Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD)

294 posts, 102642 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) catalinm

"NOUTATI":

Centura Capitalei se inaugurează în acest an, mai scurtă şi fără poduri
de Adrian BĂRBULESCU | 19 IANUARIE 2010

Cu un efort bugetar de aproape 100 milioane de euro, lărgirea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei se va încheia în acest an, însă investiţia nu va aduce, cel puţin deocamdată, mari avantaje pentru şoferii care vor să ocolească Bucureştiul. Concret, partea carosabilă va fi extinsă la patru benzi pe o lungime de 20,46 km, între DN7 şi DN2, proiect care a fost estimat la 93,58 milioane de euro. Pe acest sector urmau să fie construite şi trei poduri, care nu vor fi gata anul acesta. Două dintre ele ar trebui să treacă peste drumuri judeţene, la Tunari şi Ştefăneşti, însă au fost proiectate la o bandă pe sens, ceea ce ar gâtui traficul venit de pe două benzi.

Ele nu au mai fost reproiectate, iar reprezentanţii Ministerului Transporturilor înclină acum spre o altă variantă. "Am discutat cu oficialii Consiliului Judeţean Ilfov posibilitatea ca ei să construiască poduri care să supratraverseze centura, care pot fi la o singură bandă pe sens. Dacă facem noi podurile peste drumurile judeţene, ele trebuie să aibă două benzi pe sens, variantă mai scumpă", a declarat pentru Gândul Hari Cristian Dascălu, director adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), responsabil cu centurile ocolitoare.

Cel de-al treilea pod trebuie să treacă peste calea ferată la Otopeni, lângă podul existent de pe DN1. La acesta se lucrează, însă exproprierile şi ritmul constructorului au întârziat lucrările, aşa că nici el nu va fi gata până la finele acestui an. Cum podurile nu vor fi gata, traficul va fi gâtuit la Tunari şi Ştefăneşti, unde cei care circulă pe centură trebuie să le cedeze trecerea celor de pe drumurile judeţene, care au prioritate. Apoi, la Otopeni, centura traversează calea ferată. Când trec trenuri, se pune bariera şi maşinile stau.

Mai aşteptăm doi ani

Marea problemă este însă că, odată lărgită la patru benzi, centura nu va lega Autostrada Bucureşti - Piteşti (A1) de Autostrada Soarelui (A2), spre Cernavodă. În 2008, sectoarele care făceau legătura între A1 şi şi DN7 (8,64 km, valoare estimată de 32,42 milioane de euro), respectiv între A2 şi DN2 (10,98 km, valoare de 56,14 milioane de euro) nu au fost scoase la licitaţie. Acest lucru se va întâmpla abia acum. "Am refăcut studiile de fezabilitate şi în următoarele luni vor fi organizate licitaţiile, pentru a putea închide traficul A1-A2 în zona de nord a Bucureştiului", a mai spus Dascălu.

Problema este însă că nu este posibilă punerea lor în funcţiune mai devreme de un an şi jumătate de la încheierea procedurilor de licitaţie şi desemnarea câştigătorului, oricât ar încerca CNADNR să grăbească lucrurile.Tot în acest an vor începe lucrările şi la cele trei sectoare din centura sudică a Bucureştilor, în lungime totală de 31,92 km, între A1 şi A2. Licitaţiile fuseseră organizate încă din 2008, însă din lipsă de bani primul ţăruş va fi bătut anul acesta, iar termenul de finalizare este prevăzut pentru 2012.

În total, lărgirea la două benzi pe sens a celor trei tronsoane din centura sudică va mai scoate din vistieria statului român 68,18 milioane de euro. Lărgirea centurii actuale nu este însă decât o soluţie de moment şi nu rezolvă integral problemele de trafic din jurul Bucureştilor. Adevărata soluţie este reprezentată de construcţia unei variante ocolitoare cu profil de autostradă, care să înconjoare Bucureştiul, exterioară celei existente.

În lungime de 100,76 km, ea urmează să fie construită în regim de concesiune, adică firma care va executa lucrările îşi va recupera banii din taxele de acces percepute şoferilor. Singurul impediment este acela că banii pentru exproprierea terenurilor şi a eventualelor construcţii trebuie plătiţi de statul român. Şi terenurile, mai ales în zona de nord, nu sunt tocmai ieftine. O variantă ar fi realizarea exproprierilor în acest an, când preţurile au scăzut semnificativ, însă Ministerul Transporturilor nu dispune de bani pentru această operaţiune. Când vor fi bani, se vor scumpi din nou terenurile.€

 


Re: CENTURA BUCURESTI telvanni

Stai nitel...punct si de la capat...ai spus cumva 1 banda pe sens?  Podurile de la Tunari si Stafanesti vor avea o banda pe sens? Nu-mi vine sa cred. Sunt de acord ca e "mai bine" decat nimic.....dar totusi sunt iesiri importante din capitala. Plus de asta la Stefanesti sunt 2 benzi pe sens. Podurile sunt, banuiesc, peste calea ferata si centura, nu? Oricum...imi amintesc o tampenie foarte mare la intersectia de la Stefanesti cu centura, soseaua Stefanesti se strangea de la 2 benzi pe sens la cate-o banda chiar inaintea caii ferate....o gatuire inutila fara nicio logica.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Gabi23

Centura Capitalei mai are nevoie de inca 32 de milioane de euro pentru a fi finalizata!

Centura Capitalei ne costa mai mult cu 32 de milioane de euro decat se estimase initial. Compania Nationala de Drumuri a incheiat o serie de acte aditionale prin care a suplimentat sumele alocate constructorilor, chiar daca in zona de sud, lucrarile nici nu au inceput.

Centura Bucurestiului ar fi trebuit largita la doua benzi pe sens pana in acesta vara. Contractul a fost castigat in anul 2008 de trei consortii de constructori. Ca sa fie sigur ca o sa primeasca lucrarea, consortiul condus de Delta ACM de pilda, a ofertat in cadrul licitatiei jumatate din suma care a fost estimata de proiectant. Si a castigat cu pretul cel mai mic. Acum, tot Delta ACM e prima care a cerut mai multi bani de la Compania de Drumuri.

33 de kilometri de centura valorau in urma cu doi ani 68 de milioane de euro. Acum costul celor trei tronsoane a crescut pina la 100 de milioane de euro. Pentru primul tronson cheltuiala statului a crescut de la 21 de milioane de euro la 33 de milioane, pentru al doilea costul a urcat de la 27 la 40 de milioane, iar pentru al treilea tronson statul plateste mai mult cu 10 milioane de euro. Si nici asa nu este sigur ca vor finaliza lucrarile.

Kilometrul de centura a ajuns la 3 milioane de euro. Adica mai mult decat a costat un kilometru facut de la zero pe tronsonul Autostrazii Soarelui.

In contract a fost prevazut ca centura sa fie finalizata in aceasta vara. Cum ordinul de incepere al lucrarilor nici nu a fost emis, autoritatile spun ca centura va fi gata peste un an si jumatate. Intre timp, cistiga doar drumarii. Cifrele lor de afaceri au crescut in ultimii ani de peste trei ori. Delta ACM nu a putut fi contactata pentru precizari.

http://www.antena1.ro/news/social/centu ... 10753.html

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI sss

Se pare ca se deblocheaza in sfarsit lucrul la portiunea intre Mogosoaia si Chitila!  :)

Sursa: Pro TV
Expropriere cu scandal pe centura Capitalei

Sa preiei un teren pentru o constructie de interes public ramane o aventura in Romania. A fost mare scandal la Mogosoaia, intre proprietarul unei parcele si autoritati.

Desi statul i-a oferit un milion de euro, omul a reusit timp de doi ani sa tina buldozerele la distanta. Pana astazi, cand n-a mai avut de ales in conditiile in care jandarmii au fost si ei acolo.

Taraboiul s-a pornit de la prima ora. Luati prin suprindere de zecile de muncitori si sefi din Transporturi, cei care urmau sa fie expropriati s-au opus cum au stiut.

Proprietarul terenului a refuzat sa incaseze banii oferit de stat. I s-a parut putin sa ia de la stat doar 100 de euro pe metru si nu 1000 asa ca a mers de 17 ori in instanta pana a ajuns la Curtea Constitutionala.



Drumarii si-au facut curaj ca sa forteze exproprierea presati de timp. Termenul limita pentru finalizarea lucrarilor la centura este 1 decembrie.

Care este pana la urma miza exproprierii? Drumarii au nevoie de acea bucata de teren pentru un giratoriu si un pasaj. Asa se leaga autostrazile A1 SI A2 si dispar cozile kilometrice.

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI Mrs

Ultimele două tronsoane din centura Bucureştiului costă 90 de milioane de euro

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România scoate la licitaţie modernizarea ultimelor două tronsoane ale centurii Bucureşti, care vor face legătura cu autostrăzile A1 şi A2, valoarea estimativă a contractelor fiind de 381,54 milioane lei, fără TVA, (89,8 milioane euro).

Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 2 şi A2 (autostrada Bucureşti-Constanţa) cu o lungime de 11,45 kilometri vizează lucrările de proiectare şi execuţie şi are o valoare estimativă de 243,42 milioane de lei, fără TVA, (57,31 milioane de euro, fără TVA). Sectorul este situat între kilometri 12+300 şi 23+750, iar lucrările vor presupune, printre altele, amenajarea a patru intersecţii, mutarea utilităţilor şi lucrări de trei pasaje şi un pod şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul 16+400, informează Mediafax.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 7 şi A1 (autostrada Bucureşti-Piteşti), în lungime de 8,7 kilometri, are o valoare estimativă de 138,12 milioane de lei, fără TVA, (32,52 milioane de euro, fără TVA). Sectorul este cuprins între kilometrii 55+465 şi 64+160, iar lucrările vor viza, printre altele, modernizarea a trei poduri şi cinci pasaje, precum şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul 58+500.

Pentru a participa la licitaţie, investitorii trebuie să dovedească, printre altele, că au finalizat în ultimii cinci ani un contract de execuţie de drumuri de interes naţional de minim 150 milioane de lei, fără TVA, şi un contract de execuţie a unui pod, pasaj sau viaduct de minim 70 milioane de lei, fără TVA.

Pentru ambele licitaţii, câştigătorii vor avea la dispoziţie maxim de 135 de zile pentru faza de proiectare, 90 de zile pentru elaborarea proiectului tehnic şi 18 luni pentru execuţia lucrării. Termenul de valabilitate este de trei ani.


http://www.gandul.info//financiar/ultim ... ro-6547810

DECI, MAI AVEM DE ASTEPTAT... Cum o vrea Berceanu Engage sa se circule la nivel de autostrada, nu inteleg :?:  :x  :?:€

 


Re: CENTURA BUCURESTI telvanni

Abia acum se scot la licitatie...mama doamne cat mai avem de asteptat.

 


Re: CENTURA BUCURESTI elloyy

ahaaa
deci asa se traduce :-)
Vazusem pe site CNANDR ca se mai misca ceva si pe tronsoanele A1-DN7 si DN2-A2
http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=218
&
http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=219
Dar nu pricepeam neam cam ce inseamna "Intocmirea fazelor de proiectare PT, DE si executie lucrari pentru Modernizarea Centurii Municipiului Bucuresti , sector A1-DN7".
E un pic dubios ca totusi e la sectiunea Lucrari/works nu Proiectare, Consultanta etc. dar contine Proiectare in titlu. Inseamna ca cine construieste face si proiectarea, presupun. Ceea ce inseamna ca nici macar aia nu e gata :). Deci mai va

 


Re: CENTURA BUCURESTI elloyy

Premierul Boc şi ministrul Transporturilor inspectează lucrările la Centura Capitalei
Bucureşti, 15 iul /Agerpres/ - Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, vizitează joi şantierul Centurii de Nord a Capitalei, care este extinsă la două benzi pe sens.
Cei doi oficiali vor vizita cele trei şantiere de lucrări de pe Centură.
Centura de Nord a Capitalei, care va face legătură între Autostrada 1 şi Autostrada 2, va fi gata în noiembrie 2010, fără nodurile rutiere.
Lucrările de extindere şi de completare a Centurii de Nord a Bucureştiului sunt împărţite pe trei tronsoane, între DN 2 şi DN 1, acolo unde lucrează compania românească Romstrade, între DN 1 şi DN 1A, executantul fiind compania austriacă Alpine, şi între DN 1A şi DN 7, lucrările fiind atribuite companie elene Aktor.
Pe ultimul tronson, centura va fi practic construită, deoarece din proiectul iniţial lipsea tronsonul ce face legătura între Mogoşoaia şi Chitila, astfel încât Centura de Nord va fi completată până în noiembrie 2009.
Centura de Nord va avea trei pasaje rutiere: unul în zona căii ferate din apropierea podului Băneasa, pe Drumul Naţional DN 1, un pasaj suprateran la intersecţia dintre Centura Capitalei şi Drumul Naţional 1A, al treilea pasaj rutier suprateran urmând să fie construit la intersecţia dintre Centura ce va fi construită între Mogoşoaia şi Chitila şi DN 7 (Bucureşti-Piteşti).
Pentru a face legătura între Autostrada 1 şi Autostrada 2, ministerul va organiza în acest an o licitaţie pentru lărgirea centurii pe sectoarele A1 - DN 7, cu o lungime de circa 10 kilometri, şi DN 2 - A 2, cu o lungime de 11 kilometri.
Pe tronsonul dintre DN 7 şi DN 2 lucrează trei consorţii: asocierea Aktor - Viacons, între DN 7 şi DN 1A, lucrările fiind estimate la 19,5 milioane euro, Romstrade - Jaypart, între DN 1 şi DN 2, valoarea lucrărilor - 26,76 milioane euro, şi Alpine - FCC, între DN 1A şi DN 1, valoarea lucrărilor ridicându-se la 30 milioane de euro.€

 


Re: CENTURA BUCURESTI mindmasster

Boc la centura de nord a Capitalei: Nu ştiu ce o fi fost în capul lui Orban că nu a deschis licitaţii

Premierul Emil Boc a inspectat lucrările la centura de nord a Capitalei, avertizându-i pe constructori că va verifica lunar stadiul proiectului, şi a spus că nu ştie "ce o fi fost în capul" fostului ministru al Transporturilor Ludovic Orban,care nu a organizat licitaţii la toate segmentele centurii, scrie Mediafax.

Şeful Guvernului se află, joi, împreună cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pe şantierul centurii de nord a Capitalei, unde a discutat cu constructorii despre stadiul proiectului.

El i-a avertizat pe aceştia că va verifica personal, o dată pe lună, stadiul lucrării şi a criticat fosta conducere a Ministerului Transporturilor, declarând că nu ştie "ce o fi fost în capul lui Orban" (fostul ministru liberal al Transporturilor Ludovic Orban-n.r.), care nu a organizat licitaţii la toate segmentele acestei centuri rutiere.


Sursa: Ziarul Financiar


Boc a fost huiduit pe centura Capitalei de poliţişti comunitari şi funcţionari concediaţi


Premierul Emil Boc, aflat în inspecţie la centura de nord a Capitalei, a fost oprit de un grup de persoane care l-au huiduit şi i-au cerut demisia, spunându-i că sunt luaţi de "proşti şi cobai" prin tăierea salariilor şi că de când a preluat mandatul de prim-ministru nu au văzut nimic bun realizat.
Grupul de persoane, care s-au recomandat drept poliţişti comunitari şi funcţionari concediaţi din primăriile sectoarelor 1 şi 2, i-au reproşat premierului că a tăiat salariile, a impus taxe şi nu a creat condiţii pentru înfiinţarea locurilor de muncă, dar şi legăturile puterii cu "infractori ca Bercea Monialul".

"Ne luaţi de proşti, de cobai. Noi, dacă nu ne simţim capabili, ne dăm la o parte", i-au spus protestatarii premierului.

Boc: Protestul a fost premeditat de primarul Chiliman

Premierul a acuzat că protestul organizat în timpul vizitei sale pe centura de nord a Capitalei de către poliţişti comunitari din sectorul 1 a fost premeditat de primarul liberal Andrei Chiliman, care a permis ca în poliţie să se angajeze prea multe persoane, aflate acum în fază de concediere.

"Este evident că a fost premeditat, erau trimişi de Chiliman oameni de la sectorul 1 din Poliţia Comunitară, pentru că primarul a angajat fără răspundere 1.800 de oameni în poliţie şi nu aveau loc decât 800. Să meargă să-i ceară socoteală lui Chiliman", a spus Boc

Sursa: Mediafax€

 


Re: CENTURA BUCURESTI telvanni

Azi (22 iulie) se lucra la podurile de la Tunari si Stefanesti.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Tavi

si in ce stadiu se aflau? acum 2 sapt am trecut eu si erau doar piloni? au inceput sa pune grinzi T, rampe, alea alea?

 


Re: CENTURA BUCURESTI mindmasster

Tavi wrote:
si in ce stadiu se aflau? acum 2 sapt am trecut eu si erau doar piloni? au inceput sa pune grinzi T, rampe, alea alea?


Am trecut si eu in weekend pe acolo ,din pacate nu am avut aparatul cu mine . Se montau grinzile la podul de la Tunari.

 


Re: CENTURA BUCURESTI eugend

http://www.capital.ro/articol/traficul- ... 37448.html

cred ca vor sa se apuce serios de treaba...
sa speram ca la 1 septembrie se redeschide intersectia

 


Re: CENTURA BUCURESTI elloyy

de unde, de ne-unde, au mai scos 3.2 mil lei si au mai expropriat 6 imobile , i.e., 3.309 mp, pe bucata de la podul otopeni la DN2. tronsonul ala e cel mai 'gata', dar iata ca mai erau portiuni ne-expropriate...
in plus, cred ca erau si case ceva, nu doar terenuri, la aproape 1000 ron/mp.

http://www.mt.ro/transparenta/2010/8_30.07.html

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430457 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use