Parent forum: Alte vehicule şi utilaje

 

Topic: Utilaje agricole

33 posts, 11624 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: ikarus13
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Utilaje agricole ikarus13

In saptamana care s-a terminat a fost o prezentare de utilaje agricole in apropierea localitatii Fundulea. Aici au venit multe firme din diverse tari cum ar fi Class, Farmet, Weideman, Wirax, AFP, Kuhn, Vaderstad, Valtra si Case.
Cateva poze de acolo. Tin sa precizez ca fata de anul trecut a fost foarte aglomerat.
farmet 2013 005.JPG (346.11 KB; downloaded 5889 times)

farmet 2013 007.JPG (311.14 KB; downloaded 5870 times)

farmet 2013 009.JPG (368.54 KB; downloaded 5851 times)

farmet 2013 012.JPG (343.89 KB; downloaded 5843 times)

farmet 2013 021.JPG (384.9 KB; downloaded 5818 times)

farmet 2013 023.JPG (278.58 KB; downloaded 5850 times)

farmet 2013 024.JPG (343.48 KB; downloaded 5815 times)

farmet 2013 029.JPG (286.85 KB; downloaded 5832 times)

 


  • Author: ikarus13
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole ikarus13

farmet 2013 031.JPG (281.87 KB; downloaded 5858 times)

farmet 2013 033.JPG (365.99 KB; downloaded 5816 times)

farmet 2013 034.JPG (290.96 KB; downloaded 5815 times)

farmet 2013 038.JPG (325.56 KB; downloaded 5825 times)

farmet 2013 041.JPG (369.38 KB; downloaded 5829 times)

farmet 2013 045.JPG (256.5 KB; downloaded 5820 times)

farmet 2013 049.JPG (306.44 KB; downloaded 5826 times)

Aici a fost prezentat fiecare utilaj in parte.
farmet 2013 091.JPG (231.89 KB; downloaded 5818 times)

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole ByOnu

Superbe fotografiile, multumim! ;)

 


  • Author: ikarus13
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole ikarus13

Ca în fiecare an am primit prin poștă informația că se desfășoară târgul AgriPlanta. Anul acesta nu pot să mă duc dar dacă este un doritor sfatul meu este să meargă. Am fost și acum 2 ani și anul trecut și a fost o experiență foarte plăcută.
AgriPlanta 006.JPG (244.12 KB; downloaded 5341 times)

Sau link-ul lor mai bine: http://www.agriplanta.ro/

 


  • Author: GPS
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole GPS

Un tractor autohtonUTB Universal 445 în renumitul sat Viscri din județul Brașov.


Tractor UTB Universal 445 by mihaipăcurețu, on Flickr

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole misterr

Producţia de tractoare a fost revitalizată la Braşov. Cât costă un model U 650 pe piaţa din Africa





Compania braşoveană Tractorul U 650, cea care preluat licenţa pentru producţia şi vânzarea tractoarelor U 650 pe pieţele asiatice şi africane, a încheiat un acord cu compania egipteană El Nasr Automotive Manufacturing Company pentru ca aceasta să asambleze maşinile agricole în ţara din nordul Africii.

La mai bine de zece ani de la închierea societăţii Tractorul UTB, piaţa de tractoare româneşti reîncepe să activeze, după ce câţiva dintre foştii angajaţi ai uzinei, printre care şi fostul directorul a întreprinderii, Titus Şerban, cu sprijinul unui om de afaceri arab, au reuşit să redeschisă o mică făbricuţă şi să producă tractoare U 650.

Societatea Tractorul U 650 Braşov, care are unitatea de producţie în oraşul prahovean Băicoi şi sediul administrativ la Braşov, a început acum şase ani cu producţia de piese de schimb pentru tractoarele româneşti. Cu timpul, au început să apară comenzi de tractoare dinspre pieţe din Asia şi Africa.

Cel mai recent contract a fost încheiat de firma braşoveană cu compania egipteană El Nasr Automotive Manufacturing Company. De această dată, partenerii africani au cerut doar piesele pentru tractoare, urmând ca maşinile agricole să fie asamblate în Egipt.    

Primul lot de 25 de tractoare

Proprietarul companiei Tractorul U 650 Braşov, Atef El Said Abd El Aziz El Keleini, un om de afaceri din Arabia Saudită, spune că primul lot de piese, pentru 25 de tractoare, va fi trimis în Egipt în următoarea lună. „Deocamdată am luat decizia să trimitem componentele de aici şi să fie asamblate acolo, deoarece lira egipteană s-a devalorizat foarte mult în raport cu dolarul. Preţul unui tractor este de 20.000 de euro, iar pe piaţa egipteană este cerere foarte mare de tractoare U 650”, a explicat acesta.

Omul de afaceri spune că în prezent compania se află în căutare de ingineri ai fostei fabrici de tractoare din Braşov pentru a-i trimite în Egipt pentru a superviza asamblarea tractoarelor. „Se vorbeşte de salarii bune, la care se oferă bonusuri de genul casă, maşină, asigurări de sănătate. Nu ne deranjează nici dacă sunt pensionari”, a precizat El Keleini.

60 de angajaţi în prezent

Compania braşoveană a inaugurat în urmă cu câţiva ani o fabrică la Băicoi, unde are circa 60 de angajaţi. „Dacă acest contract va continua, vom avea nevoie de câteva zeci de angajaţi. Noi am livrat deja în ultima lună peste 50 de tractoare U 650 în Sudan, urmând să livrăm şi tractoare U 825. Contractul cu Egiptul presupune livrarea de piese pentru asamblarea a 112 tractoare”, a mai spus omul de afaceri. Valoarea totală a contractului este de 2,2 milioane de euro.

Compania braşoveană a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 2 milioane de lei. Pierderile s-au cifrat însă la 360.000 de lei.



















 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole misterr

Elevi puși să facă practică pe tractoare din 1960. Ce pățesc când vor să se angajeze

Click pe imagine pentru video:





Elevii liceelor cu profil agricol ar putea avea acces la tractoare moderne, dacă aceste şcoli ar intra şi în subordonarea Ministerului Agriculturii, care ar trebui să investească în dotarea unităţilor de învăţământ.

Până atunci, însă, tinerii învaţă pe maşini vechi şi rudimentare, pe care fermierii nu le mai folosesc. Din această cauză, practica lor este inutilă, iar atunci când se vor angaja o vor lua de la zero.

Pe astfel de tractoare, fabricate în secolul trecut, fac practică elevii unora dintre liceele cu profil agricol din ţară. Şcolile în care învaţă aceşti tineri au pe post de material didactic aparatura care abia mai funcţionează.

Director: „Aici avem un tractor de 45 de cai putere, din 1960 şi ceva, dar este funcţional, ne facem treaba cu el.”

La angajare, însă, tinerii au probleme pentru că femierii le cer să lucreze pe tractoare noi, pe care absolvenţii nu ştiu să le folosească.

Vasile Căţărau, director liceu tehnologic: „Foarte puţini fermieri mai au acum tractoare U650 sau maşini pe care s-a lucrat acum câţiva zeci de ani.”

Constantin Timu, director liceu tehnologic: „Utilajele pe care le avem sunt dinainte de ’89, anii ’60-70. Arăm pământul şi în prezent cu două tractoare U650. Situaţia este generalizată la nivel de ţară.”

Până în 1989, liceele cu specific agricol - peste 200 - se aflau atât în subordinea Ministerului Agriculturii, cât şi a Ministerului Educaţiei. După ’89, acestea au rămas doar la Ministerului Educaţiei. De atunci, spun directorii, nu s-au mai făcut deloc investiţii.

Petre Daea, ministrul Agriculturii: „Senatul României a dat un vot de aprobare şi liceele agricole să intre şi sub tutela organizatorică a Ministerului Agriculturii, astfel încât pregătim oameni pentru noi tehnologii.”

Alexandru Oniceanu, elev: „Ne-ar motiva să învăţăm mai bine, se cere forţă de muncă, iar utilajele sunt învechite, mai micuţe, necesită timp de lucru mai mare, pe lângă astea noi.”

Fermierii spun că, în zilele noastre, tocmai pentru că elevii nu au acces la noi tehnologii, nu găsesc forţa de muncă.

Dan Tiberiu Stan, fermier: „Pe cine am angajat noi, am trimis la cursuri pentru a fi capabili să le folosească.”

La sfârşitul lunii trecute, propunerea legislativă pentru modificarea Legii Educaţiei, care include şi dubla subordonare a liceelor cu profil agricol, a primit aviz pozitiv de la comisia pentru învăţământ.

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Utilaje agricole misterr

Omul de afaceri care a resuscitat o industrie pe cale de dispariție după Revoluție. Cum arată tractorul fabricat la Reghin, omologat de RAR





TAGRO, tractorul agricol românesc, conceput și realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român, a anunțat compania.

“În luna aprilie a acestui an, vom începe producția componentelor și vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiștii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente și accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar și din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare", a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM.

IRUM Reghin a funcționat ca societate de stat până în anul 1999, când a fost achiziționată de MAVIPROD și a devenit o companie cu capital privat, integral românesc. În 2010, Mircea Oltean a decis să dezvolte în cadrul fabricii un nou tractor agricol, intrând astfel într-un sector total nou și diferit față de ce făcuse până atunci, respectiv utilaje forestiere.





În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceputul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul. Specialiștii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole și forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830.





Cu o cabină etanșă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) și FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, TAGRO poate fi considerat un vector al revitalizării industriei constructoare de vehicule agricole din România.

Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tracțiune integrală 4x4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă, poziționată în partea din spate.





Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc și poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcție de opțiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP.

Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort și încredere sporită schimbărilor de direcție, chiar și atunci când, prin intermediul tiranților pentru cuplare rapidă de categorie II și a cârligului de remorcare reglabil pe înălțime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg.

 


  • Author: anndrei
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" anndrei

#Andrei11, la facultate ai studiat ce tip de lumina este mai eficienta pe timp de ceata? Alba sau galbena?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

N-am studiat propriu zis, am fost informați la cursul de tractoare și autocamioane. ( Eu am făcut fac de mecanică agricolă, a nu se confunda cu agronomia !!! )  Colegii de la transporturi proprabil că au studiat problema mai în amănunțit. Dar deja din anii 1970 ( spre sfârșit )  nu mai existau lumini galbene de ceață.
Ca să-ți fac o precizare, cursul de tractoare și autocamioane este numai cu matematică superioară și fizică superioară și rezistența matrialelor și teoria mecanismelor ( integrale, ecuații diferențiale, etc ). Să nu-ți imaginezi că la cursul de cutii de viteză ni se prezenta o cutie de viteză ! Nu ! Numai teorie. Cutia efectivă ni se prezenta la laborator, dar baza pentru examen era teoria de la curs, am spus,  numai matematică superioară / fizică superioară / cursul de rezistență / cursul de mecanisme.
Dar vezi că nu mă păcălești, la ce folosesc luminile de gabarit la autocamioane / autobuze ? Dacă nu știi, îți spun eu. Oricum  răspunsul este extrem de simplu !
________________
Ca să limpezim un aspect, meseriașul repară cutia de viteză, pentru că  de aceea e meseriaș, eu mă uit numai după uzuri. Dacă după asamblarea cutiei de viteze cutia respectivă nu funcționează de vină este meseriașul și nu inginerul. Eu știu teoria lor, nu practica. Să nu confundăm meseriile și să respectăm muncitorii profesioniști ! Eu i-am respectat și de aceea am reușit să finalizez lucrările. Am lucrat și în comunism și în capitalism în agricultură vreo 22 de ani. Efectiv în agricultură, deci nu în birou.
+___________________
Mai departe, pentru cutiile de viteză în comunism, pentru tractoare și combine, aveam stand de probă. Deci eu identificam uzurile, făceam rost de piese noi / recondiționate, meseriașul o repara și  o puneam pe standul de probe. Acolo eu eram șeful, nu meseriașul, pentru diverse turații de la axul primar ( era un motor electric ) și cu o frână la axul secundar ( care sintetiza greutatea tractorului + sarcina la cârlig ) în totate treptele de viteză cutia trebuia să se comporte exemplar.  Verificările le făceam eu, inginerul, cu meseriașul lângă mine. Și da, mai existau cutii care se blocau / se distrugeau roțile dințate / pinioanele și vedeam cine e de vină.

 


  • Author: anndrei
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" anndrei

La tractorul UTB U650 frana era doar pe rotile din spate? Era integrata in cutia de viteze?
Luminile de gabarit se folosesc pentru a evidentia limitele superioare ale autobuzului. Camioanele si remorcile/semiremorcile au montate si pe laterale.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

La U 650 frâna era numai pe spate. Sunt două pedale care sunt  acționate  cu piciorul drept. Ele în principiu sunt legate mecanic cu un braț dar pot fi acționate și independent.
Ordinea pedalelor era următoarea :
- cu piciorul stâng ambreiajul
apoi ordinea pedalelor era :
Cu piciorul drept
- accelerația
- cele două pedale de frână.
( Deci nu e ca la  automobile )
Mai există o accelerație la mână.
Accelerația de la mână și cea de la picior sunt în legătură directă mecanică
___________
Frînele n-au legătură cu CV - ul ( implicit și diferențialul ) sunt pe cele 2 axe planetare ( osii ) și sunt cu discuri. Nu se consumă discurile aproape niciodată ( ca la mașini ). Discurile practic sunt imediat după ieșirea din cutia de viteze pe cele 2 planetare ( care se numesc osii ). Sunt două discuri pe fiecare osie ( deci în total 4 ).
____________
Pentru U 650 sunt 10 viteze pentru înainte ( 5 + 5 )

 


  • Author: anndrei
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" anndrei

Acele discuri stau in ulei? Frana este actionata pneumatic, hidraulic sau mecanic?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Hei !!!  :lol:  Suntem până în anul 1989 !!!
Evident mecanic. Pur mecanic. Pârghii și arcuri ! De unde atâtea finețuri ?  :lol:  ( Dar erau eficiente ! )
Ceva hidraulic avea numai la direcție, deci direcția era mecano - hidraulică, să spun așa. Să știi că era foarte ușor de manevrat direcția.
Se putea porni tractorul de pe loc din vitezele I - III.  Pentru tractoarele rutiere se pornea cu viteza III apoi direct viteza a V - a.
disc frâna U 650.jpg (51.8 KB; downloaded 2503 times)
4-16-2019 9-52-46 PM.jpg (40.34 KB; downloaded 2497 times)

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Alte vehicule şi utilaje  • 
Choose destination

Since , our 1725 forum members have written 337621 posts in 4025 topics and 417 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use