Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2152 posts, 580895 views
📖 Pagination options
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
reiny2000
O problemă la intervalele mari poate fi nepotrivirea cu programul călătorilor.
De exemplu, să zicem că eu vreau să merg la film de la ora 12:00. Intervalul de succedare a celei mai apropiate linii este de 30 de minute, iar până la cinematograf fac cam 30-40 de minute. Autobuzul vine la ora 11:00 și 11:30, programul se respectă.
Ce fac? Merg la 11:00 și pierd 30 de minute în fața cinematografului sau merg la 11:30 și risc să pierd începutul filmului?
O problemă la intervalele mari poate fi nepotrivirea cu programul călătorilor.
De exemplu, să zicem că eu vreau să merg la film de la ora 12:00. Intervalul de succedare a celei mai apropiate linii este de 30 de minute, iar până la cinematograf fac cam 30-40 de minute. Autobuzul vine la ora 11:00 și 11:30, programul se respectă.
Ce fac? Merg la 11:00 și pierd 30 de minute în fața cinematografului sau merg la 11:30 și risc să pierd începutul filmului?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Cinematograful este in mall nu in camp, te duci mai devreme si mai dai o tura pe acolo, nu te duci la fix, pana la urma transportul public este un compromis, este in principal pentru deplasarile zilnice si este supus unor realitati de rentabilitate care presupun niste optimizari, nu se poate optimiza ceva pentru cine nu are nici o ocupatie si se trezeste miercuri la 12:30 ca vrea la un film care incepe la 13:15.
O intrebare mai buna era "Daca in statie s-ar afisa programul de circulatie, cate minute intarziere fata de program acceptati?".
Bine, vazand cum se fac lucrurile la noi, nici o problema nu s-a putut rezolva direct, sper ca ce incearca ei sa faca este sa o ia deandoaselea, adica pun intrebarea gresita si apoi cand le-o da din chestionar disponibilitatea de asteptare de 5min spun ca din cauza traficului fizic nu se poate, ar trebui sa fie 10 masini pentru fiecare kilometru de traseu, asa ca uite banda de BUS.
Cinematograful este in mall nu in camp, te duci mai devreme si mai dai o tura pe acolo, nu te duci la fix, pana la urma transportul public este un compromis, este in principal pentru deplasarile zilnice si este supus unor realitati de rentabilitate care presupun niste optimizari, nu se poate optimiza ceva pentru cine nu are nici o ocupatie si se trezeste miercuri la 12:30 ca vrea la un film care incepe la 13:15.
O intrebare mai buna era "Daca in statie s-ar afisa programul de circulatie, cate minute intarziere fata de program acceptati?".
Bine, vazand cum se fac lucrurile la noi, nici o problema nu s-a putut rezolva direct, sper ca ce incearca ei sa faca este sa o ia deandoaselea, adica pun intrebarea gresita si apoi cand le-o da din chestionar disponibilitatea de asteptare de 5min spun ca din cauza traficului fizic nu se poate, ar trebui sa fie 10 masini pentru fiecare kilometru de traseu, asa ca uite banda de BUS.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
reiny2000
Filmul a fost doar un exemplu. Nu toate evenimentele la care trebuie să fii la oră exactă au un loc unde să aștepți dacă ajungi mai devreme, și nu tot timpul poți să-ți faci programul după orarul de circulație.
Filmul a fost doar un exemplu. Nu toate evenimentele la care trebuie să fii la oră exactă au un loc unde să aștepți dacă ajungi mai devreme, și nu tot timpul poți să-ți faci programul după orarul de circulație.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Cine are o viata caracterizata de situatii urgente imposibil de prevazut si care nu suporta intarzieri atunci se muta cu locuinta si serviciul la Unirii si gata, s-au rezolvat toate.
Cine are o viata caracterizata de situatii urgente imposibil de prevazut si care nu suporta intarzieri atunci se muta cu locuinta si serviciul la Unirii si gata, s-au rezolvat toate.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Robert24
Eu locuiesc intr-un oras mare in vest. Transportul public este infinit peste Bucuresti, si totusi, si aici, la fel ca in orice oras mare, sunt probleme care nu pot fi evitate.
Pot fi evenimente neprevazute care blocheaza traficul, asa ca nu poti prezice mereu la minut cand vei ajunge la destinatie.
Spre deosebire de acum ceva ani, astazi cu totii avem in buzunar un smartphone conectat la internet. Google Maps iti poate da un timp destul de precis, dar Google Maps nu stie ce va fi in viitor. Oricand poate sa apara un accident, oricand poate sa se strice autobuzul etc.
Din ce am inteles, mai nou, si in Bucuresti Google Maps a integrat in timp real programul STB. Si mai bine, poti sa planifici cu cateva minute inainte de a pleca de acasa, dar, asa cum spuneam, tineti cont de neprevazut!
Eu locuiesc intr-un oras mare in vest. Transportul public este infinit peste Bucuresti, si totusi, si aici, la fel ca in orice oras mare, sunt probleme care nu pot fi evitate.
Pot fi evenimente neprevazute care blocheaza traficul, asa ca nu poti prezice mereu la minut cand vei ajunge la destinatie.
Spre deosebire de acum ceva ani, astazi cu totii avem in buzunar un smartphone conectat la internet. Google Maps iti poate da un timp destul de precis, dar Google Maps nu stie ce va fi in viitor. Oricand poate sa apara un accident, oricand poate sa se strice autobuzul etc.
Din ce am inteles, mai nou, si in Bucuresti Google Maps a integrat in timp real programul STB. Si mai bine, poti sa planifici cu cateva minute inainte de a pleca de acasa, dar, asa cum spuneam, tineti cont de neprevazut!
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
sorin.niculescu_
Are cineva idee dacă poate face cumva rost de harta din video în calitate bună?
Are cineva idee dacă poate face cumva rost de harta din video în calitate bună?
IMG_3718.png (1.79 MB; downloaded 2252 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
1689
Harta e chiar buna daca o recolorizam pe ici pe colo in locurile esentiale.
Dar cred ca mai bine e sa asteptam sa vedem si cum se comaseaza loturile nelicitate si ce nume primesc…
Harta e chiar buna daca o recolorizam pe ici pe colo in locurile esentiale.
Dar cred ca mai bine e sa asteptam sa vedem si cum se comaseaza loturile nelicitate si ce nume primesc…
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
BGP2597
În mediul urban nu ar trebui ca un călător să își pună problema de potrivire cu orarul. Cel puțin pentru transportul de mare capacitate serviciul trebuie să fie turn up and fi și la fel și pentru principalele linii de autobuz.
Eu spre exemplu pierd mereu metroul, oricât aș ști orarul și oricât încerc să mă sincronizez cu el. Pentru mine și cei care nu pot să-si organizeze la secundă programul să se sincronizeze cu un mijloc de transport e relevantă întrebarea cât timp ești dispus să aștepți.
În mediul urban nu ar trebui ca un călător să își pună problema de potrivire cu orarul. Cel puțin pentru transportul de mare capacitate serviciul trebuie să fie turn up and fi și la fel și pentru principalele linii de autobuz.
Eu spre exemplu pierd mereu metroul, oricât aș ști orarul și oricât încerc să mă sincronizez cu el. Pentru mine și cei care nu pot să-si organizeze la secundă programul să se sincronizeze cu un mijloc de transport e relevantă întrebarea cât timp ești dispus să aștepți.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Nu te gandi la metroul nostru, pe M1 nu se respecta programul de circulatie, si de aici rezulta ca nici pe M3, stiu pentru ca eu schimb din M4 pe M1, pe M4 iau trenul mereu la aceeasi ora dar apoi la Basarab M1 vine mereu la alta ora.
In mediu urban un calator ar trebui sa-si puna problema de confort(masini curate, fara defecte, fara mazgaleili cu numele prostilor, aer conditionat/caldura functionala si corect reglata, sa nu fie supra aglomerate, fara golani/blatisti/hoti/cersetori, cu soferi calmi si politicosi) dar asta costa si de aici rezulta ca transportul trebuie sa fie financiar rentabil, de aici rezulta ca nu poti plimba masini goale la 5 minute doar de dragul a 5 minute, si de aici rezulta programul de circulatie aliniat cu cererea reala de transport si nu cu cererea de 5 minute.
Harta aceea a retelei de tramvai are multe greseli, ce am vazut imediat:
- nu exista statia Aeroport Baneasa
- statia Carpati este denumita 1 Mai
- statiile sunt plasate aiurea fata de curbele de pe Grivita si Bucurestii Noi
Nu te gandi la metroul nostru, pe M1 nu se respecta programul de circulatie, si de aici rezulta ca nici pe M3, stiu pentru ca eu schimb din M4 pe M1, pe M4 iau trenul mereu la aceeasi ora dar apoi la Basarab M1 vine mereu la alta ora.
In mediu urban un calator ar trebui sa-si puna problema de confort(masini curate, fara defecte, fara mazgaleili cu numele prostilor, aer conditionat/caldura functionala si corect reglata, sa nu fie supra aglomerate, fara golani/blatisti/hoti/cersetori, cu soferi calmi si politicosi) dar asta costa si de aici rezulta ca transportul trebuie sa fie financiar rentabil, de aici rezulta ca nu poti plimba masini goale la 5 minute doar de dragul a 5 minute, si de aici rezulta programul de circulatie aliniat cu cererea reala de transport si nu cu cererea de 5 minute.
Harta aceea a retelei de tramvai are multe greseli, ce am vazut imediat:
- nu exista statia Aeroport Baneasa
- statia Carpati este denumita 1 Mai
- statiile sunt plasate aiurea fata de curbele de pe Grivita si Bucurestii Noi
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
sorin.niculescu_
Nu, nu e aceea… cel puțin, pare relativ diferită. Nu știu ce să zic.
Costin wrote here:
Adica asta? https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Nu, nu e aceea… cel puțin, pare relativ diferită. Nu știu ce să zic.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Cea din link are desenate loturile de modernizat peste cea din poza.
Cea din link are desenate loturile de modernizat peste cea din poza.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Transport public în Bucureștiul (link TT, azi e mâine poate să nu mai fie) prag de anul 2024, la timp datorită benzilor unice, poliție comunitară prezentă permanent (la cel mult 5 minute într-un oraș ca Bucureștiul tot "trece" o patrulă, în realitate poate la vreo oră), toți respectă legile - se spune din birou. O fi așa sau ... Ne mai uităm și pe geam?
Aceleași situații sunt și într-un oraș de 10 ori mai mic, spre exemplu în Buzău (întâmpinate mai zilnic, deja unii șoferi merg pe B2) și destul de sigur și prin alte părți. Dacă nu putem ține "pasul" cu țările dezvoltate, la ce ne-am mai înhămat benzilor unice dacă nu ne interesează, mai mereu find probleme specifice adaptării țăranului la oraș și a poliției ce trece probabil nepăsătoare ori nu trece deloc?
Problema mai este că în cam orice oraș mare din țară locurile de parcare sunt tot mai puține, și comparând numărul mașinilor vine o parcare cam la 5 mașini, unii își mențin obiceiurile de a se duce cu mașina (lucru neîncurajat în general) ori este mașina de servici (de când și cu benzile primarului buzoian de biciclete pe bd. Republicii, dubele de aprovizionare marfă nu mai au unde opri). Asta înseamnă să nu te adaptezi situației care îți este ție mai bine, și copiezi ca papagalul ce vezi pe la alții cică mai răsăriți, dar copiezi doar ce vrei adică fațada (ca și cum 😈 e destul să-și schimbe părul, nu și năravul).
Transport public în Bucureștiul (link TT, azi e mâine poate să nu mai fie) prag de anul 2024, la timp datorită benzilor unice, poliție comunitară prezentă permanent (la cel mult 5 minute într-un oraș ca Bucureștiul tot "trece" o patrulă, în realitate poate la vreo oră), toți respectă legile - se spune din birou. O fi așa sau ... Ne mai uităm și pe geam?
Aceleași situații sunt și într-un oraș de 10 ori mai mic, spre exemplu în Buzău (întâmpinate mai zilnic, deja unii șoferi merg pe B2) și destul de sigur și prin alte părți. Dacă nu putem ține "pasul" cu țările dezvoltate, la ce ne-am mai înhămat benzilor unice dacă nu ne interesează, mai mereu find probleme specifice adaptării țăranului la oraș și a poliției ce trece probabil nepăsătoare ori nu trece deloc?
Problema mai este că în cam orice oraș mare din țară locurile de parcare sunt tot mai puține, și comparând numărul mașinilor vine o parcare cam la 5 mașini, unii își mențin obiceiurile de a se duce cu mașina (lucru neîncurajat în general) ori este mașina de servici (de când și cu benzile primarului buzoian de biciclete pe bd. Republicii, dubele de aprovizionare marfă nu mai au unde opri). Asta înseamnă să nu te adaptezi situației care îți este ție mai bine, și copiezi ca papagalul ce vezi pe la alții cică mai răsăriți, dar copiezi doar ce vrei adică fațada (ca și cum 😈 e destul să-și schimbe părul, nu și năravul).
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
reiny2000
Filmarea este mai veche. Ce se vede acolo este minunata bandă de autobuz de pe Bulevardul Iuliu Maniu, plină de gropi și capace de canal, și pe care unii șoferi de autobuz sau troleibuz o evită când nu e trafic.
În apropiere de Apaca NU s-au desființat parcările, așa că situații ca cea din videoclip se întâmplă des. Eu văd două soluții: desființezi parcările sau le transformi în parcări paralele cu trotuarul.
Filmarea este mai veche. Ce se vede acolo este minunata bandă de autobuz de pe Bulevardul Iuliu Maniu, plină de gropi și capace de canal, și pe care unii șoferi de autobuz sau troleibuz o evită când nu e trafic.
În apropiere de Apaca NU s-au desființat parcările, așa că situații ca cea din videoclip se întâmplă des. Eu văd două soluții: desființezi parcările sau le transformi în parcări paralele cu trotuarul.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination