Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

658 posts, 181969 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 48
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective vancouver

Salut Goldmund si bine ai venit aici pe forum.
Multumesc pentru detalierea acelor lucruri care erau gresit facute in anii 50-89 - lipsa calitatii lucrarilor este intr-adevar cea mai mare problema a acelor vremuri. Nimic din ce se producea atunci in Ro (cu mici exceptii) nu avea sanse sa se vânda cu succes pe o piata libera, in europa de vest de pilda. Ma gandesc la televizoarele nostre, radiouri, masini (Olcit / Dacia / Aro), si asa mai departe. La fel si infrastructura, mai ales rutiera.
Daca in comunism statul era singurul intreprinzator si cel care dirija intreaga tzara, azi statul continua sa fie cea mai mare piedica in calea dezvoltarii tarii, prin coruptie si mentalitatea oamenilor din aparatul de stat, mentalitate care nu are nimic in comun cu competenta si profesionalismul.

Centura Bucuresti:
- exista topic chiar aici pe forum: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=16&t=238
- sau pe forumul dedicat României din skyscrapercity (SSC) - dar nu stiu sa fie topic special pentru centura Bucuresti, asa ca te indrum pe topicul "Romanian Roads": http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=689770&page=80

A2 Buc-Cta: da se lucreaza. Sunt 3 tronsoane:
1 - Cernavoda-Medgidia: nu s-a miscat mai nimic, lipsa expropieri, lipsa consultant (fara care UE nu plateste cei 75%)
2 - Medgidia-Bypass Constanta: aici se lucreaza mai ales la podul peste Canalul Dunare-Marea Neagra, la sud de Valul lui Traian. Este o lucrare destul de complexa, cu deschidere mare si piloti forati la mare adâncime. Este punctul cheie al tronsonului.
3 - Bypass Constanta: lucrarile as zice ca sunt pe la 15-20%, stratul vegetal a fost indepartat pe zone vaste, se lucreaza si la viitoare noduri

Pentru a vedea traseul noilor tronsoane te poti duce pe Google Map Maker: http://www.google.com/mapmaker?ll=44.141812,28.428497&spn=0.36562,1.056747&t=h&z=11
Pe SSC exista topic special pentru A2 si Bypass Cta in zona de infrastructura si transport: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1984
Exista si o pagina oficala a Bypass Cta, din pacate nu este actualizata: http://www.constantabypass.ro/

Marian, sper ca nu am incalcat vreo regula a forumului cu linkurile date mai sus, daca da, te rog sa-mi atragi atentia si eventual sa-mi stergi mesajul.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Goldmund

Bine v-am gasit,Vancouver,prietenilor acestui forum
merci pentru "primire".Ma bucur sa fiu aici,sa aflu ce mai este nou prin tara in privinta infrastructurii.
Multumesc si pentru paginile date,Pe unele le cunosteam de mult-aceea cu Centura Capitalei,dar acolo se discuta mai mult despre "piatra cubica"decat despre stadiul lucrarilor la Centura...Fotografii cu santierul respectiv,nu exista,din pacate
Din cate am citit eu prin ziare(internet)a aparut (in sfarsit!)o lege a expropierilor,mai ales daca este vreun proiect de importanta majora ptr. tara(pai,pentru mine,toate lucrarile nationale de infrastructura sunt de ...importanta nationala)
Urmaresc in fiecare zi(!)pozele puse de Utilizator anonim la "Pasajul Basarab"-e o lucrare deosebita,o lucrare uriasa si  f. importanta pentru inchiderea acelui inel interior al Bucurestiului-am o multime de harti ale Bucurestiului,pe care am trasat diferite "artere noi",una pusa inca din 1991/92 a fost chiar acest pod de la Basarab....si peste Giulesti,peste Dambovita...
Cu toate ca traiesc in Germania de 30 ani,Bucurestiul ramane "orasul meu"-de aceea atatea harti,pe care am tot marcat si noi cartiere,noi parcuri,locuri de distractie si destindere-de ceva ani urmaresc map-ul cu google erth-Bucuresti,cu fotografiile respective-cred ca le-am vazut pe toate din Bucuresti ,de sute de ori....Bucurestiul isi schimba infatisarea rapid...
Nu atat de rapid pe cat ne dorim noi...

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

De la Piteşti la Constanţa pe autostradă: oficialii promit că se face până la 1 iunie 2011


Drumul de la Piteşti la Constanţa nu va fi parcurs la anul în regim de autostradă, aşa cum a promis Emil Boc. Pe 20 km din centura Capitalei va fi o singură bandă, iar de la Cernavodă încolo s-ar putea deschide un singur fir

De la Piteşti la Constanţa, drumul cu maşina nu va fi nici anul viitor atât de rapid cum a dat asigurări premierul Emil Boc. Chiar dacă se alocă toţi banii necesari, distanţa tot nu va putea fi străbătută integral in regim de autostradă. Două sectoare din centura Bucureştiului nu vor avea nici in 2010 două benzi pe sens. In plus, tronsonul de autostradă Cernavodă - Constanţa ar putea fi deschis, pe unele porţiuni, doar pe un singur fir.

In 2008, cand s-a decis lărgirea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei, nu au fost scoase la licitaţie decat patru sectoare, care insumează 20,46 km. Pentru alte două sectoare, in lungime totală de 19,62 km, care fac legătura intre A1 şi DN7, respectiv intre DN2 şi A2, nu au fost organizate licitaţii. Abia acum se va intampla acest lucru. "Notele justificative şi caietele de sarcini sunt gata, iar intr-o săptămană-două vom publica anunţurile de licitaţie", a declarat pentru Gandul Ovidiu Barbier, director coordonator pentru centuri ocolitoare in cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR).

După licitaţie, urmează contestaţiile şi exproprierile, care se pot intinde pe o perioadă mare de timp. In plus, pentru niciunul dintre sectoarele unde au inceput lucrările, termenul de execuţie nu a fost mai mic de doi ani. Barbier a precizat că pe cei 20,46 km lucrările sunt gata in proporţie de peste 60% şi că am putea avea o inaugurare de 1 Decembrie, pe modelul celei de anul trecut de la pasajul subteran Băneasa.

"Putem să terminăm la sfarşitul lui noiembrie - inceputul lui decembrie. Şoseaua va fi lărgită la patru benzi şi va fi finalizat şi pasajul hobanat (suspendat pe cabluri - n.red.) de la Otopeni, peste linia ferată, şi cele două pasaje peste centură, la intersecţiile cu DJ200B, la Tunari, şi cu DJ200, la Ştefăneşti", a mai spus Barbier.

Siturile arheologice din Dobrogea

In condiţiile in care premierul Emil Boc a promis că va rezolva problema de finanţare şi lucrările la continuarea Autostrăzii Soarelui, astfel incat să ajungă la Constanţa, vor fi urgentate. \"Facem tot ce este posibil ca anul viitor, de 1 Mai sau 1 iunie, să se poată ajunge la malul mării fără a mai apela la drumul naţional. Aceasta chiar dacă, din motive tehnice, pe unele porţiuni, nu se va circula decat pe un singur fir, aşa cum s-a intamplat, pentru o scurtă perioadă, şi pe tronsonul Drajna - Feteşti", a declarat pentru Gandul Adrian Ionescu, directorul general al Direcţiei infrastructură rutieră şi concesiuni din Ministerul Transporturilor. El a precizat că, in cazul centurii ocolitoare a Constanţei, se va pune accent pe tronsonul dinspre sud, spre Agigea şi apoi spre staţiuni.

"Au fost probleme cu exproprierile şi cu contestaţiile prelungite. Traseul a mai fost imbunătăţit, s-au mai ocolit nişte situri arheologice. Dacă nu le ocoleam, mai aşteptam 1.000 de ani descărcarea de sarcini arheologice şi astfel devenea şantierul nostru un sit arheologic", a mai spus Ionescu.



Care pod hobanat de la Otopeni? Sa ma lamureasca cineva si pe mine . Se realizeaza repede  construirea podurilor ,
autostrazilor sau e doar o iluizie de a mea?€

 


  • florin
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective florin

Este vorba de acest pod, de pe porţiunea ce este în curs de lărgire la 4 benzi a şoselei de centură. El se află în apropiere de DN1 şi supratraversează calea ferată. Dacă te interesează stadiul lucrărilor la autostrăzi/drumuri poţi urmării şi acel forum.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu înţeleg de ce se tot insistă a legătura A1 - A2 să se facă rpin nord şi nu prin sud!€

 


  • florin
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective florin

Cel mai probabil s-a început cu aeastă porţiune pentru că leagă şi DN1 + A3. Plus că era o porţiune lipsă. Oricum, în plan e să se lăţească toată centura la 4 benzi (+pasaje).€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu înţeleg rostul lărgirii unei legături DN1-A3 în Bucureşti. E ca şi cum ai face legătură largă între A1 şi drumul vechi.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Da au avansat ceva la podul hobanat. Cand am trecut ultima oara (acum vreo 2  luni pilonii erau doar jumatate si structura nu exista. Deci se poate.

 


Re: Stiri, noutati, perspective vancouver

Eu zic ca este logic ce au facut, si anume mai întâi centura prin nord extinsa la 2x2 benzi. Oricum se va face si prin sud.
Motivul principal este autostrada A3, care deocamdata se va termina în centura nord si nu va continua spre interiorul orasului. Tot din motive financiare. Dar chiar si atunci cand va fi continuata este bine ca traficul care vine pe A3 sa se distribuie prin intermediul centurii, astfel incat fiecare sa intre in Bucuresti cat mai aproape de locul in care are treaba. Eu de exemplu locuiesc in Dristor. Venind pe A3 de la Ploiesti o voi lua - logic - pe centura pâna la Catzelu (=iesirea Camil Ressu -> A2), apoi pe Camil Ressu spre Dristor. Avantaje: economie de timp, lipsa semafoare, evitarea poluarii. La fel pentru cineva care locuieste in Militari si vine pe A3, o ia pe centura si intra pe la Carrefour Militari sau pe viitoarea strapungere Bd. Timisoara - Centura Bucuresti. Nu mai vorbim de traficul de tranzit Ploiesti - Giurgiu, Urziceni - Giurgiu, Urziceni - Alexandria, etc...

Si mai gândeste-te la urmatoarea varianta: cineva locuieste la Pitesti si zboara des de pe Otopeni. Uneori prefera sa o ia prin oras, decât pe centura (venind de pe A1), dar orice ar face, de la Pitesti pâna la intersectia A1 / CB face la fel de mult ca si pâna la aeroport de la acea intersectie. Cu siguranta ar fi de folos traficului din oras ca cei ca el sa prefere mereu sa foloseasca centura. :ugeek:

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Si mai este un motiv la cele spuse de "vancouver". Vii de pe A3 dublata-triplata(BANDA DE URGENTA AR TREBUII SA FIE A 3 -A BANDA IN APROPIERE DE BUCURESTI) si sa intrii pe centura cu doar 1 banda pe sens ar fii ca naiba ,s-ar crea ambuteiaje la iesirea de pe autostrada ,gen cernavoda-constanta in sezon estival(stiti foarte bine ce cozi de km de fac. ). E drept ,pana se termina A3 ,va mai dura 1 -2 ani cel putin.

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Berceanu vrea taxă de autostradă: 3-4 euro la 100 de kilometri
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, astăzi, că din 2011 şoferii care vor circula pe autostrăzile din România ar putea plăti o taxă de autostradă. Suma va fi de 3-4 euro la 100 de kilometri.
"Prin aceste taxe urmează să se strângă bani pentru întreţinere, dar nu să se acopere sumele pentru realizarea autostrăzilor, pentru că ele se fac de la bugetul statului şi de la Uniunea Europeană. Ca să vă dau aşa un nivel, probabil la o sută de kilometri taxa va fi una de 3 - 4 euro", a spus Radu Berceanu, astăzi, la Calafat, unde, împreună cu şeful Direcţiei pentru România a DG Regio din cadrul Comisiei Europene, Eduardo Baretto, a inspectat lucrările de construcţie la Podul Calafat - Vidin.  

Ministrul a susţinut că introducerea acestei taxe se va face la solicitarea Comisiei Europene.

"Noi va trebui să furnizăm Comisiei Europene o strategie privind taxarea pe autostrăzi şi nu atât taxarea, ci, dacă vreţi, bugetele din care vor proveni bani pentru întreţinerea autostrăzilor. Deci, ideea este că contribuabilii europeni dau nişte bani să ne facă nişte autostrăzi în România, dar doresc să fie siguri că, în momentul în care autostrăzile sunt gata, ele vor fi întreţinute ca în Uniunea Europeană", a declarat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/bercean...00073.html€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Cernavodă-Constanţa gata la anul în iunie, doar la o bandă pe sens Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a anunţat ieri că circulaţia pe autostrada A2 între Cernavodă-Constanţa (51 km) şi centura ocolitoare a oraşului Constanţa (22 km) ar putea fi deschisă în luna iunie 2011 la o singură bandă pe sens, deşi lucrările ar fi trebuit să fie finalizate integral.

În plus, ministrul a declarat că din vara anului 2011 şoferii ar putea să plătească taxe pentru a circula pe autostrăzi, potrivit unei decizii a Comisiei Europene, care să fie folosită strict pentru întreţinere şi reparaţii. Taxa ar putea ajunge la 3-4 euro la 100 km de autostradă.

Contractele pentru construirea tronsoanelor de autostradă Cernavodă-Medgidia (19,2 km) şi Medgidia- Constanţa (31,8 km) au fost semnate în mai 2009 şi aveau prevăzut ca termen de finalizate iunie 2011. Noul termen de finalizare integrală a lucrărilor este sfârşitul anului 2011.

"În sezonul estival 2011 se va circula pe autostradă de la centura Piteşti la centura Constanţa, dar pe Cernavodă-Constanţa s-ar putea merge pe câte o bandă pe sens pe autostradă. Chiar dacă pe ultima porţiune la care se lucrează acuma Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa şi centura ocolitoare a Constanţei data de finalizare a acestei porţiuni este la sfârşitul anului 2011, noi am discutat cu constructorii ca în iunie 2011 să se circule măcar pe o bandă şi după aceea să se finalizeze spre sfârşitul anului", a declarat Berceanu, aflat într-o vizită la şantierul podului de la Calafat-Vidin.

În prezent lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt finalizate în proporţie de 8%, construcţia fiind derulată de compania franceză Colas, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). La tronsonul Medgidia-Constanţa stadiul fizic al lucrărilor este de 25%, constructorii fiind consorţiul germano-italian Max Boegl-Astaldi.

În ceea ce priveşte lucrările la centura oraşului Constanţa, stadiul fizic este de 25%, deşi constractul de execuţie a fost semnat în septembrie 2008, iar constructorul este consorţiul spaniolo-italian FCC Construction- Astaldi.

Ministrul susţine că circulaţia ar putea fi deschisă şi pe centura ocolitoare a Bucureştiului, pe partea de nord a Capitalei, astfel încât să existe "porţiuni lungi de autostradă finalizate". "În jurul Bucureştiului pe partea de nord se face pe patru benzi o lucrare, dar nu din bani europeni, ci de la bugetul de stat, însă de asemenea lucrările sunt destul de avansate şi aici astfel încât în vara anului viitor măcar pe partea de nord a Bucureştiului să existe patru benzi aproape peste tot".

http://www.zf.ro/eveniment/cernavoda-co...ns-6518378€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Dacă se vor pune taxe pe autostradă, traficul va scădea simţitor, nu mai zic de preţurile biletelor de autobuz care deja au explodat de când se percepe taxă pentru poduri.
3-4 euro /100 km? În Austria cu 7,90 euro mergeai 10 zile pe orice autostradă, pe orice distanţă.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective telvanni

Mrs wrote:
Taxa ar putea ajunge la 3-4 euro la 100 km de autostradă.

O masina medie consuma pe autostrada cca 6l/100km, adica cca 6EURO/100km. O masina economica consuma chiar si 4 EURO/100km. De aici rezulta ca taxa de autostrada va costa in plus, fata de combustibil, cu 50 - 100%. Mai dai si o taxa de pod si te trezesti ca pana la mare dai mai mult pe taxe decat pe combustibil...hmm, cum vi se pare?
Mrs wrote:
În sezonul estival 2011 se va circula pe autostradă de la centura Piteşti la centura Constanţa,


asta pentru ca pana la sfarsitul anului vor sa implementeze sistemul de teleportare  intre iesirea de pe A1 si intrarea pe A2. Sistemul se numeste Berceanu Engage

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 48
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 384978 posts in 4730 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use