Topic: V3A-93
1999 posts, 666373 views
📖 Pagination options
- StefanTrams2009
-
Posted:
-
Re: V3A-93
StefanTrams2009
V3A 93 099 - Linia 23 - Calea Dudesti - 06 Octombrie 2023
V3A 93 099 - Linia 23 - Calea Dudesti - 06 Octombrie 2023
6BE04A74-53E1-42AA-911E-2900F7C55C36.jpeg (1.73 MB; downloaded 4211 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: V3A-93
WT_fan06
Cezar210 wrote here:Este foarte bine că s-au luat aceste măsuri de bun simț, însă până la a moderniza interiorul este cale lungă. Revopsirea barelor și repararea linoleumului sunt operațiuni de întreținere. A spune că schimbarea scaunelor este o modernizare, în contextul dat, mi se pare o exagerare... Dacă la pachet mai veneau și iluminatul LED, afișajele digitale, anunțuri vocale, etc., (adică alte măsuri de bun simț) atunci mai ziceam că au modernizat interiorul. Apreciez că vii cu contribuții din ce în ce mai bune, însă nu e nevoie să înflorim nejustificat realitatea.
Da. Scaunele vechi au fost înlocuite cu unele noi, tapițate, barele au fost revopsite în verde și linoleumul a fost schimbat.
- GPS
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Costin
Cum era aia ca acum tot ce iese din URAC e verde? Data drept sigura, certitudine 100%, asumata politic etc etc?
Cum era aia ca acum tot ce iese din URAC e verde? Data drept sigura, certitudine 100%, asumata politic etc etc?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Nenea_titi
Se zice că va fi verde tot ce are podea joasă. Sau tot ce iese cu convertit la podea joasă de la rk, sau CH/CA-PPC transformate sau scoase de la rk. Excepție 091 și 268... probabil au vrut să facă senzație...
Acum, stau și mă gândesc:
Nu era mai frumos ca începând cu 1993, și vagonul 354, să fi fost toată seria de V3A 93 PPC asemeni 181 și 206 ? Erau un pic contemporane. Acum, transformarea lor în V3A 93 PPC e un fel de "porc îngrășat în ajun".
Au trecut la PPC ulterior BLF când în vest se trecea deja la 100% LF...mda...oricum teoretic marele avantaj al platformei V3A este acela că poate fi reparată și întreținută ușor. Probabil, dacă infrastructura ar fi și ea mai bună, ar merge și ele mai bine. Teoria ca teoria, practica ne omoară.
Cât despre rugină, am senzația că tabla aia ruginește din interior, ori are conținut mare de sulf ori nu e pasivizată (galvanizată). Chestia asta cu tabla care ruginea din interior era la skodele 1000 MB și S100...orice protecție le aplicai, în 2 ani era ciur. Ca și daciile după 1990 (dacă înainte te mai ținea 3-4, după 1990 era rău). Într-un an o găurea rugina, trebuia revopsită. Așa că și la V3A, am văzut atâtea revopsite, și la scurt timp exploda rugina pe ele. Asta pe lângă faptul că tabla pe ele e formată probabil din mai multe fâșii sudate între ele în loc de una singură. Corectură cu chit și gata.
Se zice că va fi verde tot ce are podea joasă. Sau tot ce iese cu convertit la podea joasă de la rk, sau CH/CA-PPC transformate sau scoase de la rk. Excepție 091 și 268... probabil au vrut să facă senzație...
Acum, stau și mă gândesc:
Nu era mai frumos ca începând cu 1993, și vagonul 354, să fi fost toată seria de V3A 93 PPC asemeni 181 și 206 ? Erau un pic contemporane. Acum, transformarea lor în V3A 93 PPC e un fel de "porc îngrășat în ajun".
Au trecut la PPC ulterior BLF când în vest se trecea deja la 100% LF...mda...oricum teoretic marele avantaj al platformei V3A este acela că poate fi reparată și întreținută ușor. Probabil, dacă infrastructura ar fi și ea mai bună, ar merge și ele mai bine. Teoria ca teoria, practica ne omoară.
Cât despre rugină, am senzația că tabla aia ruginește din interior, ori are conținut mare de sulf ori nu e pasivizată (galvanizată). Chestia asta cu tabla care ruginea din interior era la skodele 1000 MB și S100...orice protecție le aplicai, în 2 ani era ciur. Ca și daciile după 1990 (dacă înainte te mai ținea 3-4, după 1990 era rău). Într-un an o găurea rugina, trebuia revopsită. Așa că și la V3A, am văzut atâtea revopsite, și la scurt timp exploda rugina pe ele. Asta pe lângă faptul că tabla pe ele e formată probabil din mai multe fâșii sudate între ele în loc de una singură. Corectură cu chit și gata.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: V3A-93
shoppy
Sau firma prietena a ramas fara vopsea verde dar mai avea alba.
Asta cu verde / neverde la STB este ca in reclama aceea cu "singura certitudine este schimbarea".
"Va iesii la traseu pe liniile depoului" sau va fi mutat la alt depou si va circula pe liniile acelui depou, sau va fi imprumtuat la alt depou si va circula pe liniile acelui depou sau, ultima gaselinita, va fi parcat in alt depou si va circula pe liniile acelui depou dar va ramane in gestiunea depoului original.
Sau firma prietena a ramas fara vopsea verde dar mai avea alba.
Asta cu verde / neverde la STB este ca in reclama aceea cu "singura certitudine este schimbarea".
"Va iesii la traseu pe liniile depoului" sau va fi mutat la alt depou si va circula pe liniile acelui depou, sau va fi imprumtuat la alt depou si va circula pe liniile acelui depou sau, ultima gaselinita, va fi parcat in alt depou si va circula pe liniile acelui depou dar va ramane in gestiunea depoului original.
- joker
-
Posted:
-
Re: V3A-93
joker
Eu personal din ce observ este ca vor ca vagoanele PPC ce trec prin RK/Modernizare sa fie verzi iar cele fara PPC sa ramana albe
Eu personal din ce observ este ca vor ca vagoanele PPC ce trec prin RK/Modernizare sa fie verzi iar cele fara PPC sa ramana albe
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Nenea_titi
Dacă or mai avea la ce să facă rk... sunt tot mai multe V3A propuse pentru casare (probabil structura șubredă)și tot mai multe V3A aflate încă în serviciu arată dezolant. Multe stau la gard cu defecte de mai mult sau mai puțin timp, cu defecte mai mult sau mai puțin grave , de mai mult sau mai puțin timp. Exemplu, Bucureștii Noi de când are CA PPC și CH PPC, are o groază retrase (mă refer la cele convenționale nu la cele stil 41) recte 050, 305, 351, 178, 296, 207, 221, 212 (062, 110 si 127 propuse la casare) care nu au mai ieșit din depou de ani buni și nu par a avea o șansă, Colentina și Titan la fel, Victoria la fel, Alexandria la fel...(mai mult, propus spre casare tramvaie din 2002 și 2004, dar aici vorbim de FAUR), Militari la fel și ei (057 și 152 stau deja de mult). Tatrele cu un boghiu în groapă, V3A cu toate, iar Imperio noi au diverse probleme, mai mult sau mai puțin serioase. Treaba stă bine...
Consider că nu este cazul să se neglijeze V3A 93 clasic în halul ăsta, abia vin cu chiu cu vai 100 tramvaie noi, iar alte loturi sunt încă incerte. Pe de altă parte, de acord cu casările, nu are sens să stai cu carcase ruginite și putrede prin depou, de pe care nu mai poți lua nimic și care nu mai justifică vreo intervenție.
Jongleriile astea (tramvaiul X la depoul Y dar proprietatea depoului Z) este de fapt un fel de acoperire, astfel încât să le poată da repede unde e nevoie să scoată turele, mâine poimâine mă aștept să văd linia 45 deservită de Giurgiului iar 19 de Bucureștii noi sau 7 de Colentina.
Cât despre RK la V3A fără a le face măcar secțiunea C coborâtă...nici nu știu ce să mai zic...acum 3-4 ani a ieșit 286 din rk cu scaune din lemn...culoarea deja nu mai contează...cum spuneam, dacă vor mai avea la ce să mai facă rk, cam tot ce se retrage cred că e bun retras...se face o triere, din 3 se fac 2 mai bune, apoi din astea 2, unul mai rămâne.
Dacă or mai avea la ce să facă rk... sunt tot mai multe V3A propuse pentru casare (probabil structura șubredă)și tot mai multe V3A aflate încă în serviciu arată dezolant. Multe stau la gard cu defecte de mai mult sau mai puțin timp, cu defecte mai mult sau mai puțin grave , de mai mult sau mai puțin timp. Exemplu, Bucureștii Noi de când are CA PPC și CH PPC, are o groază retrase (mă refer la cele convenționale nu la cele stil 41) recte 050, 305, 351, 178, 296, 207, 221, 212 (062, 110 si 127 propuse la casare) care nu au mai ieșit din depou de ani buni și nu par a avea o șansă, Colentina și Titan la fel, Victoria la fel, Alexandria la fel...(mai mult, propus spre casare tramvaie din 2002 și 2004, dar aici vorbim de FAUR), Militari la fel și ei (057 și 152 stau deja de mult). Tatrele cu un boghiu în groapă, V3A cu toate, iar Imperio noi au diverse probleme, mai mult sau mai puțin serioase. Treaba stă bine...
Consider că nu este cazul să se neglijeze V3A 93 clasic în halul ăsta, abia vin cu chiu cu vai 100 tramvaie noi, iar alte loturi sunt încă incerte. Pe de altă parte, de acord cu casările, nu are sens să stai cu carcase ruginite și putrede prin depou, de pe care nu mai poți lua nimic și care nu mai justifică vreo intervenție.
Jongleriile astea (tramvaiul X la depoul Y dar proprietatea depoului Z) este de fapt un fel de acoperire, astfel încât să le poată da repede unde e nevoie să scoată turele, mâine poimâine mă aștept să văd linia 45 deservită de Giurgiului iar 19 de Bucureștii noi sau 7 de Colentina.
Cât despre RK la V3A fără a le face măcar secțiunea C coborâtă...nici nu știu ce să mai zic...acum 3-4 ani a ieșit 286 din rk cu scaune din lemn...culoarea deja nu mai contează...cum spuneam, dacă vor mai avea la ce să mai facă rk, cam tot ce se retrage cred că e bun retras...se face o triere, din 3 se fac 2 mai bune, apoi din astea 2, unul mai rămâne.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Cezar210
Din cele paisprezece astfel de tramvaie pe care le deține, la Depoul Bucureștii-Noi sunt funcționale doar două V3A-93: 256 și 362.
256 a avut parte de RK în anul 2019 și circula destul de des pe linia 41, fiind echipat cu pantograf Schunk încă de dinainte de RK, însă odată cu intrarea vagoanelor Imperio, a fost "exilat" pe celelalte linii ale depoului BN, ca și celelalte vagoane fără PPC.
Astăzi a fost trimis pe linia 11.
V3A-93 256 - Linia 11 - Piața Danny Huwe - 29 octombrie 2023
Din cele paisprezece astfel de tramvaie pe care le deține, la Depoul Bucureștii-Noi sunt funcționale doar două V3A-93: 256 și 362.
256 a avut parte de RK în anul 2019 și circula destul de des pe linia 41, fiind echipat cu pantograf Schunk încă de dinainte de RK, însă odată cu intrarea vagoanelor Imperio, a fost "exilat" pe celelalte linii ale depoului BN, ca și celelalte vagoane fără PPC.
Astăzi a fost trimis pe linia 11.
V3A-93 256 - Linia 11 - Piața Danny Huwe - 29 octombrie 2023
20231029190412_IMG_0475.jpg (1.62 MB; downloaded 3379 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Cezar210
Dacă în mesajul anterior am vorbit de 256, acum voi povesti puțin despre celălalt vagon V3A-93 funcțional de la Depoul Bucureștii-Noi, și anume 362.
Este vagonul V3A-93 cu cel mai mare număr de parc și aparține de depoul din nord-vestul capitalei. A ajuns acolo în 2011, transferat de la Depoul Dudești, la scurt timp după reparația capitală de care a beneficiat.
În octombrie 2021 a revenit, după o imobilizare de lungă durată (în jur de 5 ani), moment din care a circulat constant până în prezent.
Un cadru cu el de astăzi, de pe linia 44:
V3A-93 362 - Linia 44 - Șoseaua Orhideelor - 3 noiembrie 2023
Dacă în mesajul anterior am vorbit de 256, acum voi povesti puțin despre celălalt vagon V3A-93 funcțional de la Depoul Bucureștii-Noi, și anume 362.
Este vagonul V3A-93 cu cel mai mare număr de parc și aparține de depoul din nord-vestul capitalei. A ajuns acolo în 2011, transferat de la Depoul Dudești, la scurt timp după reparația capitală de care a beneficiat.
În octombrie 2021 a revenit, după o imobilizare de lungă durată (în jur de 5 ani), moment din care a circulat constant până în prezent.
Un cadru cu el de astăzi, de pe linia 44:
V3A-93 362 - Linia 44 - Șoseaua Orhideelor - 3 noiembrie 2023
20231103160402_IMG_1390.jpg (1.58 MB; downloaded 2791 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Cezar210
Așa cum am anunțat cu o pagină în urmă, a revenit de la URAC vagonul 239, după ce a avut parte de reparații la caroserie și de o cosmetizare.
Recent a revenit la traseu, iar astăzi l-am putut găsi pe linia inelară 1.
V3A-93 239 - Linia 1 - Bd. Doina Cornea x Bd. Iuliu Maniu (stația "Bd. Iuliu Maniu") - 3 noiembrie 2023
Așa cum am anunțat cu o pagină în urmă, a revenit de la URAC vagonul 239, după ce a avut parte de reparații la caroserie și de o cosmetizare.
Recent a revenit la traseu, iar astăzi l-am putut găsi pe linia inelară 1.
V3A-93 239 - Linia 1 - Bd. Doina Cornea x Bd. Iuliu Maniu (stația "Bd. Iuliu Maniu") - 3 noiembrie 2023
20231103182541_IMG_1488.jpg (1.55 MB; downloaded 2625 times)
20231103182557_IMG_1489.jpg (1.55 MB; downloaded 2625 times)
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Luca M.
Mai multe tramvaie ar trebui sa beneficieze de acest tratament (revopsire completa exterior + interior refacut). Nu trebuie sa se astepte pana se degradeaza rau de tot ca apoi sa-i faca un RK, trebuie sa le mai si intretina pe parcurs, revopsind si inlocuind diferite pe la ele.
Mai multe tramvaie ar trebui sa beneficieze de acest tratament (revopsire completa exterior + interior refacut). Nu trebuie sa se astepte pana se degradeaza rau de tot ca apoi sa-i faca un RK, trebuie sa le mai si intretina pe parcurs, revopsind si inlocuind diferite pe la ele.
- STB Spotting 21
-
Posted:
-
Re: V3A-93
STB Spotting 21
091 si 355 azi, 7 noiembrie 2023, circuland pe linia 14:
091 si 355 azi, 7 noiembrie 2023, circuland pe linia 14:
091 - 14.jpg (1.97 MB; downloaded 2277 times)
V3A-93 355 - 14.jpg (1.54 MB; downloaded 2277 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Cezar210
Într-adevăr, astăzi pe linia 14 le-am putut vedea pe 091 și 355. Scurtă detaliere despre fiecare:
091 este primul vagon V3A-93 ce a ieșit în schema verde de la RK. Înainte de reparația capitală, care i-a fost finalizată în mai 2022, a aparținut Depoului Colentina. După RK, a fost transferat la Depoul Militari pentru linia 25 însă, odată cu izolarea provizorie a depoului de care aparținea, a fost mutat, din nou, la Colentina.
V3A-93 091 - Linia 14 - Șoseaua Pantelimon (stația ”Spitalul Sf. Pantelimon”) - 7 noiembrie 2023
355 este al doilea V3A-93 fabricat (după 354) și este unul din cele 7 (șapte) vagoane ce au fost graffate în proiecul început acum câțiva ani - fiind destinat liniei 21, de la Depoul Colentina. A beneficiat de ultimul RK în 2010. De menționat că acest vagon a avut inițial sistem de frânare cu federe, însă ulterior a fost "upgradat", fiind înlocuit cu unul cu pompe H&K.
V3A-93 355 - Linia 14 - Șoseaua Pantelimon x Bd. Ferdinand I - 7 noiembrie 2023
Într-adevăr, astăzi pe linia 14 le-am putut vedea pe 091 și 355. Scurtă detaliere despre fiecare:
091 este primul vagon V3A-93 ce a ieșit în schema verde de la RK. Înainte de reparația capitală, care i-a fost finalizată în mai 2022, a aparținut Depoului Colentina. După RK, a fost transferat la Depoul Militari pentru linia 25 însă, odată cu izolarea provizorie a depoului de care aparținea, a fost mutat, din nou, la Colentina.
V3A-93 091 - Linia 14 - Șoseaua Pantelimon (stația ”Spitalul Sf. Pantelimon”) - 7 noiembrie 2023
091 (14).jpg (915.08 KB; downloaded 2239 times)
355 este al doilea V3A-93 fabricat (după 354) și este unul din cele 7 (șapte) vagoane ce au fost graffate în proiecul început acum câțiva ani - fiind destinat liniei 21, de la Depoul Colentina. A beneficiat de ultimul RK în 2010. De menționat că acest vagon a avut inițial sistem de frânare cu federe, însă ulterior a fost "upgradat", fiind înlocuit cu unul cu pompe H&K.
V3A-93 355 - Linia 14 - Șoseaua Pantelimon x Bd. Ferdinand I - 7 noiembrie 2023
355 (14).jpg (644.12 KB; downloaded 2239 times)
📖 Pagination options