Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Sectorul 2

431 posts, 146300 views
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31
 
 

📖 Pagination options
Re: Sectorul 2 Cristi N

De exemplu, asta e planul pentru str. Calusei legat de care au aparut mai multe discutii. In zona ingusta, de la nr. 77, este o alveola de asteptare la mijloc si cele obisnuite de protectie de la colturi.
Calusei.jpg (116.24 KB; downloaded 1372 times)

 


Re: Sectorul 2 mirceade

Adică 1,08 minus obstacole egal sub 90cm presupun.

 


Re: Sectorul 2 ByOnu

Ce este aia o "alveola de asteptare"? :) Cum este reglementata utilizarea ei?

 


Re: Sectorul 2 Cristi N

Depinde la ce obstacol ne referim: gratiile de la geamuri, burlanele de apa pluviala,  tomberonul de gunoi, etc. unele au 10cm altele au 50-60cm.

Legat de alveole din ce stiu nu este reglementata utilizarea ci doar existenta lor:
IV.2.2. Latimea trotuarelor si a traseelor pietonale:
(1) Latimea trotuarelor conformate pentru a fi utilizate de catre persoane cu handicap va fi de:
- 1.80 m pentru trafic constant în dublu sens;
- 1.50 m pentru trafic frecvent în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de asteptare si întoarcere de 1.80 x 2.00 m la fiecare 25.00 m;
- 1.20 m pentru trafic sczut în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de asteptare si întoarcere de 1.80 x 2.00 m la fiecare 25.00 m;
- 90 cm pentru trafic într-un singur sens si foarte rar în sens opus, cu prevederea unor buzunare de asteptare si întoarcere de 1.80 x 2.00 m la fiecare 25.00 m.

 


Re: Sectorul 2 Cristi N

În ultima noastră postare o mică bucată din proaspăt reamenajata stradă Călușei, a căzut victimă ilustrării normativului OG 43/1997 care organizează străzile urbane in 4 categorii în funcție de lățimea carosabilului. Cea de-a 4a categorie, (la care se încadrează marea majoritate a străzilor din interiorul inelului central al Bucureștiului) spune normativul, poate beneficia de un trotuar de 1 m, ceea ce în mod evident nu mai este o prevedere ce poate fi utilizată în ”orașul pentru oameni” al secolului 21.
De ce avem încă în vigoare normative din 1997, după cel puțin 10 ani de când vorbim de ”smart city” și orașele din jurul nostru se orientează către nevoile pietonilor și a transportului în comun? O întrebare la care am încercat să răspundem în postarea anterioară, respectiv lipsa unui departament/institut/structură administrativă care se ocupă de planificare urbană.
Dar să ne întoarcem la strada noastră 😊 Am fost și noi și am verificat pe teren, într-adevăr, ”micul trotuar” este doar pe un segment de stradă, mai multe puteți citi în postul Radu Mihaiu din comentarii, dar cum ne-am aruncat ochiul nostru critic pe toată porțiunea amenajată a străzii, am descoperit o intersecție demnă de ”micul Paris” 😉. Trecerile de pietoni sunt protejate de extinderi ale trotuarului, ceea ce oferă vizibilitate pietonilor care nu mai sunt acoperiți de mașini când vor să traverseze și prin îngustarea carosabilului mașinile vor încetini. Astfel se asigură, prin măsuri spațiale, un trafic de max 30km/h, potrivit pentru acest tip de străzi. Bordurile sunt coborâte la nivelul carosabilului în dreptul trecerilor de pietoni pentru accesibilizarea persoanelor în scaun rulant sau a părinților împingători de cărucior. Mai mult decât atât trotuarul este lățit în unele zone pentru a face loc unor funcțiuni urbane, încă nu știm ce vor fi în zonele lăsate nepavate dar bănuim ca vor fi spații verzi/locuri pentru socializare sau puncte de colectare deșeuri.


















Sursa: Baza

Situatia prezentata in prima faza de proprietarii din blocul de la nr 77:  Link 1 si Link 2

Raspunsul primarului: Radu Mihaiu

 


Re: Sectorul 2 Isaac

In sectorul 2 nu exista treceri de pietoni suprainaltate ?

 


Re: Sectorul 2 Cristi N

Nu stiu daca s-au finalizat efectiv dar sunt prevazute pentru strazile din zona sos. Colentina, str. Silvia - str. Litovoi Voievod. E posibil sa fie si in alte zone dar nu imi vin acu in minte.

 


Re: Sectorul 2 TrainWrecker

Isaac wrote here:
In sectorul 2 nu exista treceri de pietoni suprainaltate ?

Exista una pe Gioacchino Rossini.

 


Re: Sectorul 2 Chev Celios

Fix strada unde sa faca cu suprainaltare. Pentru cine nu stie Str. Rossini este strada pe unde ies toate autobuzele de la Floreasca. :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Sectorul 2 Costin

Si care e problema? E plin Oslo de asemenea treceri de pietoni si nu au nici o problema autobuzele cu ele.

 


Re: Sectorul 2 ByOnu

Zic si eu: coborarea bordurilor la treceri, ridicarea carosabilului la nivelul trotuarului in anumite intersectii, precum si ingustarea carosabilului in intersectii sunt chestii foarte faine.

Am insa o problema cu implementarea. Materialele folosite imi dau un sentiment de provincie saraca la inceputul anilor 2000.

Si care este faza cu alveolele inaltate cu bordura? Cum se va scurge apa de pe trotuar in alveola? Greseala asta a facut-o si Baluta si a distrus toata vegetatia de pe Bd. Tineretului. Bordura trebuie sa fie la nivelul trotuarului.
trotuare s2.jpg (297.03 KB; downloaded 907 times)

 


Re: Sectorul 2 andreiiul

Oricum prin peticul ala de pamant ramas liber nu ajunge multa apa la pomi. Specialistii nostri in montat borduri au lucrat din nou. Mi se pare risipa de ciment sa fixezi asa bordurile.  

 


Re: Sectorul 2 mirceade

Observ că ocazional s-a mai întâmplat miracolul să fixeze stâlpișorii ăia odioși în bordură și nu în trotuare ca de obicei. Rigolele nu mă aștept să le "inventeze" deceniul ăsta.

 


Re: Sectorul 2 Grunberg

E posibil ca suruburile de prindere sa fie mai lungi decit grosimea pavelelor, astfel ca diblurile “prind” in nisip. Am vazut niste cosuri de gunoi fixate asa la noi in sect. 6.  Se smulsesera si asa am ajuns sa constat. Tara lui “merge si asa”.

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2158 forum members have written 407409 posts in 5071 topics and 487 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use