Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2025 posts, 492619 views
 
Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 145
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures georgica2704

Criză mare la RATB. Transport public din banii şoferilor.

Şoferii RATB scot bani din propriile buzunare pentru a se asigura că mijloacele de transport ale Regiei ies pe trasee. Sindicaliştii avertizează că din toamnă numărul de autobuze, troleibuze şi tramvaie ce pot fi folosite nu vor mai face faţă numărului de călători. Primăria Capitalei rămâne impasibilă.

Numeroşi şoferi ai Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) susţin că sunt nevoiţi să plătească din propriul buzunar reparaţiile autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor pentru a-şi desfăşura activitatea.

Din cauza bugetului redus al Regiei (urmare a deciziei Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti), şoferii au fost nevoiţi să scoată bani din propriul buzunar pentru a achiziţiona piese fără care mijloacele de transport ale RATB nu ar fi putut rula. Situaţia este confirmată şi de sindicaliştii RATB, care susţin că, din nefericire, angajaţii Regiei nu îşi vor mai recupera niciodată banii investiţi în mijloacele de transport. „Este adevărat. Angajaţii au fost nevoiţi să cumpere din propriii bani becuri pentru semnalizare şi alte piese. Fără aceste piese, mijloacele de transport nu puteau ieşi pe trasee. Din păcate, bugetul Regiei este cu 13 procente mai mic decât anul trecut. Este o situaţie dificilă şi în Consiliul General (n.r., primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea să dizolve Consiliul General al Municipiului Bucureşti) şi nu ştim ce se va întâmpla”, a declarat, pentru PUTEREA, preşedintele executiv al federaţiei STB Transloc, Vasile Petrariu.
Contractul de muncă îi obligă să plătească

Liderul sindicaliştilor din RATB susţine că şoferii Regiei se văd nevoiţi să scoată bani din propriile buzunare pentru a repune mijloacele de transport public în rulare, deoarece, în caz contrariu, ar risca să piardă din banii de salariu, conform contractului de muncă. „Salariul şoferilor RATB pleacă de la salariul de bază, la care se adaugă banii pentru timpul petrecut pe traseu. Dacă nu pleacă în cursă, şoferii pierd la salariu. Aşa că preferă să cumpere piese din propriii bani”, ne-a mai declarat Vasile Petrariu. Acesta susţine că federaţia sindicală pe care o reprezintă a avut numeroase discuţii cu reprezentanţii Primăriei Capitalei, dar situaţia financiară a Regiei nu s-a ameliorat. „Noi am avut mai multe discuţii, chiar şi cu conducerea Primăriei Capitalei. Dar discuţiile nu au avut nici un rezultat”, ne-a mai spus liderul sindical.

Reprezentanţii angajaţilor din RATB susţin că din toamnă situaţia s-ar agrava, deoarece Regia se află, în prezent, în incapacitate de a suplimenta numărul mijloacelor de transport de pe străzile bucureştene.

Numărul autovehiculelor  RATB scoase pe traseu a fost redus, în această vară, cu 20%. În toamnă, numărul autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor utilizate în prezent ar fi insuficient pentru a face faţă numărului mai mare de călători. Cu bugetul actual, RATB nu-şi poate permite să folosească mai multe mijloace de transport.  
http://www.puterea.ro/social/criza-mare-la-ratb-transport-public-din-banii-soferilor-98507.html

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Tot nu mi-e clar ce piese cumpara soferii din banii lor.
Nota
Un bec mai cumpar si eu din banii mei, din ala scumpu' vreau sa spun ( 65 de lei ). Cateodata mi se mai arde un bec de frana, pozitie, numar, blablabla astea le cumpar din banii mei.
Repet, in afara de becuri ce mai cumpara amaratii de soferi din banii lor, ca nu mi-e clar, capete de bara, anvelope, ambreiaje, etc, etc ?  :evil:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Robert24

Pompe de apa, curele, baterii, etc...
Chiar daca nu cumpara totul efectiv de la magazin, se practica sa le "cumpere" de la mecanici...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures crocodil

Se mai cumpara: neoane, lame de stergator,butoane pentru usi etc. Astea sunt doar cireasa de pe tort, problema ramane cu piesele mult mai scumpe ce nu se pot cumpara pe banii soferilor: garnituri de etansare, perii de motor, acumulatori, capete de bara, amortizoare, piese de pantograf, rulmenti si multe altele. Daca inca se mai circula se datoreaza faptului ca sa descompletat tot ce a "picat' si poate stiti si voi ca aproape 35-40% din parcul regiei este in aceasta situatie. Sa ajuns pana acolo ca in reductoare se pune ulei refolosit de mai multe ori plin de pilitura care la randul sau face stricaciuni cu costuri uriase.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

Dar in schmib se face pasajul PPL, da-le dracului de autobuze, ce ne trebuie noua transport public?
In India merg o buna parte pe scutere, si nu mor oamenii.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures cris_m

Daca tot vrea Oprescu sa scape de transportul in comun, de ce se mai chinuie cu taieri bugetare anuale si alte masuri puerile? Cred ca era mai bine sa gaseasca niste metode mai directe  (ca sa nu ii mai chinuie pe bietii oameni care stau in soare, canicula/ploaie/ninsoare, ger sa astepte cu anii sa vina masinile) si nu sa se mai ascunda dupa cires, ca vorb'aia si ciresul ala va fi taiat la un moment dat ca tot sunt la moda defrisarile. Cum zicea ADY881, ne vom obisnui (la nevoie) sa mergem cu bicicleta/tărtăreaţa ca indienii... :x Asa ca Zoe fii barbata si fii mai directa daca tot vrei sa ramai intepenita pe scaunul din PMB!

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

Pai nu, va face direct din simplul motiv ca are grija sa nu aiba o imagine proasta in randul populatiei, adica are grija sa aiba voturi. Referitor la statiile RATB, ele se pot face "comode" pentru pasageri, adica se poatea construi o "colivie" din termopane, cu usi automate. Deasupra careia sa fie instalal un AC (pentru vara), iar in interior se pot instala niste rezistente(pentru iarna), iar ca sa fie perfecta statia se pot instala turnicheti pentru ca pasagerul sa fie nevoit sa valideze cardul la intrare in statie (asa am scapa si de blatisti, am avea si ciferele despre cate perosane intra si ies din statie, deci dispeceratul ar putea recetiona aceste date, astfel incat ar putea varia numarul de vehicule in functie de cerere => economii). Asemenea statii nu cred sa coste mult si s-ar putea face in zonele mai aglomerate (adica unde sunt multi pasageri pentru RATB, spre ex in Piata Unirii, Piata Universitatii, Obor,  Gara de Nord, etc..).
In statie deasemenea se pot instala panouri pe care sa se afiseze timpul sosirii vehiculelor, dpdvd tehnic este o chestie realizabila, deoarece in oras exista vestitul sistem SMT, care mai are si altul PTM, insa ele astazi nu sunt valorificate pana la sfarsit, stim noi de ce :lol: .
Si ca sa nu fiu incriminat ca scriu pe forum despre chestii SF, asemenea statii deja exista in Dubai pentru autobuze si vor fi in curand pentru tramvaie(acolo au usi automate si AC) si in tarile sud-americane in retelele lor de BRT, sunt statii inchise cu turincheti.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures cris_m

Referitor la statii: nu musai sa aiba AC si usi automate... cand mult mai usor ar face "cojmeliile" cu acoperisul mai lung si mai lat si pereti din sticla pe 3 laturi (fara afisele de rigoare :x). Asa vara ar sta tot omul la umbra, iar iarna ar sta mai la adapost de viscol.
Afisajele cu ora mi se par o chestie de bun-simt, dar nu stiu cat de eficiente sunt sistemele SMT+PMT si nici cat de precis pot estima ora de sosire a vehiculului RATB, in conditiile in care traficul este cum este si nu exista benzi separate pentru RATB.
Legat de blatisti si de taxatul calatoriei: in unele orase europene, transportul in comun este gratuit pentru toata lumea (nu doar pentru copii si batrani), cetatenii platind anual o singura taxa pentru transport sau in cazul oraselor mai instarite plateste primaria din banii colectati (ceea ce la noi nu cred ca va fi posibil mai devreme de 2040-2050). Astfel se incurajeaza masiv cetatenii sa circule cu transportul in comun, in loc de masina personala.
In fine aceste solutii se pot implementa treptat si la noi, dar trebuie sa se vrea acest lucru!

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Costin

Vise. Intai sa dispara blatistii. Apoi sa avem vehicule suficiente. Apoi sa avem monitorizare prin GPS si afisaje electronice in statii care sa spuna in timp real cat mai e pana soseste vehiculul (nici nu e mare filozofie, tehnologia exista deja in Romania, in alte orase).

E cazul sa avem niste prioritati mai bine definite si mai realiste, in situatia in care ne aflam.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

cos wrote:
Apoi sa avem monitorizare prin GPS

Pai fizic pe autobuze si trolee sunt antene GPS, este alta treaba ca banii se dau pe pasaje si sistemul nu este pus in functiune.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures georgica2704

Mai nou la statia Constantin Brancoveanu de pe str. Turnu Magurele , statie pentru liniile 141,202 si 220, suntem informati ca avem legatura si cu  M2  :o . Asa arata afisajele de pe 141, cel putin.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Mediafax: Angajatii RATB, invitati la o "excursie" pe Arena Nationala, in ziua lansarii candidaturii lui Ponta

Angajatii RATB au fost invitati, printr-un anunt lipit la autobaza Obregia, sa participe la o "excursie pentru vizitarea" Arenei Nationale, organizata sambata, cand Victor Ponta isi va lansa acolo candidatura pentru Cotroceni. Conducerea si sindicatul RATB neaga orice implicare in acest demers, relateaza Mediafax, care publica anuntul fotografiat.

"Sambata, 20.09.2014, la ora 15.00, se va organiza o excursie pentru vizitarea Stadionului National 'Lia Manoliu'. Pentru ca transportul se face organizat, doritorii se vor inscrie pe listele existente la Statia de Miscare si Atelierul de intretinere pana vineri, 19.09.2014, ora 7.00", a fost textul anuntului lipit, in aceasta saptamana, pe geamuri de la autobaza Obregia a Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB).

Contactati de Mediafax, reprezentantii regiei au negat orice implicare a institutiei in organizarea deplasarii la stadion. "RATB nu se implica in astfel de actiuni si nu ia parte la ele. De altfel, cand a fost cautat, vineri, un astfel de afis, nu a mai fost gasit", a declarat purtatorul de cuvant al RATB, Constantin Tobescu.

La randul sau, liderul de sindicat Mircea Ionescu a subliniat ca "excursia" la National Arena nu este organizata nici de conducerea RATB, si nici de sindicalisti. "A existat un singur afis, lipit la autobaza Obregia, probabil de unii colegi, simpatizanti ai PSD. In weekend sunt liberi sapte-opt mii de salariati ai nostri, iar restul lucreaza. In timpul liber, fiecare face ce vrea, nu i se poate impune unde sa mearga", a spus Ionescu.

Liderul de sindicat a adaugat ca pentru evenimentul electoral care va avea loc pe Arena Nationala "nu s-a cerut autobuze" de la RATB, pentru transportarea unor manifestanti.

Evenimentul de lansare a candidaturii pentru Cotroceni a lui Victor Ponta are loc sambata, de la ora 16.00, pe Arena Nationala din Capitala.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18...-ponta.htm

Sunt curios daca totusi or sa apara niste "curse speciale" misterioase sau vreun "transport elevi"... :popa:

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Da-i  :evil: de ( cretini - ce cuvant urât  :!: ), n-am nimic cu nimeni, nu fac politica pe forum, dar au reusit sa ma enerveze cu devierile astea de circulatie la mine aici  la Piata Iancului / Vatra Lumnoasa / Maior  Coravu, presupun ca si la Bariera Vergului.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

andrei11 wrote:
Da-i  :evil: de ( cretini - ce cuvant urât  :!: ), n-am nimic cu nimeni, nu fac politica pe forum, dar au reusit sa ma enerveze cu devierile astea de circulatie la mine aici  la Piata Iancului / Vatra Lumnoasa / Maior  Coravu, presupun ca si la Bariera Vergului.
Dar cind este meci , e bine ? Problema nu este pt cine se deviaza circulatia , ci ca reconstruirea stadionului in locul actual , a fost o greseala . Trebuia construit in plin cimp ...iar referitor ca interzicerea parcarii pe anumite artere ...si asa parcau ilegal .

 


Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 145
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2247 forum members have written 416967 posts in 5189 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use