Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocă

 

Topic: ARO

80 posts, 24744 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: ARO Dristorul Nr.3

vlaicuandrei wrote here:
Nu stiu de cand este poza si nici autorul. Dar pot banui ca este unul din primele modele dupa forma usilor, capacele rotilor si "marimea" oglinzii retrovizoare.
Interesante sunt cateva aspecte:
- nu se vad MRL-urile la roata din fata, fiind acoperite de stema ARO;
- capota de la motor cu grilaj de racire, lucru pe care nu prea l-am vazut;
- geamurile fata/spate care au actionare pe orizontala, nu pe verticala;

Locatia o stiu sigur, fiind inceputul fostei piste de incercari din cadrul fostei uzine ARO.
Sursa este o veche agenda de promovare pentru export a firmei AUTO-Dacia din anul 1978.

Este chiar primul model de ARO 244 expus la EREN in 1969. Se poate observa dupa geamul din spate care nu este pe cheder din cauciuc, ci din metal.

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

Dristorul Nr.3 wrote here:
^^ S-au fabricat si doua exemplare mai speciale, bazate pe ARO 320, tot la Autobuzul Bucuresti. Se numeau TV 320M/ TV "Safari", dar nu au intrat niciodata in productia de serie. Atasez mai jos o poza de la una din expozitiile TIB din anii 80', realizata de Dl-ul Marinel Zavodu, fost inginer la ARO.

.....Completare: TV 320 Ambulanta realizat la uzina Autobuzul in anii 80'
Nu cunosc sursa fotografiei.
327089240_982873752689218_8525995227624757749_n-gigapixel-very_compressed-scale-4_00x.jpg (1.97 MB; downloaded 1817 times)

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

ARO 264 - Prototip din anul 1988
Automobilul nu a intrat in productia de serie din mai multe cauze / dispute interne din uzina, nu din cauza "problemelor economice ale acelor vremuri", asa cum s-a mai speculat in trecut.
sursa: revista 4x4adventure
ARO 264 (2).jpg (915.5 KB; downloaded 1786 times)
ARO 264.jpg (970.76 KB; downloaded 1786 times)

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

ARO 240 - DIMENSIUNI GENERALE ALE AUTOVEHICULULUI.
Nu cunosc sursa...A fost distribuita prin mai multe locuri. Poate ajuta pe cineva.
ARO 240 DIMENISIUNI GENERALE.jpg (890.99 KB; downloaded 1585 times)

 


Re: ARO Gabi23

Pe pagina de facebook ”Cineclic” au apărut broșuri de prezentare a unor utilizate la diferite târguri:
ARO - CINECLIC (1).jpg (1.04 MB; downloaded 1509 times)
ARO - CINECLIC (2).jpg (697.03 KB; downloaded 1509 times)
ARO - CINECLIC (3).jpg (618.17 KB; downloaded 1510 times)
ARO - CINECLIC (4).jpg (653.97 KB; downloaded 1508 times)
ARO - CINECLIC (5).jpg (756.45 KB; downloaded 1508 times)
ARO - CINECLIC (6).jpg (616.56 KB; downloaded 1510 times)
ARO - CINECLIC (7).jpg (720.62 KB; downloaded 1508 times)
ARO - CINECLIC (8).jpg (631.86 KB; downloaded 1508 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Ce motoare au avut în general (mă refer la cmc dar și tipul carburantului) ARO-urile clasice (seria 200/300) dar și 10?

Din câte știu motoarele pe ARO clasic erau disponibile și mari, un subtip find parcă 3.2 diesel, pe când ARO 10 le-am văzut cu "clasicele" de Dacia 1.4 benzină, însă într-o broșură de mai sus indică și o variantă de 1870cmc, datorate posibil tracțiunii integrale.

 


Re: ARO toni

Aro seria 24/32 au avut o multime de motoare, in perioada comunista s-au fabricat cu motoare L25, L27 si D127 si serii mici cu motoare Peugeot XD3 aspirat pentru export (cel de pe Peugeot 505).

Dupa revolutie s-au montat si motoare straine cum ar fi Andoria, Peugeot turbo, Ford, Perkins, VM, Toyota diesel/benzina. S-a modernizat motorul L27 in versiunea DX 28.02 (aspirat) si TDX 28.01/28.02 (turbo). Cateva date tehnice din memorie:

- L25 - Benzina, 2500 cilindree,  80cp
- L27 - Diesel aspirat, 2660 cilindree, 68cp
- D127 - Diesel aspirat, 3100 cilindree, 68cp
- Peugeot turbo, 2500 cilindree, 95cp
- Andoria turbo, 2417 cilindree, 90cp
- TDX - Diesel turbo, 2660 cilindree, 87cp
- VM - Diesel turbo, 2500 cilindree, 100cp
- Toyota 2LT, Diesel turbo,  2446 cilindree, 90cp
- Toyota 2RZ-FE, Benzina aspirat, 2438 cilindree, 140cp.

ARO cu motorizarile Andoria, TDX si cele 2 modele de Toyota le detin personal si stiu cu siguranta datele tehnice din CI ale masinilor, celelalte sunt din memorie, posibil sa difere foarte putin cilindreea si puterea.

Pe ARO 10 s-au montat motoare 1.3/1.4/1.6 Dacia, 1.6D (cel de pe golf 1/2), 1.9D (cel de pe papuc cu mici variatii). Au fost si cateva masini cu motoare 1.8 peugeot benzina,  1.9 peugeot diesel. Spre sfarsitul fabricatie s-au montat si motoare 1.6 Daewoo (cele de pe Nubira).

In ultimii ani ai uzinei s-a incercat unificarea ARO 10 cu ARO 24, fabricand un model cu caroserie de ARO 10 pe sasiu de ARO 24 numit ARO Super. Aveau motorizarile de pe ARO 24 din anii respectivi. Din ce masini am vazut au fost cu motorizari TDX, Peugeot, Andoria si VM. S-a fabricat si un prototip cu motorizare 1.9 VW TDI.

 


Re: ARO Cristi.

Un bătrân 324 la odihnă pe Calea Moșilor.
IMG_20230414_215213.jpg (607.68 KB; downloaded 1328 times)
IMG_20230414_215244.jpg (631.03 KB; downloaded 1328 times)

 


Re: ARO toni

Aia e masina mea :). E un aro 328 motorizare Andoria Euro 3, an 2004.

Mai pun inca o poza cu un 242 de competitii, proprietate personala, langa un batran 243 din 1982. Detin si un Aro 323 ambulanta din 2003.

ARO 242 aste an 2000 motorizare Andoria euro 2, ambulanta are motorizare TDX 28.02.

IMG_3728.jpg (589.58 KB; downloaded 1304 times)


IMG_3312.jpg (918.17 KB; downloaded 1304 times)

 


Re: ARO ByOnu

PORARO 4X4 a fost fabricat din piese originale ARO importate în formă CKD produse în România, destinate asamblarii finale aici de către compania SEMAL din Setúbal, Portugalia, începând din 1975[4] de către antreprenorul și industriașul Hipólito Pires cu ajutorul unui partener de afaceri José. Megre[1] și un inginer mecanic Costa Freitas, toți trei au devenit rapid parteneri de afaceri la Complexul Industrial SEMAL care a început proiectul PORTARO la scurt timp după. În curând, foarte de succes PORARO a fost o versiune derivată mult îmbunătățită de la seria originală ARO 240 4WD din anii 1970, arătând foarte asemănătoare ca concept și stil cu faimosul brand britanic Landrover, dar folosind un șasiu din fier standard de cross country original și multe piese, în loc de aluminiu industrial.
După primul model original numit PORARO 240 2500 4X4, care era un vehicul offroad foarte simplu, asemănător unui Landrover 88D SWB 4X4 de la începutul anilor 1970, dar alimentat de un tren de rulare original Daihatsu Diesel 2530cc, vânzările au fost instantanee, deoarece nu a existat un alt rival intern nou la timp, cu excepția unicului bine-cunoscut Landrover, un nume de marcă disponibil pentru vânzare de la începutul anilor 1960 în Portugalia. Numele de marcă PORARO 4X4 a apărut în 1975 și a venit în două versiuni principale: PORARO 4X4200 Series un jeep utilitar offroad și mai târziu în 1977 PORARO Campina 4X4 seria 300 foarte utilă o versiune pick-up ambele modele bucurându-se de vânzări sănătoase în anii 1970 și anii 1980, cu puțini rivali echivalenti pe care să se potrivească la vremea lor cu propria sa nouă gamă de modele originală, care a fost rapid oferită potențialilor proprietari.
PORTARO.jpg (92.97 KB; downloaded 725 times)

 


Re: ARO valy

Câteva exemplare expuse la SAB.
Stopul ăsta cred că l-am mai văzut undeva. 🤔
IMG-20231014-WA0079.jpg (413.02 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0082.jpg (323.82 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0074.jpg (107.6 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0023.jpg (412.19 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0046.jpg (364.19 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0028.jpg (222.9 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0045.jpg (199.13 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0027.jpg (253.33 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0035.jpg (208.17 KB; downloaded 648 times)
IMG-20231014-WA0029.jpg (214.03 KB; downloaded 648 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Stopul ăla l-ai mai văzut la tramvaiele CHPPC, sunt stopuri normal de remorcă dar au fost montate și pe camioane (SR și parcă DAC 665t au așa ceva, cel puțin cele din primele ediții), tractoare, Dacia 1302 (Pick-up-ul) și de asemenea ARO. Nu știu dacă le-au mai montat și pe altceva (poate doar pe ramele IVA).

 


Re: ARO shoppy

Care stop? / Toate.

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

Din cate stiu, aceste stopuri si-au facut prima data aparitia pe autocamioanele SR.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autoturisme retro / de epocă  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421265 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use