Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 509871 views
📖 Pagination options
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
fider
Goldmund, propun la modul serios sa lasam in urma aberatiile cu perioada comunista versus capitalism. S-au facut lucruri bune si intr-un sistem si in altul. Cu toate acestea, in capitalismul minunat, cam de la prima criza mai importanta de prin '70 lucrurile s-au facut tot mai ieftin si prost. Si in sistemul comunist s-a facut rabat de la calitate insa primul sacrificiu se facea la design si asta face de multe ori o diferenta importanta in bine. Cine are curajul sa admita ca nu design-ul cat tehnologia conduc la resurse eficient utilizate ajunge departe. Cine sustine ca ramele electrice de metrou sau masinile anilor '70-80 erau zgomotoase se pierde in detalii. Investitiile trebuie sa aiba o finalitate si daca mullte sunt facute "pe credit" fie ca el se numeste imprumut extern sau credit de consum tot aia este. Se ascunde sub pres costul mai mare de detinere si utilizare a unui bun pe 40-50 de ani.
Revenind la M4, indiferent cat de mult se pot lauda constructorii cu cat au economisit la materialele utilizate si finisaje este pur si simplu o treaba de doi lei. Orgoliul de inginer constructor trebuie sa fie mentinut si asta e justificarea. Pentru beneficiarul real, nu pentru ministerul unor refulati incompetenti, ramane doar o lucrare mediocra pentru care s-a platit si asa destul de mult. In final pentru ca finantarea se face de la beneficiari prin impozite si taxe cred ca era normal sa nu se puna finisaje ieftine si sa se adopte solutii chinuite precum statia Parc Bazilescu. Banii oricum se cheltuiau asa ca mai bine ramaneam cu niste constructii functionale dar si rezistente sau estetice. Pentru a face insa apologia imbecilitatii, unii specialisti sunt nemultumiti de racordul Gara de Nord - Piata Victoriei dar ridica in slavi inaugurarea statiei Bazilescu sau altele doar pentru ca, intamplator sau nu, inginerii constructori trebuie sa se laude cu ceva ce au facut ei cand erau mai sus pe scara ierarhica si nu alti colegi pe care vor sa aiba convingerea ca i-au depasit.
Goldmund, propun la modul serios sa lasam in urma aberatiile cu perioada comunista versus capitalism. S-au facut lucruri bune si intr-un sistem si in altul. Cu toate acestea, in capitalismul minunat, cam de la prima criza mai importanta de prin '70 lucrurile s-au facut tot mai ieftin si prost. Si in sistemul comunist s-a facut rabat de la calitate insa primul sacrificiu se facea la design si asta face de multe ori o diferenta importanta in bine. Cine are curajul sa admita ca nu design-ul cat tehnologia conduc la resurse eficient utilizate ajunge departe. Cine sustine ca ramele electrice de metrou sau masinile anilor '70-80 erau zgomotoase se pierde in detalii. Investitiile trebuie sa aiba o finalitate si daca mullte sunt facute "pe credit" fie ca el se numeste imprumut extern sau credit de consum tot aia este. Se ascunde sub pres costul mai mare de detinere si utilizare a unui bun pe 40-50 de ani.
Revenind la M4, indiferent cat de mult se pot lauda constructorii cu cat au economisit la materialele utilizate si finisaje este pur si simplu o treaba de doi lei. Orgoliul de inginer constructor trebuie sa fie mentinut si asta e justificarea. Pentru beneficiarul real, nu pentru ministerul unor refulati incompetenti, ramane doar o lucrare mediocra pentru care s-a platit si asa destul de mult. In final pentru ca finantarea se face de la beneficiari prin impozite si taxe cred ca era normal sa nu se puna finisaje ieftine si sa se adopte solutii chinuite precum statia Parc Bazilescu. Banii oricum se cheltuiau asa ca mai bine ramaneam cu niste constructii functionale dar si rezistente sau estetice. Pentru a face insa apologia imbecilitatii, unii specialisti sunt nemultumiti de racordul Gara de Nord - Piata Victoriei dar ridica in slavi inaugurarea statiei Bazilescu sau altele doar pentru ca, intamplator sau nu, inginerii constructori trebuie sa se laude cu ceva ce au facut ei cand erau mai sus pe scara ierarhica si nu alti colegi pe care vor sa aiba convingerea ca i-au depasit.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
N-am intzeles nimic din ce pretindetzi voi ca 'dezbatezi' acolo...adevarul e 'departe' de imaginatziile voastre...
N-am intzeles nimic din ce pretindetzi voi ca 'dezbatezi' acolo...adevarul e 'departe' de imaginatziile voastre...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Goldmund
Ai venit ca o salvare,@subway guru
Daca ai timp, fa-ne tu sa intelegem si noi ceva din prezent, ca eu iau realitatea doar din 'reportaje'(si despre trecut s-a tot discutat-daca nu incep romanticii din nou cu 'epoca de aur')
Ai venit ca o salvare,@subway guru
Daca ai timp, fa-ne tu sa intelegem si noi ceva din prezent, ca eu iau realitatea doar din 'reportaje'(si despre trecut s-a tot discutat-daca nu incep romanticii din nou cu 'epoca de aur')
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Ok, dar trebuie sa-mi fac timp, pt ca acolo se pun in discutzie 'lucruri de esentza' care nu sunt chiar simplu de explicat, trebuie luate 'pe indelete'...
Pana atunci sunt insa lucruri de 'stejar, extrema urgentza' CE NU SUFERA AMANARE...
Un 'bob' zabava' si 'ne discutam'...
Deocamdata...Basarab, M4 Bazilescu si 'atacare' M5...
Sunt si eu un simplu om, ca si voi, la un moment dat problemele 'depasesc' si primul 'sacrificat' e tocmai 'forumul'...
N-ati vazut ca nu am mai pus nimic pe 'File de Poveste'...dar 'reluam, cat de curand...
Ok, dar trebuie sa-mi fac timp, pt ca acolo se pun in discutzie 'lucruri de esentza' care nu sunt chiar simplu de explicat, trebuie luate 'pe indelete'...
Pana atunci sunt insa lucruri de 'stejar, extrema urgentza' CE NU SUFERA AMANARE...
Un 'bob' zabava' si 'ne discutam'...
Deocamdata...Basarab, M4 Bazilescu si 'atacare' M5...
Sunt si eu un simplu om, ca si voi, la un moment dat problemele 'depasesc' si primul 'sacrificat' e tocmai 'forumul'...
N-ati vazut ca nu am mai pus nimic pe 'File de Poveste'...dar 'reluam, cat de curand...
- argos
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
argos
Asta seara am luat metroul din statia 1 Mai. Am fost foarte surprins sa vad ce efect benefic are o vopsea deschisa data pe peretii statiei.
Da.. au vopsit peretii intr-un galben pai (inainte erau negri) ! Statia este mult mai luminoasa/ primitoare.
Apropo, cred ca cel care va inaugura bucata de M$ nou facuta vrea sa faca o cursa pana la 1 Mai (precum in filmuletele cu Ceausescu ).
Altfel nu-mi explic de ce atata agitatie.
Asta seara am luat metroul din statia 1 Mai. Am fost foarte surprins sa vad ce efect benefic are o vopsea deschisa data pe peretii statiei.
Da.. au vopsit peretii intr-un galben pai (inainte erau negri) ! Statia este mult mai luminoasa/ primitoare.
Apropo, cred ca cel care va inaugura bucata de M$ nou facuta vrea sa faca o cursa pana la 1 Mai (precum in filmuletele cu Ceausescu ).
Altfel nu-mi explic de ce atata agitatie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
De vreo 2 saptamani e vopsita statia. Din pacate "Grivita" au uitat-o.
De vreo 2 saptamani e vopsita statia. Din pacate "Grivita" au uitat-o.
- ByOnu
-
Posted:
-
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
fider
Lucrurile sunt simple daca avem un strop de rabdare si inteligenta sa citim printre randuri dar, in fine, e mai simplu sa spunem ca nu intelegem nimic.
Pe scurt lucrurile stateau cam asa:
1. Finisajele statiilor
La constructia primelor statii de metrou s-a pus destul de mult accent si pe aspectul functional si pe cel estetic. Spre ultima perioada de expansiune de pana in 1989 au fost multe statii la care finisajele au fost din ce in ce mai simple iar aspectul general a fost mult mai putin reusit. Totusi au rezultat statii oarecum satisfacatoare (Stefan cel Mare, Obor, Iancului, Piata Muncii, Dristor 2). Ce s-a intamplat dupa 1989 este insa mult mai neplacut pentru ca pana si la statii relativ mari, de exemplu Gorjului, finisajele sunt pur si simplu oribile, nu mai vorbesc de continuarea la statiile nou inaugurate pe M4, cu exceptia Gara de Nord 2, si Nicolae Grigorescu - Linia de centura. Nu placile de plastic colorat, peretii vopsiti in negru si niste lamele de aluminiu se pot numi finisaje.
2. Economia de fonduri ca urmare a unor finisaje simple si a unui mobilier incomod
Indiferent cat de mult se poate trambita ca finisajele simple si mobilierul spartan au facilitat economia de resurse materiale si timp de executie, trebuie luat in calcul ca statiile nu se fac pentru Ministerul Transporturilor ci pentru calatori. Daca tot platesc direct sau indirect masiv cetatenii pentru aceasta lucrare macar sa construiasca ceva bun si in perspectiva a 20 de ani nu doar pana iese de la guvernare partidul care s-a intamplat sa aiba majoritatea in Parlament la inaugurarea liniei. Oricum, ca discutie separata, economiile din bugetul de stat sau local nu au fost NICIODATA directionate spre alte proiecte care necesitau finantare ci tot spre obiective bune doar pentru a face impresie electoratului (vezi modernizarea cu cantec a unor gari din provincie).
3. Statia Parc Bazilescu este o realizare a inginerilor constructori. Atat.
Proiectul statiei, realizarea ei, nu denota decat schimbarea in mers a unei strategii de dezvoltare fara a avea probabil nici un fundament practic. Nu cred ca era necesara aceasta statie si am dubii ca s-a facut vreo evaluare amanuntita a traficului de calatori preconizat si utilitatii. Este posibil ca imperativul "sa mai deschidem inca o statie" a cantarit mai mult decat utilitatea reala a unei statii inghesuite si intr-o zona fara prea mare interes sau poate s-a avut in vedere ca fortand o varianta nefericita, ca sa nu spun altfel, va fi posibila o expunere de motive mai solida care sa sustina prelungirea magistralei si depoul Straulesti alaturi de beneficiile ce decurg de aici. Nu ar fi prima oara cand Metrorex apeleaza la o asemenea tehnica pentru a justifica structura stufoasa de personal si cheltuielile de exploatare.
subway guru wrote:
N-am intzeles nimic din ce pretindetzi voi ca 'dezbatezi' acolo...adevarul e 'departe' de imaginatziile voastre...
Lucrurile sunt simple daca avem un strop de rabdare si inteligenta sa citim printre randuri dar, in fine, e mai simplu sa spunem ca nu intelegem nimic.
Pe scurt lucrurile stateau cam asa:
1. Finisajele statiilor
La constructia primelor statii de metrou s-a pus destul de mult accent si pe aspectul functional si pe cel estetic. Spre ultima perioada de expansiune de pana in 1989 au fost multe statii la care finisajele au fost din ce in ce mai simple iar aspectul general a fost mult mai putin reusit. Totusi au rezultat statii oarecum satisfacatoare (Stefan cel Mare, Obor, Iancului, Piata Muncii, Dristor 2). Ce s-a intamplat dupa 1989 este insa mult mai neplacut pentru ca pana si la statii relativ mari, de exemplu Gorjului, finisajele sunt pur si simplu oribile, nu mai vorbesc de continuarea la statiile nou inaugurate pe M4, cu exceptia Gara de Nord 2, si Nicolae Grigorescu - Linia de centura. Nu placile de plastic colorat, peretii vopsiti in negru si niste lamele de aluminiu se pot numi finisaje.
2. Economia de fonduri ca urmare a unor finisaje simple si a unui mobilier incomod
Indiferent cat de mult se poate trambita ca finisajele simple si mobilierul spartan au facilitat economia de resurse materiale si timp de executie, trebuie luat in calcul ca statiile nu se fac pentru Ministerul Transporturilor ci pentru calatori. Daca tot platesc direct sau indirect masiv cetatenii pentru aceasta lucrare macar sa construiasca ceva bun si in perspectiva a 20 de ani nu doar pana iese de la guvernare partidul care s-a intamplat sa aiba majoritatea in Parlament la inaugurarea liniei. Oricum, ca discutie separata, economiile din bugetul de stat sau local nu au fost NICIODATA directionate spre alte proiecte care necesitau finantare ci tot spre obiective bune doar pentru a face impresie electoratului (vezi modernizarea cu cantec a unor gari din provincie).
3. Statia Parc Bazilescu este o realizare a inginerilor constructori. Atat.
Proiectul statiei, realizarea ei, nu denota decat schimbarea in mers a unei strategii de dezvoltare fara a avea probabil nici un fundament practic. Nu cred ca era necesara aceasta statie si am dubii ca s-a facut vreo evaluare amanuntita a traficului de calatori preconizat si utilitatii. Este posibil ca imperativul "sa mai deschidem inca o statie" a cantarit mai mult decat utilitatea reala a unei statii inghesuite si intr-o zona fara prea mare interes sau poate s-a avut in vedere ca fortand o varianta nefericita, ca sa nu spun altfel, va fi posibila o expunere de motive mai solida care sa sustina prelungirea magistralei si depoul Straulesti alaturi de beneficiile ce decurg de aici. Nu ar fi prima oara cand Metrorex apeleaza la o asemenea tehnica pentru a justifica structura stufoasa de personal si cheltuielile de exploatare.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
bercenicity
Parc Bazilescu e chiar in mijlocul zonei de blocuri din Bucurestii Noi, spre deosebire de Pajura care e in mijlocul unei zone industriale mai putin active, la marginea cartierului omonim si al zonei de blocuri mentionate.
fider wrote:
3. Statia Parc Bazilescu este o realizare a inginerilor constructori. Atat.
[...] Nu cred ca era necesara aceasta statie si am dubii ca s-a facut vreo evaluare amanuntita a traficului de calatori preconizat si utilitatii. Este posibil ca imperativul "sa mai deschidem inca o statie" a cantarit mai mult decat utilitatea reala a unei statii inghesuite si intr-o zona fara prea mare interes[...]
Parc Bazilescu e chiar in mijlocul zonei de blocuri din Bucurestii Noi, spre deosebire de Pajura care e in mijlocul unei zone industriale mai putin active, la marginea cartierului omonim si al zonei de blocuri mentionate.
- alelanco10
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
alelanco10
Conform unui panou pus in curtea Textila Dacia, acolo va fi un nou mall, "Victoria City Center" (ar putea fi si numele statiei, in loc de Penny's , cum s-a sugerat pe aici ), asadar zona se prefigureaza a fi "activa", mai ales ca pe panou spune ca noul complex va avea, citez, "tunel de acces la viitoarea statie Pajura".
E posibil sa fiu si subiectiv, avand in vedere ca stau in zona si fac 5 minute pe jos pana la statia Pajura, iesirea spre Jiului asadar abia astept inaugurarea
bercenicity wrote:
Parc Bazilescu e chiar in mijlocul zonei de blocuri din Bucurestii Noi, spre deosebire de Pajura care e in mijlocul unei zone industriale mai putin active, la marginea cartierului omonim si al zonei de blocuri mentionate.
Conform unui panou pus in curtea Textila Dacia, acolo va fi un nou mall, "Victoria City Center" (ar putea fi si numele statiei, in loc de Penny's , cum s-a sugerat pe aici ), asadar zona se prefigureaza a fi "activa", mai ales ca pe panou spune ca noul complex va avea, citez, "tunel de acces la viitoarea statie Pajura".
E posibil sa fiu si subiectiv, avand in vedere ca stau in zona si fac 5 minute pe jos pana la statia Pajura, iesirea spre Jiului asadar abia astept inaugurarea
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Statia Pajura se va numi Jiului...
Statia Pajura se va numi Jiului...
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
George
@fider: "modernizarea cu cantec a unor gari de provincie" este o idee excelenta a putinelor zone din CFR care inca mai functioneaza, de a salva astfel niste rute secundare pe care acum nu se mai intampla mare lucru si pentru care statul nu ar fi dat probabil niciodata bani. Reabilitarea asta e 85 % moca, pe bani europeni.
Evident, nu poti sa inchizi rute pe care tocmai ai reabilitat statii. Daca garile Bistrita, Targu-Mures, Pitesti, Alexandria si altele sunt simple "gari de provincie", nu mai am nimic de spus. Asa ca sa nu aberam. Romania nu se imparte in "capitala" si "provincie". Romania e mult mai mult decat orasul Bucuresti.
Toata tara asta are dreptul la dezvoltare, iar reteaua feroviara trebuie SALVATA. Fiecare investitie este mai mult decat salutara (de data asta cu sensul corect din DEX, adica salvatoare).
scuze de off topic.
@fider: "modernizarea cu cantec a unor gari de provincie" este o idee excelenta a putinelor zone din CFR care inca mai functioneaza, de a salva astfel niste rute secundare pe care acum nu se mai intampla mare lucru si pentru care statul nu ar fi dat probabil niciodata bani. Reabilitarea asta e 85 % moca, pe bani europeni.
Evident, nu poti sa inchizi rute pe care tocmai ai reabilitat statii. Daca garile Bistrita, Targu-Mures, Pitesti, Alexandria si altele sunt simple "gari de provincie", nu mai am nimic de spus. Asa ca sa nu aberam. Romania nu se imparte in "capitala" si "provincie". Romania e mult mai mult decat orasul Bucuresti.
Toata tara asta are dreptul la dezvoltare, iar reteaua feroviara trebuie SALVATA. Fiecare investitie este mai mult decat salutara (de data asta cu sensul corect din DEX, adica salvatoare).
scuze de off topic.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Dr2005
Alexandria e o statie cu 4 perechi de trenuri pe zi şi blatism 99,9999999 %, iar trenurile sunt formate din LDH+2 vagoane.
Bistriţa are mai multe trenuri private prin ea decât de CFR (pe acolo trec Regiotrans, Regional şi TFG Călători).
Piteşti a fost reabilitată acum câţiva ani.
Tg. Mureş da, e praf staţia (că gară nu e, gări sunt doar Bucureşti Nord, Bucureşti Basarab şi, eventual, Tulcea Oraş - deşi aia are şi o linie cu rebrusament).
Reabilitarea asta nu cred că va duce la revitalizarea secţiilor.... se reface doar clădirea staţiei, eventual un peron, infrastructura rămâne la fel, adică praf. Iar staţii renovate date la privaţi sunt şi vor mai fi (problema e că, oricât de bine ar arăta staţiile, când pleacă CFR dispare până şi tâmplăria de la geamuri, dar privatul o are pe inventar), dar sunt şi unele ,,eurogări" făcute pentru 3 perechi de trenuri pe zi (de exemplu Tulcea Oraş).
Alexandria e o statie cu 4 perechi de trenuri pe zi şi blatism 99,9999999 %, iar trenurile sunt formate din LDH+2 vagoane.
Bistriţa are mai multe trenuri private prin ea decât de CFR (pe acolo trec Regiotrans, Regional şi TFG Călători).
Piteşti a fost reabilitată acum câţiva ani.
Tg. Mureş da, e praf staţia (că gară nu e, gări sunt doar Bucureşti Nord, Bucureşti Basarab şi, eventual, Tulcea Oraş - deşi aia are şi o linie cu rebrusament).
Reabilitarea asta nu cred că va duce la revitalizarea secţiilor.... se reface doar clădirea staţiei, eventual un peron, infrastructura rămâne la fel, adică praf. Iar staţii renovate date la privaţi sunt şi vor mai fi (problema e că, oricât de bine ar arăta staţiile, când pleacă CFR dispare până şi tâmplăria de la geamuri, dar privatul o are pe inventar), dar sunt şi unele ,,eurogări" făcute pentru 3 perechi de trenuri pe zi (de exemplu Tulcea Oraş).
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
George
Din lectura comunicatelor de presa de pe ampost.ro rezulta altceva, anume refacerea integrala si a liniilor din zona statiilor, si a aparatelor de cale. Rezulta, citez brut din memorie, cam 5 - 10 km de linii refacute in cazul fiecarei statii.
Ca asta nu rezolva problema starii tehnice a liniilor respective, de acord, dar poate fi un punct de plecare pentru o reabilitare ulterioara a liniilor. Orase ca Bistrita si Tg. Mures trebuie sa fie conectate la reteaua feroviara, despre Pitesti nici nu mai vorbesc, iar celelalte statii merita de asemenea o sansa.
Daca in sec. XIX au fost in stare sa le construiasca, noua nu ar trebui sa ne para rau in sec XXI ca ne dau europenii bani sa le renovam.
Faptul ca in anumite zone sunt in prezent mai mult operatori privati nu are nicio relevanta, garile respective fac parte din infrastructura publica a statului, oricum in perspectiva vor exista mai multi operatori, iar uitandu-ma la cfr calatori, nu pot sa fiu foarte trist pe aceasta tema. Desigur, nu cu automotoare de acum 80 de ani, sau cu rable de import la mana a VII-a se va face primavara.
Din lectura comunicatelor de presa de pe ampost.ro rezulta altceva, anume refacerea integrala si a liniilor din zona statiilor, si a aparatelor de cale. Rezulta, citez brut din memorie, cam 5 - 10 km de linii refacute in cazul fiecarei statii.
Ca asta nu rezolva problema starii tehnice a liniilor respective, de acord, dar poate fi un punct de plecare pentru o reabilitare ulterioara a liniilor. Orase ca Bistrita si Tg. Mures trebuie sa fie conectate la reteaua feroviara, despre Pitesti nici nu mai vorbesc, iar celelalte statii merita de asemenea o sansa.
Daca in sec. XIX au fost in stare sa le construiasca, noua nu ar trebui sa ne para rau in sec XXI ca ne dau europenii bani sa le renovam.
Faptul ca in anumite zone sunt in prezent mai mult operatori privati nu are nicio relevanta, garile respective fac parte din infrastructura publica a statului, oricum in perspectiva vor exista mai multi operatori, iar uitandu-ma la cfr calatori, nu pot sa fiu foarte trist pe aceasta tema. Desigur, nu cu automotoare de acum 80 de ani, sau cu rable de import la mana a VII-a se va face primavara.
📖 Pagination options