Parent forum: Istoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotivele de patrimoniu din colecția Muzeului din Resita

14 posts, 6762 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Locomotivele de patrimoniu din colecția Muzeului din Resita Robert24

In total, in muzeul in aer liber din Resita sunt 15 locomotive.

Locomotiva 1 (ecartament 948mm; vit. max. 11km/h, destinata pentru cai ferate uzinale).
Aceasta locomotiva s-a numit initial... Resicz 2.

resita_1.jpg (412.99 KB; downloaded 4395 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva C.F.U. 14, fabricata in 1954.

resita_14.jpg (443.65 KB; downloaded 4366 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva C.F.U. 28, fabricata in 1960.

resita_28_a.jpg (393.67 KB; downloaded 4392 times)

resita_28_b.jpg (454.08 KB; downloaded 4367 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva C.F.U.29, fabricata in 1952.
Aceste locomotive de manevra pentru CFU apartinand otelariilor au fost fabricate in anii 1950, si unele dintre ele s-au mentinut in circulatie pana la inceputul anilor 90.

resita_29.jpg (513.19 KB; downloaded 4356 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 50 025, fabricata in 1921, ecartament normal, vit. max. 50km/h, folosita pentru transport de marfa.

resita_50_025_a.jpg (497.54 KB; downloaded 4380 times)

resita_50_025_b.jpg (454.18 KB; downloaded 4352 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 50.115, ecartament normal, folosita pentru trenuri grele de marfa.
Seria 50 a fost construita dupa proiectul locomotivei germane G10, fiind prima serie de locomotive de ecartament normal fabricata la Uzinele Resita pentru CFR începand din 1926.
A fost seria cea mai numeroasa din parcul CFR (805 bucati - 285 importate).
Prima locomotiva din seria romanească a fost 50.234, denumită Regele Ferdinand (fabricata in 1926).

resita_50_115_a.jpg (498.67 KB; downloaded 4359 times)

resita_50_115_b.jpg (448.88 KB; downloaded 4352 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 131 003 pentru trenuri de calatori regionale, fabricata in 1949.
Viteza maxima: 65km/h

resita_131_003_a.jpg (490.15 KB; downloaded 4356 times)

resita_131_003_b.jpg (439.83 KB; downloaded 4356 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 142 072 pentru trenuri grele de calatori de lung parcurs, fabricata in 1939 la Uzinele Resita.
Seria 142-tip Berkshire pentru ecartament normal, a fost fabricata în România dupa proiectul locomotivei austriece seria 214.
S-au construit 79 de bucati intre anii 1937-1940 (36 la Uzinele Malaxa - 142.001 - 142.036 si restul de 43 la Uzinele Resita).
Este locomotiva cea mai rapida din acest muzeu, pe placuta indicatoare scrie: “Iuteala maxima 110 km/h” (in realitate putea atinge chiar si 140 km/h).
Aceasta serie a fost folosta si pe sectiile Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea si Bucuresti-Craiova-Timisoara, pana la inceputul anilor 70.

resita_142_072_a.jpg (466.09 KB; downloaded 4358 times)

resita_142_072_b.jpg (472.62 KB; downloaded 4354 times)

resita_142_072_c.jpg (453.88 KB; downloaded 4352 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 150 038 pentru trenuri grele de marfa, fabricata in 1955.

Seria 150 cu ecartament normal si tender separat a fost ultimul tip de locomotiva cu abur fabricată în România si a constituit tipul de baza cel mai modern utilizat de CFR pentru remorcarea trenurilor de marfă.
Aceste locomotive s-au construit intre anii 1946-1960 in numar de 282 de bucati (Uzinele Resita: 1946-1960 si Uzinele Malaxa - 23 August: 1946-1949) si au circulat la CFR pana la sfarsitul anilor 70.

resita_150_038_a.jpg (465.25 KB; downloaded 4366 times)

resita_150_038_b.jpg (447.58 KB; downloaded 4351 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 230 128 pentru trenuri de calatori.

resita_230_128_b.jpg (506.09 KB; downloaded 4359 times)

resita_230_128_a.jpg (477.38 KB; downloaded 4357 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva forestiera CFF 704 209 fabricata in 1909 la Uzinele "StEG Viena", ecartament ingust

resita_704_209_a.jpg (411.77 KB; downloaded 4375 times)

resita_704_209_b.jpg (338.55 KB; downloaded 4351 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 704 402 cu ecartament îngust 700mm, fabricata in anul 1925

resita_704_402_b.jpg (389.62 KB; downloaded 4348 times)

resita_704_402_a.jpg (424.24 KB; downloaded 4349 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 764-001, fabricata in 1958, ecartament ingust, vit. max. 30km/h

resita_764_001.jpg (524.93 KB; downloaded 4372 times)

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita Robert24

Locomotiva 764-103, fabricata in 1952, vit. max. 30km/h

resita_764_103.jpg (512.56 KB; downloaded 4353 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350395 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use