Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov

107 posts, 27178 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Tavi
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Tavi

A trebuit sa sofez anul acesta vreo 2000 km prin Bg si am folosit cam 80-85% din toata "reteaua" lor de autostrazi. No way! Nu stiu de unde ati scos-o p'asta cu santierele bg. Si autostrazile vechi (facute in vremea lu' Jivkov) sunt praf si mult mai scurte decat sunt indicate pe harti.

Nu va mai inverziti degeaba de ce au bulgarii ca la noi e occident. Real, diferenta intre noi si bg este ca intre unguri si noi!

Nu va mai luati dupa ce spun unii si altii, mergeti sa vedeti cu ochii vostri si nu mai citati folclorul ziaristilor de 2 lei care nu-si fac treaba corect fata de cei pe care trebuie sa-i informeze. :evil:

 


  • Author: Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dr2005

Bulgaria re o densitate mai mică a populaţie, deci sitanţele între localităţi sunt mai mari. Cum radarele au câteva puncte fixe pe care le ştiu toţi care trec frecvent prin zonă şi DN-urile sunt mai late, toţi se cred pe autostradă cam peste tot  :lol:
Autostrăzi în BG? Chiar... cea de Varna mai în situaţia încare eşti obligat să mergi pe banda de urgenţe ca să nu îţi raşchetezi cauciucurile pe şmirghelul numit de ei asfalt?
În schimb, au un tronson frumos cu tuneluri & co. (dacă l-or fi terminat, în 2006 încă mai lucrau). Noi avem doar pe câmpie.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

Revenind la topic, daca se bate moneda pe autostrada Comarnic - Brasov - Fagaras, nu m-ar mira foarte mult sa se puna batista pe tzambal in cazul autostrazii Pitesti - Sibiu, care nu numai ca este dificil de construit dpdv. al reliefului zonei traversate, dar nici macar nu e eligibila pentru fonduri europene, cel putin nu in ciclul actual de finantare. Daca se construieste Comarnic - Brasov - Fagaras, poate ar fi o idee ca ruta coridorului IV sa fie completata de o autostrada adevarata, sau macar de un drum expres, intre Fagaras si Sibiu. Un argument in plus pentru aceasta varianta, in detrimentul Pitesti - Sibiu este valoarea MZA de trafic, mai mare pe ruta prin Valea Prahovei decat prin Valea Oltului si faptul ca zona Brasovului este una foarte populata iar o autostrada ar fi binevenita.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

Autostrăzile private made in Romania, la a treia încercare. Vin chinezii cu banii?

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 54067.html

 


  • Author: Tavi
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Tavi

"Calculelele" celor de la ZF ... sau cum zicea un clasic inca in viata "ei pot dar nu vor" ...
http://www.zf.ro/business-construct/si-totusi-autostrada-pe-valea-prahovei-poate-in-5-ani-8811291

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

Mergem bară la bară pe DN1 şi în 2012. Când vom ajunge pe autostradă de la Bucureşti la Braşov

În a doua zi a noului an, în staţiunile montane de pe Valea Prahovei s-au format coloane de maşini care s-au întins pe câţiva kilometri, viteza de deplasare nedepăşind 20 de kilometri pe oră.

Dacă ar fi să dai crezare autorităţilor, şoferii mai au de aşteptat cel puţin patru ani pentru a scăpa de blocajele de pe DN1, care au transformat într-un coşmar drumul de la Braşov la Bucureşti pentru miile de turişti care şi-au petrecut sărbătorile pe Valea Prahovei. Autorităţile promit că mersul bară la bară şi nervii din trafic pe care îi îndură cei care aleg acest traseu, mai ales în week-enduri şi de sărbători, vor fi o amintire în 2016 când autostrada Bucureşti-Braşov va fi finalizată.

Chiar şi acest termen pare fantezist în condiţiile în care niciunul dintre tronsoane nu este gata, nerespectarea termenelor ţinând atât de constructori, cât şi de stat care nu a reuşit să rezolve în timp problema exproprierilor. Cele mai mari întârzieri ale proiectului sunt pentru Comarnic-Braşov. După retragerea din 2010 a concernului franco-elen Vinci-Aktor, autorităţile sunt încă în etapa pregătitoare pentru găsirea unui nou constructor.

"Regii asfaltului" sunt în întârziere pe ruta Moara Vlăsiei-Ploieşti

Cel mai avansat tronson este cel dintre Bucureşti şi Ploieşti. În acest caz execuţia este împărţită între mai multe companii. Porţiunea Bucureşti-Moara Vlăsiei aparţine JV Pizzaroti & Tirena Scavi, care are însă probleme pentru zona dintre centura Capitalei înspre oraş unde nu s-a rezolvat încă problema exproprierilor. Compania se află însă în graficul de execuţie, nu acelaşi lucru fiind însă valabil când vine vorba de porţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti, care trebuia să fie gata la 15 decembrie . Construcţia acesteia a fost adjudecată de societăţile aparţinând "regilor asfaltului": UMB Spedition, Euroconstruct şi PA&CO International. Tronsonul construit de UMB Spedition a lui Dorinel Umbrărescu a fost finalizat. Kilometrii de autostradă pe care firmele Euroconstruct şi PA&CO International, deţinute de Dan Beşciu, respectiv Costel Căşuneanu, nu sunt încă gata, ministrul Transporturilor Anca Boagiu anunţând că vor fi aplicate penalizări de 0,05% pe zi din valoarea lucrărilor neterminate. Este vorba de 28,5 kilometri din cei 42,5 câţi sunt în total pe acest tronson.

Pentru porţiunea viitoarei autostrăzi între Ploieşti şi Comarnic, autorităţile au în vedere, pentru moment folosirea centurii Ploieştiului recent reabilitată şi a DN1.

Tronsonul Comarnic-Braşov, prelungit până la Făgăraş

Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul Comarnic-Braşov care are şi cel mai complicat grad de execuţie. Înţelegerea iniţială cu grupul franco-elen Vinci-Aktor a picat la începutul lui 2010 consorţiul renunţând la contractul de concesiune pe motiv că nu a obţinut finanţarea necesară din partea băncilor pentru demararea lucrărilor.

Mai mult, pentru acestei părţi din autostradă i s-a adăugat şi sectorul Braşov-Făgăraş care trebuia construit de Bechtel. Pentru 2012 este programată selectarea constructorului, procedurile de licitaţie urmând să înceapă în trimestrul al doilea al acestui an. Potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, în acest moment sunt deja în revizuire documentaţiile pentru lansarea procedurilor, termenul de execuţie pentru autostradă fiind anul 2016.

http://www.gandul.info/news/mergem-bara ... ov-9120143

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

MTI va publica in martie anuntul pentru revizuirea studiului la autostrada Comarnic

Ministerul Transporturilor va publica in martie anunturile de intentie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrazii Comarnic-Brasov, proiect abandonat in 2010, si pentru constructia centurii de sud a Capitalei in regim de autostrada, care vor fi realizate in parteneriat public-privat.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, se afla intr-o vizita in Marea Britanie, unde, printre altele, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.

"Am discutat despre cresterea capacitatii administrative de gestionare a proiectelor in PPP ca sa putem manageria aceste proiecte. In acest sens, am infiintat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii sai vor primi asistenta la realizarea proiectelor. Trebuie spus ca Marea Britanie este lider in proiecte de PPP si acorda asistenta pentru astfel de proiecte in peste 40 de tari", a declarat Nazare, citat de Mediafax.

Ministrul a discutat despre modalitatea prin care Romania poate primi asistenta si din partea Bancii Europene de Investitii, care are o divizie specializata pentru proiecte PPP.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.

Un alt proiect Ministerului Transporturilor este constructia unui inel de circulatie in regim de autostrada in jurul Bucurestiului, evaluat la aproximativ 900 milioane euro.

Romania are in prezent 370 km de autostrada, pe rutele Bucuresti-Cernavoda, Bucuresti-Pitesti si Campia Turzii-Gilau. Totodata, anul trecut au fost deschise circulatiei, fara insa a fi finalizate, tronsoanele Timisoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanta (aproximativ 8 km) si Medgidia-Constanta (circa 25 km).

In prezent se afla in executie alti 434 km (4,09 miliarde euro), in curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) si in curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).

http://www.wall-street.ro/articol/Econo ... arnic.html

 


  • Author: George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic George

Important ar fi ca acest proiect sa porneasca. Pana in 2013 nu vom vedea insa niciun contract, iar pana in 2015, probabil, nicio lucrare. Deci orizontul este 2020... :roll:

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

De acord. Vad ca Nazare inainteaza si termene: 2018. Deci in mod realist, mai vorbim peste vreo 8-10 ani.

Nazare încearcă să „taie“ munţii cu autostrada Comarnic-Braşov

Ministrul Transporturilor Alexandru Nazare reia unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, autostrada Comarnic-Braşov, anunţând că în martie va fi publicat anunţul de participare pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov.

"În 2012 vom face paşi importanţi pentru scoaterea în concesiune a lucrărilor la autostrada Comarnic-Braşov (Cristian) şi la centura de sud a Capitalei în regim de autostradă (...). Pentru Comarnic-Braşov avem pregătită documentaţia pentru a scoate la licitaţie în luna martie a acestui an componenta de consultanţă şi revizuirea studiului de fezabilitate", a spus Nazare în cadrul unei conferinţe organizate de Camera de Comerţ Britanico-Română. Tot în martie ar urma să fie scos la licitaţie şi contractul în concesiune pentru centura de sud a Capitalei.

Dacă se ia în considerare un an pentru revizuirea studiului de fezabilitate, încă un an pentru găsirea unui investitor dispus să o construiască şi încă patru ani pentru construcţia propriu-zisă, înseamnă că autostrada Comarnic-Braşov ar urma să fie gata în 2018.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 km, era estimat să coste circa 983 mil. euro, proiectarea şi construcţia urmând să dureze circa patru ani. De asemenea, ca şi lucrări de artă, tronsonul cuprinde 57 de poduri şi 5 pasaje. Având în vedere însă că studiul de fezabilitate ale acestui tronson ar urma să fie reactualizat, foarte probabil costurile cu construcţia vor suferi modificări. În toamna anului trecut, Ministerul Transporturilor anunţa că vrea să reia licitaţiile pentru construcţia în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Făgăraş, la un an şi jumătate după încercarea eşuată de concesionare pentru Comarnic-Braşov.

Încercările anterioare ale guvernului de a încheia parteneriate public-private sau de concesiune pentru autostrăzi s-au soldat cu eşecuri a căror explicaţie a rămas în ceaţă. Autostrada Comarnic-Braşov este cel mai reprezentativ exemplu în acest sens. După ce la începutul anului trecut firmele Vinci şi Aktor au semnat cu mare pompă un contract de concesiune pentru această autostradă cu statul român, în aprilie 2010 înţelegerea a căzut în condiţiile în care contractul a fost reziliat unilateral de părţile private.

Contractul de concesiune presupunea ca tronsonul Comarnic-Braşov, considerat cel mai dificil al autostrăzii Bucureşti-Braşov, să fie realizat în patru ani începând din 2011, valoarea lucrărilor ridicându-se la 1,5 mld. euro, deşi costul estimat de CNADNR era de 983 mil. euro. Consorţiul Vinci-Aktor urma să încaseze pe parcursul a 26 de ani de operare a autostrăzii circa 180 mil. euro anual, reprezentând diferenţa dintre taxa de autostradă încasată de cele două firme şi costurile cu întreţinerea şi repararea autostrăzii.

Autostrada Comarnic-Braşov a mai avut câştigători şi în 2004, însă ca parte a tronsonului Ploieşti-Braşov, când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Miron Mitrea. Contractul a fost însă anulat în 2005, când a fost instalat guvernul Alianţei D.A.

Tot în sarcina lui Nazare va reveni şi construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti. La numai 31 de ani, noul şef al transporturilor are o misiune dificilă, fiind nevoit să realizeze ceea ce niciunul dintre predecesorii săi, nici Radu Berceanu, nici Anca Boagiu, nu a reuşit, şi anume să treacă munţii cu o autostradă. Pe lângă autostrada Comarnic-Braşov, Nazare va trebui să gestioneze şi autostrada Sibiu-Piteşti, pe care ministerul a hotărât să o construiască din fonduri europene, deşi iniţial se gândea la un parteneriat public-privat.

Autostrada Sibiu - Piteşti, cu o lungime de 116,6 kilometri şi o valoare estimată la circa 3,2 miliarde de euro, reprezintă o alternativă de traversare a munţilor la autostrada Comarnic - Braşov - Făgăraş. Discuţiile privind construirea acestui tronson au fost reluate la începutul anului 2010, când ministru al transporturilor era Radu Berceanu, acestea continuând şi în mandatul Ancăi Boagiu, care a spus în repetate rânduri că autostrada Sibiu - Piteşti ar urma să fie construită în parteneriat public-privat.

http://www.zf.ro/eveniment/nazare-incea ... ov-9346530

 


  • Author: Techno
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Techno

S-a amanat depunrerea ofertelor pentru studiu de fezabilitate de la 23.08.2012 la 05.09.2012. Durata 20 de luni. Numai un studiu? Mi se pare enorm. De abia prin 2015 sa se faca licitatia?

 


  • Author: DocOctavius
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic DocOctavius

Se pare ca mai devreme de 2015: deja este pornită. Știre initial auzită la RockFM apoi confirmată de Adevărul Brasov. Cine e mai priceput în ale SEAPului poate reuseste să o găsească direct acolo ca eu mi-am prins urechile.

 


  • Author: Vladone
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Vladone

Cum a ajuns spaga sa fie oficiala, sau unul din motivele pentru care se tot
modifica documentatia de licitatie ca sa mai castige niste protejati ai guvernului
ceva bani.

http://www.gandul.info/financiar/au-pus ... i%2Bgandul

Evident cum s-au prins ziaristii, cum au dat-o la intors ... ar incerca sa-l pacaleasca si pe  :evil: daca ar putea  :lol: !

 


  • Author: AlexD
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic AlexD

Daca termina in 2016 cum se speculeaza va fi prima autostrada din RO cu taxa. Sa vedem cine va circula pe ea  :mrgreen:  .

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since , our 1905 forum members have written 369316 posts in 4488 topics and 446 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use