Topic: Discuții diverse despre transportul în comun din București
1974 posts, 471101 views
📖 Pagination options
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Costin
E o ironie, niste trolling, sau ce mai exact reprezinta comentariul anterior?
Mi-ar placea sa cred ca stie toata lumea pe aici dupa ce principii se conduce o companie privata nepolitizata.
E o ironie, niste trolling, sau ce mai exact reprezinta comentariul anterior?
Mi-ar placea sa cred ca stie toata lumea pe aici dupa ce principii se conduce o companie privata nepolitizata.
-
- joker
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
joker
"Urmele maro" care se regasesc in zona rezervorului sunt de unde a curs motorina(nu a fost inchis cum trebuie capacul de la motorina/a curs in timpul alimentarii. La Autobaza Ferentari eu personal nu am vazut vreun autobuz care sa aiba senzor la combustibil,circula cu el scos iar in bord arata "Rezerva combustibil prea mica"(asta se aplica la toate Euro 3/4 care nu au senzoru de la combustibil) iar pe thoreb apare ca are 0% combustibil
Andrei98 wrote here:
Unele autobuze da, sunt pline de calcar. Dar altele sunt pline de urme maro, in special cele de la autobaza ferentari.
"Urmele maro" care se regasesc in zona rezervorului sunt de unde a curs motorina(nu a fost inchis cum trebuie capacul de la motorina/a curs in timpul alimentarii. La Autobaza Ferentari eu personal nu am vazut vreun autobuz care sa aiba senzor la combustibil,circula cu el scos iar in bord arata "Rezerva combustibil prea mica"(asta se aplica la toate Euro 3/4 care nu au senzoru de la combustibil) iar pe thoreb apare ca are 0% combustibil
-
- joker
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
joker
Din ce stiu baietii din Sri Lanka nu se ocupa sa vada daca apa are calcar sau impuritati ci ei dau cu mopul/matura in salon si din cand in cand sterg si geamurile in interior + dau drumu la perie(din ce stiam,la Autobaze sunt 2 perii,ca la tramvaie/tbus e doar 1 perie la spalatorie e partea a2a) cand autobuzul a ajuns in dreptul senzorului
shoppy wrote here:
Sigur spalatoria nu si-a forat put ca sa nu cumpere apa de la ApaNova?, spalatoriile de autoturisme asa fac.
Daca privatizarea se face doar ca sa se dea cu dedicatie la firma capusa inseamna ca sistemul este prost si nu ideea privatizarii, ar trebui facute plangeri la TPBI sa ii amendeze.
Din ce stiu baietii din Sri Lanka nu se ocupa sa vada daca apa are calcar sau impuritati ci ei dau cu mopul/matura in salon si din cand in cand sterg si geamurile in interior + dau drumu la perie(din ce stiam,la Autobaze sunt 2 perii,ca la tramvaie/tbus e doar 1 perie la spalatorie e partea a2a) cand autobuzul a ajuns in dreptul senzorului
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Andrei98
Nu am menționat nimic de zona rezervorului, ma refer ca tot autobuzul e plin de acele urme. De ce scrii niște mesaje aiurea doar asa de dragul numărului de mesaje?
joker wrote here:Andrei98 wrote here:
Unele autobuze da, sunt pline de calcar. Dar altele sunt pline de urme maro, in special cele de la autobaza ferentari.
"Urmele maro" care se regasesc in zona rezervorului sunt de unde a curs motorina(nu a fost inchis cum trebuie capacul de la motorina/a curs in timpul alimentarii. La Autobaza Ferentari eu personal nu am vazut vreun autobuz care sa aiba senzor la combustibil,circula cu el scos iar in bord arata "Rezerva combustibil prea mica"(asta se aplica la toate Euro 3/4 care nu au senzoru de la combustibil) iar pe thoreb apare ca are 0% combustibil
Nu am menționat nimic de zona rezervorului, ma refer ca tot autobuzul e plin de acele urme. De ce scrii niște mesaje aiurea doar asa de dragul numărului de mesaje?
-
- joker
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
joker
Eu am crezut ca te referi in zona rezervorului deoarece eu pana acum am vazut doar pete maro in zona rezervorului nu si pe restu masinii
Eu am crezut ca te referi in zona rezervorului deoarece eu pana acum am vazut doar pete maro in zona rezervorului nu si pe restu masinii
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
"Dilema" mizeriei din zona rezervorului este, cum ați mai spus unii - motorina scursă, ajunsă așa când șoferii alimentează seara până la umplere și posibil bușonul incorect montat. Astfel că nefind spălat manual sau la furtun cu presiune scurgerile, evident împreună cu niște soluții, aceasta find unsuroasă față de benzină care-i un carburant mai uscat - nu se prea văd urme sau mizerii strânse, acumulează mizerie și arată hidos.
Însă situațiile de genul nu trebuiesc neîngrijite. Motorina scursă distruge plasticile din jur (spre exemplu dacă există un catadioptru sau o lampă agabaritică), posibil într-o anumită măsură și vopseaua, iar benzina atacă sigur vopseaua (inclusiv numerele de înmatriculare, pentru cine este curios) mai ales dacă acesteia deja i s-a dus luciul.
"Dilema" mizeriei din zona rezervorului este, cum ați mai spus unii - motorina scursă, ajunsă așa când șoferii alimentează seara până la umplere și posibil bușonul incorect montat. Astfel că nefind spălat manual sau la furtun cu presiune scurgerile, evident împreună cu niște soluții, aceasta find unsuroasă față de benzină care-i un carburant mai uscat - nu se prea văd urme sau mizerii strânse, acumulează mizerie și arată hidos.
Însă situațiile de genul nu trebuiesc neîngrijite. Motorina scursă distruge plasticile din jur (spre exemplu dacă există un catadioptru sau o lampă agabaritică), posibil într-o anumită măsură și vopseaua, iar benzina atacă sigur vopseaua (inclusiv numerele de înmatriculare, pentru cine este curios) mai ales dacă acesteia deja i s-a dus luciul.
-
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
BGP2597
PMB a demarat recent procesul de actualizare al PMUD, iar de astăzi a fost lansat și un chestionar de mobiliate la care toți locuitorii din regiune sunt invitați să răspundă.
Sursa: FB Nicușor Dan
PMB a demarat recent procesul de actualizare al PMUD, iar de astăzi a fost lansat și un chestionar de mobiliate la care toți locuitorii din regiune sunt invitați să răspundă.
🟢 Vă invit să răspundeți la întrebările din chestionarul pe tema mobilității. Datele rezultate din această cercetare ne vor folosi la actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Acesta este un document strategic prin care se stabilesc direcțiile clare de acțiune pe care va trebui să se concentreze dezvoltarea sistemului de transport din București și județul Ilfov în următorii ani.
🟢 În plus, informațiile colectate vor contribui la identificarea preferințelor de călătorie și la dezvoltarea noilor propuneri de proiecte care să încurajeze mobilitatea activă a cetățenilor din Capitală și din localitățile învecinate.
🟢 Chestionarul reprezintă prima etapă a consultării publice și poate fi accesat până pe 30 noiembrie 2023 la următorul link:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQ ... 1xC4WVNk
Sursa: FB Nicușor Dan
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Apropo de chestionar:
Mihalache in ce cartier este?, Domenii, Grivita sau Romexpo? De fiecare data alt habarnist poceste cartierele altfel.
Cea mai cretina intrebare "cate minute sunteti dispus sa asteptati transportul public?" - nu trebuie sa-l astept eu, trebuie sa fie programul afisat si sa vina atunci cand scrie in program.
Apropo de chestionar:
Mihalache in ce cartier este?, Domenii, Grivita sau Romexpo? De fiecare data alt habarnist poceste cartierele altfel.
Cea mai cretina intrebare "cate minute sunteti dispus sa asteptati transportul public?" - nu trebuie sa-l astept eu, trebuie sa fie programul afisat si sa vina atunci cand scrie in program.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
bgd70
Se refera la ce interval de succedare doresti sa aiba o linie in general. Poate nu e formulata intrebarea prea bine, dar se intelege ca la asta se refera.
Se refera la ce interval de succedare doresti sa aiba o linie in general. Poate nu e formulata intrebarea prea bine, dar se intelege ca la asta se refera.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
Pai da, problema este pusa totalmente prost, in transportul modern si civilizat ce il intereseaza pe neica-nimeni nu este sa se plimbe masinile la 3 sau 5 minute ci sa ajunga la ora 9 dimineata la serviciu, pentru asta consulta programul de circulatie si afla ora la care trebuie sa se prezinte in statie.
Pai da, problema este pusa totalmente prost, in transportul modern si civilizat ce il intereseaza pe neica-nimeni nu este sa se plimbe masinile la 3 sau 5 minute ci sa ajunga la ora 9 dimineata la serviciu, pentru asta consulta programul de circulatie si afla ora la care trebuie sa se prezinte in statie.
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
1689
Tind sa dau dreptate modului in care a fost pusa intrebarea…
Pentru ca daca, de exemplu, o linie are interval de succedare de 30 de minute, chiar sa presupunem ca e respectat, asta tot va provoca o reactie de respingere a transportului in comun…
Tind sa dau dreptate modului in care a fost pusa intrebarea…
Pentru ca daca, de exemplu, o linie are interval de succedare de 30 de minute, chiar sa presupunem ca e respectat, asta tot va provoca o reactie de respingere a transportului in comun…
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
shoppy
De ce sa provoace respingere?, decizia de a folosi transportul in comun nu este una aleatoare sau spontana, o iei din timp, nu stai sa astepti, stai la tine acasa si faci ce vrei, si la ora potrivita iesi pe usa.
Problema este ca noi romanii presupunem ca orarul nu se va respecta si de aceea incercam sa compensam cu un interval de succedere foarte mic, dar asta este o sechela a lipsei civilizatiei, in lumea civilizata transportul in comun de calitate nu inseamna intervale de succedere mici ci program de circulatie respectat.
Eu am inceput sa consult programul pentru 381 cand planuiesc sa il folosesc si este o linie cu frecventa buna.
O intrebare mai buna ar fi fost cat esti dispus sa astepti venirea legaturii la un drum cu legaturi.
De ce sa provoace respingere?, decizia de a folosi transportul in comun nu este una aleatoare sau spontana, o iei din timp, nu stai sa astepti, stai la tine acasa si faci ce vrei, si la ora potrivita iesi pe usa.
Problema este ca noi romanii presupunem ca orarul nu se va respecta si de aceea incercam sa compensam cu un interval de succedere foarte mic, dar asta este o sechela a lipsei civilizatiei, in lumea civilizata transportul in comun de calitate nu inseamna intervale de succedere mici ci program de circulatie respectat.
Eu am inceput sa consult programul pentru 381 cand planuiesc sa il folosesc si este o linie cu frecventa buna.
O intrebare mai buna ar fi fost cat esti dispus sa astepti venirea legaturii la un drum cu legaturi.
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
In literatura de specialitate se considera general acceptabile intervalele de succedare sub 60 minute, dar foarte important, trebuie tinut cont de tipul de linie de transport (de mica sau mare capacite, de alimentare sau trunchi etc) si de gradul de predictibilitate. Tot in privinta intervalelor, doar in cazul celor sub 5 minute NU este necesara afisarea orarului in statii, in rest se afiseaza pentru a putea fi consultat si asimilat de utilizatori. Daca intervalul depaseste 10 minute utilizatorii deja incep sa-si sincronizeze sosirea in statie cu orarul liniei de transport. Mai mult, este importanta si distanta pana la cea mai apropiata statie de transport. In general, pentru transportul public de mica si medie capacitate se considera timpul de acces intre 5 si 10 minute de mers pe jos, iar pentru cele de mare capacitate se ajunge si la 15 minute in anumite conditii. Timpul de acces si timpul de asteptare sunt primii factori care determina alegerea modului de transport, urmati evident de timpul calatoriei intr-un vehicul/pe o linie, numarul si durata transferurilor etc.
Cam asta am vrut sa scriu despre teorie. Acum sigur, teoria este teorie o sa-mi spuneti si ca practica e... cu totul diferita. Problema noastra in acest moment este gradul accentuat de motorizare, iar consultantul cu siguranta vrea sa vada daca teoria aceasta mai este valabila si la noi sau nu, pentru ca daca nu (mai) este, trebuie luate o serie de masuri suplimentare. In orice caz, un sambure de adevar exista in tot ce am scris in paragraful anterior. De exemplu, eu ma deplasez spre locul de munca cu linia 428 intre CFR Progresul si centrul orasului Magurele. Linia are interval de succedare de 35-40 de minute dimineata, orarul fiind respectat destul de bine (abateri de +/- 5 minute). Observ zilnic ca utilizatorii acestei linii deja cunosc orarul si nici nu mai folosesc aplicatia decat in cazuri exceptionale.
In final as vrea sa ma refer putin si la chestionar in care recunosc ca am remarcat destul de multe intrebari mult prea tehnice, semn ca nu a fost consultat si un sociolog pentru realizarea acestuia. Pentru cineva care nu are tangente cu domeniul unele dintre intrebari vor parea complicate de inteles, inutile sau chiar enervante. Din pacate, pentru a avea o imagine completa a fenomenului este nevoie de o investigare extrem de amanuntita, evident consumatoare de timp, motiv pentru care trebuie planificata/conceputa cu mare atentie pentru a obtine cele mai bune raspunsuri din partea publicului.
Intr-o nota mai optimista, ma bucur ca s-a facut acest pas cu actualizarea PMUD-ului si sper ca raspunsurile la acest chestionar, parte din amplul proces amintit anterior, sa fie cat mai edificatoare pentru consultat. De aceea, incercati sa-l completati, sa-l trimiteti si rudelor/prietenilor pentru ca e nevoie de cat mai multe raspunsuri oneste si asumate.
PS. Nu fac lobby pentru niciuna din parti si nici nu apartin vreuneia dintre ele, asa ca idee.
In literatura de specialitate se considera general acceptabile intervalele de succedare sub 60 minute, dar foarte important, trebuie tinut cont de tipul de linie de transport (de mica sau mare capacite, de alimentare sau trunchi etc) si de gradul de predictibilitate. Tot in privinta intervalelor, doar in cazul celor sub 5 minute NU este necesara afisarea orarului in statii, in rest se afiseaza pentru a putea fi consultat si asimilat de utilizatori. Daca intervalul depaseste 10 minute utilizatorii deja incep sa-si sincronizeze sosirea in statie cu orarul liniei de transport. Mai mult, este importanta si distanta pana la cea mai apropiata statie de transport. In general, pentru transportul public de mica si medie capacitate se considera timpul de acces intre 5 si 10 minute de mers pe jos, iar pentru cele de mare capacitate se ajunge si la 15 minute in anumite conditii. Timpul de acces si timpul de asteptare sunt primii factori care determina alegerea modului de transport, urmati evident de timpul calatoriei intr-un vehicul/pe o linie, numarul si durata transferurilor etc.
Cam asta am vrut sa scriu despre teorie. Acum sigur, teoria este teorie o sa-mi spuneti si ca practica e... cu totul diferita. Problema noastra in acest moment este gradul accentuat de motorizare, iar consultantul cu siguranta vrea sa vada daca teoria aceasta mai este valabila si la noi sau nu, pentru ca daca nu (mai) este, trebuie luate o serie de masuri suplimentare. In orice caz, un sambure de adevar exista in tot ce am scris in paragraful anterior. De exemplu, eu ma deplasez spre locul de munca cu linia 428 intre CFR Progresul si centrul orasului Magurele. Linia are interval de succedare de 35-40 de minute dimineata, orarul fiind respectat destul de bine (abateri de +/- 5 minute). Observ zilnic ca utilizatorii acestei linii deja cunosc orarul si nici nu mai folosesc aplicatia decat in cazuri exceptionale.
In final as vrea sa ma refer putin si la chestionar in care recunosc ca am remarcat destul de multe intrebari mult prea tehnice, semn ca nu a fost consultat si un sociolog pentru realizarea acestuia. Pentru cineva care nu are tangente cu domeniul unele dintre intrebari vor parea complicate de inteles, inutile sau chiar enervante. Din pacate, pentru a avea o imagine completa a fenomenului este nevoie de o investigare extrem de amanuntita, evident consumatoare de timp, motiv pentru care trebuie planificata/conceputa cu mare atentie pentru a obtine cele mai bune raspunsuri din partea publicului.
Intr-o nota mai optimista, ma bucur ca s-a facut acest pas cu actualizarea PMUD-ului si sper ca raspunsurile la acest chestionar, parte din amplul proces amintit anterior, sa fie cat mai edificatoare pentru consultat. De aceea, incercati sa-l completati, sa-l trimiteti si rudelor/prietenilor pentru ca e nevoie de cat mai multe raspunsuri oneste si asumate.
PS. Nu fac lobby pentru niciuna din parti si nici nu apartin vreuneia dintre ele, asa ca idee.

-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Costin
Atata vreme cat serviciul de transport public nu poate fi predictibil in majoritatea timpului, din cauza lipsei benzilor dedicate, a mentenantei proaste, a delasarii soferilor si a indisciplinei calatorilor, nu putem avansa teoria ca 30 de minute e bun daca stim orarul. In primul rand, pentru ca lumea stie deja asta, acolo unde serviciul de transport e predictibil (vezi mesajul lui Cristi).
In al doilea rand, pentru ca e o gandire rupta de realitate. Atentie, insa nu gresita. Principial, sunt de acord 100%. Un interval de 30 de minute si previzibil e categoric superior unui interval de 10 minute cand o cursa e furata, la cealalta s-a stricat masina, alta e blocata in trafic etc. Teoria asta o stie oricine.
Problema e ca in Bucuresti nu isi asuma nimeni rezolvarea problemelor de fond. Asa ca normal ca se pune intrebarea "gresita" care e si usor de digerat de publicul larg.
Acestea sunt observatii bune de trimis in campurile de text liber din chestionar.
Atata vreme cat serviciul de transport public nu poate fi predictibil in majoritatea timpului, din cauza lipsei benzilor dedicate, a mentenantei proaste, a delasarii soferilor si a indisciplinei calatorilor, nu putem avansa teoria ca 30 de minute e bun daca stim orarul. In primul rand, pentru ca lumea stie deja asta, acolo unde serviciul de transport e predictibil (vezi mesajul lui Cristi).
In al doilea rand, pentru ca e o gandire rupta de realitate. Atentie, insa nu gresita. Principial, sunt de acord 100%. Un interval de 30 de minute si previzibil e categoric superior unui interval de 10 minute cand o cursa e furata, la cealalta s-a stricat masina, alta e blocata in trafic etc. Teoria asta o stie oricine.
Problema e ca in Bucuresti nu isi asuma nimeni rezolvarea problemelor de fond. Asa ca normal ca se pune intrebarea "gresita" care e si usor de digerat de publicul larg.
Acestea sunt observatii bune de trimis in campurile de text liber din chestionar.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination