Topic: Utilaje agricole
41 posts, 21093 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
anndrei
Acel disc statea in ulei sau era ,,uscat"?
Unele U650 aveau un rezervor de aer comprimat. Din cate stiu se putea frana pe o parte sau pe alta cand voia sa intoarca pe loc pentru a micsora distanta de intoarcere. practic facea un mic drift
)
Acel disc statea in ulei sau era ,,uscat"?
Unele U650 aveau un rezervor de aer comprimat. Din cate stiu se putea frana pe o parte sau pe alta cand voia sa intoarca pe loc pentru a micsora distanta de intoarcere. practic facea un mic drift

-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Super uscat !
Aerul comprimat era folosit pentru frâna la remorcă sau pentru unele activități agricole unde era nevoie de aer comprimat. Sau de umflat roata după ce făceai pană. Compresorul era pe partea dreaptă între roți, dar majoritatea tractoarelor nu-l aveau, nu era nevoie de el.
Așa cum am spus cele 2 roți erau acționate separat de cele 2 pedale de frână care puteau fi acționate și independent.
Driftul se făcea simplu, se decuplau pedalele de frână, se acționa numai frâna de la roata stângă ( de exemplu ) ( se apăsa pedala la maxim, practic se bloca roata stângă ), se accelera la maxim cu ajutorul accelerației de la mână și tractorul întorcea practic pe loc la stânga. Dar nu se prea practica manevra asta !
Super uscat !
Aerul comprimat era folosit pentru frâna la remorcă sau pentru unele activități agricole unde era nevoie de aer comprimat. Sau de umflat roata după ce făceai pană. Compresorul era pe partea dreaptă între roți, dar majoritatea tractoarelor nu-l aveau, nu era nevoie de el.
Așa cum am spus cele 2 roți erau acționate separat de cele 2 pedale de frână care puteau fi acționate și independent.
Driftul se făcea simplu, se decuplau pedalele de frână, se acționa numai frâna de la roata stângă ( de exemplu ) ( se apăsa pedala la maxim, practic se bloca roata stângă ), se accelera la maxim cu ajutorul accelerației de la mână și tractorul întorcea practic pe loc la stânga. Dar nu se prea practica manevra asta !
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
anndrei
Pna la urma U650 a fost copiat dupa Fiat sau cu licenta Fiat?
Pna la urma U650 a fost copiat dupa Fiat sau cu licenta Fiat?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Nu. tractorul U 650 a fost...original Românesc ! După Fiat a fost copiat motorul tractorului U 445. Când am reparat motoare de tractoare U 445, tot motorul / inclusiv pistoanele erau inscripționate Fiat.
Motorul tractorului U 445 avea 3 pistoane. Motoarelor ARO li s-au adăugat încă un piston ( deci 4 ). De aici și scandalul cu Fiat care susțineau ( și aveau dreptate ) că practic motoarele de ARO sunt tot Fiat.
Brre, trebuie să dai o apă minerală, ce faci aici, mă verifici la cunoștințe ? Nu mai practic meseria asta de vreo 10 - 12 ani !!!!
Nu. tractorul U 650 a fost...original Românesc ! După Fiat a fost copiat motorul tractorului U 445. Când am reparat motoare de tractoare U 445, tot motorul / inclusiv pistoanele erau inscripționate Fiat.
Motorul tractorului U 445 avea 3 pistoane. Motoarelor ARO li s-au adăugat încă un piston ( deci 4 ). De aici și scandalul cu Fiat care susțineau ( și aveau dreptate ) că practic motoarele de ARO sunt tot Fiat.
Brre, trebuie să dai o apă minerală, ce faci aici, mă verifici la cunoștințe ? Nu mai practic meseria asta de vreo 10 - 12 ani !!!!





- anndrei
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
anndrei
Deci asa auzisem si eu ca motorul Diesel de Aro era de tractor. Dar care din ele cel cu motor de Brasov sau de Campulung?
Uite un link sa-ti amintesti de cum reaparai motoarele tractoarelor: https://www.youtube.com/user/Sepyy48
Deci asa auzisem si eu ca motorul Diesel de Aro era de tractor. Dar care din ele cel cu motor de Brasov sau de Campulung?
Uite un link sa-ti amintesti de cum reaparai motoarele tractoarelor: https://www.youtube.com/user/Sepyy48
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Mersi de link.
Cum am precizat, motorul de tractor U 445 era în 3 cilindri, motorul de ARO în 4.
Motorul de ARO de Brașov chiuleasa era făcută dintr-o bucată
Motorul de ARO de Câmpulung chiuleasa era făcută din două bucăți ( cilindrul 1 / 2 o chiuleasă. cilindru 3 /4 altă chiuleasă ). Evident 2 garnituri de chiuleasă.
Altceva ? Hai că mai știu și altele despre tractoarele U 650 ( 445 n-am reparat ! Dar știu ceva și despre ele, aveau cutii mixte, cu pinioane baladoare și cu viteze sincronizate !!!!!! ) Aceeași cutie !!
Mersi de link.
Cum am precizat, motorul de tractor U 445 era în 3 cilindri, motorul de ARO în 4.
Motorul de ARO de Brașov chiuleasa era făcută dintr-o bucată
Motorul de ARO de Câmpulung chiuleasa era făcută din două bucăți ( cilindrul 1 / 2 o chiuleasă. cilindru 3 /4 altă chiuleasă ). Evident 2 garnituri de chiuleasă.
Altceva ? Hai că mai știu și altele despre tractoarele U 650 ( 445 n-am reparat ! Dar știu ceva și despre ele, aveau cutii mixte, cu pinioane baladoare și cu viteze sincronizate !!!!!! ) Aceeași cutie !!
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
anndrei
Eu nu intreb pentru a te verifica, te intreb pentru a afla niste informatii si pentru a le clarifica pe altele.
De ce motorul de Brasov era mai bun decat cel de Campulung? Toata lumea voia Aro cu motor de Brasov
Este adevarat ca avea caroseria prost gandita si executata incat de la vibratii se crapa parbrizul?
Eu nu intreb pentru a te verifica, te intreb pentru a afla niste informatii si pentru a le clarifica pe altele.
De ce motorul de Brasov era mai bun decat cel de Campulung? Toata lumea voia Aro cu motor de Brasov

Este adevarat ca avea caroseria prost gandita si executata incat de la vibratii se crapa parbrizul?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Stai liniștit, nicio problemă.
Simplu, pentru că Brașovul făcea motoarele mai bune decât Câmpulungul ! ( Cuzineți, pistoanele, segmenți, etc, etc ). Absolut toate pompele de injecție din România se făceau la Sinaia
Nu mă pricep absolut deloc, nu vreau să-ți dau informații aiurea. Îmi pare rău. Eu n-am prea auzit de parbrize crăpate la Aro.
Răspuns corect !
Au alt statut decât luminile de poziție inferioare. De cele superioare nu te ciocnești.
anndrei wrote:
Eu nu intreb pentru a te verifica, te intreb pentru a afla niste informatii si pentru a le clarifica pe altele.
Stai liniștit, nicio problemă.
anndrei wrote:
De ce motorul de Brasov era mai bun decat cel de Campulung? Toata lumea voia Aro cu motor de Brasov![]()
Simplu, pentru că Brașovul făcea motoarele mai bune decât Câmpulungul ! ( Cuzineți, pistoanele, segmenți, etc, etc ). Absolut toate pompele de injecție din România se făceau la Sinaia
anndrei wrote:
Este adevarat ca avea caroseria prost gandita si executata incat de la vibratii se crapa parbrizul?
Nu mă pricep absolut deloc, nu vreau să-ți dau informații aiurea. Îmi pare rău. Eu n-am prea auzit de parbrize crăpate la Aro.
anndrei wrote:
Luminile de gabarit se folosesc pentru a evidentia limitele superioare ale autobuzului. Camioanele si remorcile/semiremorcile au montate si pe laterale.
Răspuns corect !
Au alt statut decât luminile de poziție inferioare. De cele superioare nu te ciocnești.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
anndrei
Clar tot ce se fabrica la Brasov era net superior. Sa nu amintim de combinele fabricate la Semanatoarea care se dezmembrau pe drum...
Clar tot ce se fabrica la Brasov era net superior. Sa nu amintim de combinele fabricate la Semanatoarea care se dezmembrau pe drum...
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Hopa ! Specializarea mea în agricultură a fost de combine !!!!
Tractoarele erau în secundar.
Vrei să știi ceva de combine ?
Acelea de la Semănătoarea le-am mâncat pe pâine, știu fiecare șurub din ele.
Categoric !
Hopa ! Specializarea mea în agricultură a fost de combine !!!!
Tractoarele erau în secundar.
Vrei să știi ceva de combine ?
Acelea de la Semănătoarea le-am mâncat pe pâine, știu fiecare șurub din ele.
anndrei wrote:
Clar tot ce se fabrica la Brasov era net superior.
Categoric !
- anndrei
-
Posted:
-
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Un singur aspect, combinele noastre erau fabricate sub licență Laverda. Primele combine au fost importate / asamblate la noi. O combină originală ( Laverda - Italia ) cu motor original Saviem ( Franța ) lucra și 20 de ani. Combina noastră Gloria C 12 lucra aprox 4 ani ( maxim ) cu costuri de reparații imense în fiecare an iar motorul făcut la Brașov trebuia segmentat în fiecare an... Evident o combină lucra maxim 4 luni / an ( de fapt vreo 3 ). La combinele originale anvelopele erau Goodyear. Rezistau 20 de ani. Danubiana vreo 3... Curelele Made in Jilava / Romania trebuiau schimbate în fiecare an...
Un singur aspect, combinele noastre erau fabricate sub licență Laverda. Primele combine au fost importate / asamblate la noi. O combină originală ( Laverda - Italia ) cu motor original Saviem ( Franța ) lucra și 20 de ani. Combina noastră Gloria C 12 lucra aprox 4 ani ( maxim ) cu costuri de reparații imense în fiecare an iar motorul făcut la Brașov trebuia segmentat în fiecare an... Evident o combină lucra maxim 4 luni / an ( de fapt vreo 3 ). La combinele originale anvelopele erau Goodyear. Rezistau 20 de ani. Danubiana vreo 3... Curelele Made in Jilava / Romania trebuiau schimbate în fiecare an...
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Utilaje agricole
anndrei
#andrei11, ai incurcat putin motorul ARO:
Cel de Brasov avea chiuloasa din 2 bucati.
Cel de Campulung dintr-o bucata.
Aro Diesel avea servodirectie?
#andrei11, ai incurcat putin motorul ARO:
Cel de Brasov avea chiuloasa din 2 bucati.
Cel de Campulung dintr-o bucata.
Aro Diesel avea servodirectie?
-
- andrei11
-
Posted:
-
📖 Pagination options