg extrem de bine pe traseu, fapt ce se datorează și exploatării lor corespunzătoare pe linia 9 (cu cerere mai mare de transport), ce are infrastructură 100% modernă.
Singurele aspecte mai puțin plăcute sunt decupajele măștilor din față și din spate (la exterior) și afișajele defecte din interior. Din păcate, cel mai mare dezavantaj al acestor vagoane este lipsa unei porțiuni de podea coborâtă pentru a fi accesibile celor cu dizabilități. Date fiind calitatea și capacitatea de transport a tramvaielor, dar și faptul că pot merge încă mulți ani de zile, cred că ar fi oportună modernizarea acestora, transformând secțiunea cu podea înaltă din mijloc într-o secțiune low floor, creând astfel și a 5-a ușă pentru pasageri și accelerând urcarea și coborârea pasagerilor. Din câte știam, astfel de proiecte de transformare au mai fost întreprinse pe tramvaie GT8 din Germania, deci nu ar trebui să fie o problemă majoră. Viața acestor vagoane ar fi astfel prelungită și ar putea lucra cot la cot cu tramvaiele noi, oferind totodată condiții bune în circulație și îndeplinind rigorile de mobilitate ale anului 2020.
Acum să vedem fotografiile cu aceste vagoane:
#801 - IS-1680 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - terminal Tehnopolis - 25 iulie 2019
Vedere GT8 #801 în plan îndepărtat și GT4 #315
Vedere GT8 #801 și GT4 #140 în plan îndepărtat
#808 - IS-1684 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Str. Cuza Vodă - 26 iulie 2019
#810 - IS-1686 - linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Str. Cuza Vodă - 26 iulie 2019
#811 - IS-1687 - acces pe linia 9 (Copou - Tehnopolis) - Rond Târgu Cucu - 26 iulie 2019
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele GT8 din Iasi (ex. Augsburg)
WT_fan06
Să vedem și interiorul acestor vagoane. Începem cu postul de comandă.
Și salonul pasagerilor
Priveliște cu GT4 #140 în blur
Să vedem și interiorul acestor vagoane. Începem cu postul de comandă.
Și salonul pasagerilor
Priveliște cu GT4 #140 în blur
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Iași (CTP Iași SA)
•
Choose destination