Topic: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
65 posts, 19383 views
📖 Pagination options
- KingDesign
-
Posted:
-
Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
KingDesign
In 2010 fabrica Ikarus a reluat productia. O mica prezentare a noilor autobuze unguresti.
http://www.vezess.hu/magazin/ujra_van_i ... usz/23803/
Poate in viitor vom vedea si in Romania Ikarusuri noi pe strada.
In 2010 fabrica Ikarus a reluat productia. O mica prezentare a noilor autobuze unguresti.
http://www.vezess.hu/magazin/ujra_van_i ... usz/23803/
Poate in viitor vom vedea si in Romania Ikarusuri noi pe strada.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dr2005
Fabrica Ikarus nu a reluat nimic, nici nu avea cum, fiindcă e demolată de câţiva ani. Acele Ikarusuri sunt produse de Magyar Autóbuszgyartó Kft., care până acum producea ARC şi care, pentru o sumă de bani, a cumpărat denumirea de ,,Ikarus".
Fabrica Ikarus nu a reluat nimic, nici nu avea cum, fiindcă e demolată de câţiva ani. Acele Ikarusuri sunt produse de Magyar Autóbuszgyartó Kft., care până acum producea ARC şi care, pentru o sumă de bani, a cumpărat denumirea de ,,Ikarus".
- KingDesign
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Goldmund
O reluare a istoriei de succes a autobuzelor Ikarus e imposibila fara un CAER si URSS si "tarile fratesti".
Totusi admir curajul lor
O reluare a istoriei de succes a autobuzelor Ikarus e imposibila fara un CAER si URSS si "tarile fratesti".
Totusi admir curajul lor
- KingDesign
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
KingDesign
Nici eu nu cred că vor reuşi ce au reuşit cu seria 200. Dar măcar casta arată că nişte oameni pasionaţi, zic eu, sau chiar îndrăgostiţi de marcă ce pot face. Bine au şi experienţă, fiind vorba de foştii ingineri Ikarus, dar şi bani pentru că au reuşit să cumpere acţiunile de la Irisbus. Măcar încearcă să ducă istoria mai departe şi poate V137 şi V187 vor fi pe aproape de realizările predeceşorilor. Au pierdut piaţa polonă în favoarea Solaris, Autosan şi Solbus, dar poate vor recâştiga piaţa română, şi bulgară pentru început.
Oricum eu le urez succes.
Nici eu nu cred că vor reuşi ce au reuşit cu seria 200. Dar măcar casta arată că nişte oameni pasionaţi, zic eu, sau chiar îndrăgostiţi de marcă ce pot face. Bine au şi experienţă, fiind vorba de foştii ingineri Ikarus, dar şi bani pentru că au reuşit să cumpere acţiunile de la Irisbus. Măcar încearcă să ducă istoria mai departe şi poate V137 şi V187 vor fi pe aproape de realizările predeceşorilor. Au pierdut piaţa polonă în favoarea Solaris, Autosan şi Solbus, dar poate vor recâştiga piaţa română, şi bulgară pentru început.
Oricum eu le urez succes.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dominatrix
Goldmund wrote:Sunt de acord cu acest punct de vedere. Dar sa nu uitam ca exista si contra-exemple de vehicule fabricate in foste tari socialiste, care au avut succes peste hotare, inclusiv in Occident. De exemplu, Solaris, o companie facuta "din nimic" de un polonez repatritat din Germania, si care a reusit sa produca autobuze fiabile, care au fost vandute inclusiv in Vest, si mai nou tramvaie. Un exemplu si mai bun sunt cehii de la Škoda, cu tramvaiele lor care au depasit de mult granitele Cehoslovaciei, si au fost cumparate inclusiv de americani, care le produc acum sub licenta la ei. Deci se poate.
O reluare a istoriei de succes a autobuzelor Ikarus e imposibila fara un CAER si URSS si "tarile fratesti".
Totusi admir curajul lor
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Goldmund
OK, Dominatrix,
asa e cu tram-ul Skoda(totusi nu am auzit de vreo tara din Vest sa fi cumparat tramvaiele cehesti) din moment ce Occidentul a uitat sa mai fabrice tramvaie(pe care le-a cam desfiintat prin anii 50-60;in afara de Siemens si Bombardier)iar acum s-au trezit ca totusi e ...rentabil, cel putin pe la periferie, precum in Paris. Dar nu e cazul autobuzelor, mai ales cele cu tehnologii f. moderne(consum mic si poluare tot mai redusa sau motoarele hybrid)nu mai pot fi fabricate de oricine, mai ales ca tarile mari(Franta, Italia, Germania, chiar Suedia cu Volvo)prefera autobuzele proprii.
PS
Cehia(Cehoslovacia) inainte de 1935 era tehnologic cu mult inaintea Austriei!(!), au o anumita traditie cunoscuta...Ungurii, nu stiu ce vor face, iar acum chiar sunt curios sa stiu mai multe despre acest proiect
OK, Dominatrix,
asa e cu tram-ul Skoda(totusi nu am auzit de vreo tara din Vest sa fi cumparat tramvaiele cehesti) din moment ce Occidentul a uitat sa mai fabrice tramvaie(pe care le-a cam desfiintat prin anii 50-60;in afara de Siemens si Bombardier)iar acum s-au trezit ca totusi e ...rentabil, cel putin pe la periferie, precum in Paris. Dar nu e cazul autobuzelor, mai ales cele cu tehnologii f. moderne(consum mic si poluare tot mai redusa sau motoarele hybrid)nu mai pot fi fabricate de oricine, mai ales ca tarile mari(Franta, Italia, Germania, chiar Suedia cu Volvo)prefera autobuzele proprii.
PS
Cehia(Cehoslovacia) inainte de 1935 era tehnologic cu mult inaintea Austriei!(!), au o anumita traditie cunoscuta...Ungurii, nu stiu ce vor face, iar acum chiar sunt curios sa stiu mai multe despre acest proiect
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dominatrix
-La Brugeoise et Nivelles (in prezent parte din Bombardier) a fabricat aproape 1000 de tramvaie PCC pentru Belgia si Franta.
-cateva sute de vagoane fabricate initial in Italia de catre Fiat, ulterior productia a fost continuata de CAF - Spania.
Goldmund wrote:Cum adica nici o tara din vest nu a cumparat tramvaie cehesti? Germania e plina de tramvaie Tatra. Iti reamintesc ca tramvaiele Tatra sunt de fapt licenta PCC, deci e vorba de un produs american (deci "vestic") facut in est. Si "Occidentul" a folosit pe scara larga tehnologia PCC:
OK, Dominatrix,
asa e cu tram-ul Skoda(totusi nu am auzit de vreo tara din Vest sa fi cumparat tramvaiele cehesti) din moment ce Occidentul a uitat sa mai fabrice tramvaie(pe care le-a cam desfiintat prin anii 50-60;in afara de Siemens si Bombardier)
-La Brugeoise et Nivelles (in prezent parte din Bombardier) a fabricat aproape 1000 de tramvaie PCC pentru Belgia si Franta.
-cateva sute de vagoane fabricate initial in Italia de catre Fiat, ulterior productia a fost continuata de CAF - Spania.
Cehia(Cehoslovacia) inainte de 1935 era tehnologic cu mult inaintea Austriei!(!), au o anumita traditie cunoscuta...Uzina ČKD Tatra Smíchov a fost cel mai mare producator mondial de tramvaie in secolul 20. Asta spune multe despre fiabilitatea produselor lor. Intr-adevar Austria era sub cehi din punct de vedere tehnologic in perioada interbelica, fiindca Austria e un fel de corcitura intre Germania si Balcani asa cum si Cehoslovacia e o corcitura intre Germania si slavi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Tom
Skoda 16T sunt la Cagliari (Italia). Skoda 10T sunt la Portland si Tacoma (SUA). Nu mai pun Polonia, care este oarecum tot in Est.
Skoda 16T sunt la Cagliari (Italia). Skoda 10T sunt la Portland si Tacoma (SUA). Nu mai pun Polonia, care este oarecum tot in Est.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dominatrix
Daca imi permiti o corectie: La Cagliari este modelul bidirectional Škoda 06 T. Škoda 16 T este modelul pentru orasul Wrocław (foarte asemenator cu modelul 13T pentru Brno).
Daca imi permiti o corectie: La Cagliari este modelul bidirectional Škoda 06 T. Škoda 16 T este modelul pentru orasul Wrocław (foarte asemenator cu modelul 13T pentru Brno).
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Goldmund
Dominatrix,
zau, nu am vazut nici un Tatra in Germania, dar poate si pentru ca in Est(-ul Germaniei) inca nu am ajuns(anul acesta facem Estul salbatic)
Si oricum, stiu de cehi ca sunt buni(prin anii 90, cand s-a vazut clar saracia "tarilor fratesti" in comparatie cu Vestul,tatal meu care se afla la mine in vizita mi-a povestit ore intregi de industria si tehnologiile cehilor de dinainte de al 2 monstru mondial si decaderea cehilor sub comunisti, decadere economica care ii arunca la 1989 cu zeci de ani in urma Austriei!!.
Aici tocmai ca era vorba de Ikarus(care nu mai e firma veche) si nu mai au piata de dinainte de 1990
Eu le doresc succes
Dominatrix,
zau, nu am vazut nici un Tatra in Germania, dar poate si pentru ca in Est(-ul Germaniei) inca nu am ajuns(anul acesta facem Estul salbatic)
Si oricum, stiu de cehi ca sunt buni(prin anii 90, cand s-a vazut clar saracia "tarilor fratesti" in comparatie cu Vestul,tatal meu care se afla la mine in vizita mi-a povestit ore intregi de industria si tehnologiile cehilor de dinainte de al 2 monstru mondial si decaderea cehilor sub comunisti, decadere economica care ii arunca la 1989 cu zeci de ani in urma Austriei!!.
Aici tocmai ca era vorba de Ikarus(care nu mai e firma veche) si nu mai au piata de dinainte de 1990
Eu le doresc succes
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dominatrix
Germania de Est este PLINA de Tatra T4, dar mai ales KT4. Si o mare parte din respectivele vagoane, functioneaza in continuare, sau au fost vandute ca senond-hand in alte parti (inclusiv Romania) unde inca circula, unele la mai bine de 30 de ani de fabricatie. Deci fiabilitatea lor nu poate fi contestata.
Germania de Est este PLINA de Tatra T4, dar mai ales KT4. Si o mare parte din respectivele vagoane, functioneaza in continuare, sau au fost vandute ca senond-hand in alte parti (inclusiv Romania) unde inca circula, unele la mai bine de 30 de ani de fabricatie. Deci fiabilitatea lor nu poate fi contestata.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Dr2005
Toată Germania de Est a fost plină şi de Ikarusuri 260 şi 280. E drept, pe la mijlocul anilor '90 a început vânzarea lor, din cauza consumismului european... multe au ajuns prin România. Multe circulă şi azi (!). De exemplu, la Ploieşti circulă cel puţin un Ikarus 280 şi un Ikarus 260 din 1979 (!), dar există şi maşini mai noi, din 1988-1989.
Toată Germania de Est a fost plină şi de Ikarusuri 260 şi 280. E drept, pe la mijlocul anilor '90 a început vânzarea lor, din cauza consumismului european... multe au ajuns prin România. Multe circulă şi azi (!). De exemplu, la Ploieşti circulă cel puţin un Ikarus 280 şi un Ikarus 260 din 1979 (!), dar există şi maşini mai noi, din 1988-1989.
- Andrei2010
-
Posted:
-
Re: Noul Ikarus
Andrei2010
Eu stiam ca americanii au produs în perioada interbelica sistemul PPC (tramvai actionat prin pedale de accelerator si de frâna, în loc de manivela, etc), si ca cehii s-au apucat sa-îl fabrice prin anii 50 - 60. Referinte : http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_PCC
Dominatrix wrote:Goldmund wrote:
OUn exemplu si mai bun sunt cehii de la Škoda, cu tramvaiele lor care au depasit de mult granitele Cehoslovaciei, si au fost cumparate inclusiv de americani, care le produc acum sub licenta la ei.
Eu stiam ca americanii au produs în perioada interbelica sistemul PPC (tramvai actionat prin pedale de accelerator si de frâna, în loc de manivela, etc), si ca cehii s-au apucat sa-îl fabrice prin anii 50 - 60. Referinte : http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_PCC
📖 Pagination options