Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2129 posts, 565846 views
 
Go to page:  1  ... 97 98 99 100 101 102 103  ... 153
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București andrei11

M-am referit la altceva, la "vizitele de lucru" ale tovarășului.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București cris_m

Daca s-ar face vizite si in cursul saptamanii, in special seara, ar fi foarte bine. Poate asa se simt si aia la curatenie monitorizati. Bine, de fapt problema pleaca de la faptul ca nu au niste criterii clare de performanta care in cazul in care nu sunt respectate sa aduca niste consecinte: penalizari salariale, de ce nu concedieri...
Ce remarc ca aspect pozitiv e prezenta instalatiilor de curatare profi, nu se mai folosesc chiar cele mai ponosite mopuri si maturi. Cel mai bine se vede la hibride unde clar se curata scaunele tapitate.

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB LucaTB

Puțin off-topic (pentru că nu știu dacă este un topic pentru mesaje de acest fel) dar canalul de YouTube a vatmanului faimos după mica... "întâlnire" cu un BMW la Chirigiu a fost șters. Nu se știe încă de ce.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Costin

Exista pe forum o sectiune dedicata acestui subiect, cu discutii si informatii adunate de-a lungul anilor... ai citit-o? Ca sa iti faci o idee de ce anuntul nu va veni deloc curand...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Tom

Pe Nicușor Dan l-am apreciat pentru două lucruri, pentru unul din ele fiind dat afară din partid de uSRI, pardon, de userei (poziția față de noțiunea de familie). Nu dezvolt pentru că e politică.
Pentru al doilea îl apreciez acum, legat de declarația de mai jos, care este despre transportul public.
Totuși, o întrebare firească: doar autobuze și tramvaie? Are vreun plan cu troleibuzele?


 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Stefan28

Normal că are, a spus că vrea refacerea multor porțiuni de rețea+ achiziționarea a minimum 150 de troleibuze articulate cu autonomie, 100 simple (tot cu autonomie)+ convertirea din Euro 3 la troleibuze...
Și legarea Berceniului de restul retelei cu fir+ alte extinderi...
Poți vedea tot ce dorește accesând următorul fișier.
Evaluare-si-propuneri-pentru-transportul-public-TROLEIBUZE.pdf
Evaluare-si-propuneri-pentru-transportul-public-TROLEIBUZE.pdf (296.13 KB; downloaded 282 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Tom

Dacă are, mai are încă o apreciere de la mine. Înseamnă că  reporterii de laBeUnu, pardon de expresie, au scăpat porumbelul cu doar "autobuze și tramvaie". Aflu că a fost laBeUnu, pardon de expresie, pentru că am primit linkul de undeva, eu nu prea urmăresc știrile și nu știu unde l-am văzut totuși când am avut un ecran TV în față. Dar dacă nu mă înșel, același porumbel l-a scăpat astăzi ori aceeași, ori altă tembeliziune, despre programul transportului public în câteva orașe cu ocazia Anului Noi, vorbind tot de "autobuze și tramvaie", deși capitala are troleibuze, Timișoara la fel, dar surpriză, Brașovul nu mai are tramvaie, însă are troleibuze.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Puss in Boots

Stefan28 wrote:
Normal că are, a spus că vrea refacerea multor porțiuni de rețea+ achiziționarea a minimum 150 de troleibuze articulate cu autonomie, 100 simple (tot cu autonomie)+ convertirea din Euro 3 la troleibuze...
Și legarea Berceniului de restul retelei cu fir+ alte extinderi...
Poți vedea tot ce dorește accesând următorul fișier.


De văzut daca nu e doar gargara pentru ca trebuie bani pt toate astea si procedurile dureaza. Daca nu se apuca anul asta prevad ca nu rezolva nimic concret in 4 ani.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București andrei11

Astea-s vorbe.  Faptele vorbesc !

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București orex

Puss in Boots wrote:
De văzut daca nu e doar gargara pentru ca trebuie bani pt toate astea si procedurile dureaza. Daca nu se apuca anul asta prevad ca nu rezolva nimic concret in 4 ani.

Bani vor fi cu duiumul, totul e sa stim sa-i magnetizam/atragem, dar sa avem cu cine si-n timp util! ;)

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Daddy

S-a tot discutat ca nu se pot schimba acele linii pe care ar circula fie hibridele deja aduse, fie troleibuzele sau tramvaiele achizitionate prin fonduri europene sau de mediu. In fiecare caiet de sarcini in aceste licitatii s-au anuntat liniile, numarul de ture. Este un lucru obligatoriu pentru finantare? Nu pot lua vehicule pe fonduri europene/mediu fara aceasta lista?

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București PTMZ

Fără acele linii nu se poate, deoarece sunt alese în urma unui studiu de oportunitate, de unde reiese că traseele selectate sunt eligibile pentru dotarea cu vehiculele pentru care ceri finanțare. Iar studiul de oportunitate e echivalentul studiului de fezabilitate la lucrările de infrastructură, fără acesta nu primești finanțare.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Stefan28

@Daddy cred că defapt vrei să întrebi dacă autobuzele pot fi luate de la Bujoreni și împărțite între autobaze. Răspunsul este da, atâta timp cât circulă pe liniile din studiul de oportunitate...
Bujoreni oricum intră în modernizare la anul ca depou de troleibuze...

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București CiprianTRB

Subvenția pe care o plătește Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat în ultimii 5 ani / Datoriile către STB și subvenția pe anul 2021, aproape jumătate din bugetul primăriei

Subvenția pe care o plătește Primăria Capitalei pentru transportul public a crescut cu circa 240% în ultimii 5 ani, ajungând de la 515 milioane lei în 2015 la 1,235 miliarde lei în 2020, potrivit datelor obținute de HotNews.ro. Pe lângă aceste sume, municipalitatea mai are datorii de aproape 1 miliard de lei către STB. Acestea s-au acumulat din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenția din ce în ce mai mare. De exemplu, STB a facturat anul trecut 1,250 miliarde lei, iar PMB a plătit circa 825 milioane lei. STB datorează mai departe circa 900 milioane lei către ANAF.

Flota STB a crescut cu 400 de autobuze Otokar și 130 autobuze hibrid în ultimii ani, însă creșterea subvenției nu se reflectă în îmbunătățirea serviciului. Iar Bucureștiul are în continuare unul dintre cele mai mici prețuri la bilete - 1,3 lei de 12 ani, deși chiar și anul trecut societatea a cerut creșterea la 2,5 lei, însă fiind an electoral, discuțiile au fost imediat închise.
Evoluția subvenției STB în ultimii 5 ani:
2015 - 515 milioane lei
2016 - 593 milioane lei
2017 - 569 milioane lei
2018 - 756 milioane lei
2019 - 998 milioane lei
2020 - milioane 1,235 lei

Datoriile Primăriei Capitalei la STB: 298.822 lei (septembrie 2019); 8.523,740 lei (ianuarie 2020); 20.915,074 lei (martie 2020); 94.621,409 lei (aprilie 2020); 100.290,476 lei (mai 2020); 89.885,765 lei (iunie 2020); 114.122,310 lei (iulie 2020); 103.607,902 lei (august 2020); 104.119,018 lei (septembrie 2020); 97.284,782 lei (octombrie 2020); 53.464,909 lei (noiembrie 2020); 127.988,101 lei (decembrie 2020).

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro că soluția este eficientizarea serviciului, până acum practicându-se o politică de tip Moș Crăciun.

Este o instituție Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADI-TPBI), care să-și facă treaba, să evalueze rutele, câte autobuze sunt pe fiecare rută, ceea ce nu a făcut nimeni niciodată. A fost politica lui Moș Crăciun. Subvenția a plecat de la 500 de milioane și a ajuns la peste 1,2 miliarde. Adevărul este că sunt mai multe autobuze pe traseu, dar nu și-a pus nimeni problema de eficiență pentru că contractul de delegare de serviciu public este pe numărul de kilometri, fie că este comercial, fie că este necomercial. Prin faptul că autobuzele merg goale de la Depoul Giurgiului până în Nord unde funcționează ele de fapt, STB-ul este fericit că se taxează la kilometru. Eficientizarea trebuie făcută de ADI fiindcă STB-ul este operatorul economic care prestează prin intermediul acestui ADI. El circulă unde îi spune ADI", a explicat Nicușor Dan.

Stelian Bujduveanu, viceprimar și consilier PNL, a declarat că subvenția a crescut atât de mult în ultimii ani deoarece au crescut salariile și s-au înființat linii noi în zona București-Ilfov.

"Subvenția a crescut în ultimii 4 ani datorită creșterii salariilor, pentru că o foarte mare parte din subvenție acoperă costurile de salarizare. A doua explicație este extinderea rutelor în București și Ilfov. Referitor la calitatea serviciului, nu poți să spui că în ultimii 4 ani a fost o creștere, au apărut autobuze noi, urmează acum să se facă achiziții, dar nu putem fi mulțumiți, să spunem că STB-ul oferă o calitate pe transportul public așa cum oferă alte societăți de transport din străinătate", a explicat Bujduveanu.

Acesta spune că soluția este modernizarea flotei și eficientizarea rutelor, iar acum sunt discuții pe contractul de delegare a serviciului și acesta va fi îmbunătățit.

"Ne propunem să schimbăm flota, sunt achiziții în curs, sunt proceduri, sperăm ca în ăștia 4 ani să se vadă o schimbare. Referitor la rute, rutele se stabilesc de Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Transport Public București Ilfov. Lucrurile se stabilesc acolo în AGA. Vom regândi traseele, vom eficientiza, ca să nu mai vedem autobuze care circulă goale. Când te uiți pe propunerea de subvenție pe anul ăsta, se ia în calcul tot contractul de delegare a gestiunii pentru transportul pe București-Ilfov, că acel contract să fie executat 100%, ceea ce nu s-a întâmplat în ultimii 2 ani. Acel contract a fost semnat pe 2 ani, a expirat, a fost prelungit cu 3 luni, dar trebuie să vină în Consiliul General forma pe 10 ani și se va lua o decizie. Sunt negocieri și discuții pe contract. Nu avem varianta finală pe subvenție, avem simulări, dar din punctul meu de vedere este cam mare, trebuie să mai lucrăm la ea. Sperăm să nu fie cu mult mai mare ca anul trecut", a mai explicat Bujduveanu.

Referitor la majorarea prețului la bilete, viceprimarul spune că în acest moment nu este o opțiune.

"Într-adevăr, prețul este foarte mic, dar atât timp cât cetățenii municipiului București folosesc transportul public în comun, Bucureștiul nu mai este sufocat. Acesta este și scopul de a avea un preț mai scăzut la transportul public, ca acesta să fie atractiv și oamenii să-și lase mașina și să nu mai creeze congestie în trafic. Problema este că dacă nu oferim calitate, cetățeanul nu își va lăsa mașina niciodată. Trebuie reglată componenta de calitate prin achiziția de mijloace de transport noi, igienizarea mijloacelor de transport, eficientizarea rutelor, ca lumea să meargă cât mai puțin pe jos, digitalizarea și după ce ai toate aceste date, poți să te gândești dacă e cazul sau nu să crești prețul", a mai spus Stelian Bujduveanu.

STB estimează că va avea în 2021 un buget de circa 1,3 miliarde lei din care subvenția circa 1, 038 miliarde lei, 117 milioane lei suma pentru gratuitățile și reducerile acordate călătorilor de municipalitate și circa 96 milioane lei încasările din bilete și abonamente. Cheltuielile estimate cu personalul sunt circa 969 milioane lei, iar cele pentru bunuri și servicii (combustibil, piese de schimb) - 300 milioane lei. Rămâne de văzut forma finală a bugetului.

Primăria Capitalei va avea în 2021 un buget real de circa 4 miliarde lei la care se adaugă finanțările nerambursabile din fonduri europene, declara primarul Nicușor Dan la finalul lunii ianuarie.

Tot în ianuarie, Nicușor Dan declara că datoriile curente ale Primăriei Capitalei sunt 2,5 miliarde lei, iar conturile instituției sunt poprite din luna august, astfel că nu se pot face plăți pentru investiții. În această sumă intră și datoriile STB către ANAF, circa 900 milioane lei.

Potrivit acestuia, soluția pentru această situație este ca ANAF-ul să reeșaloneze datoriile STB, circa 900 milioane lei, începând cu 2022, iar investițiile să fie finanțate din 2021 exclusiv din fonduri europene și credite.

"Nu cerem bani, adică nu cerem din bugetul de stat bani mai mult decât banii pe care îi iau alte autorităţi locale, cerem în schimb două lucruri: cerem ca datoria pe care noi o avem către ANAF prin intermediul STB-ului să ne fie eşalonată începând cu anul 2022 şi cerem să ne fie ridicat plafonul de îndatorare, pentru ca începând din 2021 investiţiile să fie finanţate exclusiv din fonduri europene şi din împrumuturi. În felul acesta, în cursul anului 2021 putem să absorbim datoria pe care o avem şi care ne duce în situaţii... este o pierdere uriaşă de energie care se poate canaliza pe alte lucruri. În fiecare zi vin solicitări, de exemplu ieri am primit o solicitare "plătiţi-ne, că sistăm furnizarea de gaz metan şi astfel nu mai funcţionează CET Griviţa", cereri de tipul acesta sunt mai multe în fiecare zi. Deci asta este soluţia financiară, rezonabilă şi am speranţa că o s-o avem la sfârşit de ianuarie, când se va discuta legea bugetului naţional şi toate celelalte legi conexe, vom ajunge la această soluţie", declara Nicușor Dan.

 


Go to page:  1  ... 97 98 99 100 101 102 103  ... 153
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428488 posts in 5314 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use