Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
2344 posts, 400167 views
📖 Pagination options
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
BodoMinea
Da, PSM-ul (Precision Stop Maker) e parte a ATO. Însă există și funcționalitate de conducere automată și oprire la punct fix în Dimetronic. Nu e neapărat folosită prea des pentru că sistemul nu e așa performant ca cel de pe celelalte magistrale, iar oprirea efectuată de calculator durează mai mult (timpi de mers lungiți... viteză mai mică) decât cea făcută de mecanic din controller. Însă pentru recepționarea și testarea sistemului, toate funcționalitățile din caietul de sarcini și fișa tehnică trebuie să meargă la fel de bine pe întregul tronson de M4. Mie mi se pare normal. Dacă nu face un anumit lucru care apare în cartea tehnică, există 2 aspecte periculoase: se poate crea confuzie în pregătirea personalului, iar nefuncționarea unei componente poate indica probleme cu sistemul în sine ca tot unitar, pe modelul „dacă nu oprește la fix... ce nu mai face?”.
Da, PSM-ul (Precision Stop Maker) e parte a ATO. Însă există și funcționalitate de conducere automată și oprire la punct fix în Dimetronic. Nu e neapărat folosită prea des pentru că sistemul nu e așa performant ca cel de pe celelalte magistrale, iar oprirea efectuată de calculator durează mai mult (timpi de mers lungiți... viteză mai mică) decât cea făcută de mecanic din controller. Însă pentru recepționarea și testarea sistemului, toate funcționalitățile din caietul de sarcini și fișa tehnică trebuie să meargă la fel de bine pe întregul tronson de M4. Mie mi se pare normal. Dacă nu face un anumit lucru care apare în cartea tehnică, există 2 aspecte periculoase: se poate crea confuzie în pregătirea personalului, iar nefuncționarea unei componente poate indica probleme cu sistemul în sine ca tot unitar, pe modelul „dacă nu oprește la fix... ce nu mai face?”.
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
orex
Asa si pe ce am dat banii, ca oricare ”investitor” ar vrea sa stie asta, nu ?!
PS
Sper ca Alstom sa nu fie la fel de diletant la M5.1!
Asa si pe ce am dat banii, ca oricare ”investitor” ar vrea sa stie asta, nu ?!
PS
Sper ca Alstom sa nu fie la fel de diletant la M5.1!


- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
In continuare, reprezentantii Metrorex habar nu au cand se va finaliza receptia la punerea in functiune a sistemului de siguranta:
Economica.net
In continuare, reprezentantii Metrorex habar nu au cand se va finaliza receptia la punerea in functiune a sistemului de siguranta:
Funcționarea semnalizării și circulația trenurilor pe ambele sensuri de mers pe Magistrala 4 va fi realizată după finalizarea recepției la punerea în funcțiune a sistemului de siguranță și automatizare a traficului", a declarat pentru ECONOMICA.NET Mariana Miclăuș, director general al Metrorex. Aceasta a menționat că, potrivit procedurii, la acestă dată se desfășoară testele și probele tehnologice specifice în vederea finalizării Recepției la punere în funcțiune a sistemului de siguranță și automatizare a traficului, conform HG 51/1996. "Semnalizarea pe toată Magistrala 4 va fi funcțională atunci când recepția va fi admisă fără obiecții de comisia Metrorex SA", a subliniat Mariana Miclăuș.
Nu este clar însă și ce obiecții ar fi avut comisia Metrorex până acum, având în vedere că procesul de recepție ar fi început încă de anul trecut.
Economica.net
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Una singura: NU FUNCTIONEAZA!...
Nu este clar însă și ce obiecții ar fi avut comisia Metrorex până acum, având în vedere că procesul de recepție ar fi început încă de anul trecut.
Una singura: NU FUNCTIONEAZA!...

-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
cris_m
Mie mi se pare o mare carpeala sincer asta cu gratuitatea... mai bine le ofereau calatorii reduse cu metroul. Cum bine spuneau colegii pe aici, atata timp cat terminalul se afla dupa zona de trafic congestionat (intersectia cu DNCB), este evident ca lumea nu va renunta la vehicul tocmai atunci cand a scapat de un prim ambuteiaj. Bonus, frecventa extrem de proasta a metroului pe M4, vagoanele vechi, nu reprezinta un plus pentru acest mijloc de transport. Ca de obicei rezolvam efectele nu cauzele problemei.
Parcare gratuită oferită de Metrorex în Terminalul Străulești
Mie mi se pare o mare carpeala sincer asta cu gratuitatea... mai bine le ofereau calatorii reduse cu metroul. Cum bine spuneau colegii pe aici, atata timp cat terminalul se afla dupa zona de trafic congestionat (intersectia cu DNCB), este evident ca lumea nu va renunta la vehicul tocmai atunci cand a scapat de un prim ambuteiaj. Bonus, frecventa extrem de proasta a metroului pe M4, vagoanele vechi, nu reprezinta un plus pentru acest mijloc de transport. Ca de obicei rezolvam efectele nu cauzele problemei.

-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Scopul Metrorex cu parcarea a fost de a atrage pasageri, un serviciu suplimentar gratuit serveste scopului...
Scopul Metrorex cu parcarea a fost de a atrage pasageri, un serviciu suplimentar gratuit serveste scopului...
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Si...la juma din pretul celui mai amarat covrig fara sare, mac sau susan...nu se prea infig ”vecinii”! Deci, e o problema!
Si...la juma din pretul celui mai amarat covrig fara sare, mac sau susan...nu se prea infig ”vecinii”! Deci, e o problema!

-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
1) Frecvența pe M 4 este foarte acceptabilă, cine-ți citește postarea crede că tramvaiul 46 are frecvență mai bună ca M 4.
2) Treaba cu << vagoanele vechi >> e spusă chiar la mișto. CAF - ul face zgomot mai mare în salon ca IVA. În rest nu știu unde ar fi marea nenorocire că sunt IVA pe M 4.
3) Și care ar fi cauzele ? Frecvența de un metrou la 90 secunde, metrouri moderne cu muzică pentru toate gusturile la difuzoare ?
4) De când n-ai mai fost pe M 4 să vezi gradul de încărcare al vagoanelor ?
cris_m wrote:
Bonus, frecventa extrem de proasta a metroului pe M4, vagoanele vechi, nu reprezinta un plus pentru acest mijloc de transport. Ca de obicei rezolvam efectele nu cauzele problemei.
1) Frecvența pe M 4 este foarte acceptabilă, cine-ți citește postarea crede că tramvaiul 46 are frecvență mai bună ca M 4.
2) Treaba cu << vagoanele vechi >> e spusă chiar la mișto. CAF - ul face zgomot mai mare în salon ca IVA. În rest nu știu unde ar fi marea nenorocire că sunt IVA pe M 4.
3) Și care ar fi cauzele ? Frecvența de un metrou la 90 secunde, metrouri moderne cu muzică pentru toate gusturile la difuzoare ?
4) De când n-ai mai fost pe M 4 să vezi gradul de încărcare al vagoanelor ?
- sab
-
Posted:
-
-
- SniperGuy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
SniperGuy
@andrei11, cu scuzele de rigoare, te repeti pe subiectul asta de vreo 2 ani desi ti-am demonstrat cu poze gradul de incarcare pe M4 acum un an si ceva. Nu stiu cat de des circuli tu pe aceasta magistrala dar eu circul zilnic pe ea si cu siguranta este cel putin loc de imbunatatire. Revin cu pozele daca nu ti le aduci aminte.
Si sa zicem ca tine, si intr-adevar nu sunt foarte multi calatori pe M4. Dar de ce nu luam in considerare faptul ca acesta este doar un efect al intervalului de succedare si nu din cauza ca avem putini calatori este in regula intervalul de succedare.
@andrei11, cu scuzele de rigoare, te repeti pe subiectul asta de vreo 2 ani desi ti-am demonstrat cu poze gradul de incarcare pe M4 acum un an si ceva. Nu stiu cat de des circuli tu pe aceasta magistrala dar eu circul zilnic pe ea si cu siguranta este cel putin loc de imbunatatire. Revin cu pozele daca nu ti le aduci aminte.
Si sa zicem ca tine, si intr-adevar nu sunt foarte multi calatori pe M4. Dar de ce nu luam in considerare faptul ca acesta este doar un efect al intervalului de succedare si nu din cauza ca avem putini calatori este in regula intervalul de succedare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Gradul de incarcare tine de frecventa trenurilor. La 12 min , normal ca este aglomeratie. Dar daca abia umpli un tren la 12 min, nu justifici metrou.
Cat despre marile aglomerari urbane deservite de M4...sa fim seriosi...Nu sunt calatori putini pentru ca metroul vine la intervale mari, ci pentru ca nu prea are ce cara in zona aia...Aceasta magistrala a fost facuta penttru ca era inceputa inainte de 89 si, in virtutea inertiei, am finalizat-o si i-am pus un mot intermodal la Straulesti, poate se justifica macar o idee.
Daca s-ar face un studiu serios de fezabilitate la M4 de azi, nu ar mai construi-o nimeni...
Gradul de incarcare tine de frecventa trenurilor. La 12 min , normal ca este aglomeratie. Dar daca abia umpli un tren la 12 min, nu justifici metrou.
Cat despre marile aglomerari urbane deservite de M4...sa fim seriosi...Nu sunt calatori putini pentru ca metroul vine la intervale mari, ci pentru ca nu prea are ce cara in zona aia...Aceasta magistrala a fost facuta penttru ca era inceputa inainte de 89 si, in virtutea inertiei, am finalizat-o si i-am pus un mot intermodal la Straulesti, poate se justifica macar o idee.
Daca s-ar face un studiu serios de fezabilitate la M4 de azi, nu ar mai construi-o nimeni...

-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Colega ( #SniperGuy ), sunt de acord cu tine, așa e, am mai spus treaba asta de mai multe ori. Dar nu eu sunt de vină pentru nefuncționerea Dimetronicului.
Pe de altă parte nu cred că la orele critice M 4 e full de la Străulești de la parcare ! Iar urgența maximă e să ajungi la slujbă, nu când pleci spre casă. Așa încât cei care ar veni cu mașina în parcare urcă fluerând în metrou. Că doar n-or veni 500 de mașini în 10 minute !
_______________
Nu circul pe magistrala asta chiar deloc, cu excepția câtorva incursiuni de plăcere în afara orelor de înghesuială. ( Ultima afirmație trebuie luată ca atare, nu e spusă la mișto ).
Colega ( #SniperGuy ), sunt de acord cu tine, așa e, am mai spus treaba asta de mai multe ori. Dar nu eu sunt de vină pentru nefuncționerea Dimetronicului.
Pe de altă parte nu cred că la orele critice M 4 e full de la Străulești de la parcare ! Iar urgența maximă e să ajungi la slujbă, nu când pleci spre casă. Așa încât cei care ar veni cu mașina în parcare urcă fluerând în metrou. Că doar n-or veni 500 de mașini în 10 minute !
_______________
Nu circul pe magistrala asta chiar deloc, cu excepția câtorva incursiuni de plăcere în afara orelor de înghesuială. ( Ultima afirmație trebuie luată ca atare, nu e spusă la mișto ).
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
cris_m
Le iau si eu pe puncte ca sa lamuresc.
1) Pentru ce e acum e acceptabil, intr-adevar, pentru cineva care sta in cartier si nu are alta varianta zice mersi chiar si cu 10-12 minute. Cine vine din Ilfov, insa nu va zice acelasi lucru. O sa zica: "da' ce sa stau eu ca prostu 10 minute pe peron cand in minutele alea puteam sa ajung cu masina pana la Bazilescu..." (e doar un exemplu).
2) Nu e spusa la misto, omul taxeaza foarte mult chestiile astea. Simplul fapt ca e putin mai uzat/murdar deja provoaca o repulsie a calatorului fata de mijlocul de transport.
3) N-am inteles la ce te referi....
4) Nu am mai fost de cateva luni, stiu foarte bine ca pana la 1Mai e full, dupa ramane 1/2 plin pana la Bazilescu si de acolo maxim 1/4 plin. Asta era la ora pranzului, dar prin inductie (matematica, sic
) sunt convins ca la fel e si la orele de varf. Saptamana viitoare ma duc si la ore de varf daca e! 
Concluzie: problema nu se limiteaza doar la transporturi, ci are chestii si de psihologie/sociologie, chestii care ma mai pasioneaza si am ajuns sa le mai intuiesc prin lucrul cu publicul.
andrei11 wrote:
1) Frecvența pe M 4 este foarte acceptabilă, cine-ți citește postarea crede că tramvaiul 46 are frecvență mai bună ca M 4.
2) Treaba cu << vagoanele vechi >> e spusă chiar la mișto. CAF - ul face zgomot mai mare în salon ca IVA. În rest nu știu unde ar fi marea nenorocire că sunt IVA pe M 4.
3) Și care ar fi cauzele ? Frecvența de un metrou la 90 secunde, metrouri moderne cu muzică pentru toate gusturile la difuzoare ?
4) De când n-ai mai fost pe M 4 să vezi gradul de încărcare al vagoanelor ?
Le iau si eu pe puncte ca sa lamuresc.
1) Pentru ce e acum e acceptabil, intr-adevar, pentru cineva care sta in cartier si nu are alta varianta zice mersi chiar si cu 10-12 minute. Cine vine din Ilfov, insa nu va zice acelasi lucru. O sa zica: "da' ce sa stau eu ca prostu 10 minute pe peron cand in minutele alea puteam sa ajung cu masina pana la Bazilescu..." (e doar un exemplu).
2) Nu e spusa la misto, omul taxeaza foarte mult chestiile astea. Simplul fapt ca e putin mai uzat/murdar deja provoaca o repulsie a calatorului fata de mijlocul de transport.
3) N-am inteles la ce te referi....
4) Nu am mai fost de cateva luni, stiu foarte bine ca pana la 1Mai e full, dupa ramane 1/2 plin pana la Bazilescu si de acolo maxim 1/4 plin. Asta era la ora pranzului, dar prin inductie (matematica, sic


Concluzie: problema nu se limiteaza doar la transporturi, ci are chestii si de psihologie/sociologie, chestii care ma mai pasioneaza si am ajuns sa le mai intuiesc prin lucrul cu publicul.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Adrian Rosca
Fenomenul nu e unic, se intampla si la case mai mari. De ce sa dai 290 euro pe an cand poti sa parchezi gratis putin mai incolo?
La Straulesti, la 50 de bani pe ora, suma adunata pe un an de zile e doar o idee mai mica.
Fenomenul nu e unic, se intampla si la case mai mari. De ce sa dai 290 euro pe an cand poti sa parchezi gratis putin mai incolo?
La Straulesti, la 50 de bani pe ora, suma adunata pe un an de zile e doar o idee mai mica.
📖 Pagination options