Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pietonală

180 posts, 50157 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Infrastructura pietonala telvanni

Tot in fata magazinului Unirea.
DSCN9855.JPG (297.17 KB; downloaded 5181 times)
DSCN9856.JPG (272.81 KB; downloaded 5162 times)
DSCN9857.JPG (277.56 KB; downloaded 5147 times)
DSCN9858.JPG (283.49 KB; downloaded 5146 times)
DSCN9859.JPG (286.92 KB; downloaded 5147 times)
DSCN9860.JPG (279.81 KB; downloaded 5145 times)
DSCN9862.JPG (284.89 KB; downloaded 5145 times)
DSCN9864.JPG (273.93 KB; downloaded 5146 times)

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Lucrarile avanseaza si de cealalta parte a pietei.
DSCN9871.JPG (299.15 KB; downloaded 5145 times)
DSCN9873.JPG (279.4 KB; downloaded 5148 times)
DSCN9874.JPG (291.94 KB; downloaded 5145 times)
DSCN9875.JPG (274.6 KB; downloaded 5146 times)
DSCN9876.JPG (288.68 KB; downloaded 5147 times)
DSCN9877.JPG (285.66 KB; downloaded 5145 times)
DSCN9879.JPG (288.38 KB; downloaded 5146 times)

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

La final vin cu o poza in care putem vedea sediul Samsung.
DSCN9866.JPG (257.45 KB; downloaded 5145 times)

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Pentru ca tine tot de zona pietonala am sa vin cu cateva poze in care se vad unele nereguli observate de mine.
Vedeti observatiile fiecarei poze.
Acesta este modul corect in care se amplaseaza acest tip de adapost in statiile RATB. Daca este foare aproape de bordura face ca toata lumea sa se ingramadeasca pentru ca nu este loc intre lateralele lui si autobuz sau troleu.
DSCN9846.JPG (289.64 KB; downloaded 5144 times)
Este statia Piata Unirii 1, cea care speram c-o reconfigureaza odata cu amenajarea trotuarului. Lumea sta pe strada pentru ca nu este loc pe trotuar. Rusine. Asa NU.
DSCN9872.JPG (285.7 KB; downloaded 5149 times)
Este trecerea de langa Hanul lui Manuc. Trebuie neaparat sa largeasca trotuarul luand din spatiul verde pentru ca este o trecere de pietoni foarte folosita si se strang intotdeauna foarte multi oameni cand se asteapta la rosu.
DSCN9878.JPG (294.32 KB; downloaded 5143 times)
Trotuarul de pe Bvd-ul Unirii, vedere spre Palatul Parlamentului. Acum am inteles, vor sa mute traficul la umbra acestor minunati copaci iar zona pietonala sa fie pe centru, langa fantini, la soare unde e cald si bine.
DSCN9870.JPG (277.92 KB; downloaded 5146 times)
Terminalul tramvaiului trebuie imbunatit. Mereu e foarte aglomerat si nu din cauza ca sunt multi oameni ci pentru ca nu este adecvat numarului de oameni..
DSCN9868.JPG (256.9 KB; downloaded 5143 times)

 


Re: Infrastructura pietonala realistul

Nu e rau deloc dar toata vara nu au lucrat, i-a apucat acum cand mai e un pic si ninge.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Imi pare bine ca mai sunt publicatii ce semnaleaza nesimtirea ocuparii spatiului public cu aceste panouri cu fete dubioase (nu toate).
M-am dus intr-o zi la un domn politist sa-l intreb ce putem face impotriva celor care parcasera pe tot trotuarul de la Unirii (zona Hanul lui Manuc). Mi-a spus ca NIMIC, e treaba politiei locale.
sursa:   http://b365.ro/campania-ele ... 84824.html

Panouri care blochează trotuarul şi bannere hilare: Campania electorală în Capitală
Campania electorală a început în urmă cu o săptămână, iar bannerele şi panourile electorale au împânzit deja Capitala. USL şi ARD sunt partidele cu cele mai multe afişe în Capitală, în timp ce partidele mai mici au un număr de afişe proporţional cu cel de susţinători. Nou-înfinţata "alianţă" ARD a ales pentru afişaj electoral aceleaşi culori ca cele ale USL, doar în nuanţe diferite. Astfel, culorile dominante în afişajul ARD sunt roz şi albastru, în timp ce culorile USL sunt roşu şi albastru. Panourile USL prezintă un fond dominant alb, la care se adugă culoarea roşie, albastră, galbenă sau chiar vişiniu. Bannerele PRM şi PP-DD sunt mult mai simpliste, în culorile partidului, albastru pentru partidul lui Vadim şi mov pentru partidul lui Dan Diaconescu.
În efortul de a atrage cât mai mult atenţia, unele bannere ectorale sunt plasate chiar pe mijlocul trotuarelor, incomodând circulaţia în zonele centrale ale Capitalei. Este cazul bannerului USL din Piaţa Unirii, unde afişul incomodează trotuarul şi aşa foarte aglomerat din zonă, sufocat oricum de chioşcuri, florării şi alte amenajări semi-improvizate. Până la începerea campaniei, acelaşi afişaj îl prezenta pe edilul de sector Robert Negoiţă, care se lăuda că şi-a onorat promisiunea din campanie de a scuti locuitorii de plata taxei de gunoi, după cum B365.ro a scris aici.
Nici trotuarele de la Universitate sau Calea Dorobanţi n-au scăpat de bannerele masive, care anunţă candidaţii USL sub girul primarului de sector Andrei Chiliman.
Pe Bulevardul Magheru lupta afişelor electorale a fost câştigată de USL, care şi-a plasat afişe atât pe ambele părţi ale străzii cât şi pe trotuar.
ARD câştigă însă la capitolul panourilor din staţiile RATB. Panourile ARD poartă sloganul "Noi avem oameni noi", slogan reliefat de chipurile lui Vasile Blaga, actual preşedinte al PDL, fost membru FSN şi membru fondator al Partidului Democrat (1991) şi Mihai Răzvan Ungureanu, intrat în politică din 2004. Adriean Videanu, preşedinte interimar al PDL Bucureşti, este coordonatorul campaniei electorale a ARD.
În unele zone USL şi ARD şi-au amplasat panourile electorale chiar unul lângă celălalt. Panourile celor două mari partide îşi fac concurenţă la doi paşi unul de altul, pe de-o parte şi de alta a Dâmboviţei la intersecţia Ştirbei Vodă - Splaiul Independenţei. Pe cealaltă parte a bannerului care arată "oamenii noi" ai ARD se află un banner tot cu chipul lui Crin Antonescu.
Şi pe Bulevardul Mihai Kogălniceanu însemnele celor două partide sunt foarte apropiate, aşezate pe stâlpi de o parte şi de alta a carosabilului.
Bannerul cu Victor Ponta şi Crin Antonescu, cu chipurile sobre şi privirea către cer produce o imagine cel puţin hilară, fiind aşezat lângă un mesaj religios pe Bd. I.C. Brătianu.
Unele bannere au fost afişate în zone mai puţin obişnuite. Este cazul posterului unui candidat USL, lipit pe geamul unei florării, chiar lângă o coroană mortuară, în cartierul Pantelimion.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Imi pare rau sa va anunt dar mi-am dat seama ca nu mai este nicio sansa de revenire in gandire atunci cand e vorba de refacerea zonelor destinate pietonilor, adica mai pe scurt a trotuarelor.
La fel cum se intampla cu Magheru, se lucreaza si pe C.A. Rosetti. Tot mergand pe aceasta strada am ajuns in zona intersectiei cu Calderon dar m-am impotmolit la propriu. Intr-o zona proaspat reabilitata si regandita m-am trezit ca trotuarul pe care mergeam a disparut sau se ingusteaza ridicol de mult fara niciun motiv. Au desenat niste parcari halucintate dar nu au fost in stare sa faca o linie simpla care sa insemne o cale de mers pentru pietoni. Adica un trotuar.
Uitati-va va rog la poze si spuneti-mi daca am luat-o eu razna sau cineva chiar isi bate joc de orice persoana care doreste sa mearga pe jos in Bucuresti.
Sunt in pragul agoniei.
DSCN0193.JPG (226.34 KB; downloaded 4899 times)
Uite trotuarul, nu e trotuarul. Da-va-n mamele voastre de pietoni, luati-va masina. Prea multe pretentii aveti, auzi tu, sa vrei trotuar in Bucuresti! Ha-ha-ha!
DSCN0194.JPG (222.72 KB; downloaded 4901 times)
DSCN0195.JPG (241.44 KB; downloaded 4901 times)
DSCN0196.JPG (226.75 KB; downloaded 4899 times)

 


Re: Infrastructura pietonala misterr

Eu zic să profiți cît mai ai timp, în curînd acolo se va monta un stîlp, iar la iarnă acolo va fi nămetele de zăpadă împins de pe drum cu lama. Atunci să te văd!

Dacă tot ești nemulțumit, vizavi e ambasada Vietnamului, poți cere azil politic. Acolo sînt bulevarde și trotuare largi. În București nu mai trebuie să existe pietoni.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Din pacate, vestile proaste continua. Probabil multi dintre voi ati trecut iarna asta pe la Unirii, e dezamagitor cum arata.

IMI PARE RAU CA AM AVUT DREPTATE PRIVIND MONTAJUL DALELOR.

sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Econo ... nirea.html

Griul Bucurestiului, griul indiferentei: peste 0,5 MILIOANE euro aruncate printre crapaturile de la UnireaCand treci prin fata magazinului Unirea din Bucuresti, indreptandu-te spre statiile de autobuz 123, 104, nu poti sa nu iti impiedici privirea in noile dale de piatra infipte cu sarguinta in ciment la inceputul iernii. Daca nu esti atent(a), te poti impiedica insa si de altceva.


De gropile din jurul canalelor, de crapaturile din dale, de piatra lasata “de izbeliste” pe jos cu lehamite si chiar de dalele deja iesite din asfalt. Lucrarile au fost intrerupte in urma cu doar doua luni (ca de terminat nu poate fi vorba), insa deja multe dintre ele sunt crapate, sparte sau pur si simplu iesite complet din lacasurile lor.

De retinut ca lucrarile la acele portiuni sunt terminate de doar doua luni. Imaginati-va cum va arata acea zona peste jumatate de an sau un an, daca de acum unele dale incep sa se surpe.

Dupa cum scriam aici, bataia de joc “pe fata” nu putea ramane netaxata, trecuta cu vederea prin romanescul “lasa ma, merge si-asa! Ne-am obisnuit cu lucrari de mantuiala”.

Trecand peste esteticul lucrarilor care lasa foarte mult de dorit – gri peste gri, gropi, denivelari, partea economica a problemei este ingrijoratoare. Mai exact, in circa 1.000 mp de carosabil si circa 3.500 mp trotuar s-au investit PESTE 510.000 euro, conform datelor oferite Wall-Street.ro de Administratia Strazilor.

Compania responsabila cu aceste lucrari este, poate deloc surprinzator, Euroconstruct Trading ’98, detinuta de “regii asfaltului”, Dan Besciu si Sorin Vulpescu, apropiati ai lui Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea.

Aceste legaturi sunt de subliniat intrucat, fara nicio legatura cu faptul ca in ultimii ani PDL-ul s-a aflat la putere (!), compania Euroconstruct, una dintre firmele preferate ale Primariei Capitalei in mandatul pedelistului Adriean Videanu si ale Ministerului Transporturilor in mandatele lui Radu Berceanu, si-a crescut veniturile de la 272 milioane lei in 2009 la 414 milioane lei in 2011, o evolutie de peste 50%. Acestea in conditiile in care majoritatea industriilor si companiilor au fost lovite de criza economica.

Compania este implicata si in alte proiecte derulate cu statul – autostrada Bucuresti Ploiesti, castiga cele mai multe licitatii pentru decontaminarea solurilor si refacerea ecologica a terenurilor poluate cu substante petroliere sau toxice.

Dan Besciu este unul dintre celebrii “regi ai asfaltului”, mebru al grupului de la Golden Blitz, local frecventat in trecut de Traian Basescu si de lideri ai PDL.

Euroconstruct a generat in 2011 profit de aproape 38 milioane de lei (8,9 mil. euro). Numarul de angajati declarat la Ministerul de Finante era la finalul anului 2011 de 780, in crestere de la 720 in 2010.

Ai observat si tu probleme in realizarea contractelor publice in orasul tau? Trimite-le pe adresa redactiei (redactie@wall-street.ro) si Wall-Street.ro va afla de la autoritati informatii despre respectivele contracte.

 


Re: Infrastructura pietonala florin

telvanni eu îţi sugerez să trimiţi pozele şi comentariul la cât mai multe adrese de mail ale jurnaliştilor, începând chiar cu cei de la Wall-Street.ro. Şi, de ce nu, chiar la Primărie. E ridicol ce se întâmplă acolo, poate totuşi se sesizează cineva.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

@ florin
Ai libertatea sa folosesti orice fotografie de-a mea, si te rog si pe tine sa faci acelasi lucru pe care mi-l sugerezi mie. Impreuna suntem mai "puternici".
Eu mai trimit catre B365 poze si semnalari si am vazut ca sunt publicate.

 


Re: Infrastructura pietonala argos

Hai ca-i bine! A aparut articol privind trotuarul de la Unirii si pe Hotnews (ma bucur pentru ca e un site destul de accesat si impactul va fi mai mare):

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... n-euro.htm

Sa speram ca presiunea mediatica va da roade si se vor lua masuri!

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Epopeea montajului de granit la Unirii continua. Multumim presei ca nu doarme.

Noul trotuar din Piaţa Unirii, distrus la nici două luni de la reparaţie
FOCUS • 31 Ianuarie 2013 - 10:49 • Alexandru Ionita


Nici două luni nu au trecut de când au început lucrările de refacere a trotuarelor din Piaţa Unirii că acestea au fost abandonate odată cu venirea iernii. Acum, imaginea din zonă arată deplorabil, o bună parte din noul trotuar s-a spart, iar reluarea lucrărilor va avea loc abia peste două luni. Între timp, miilor de trecători din zonă nu le rămâne decât să facă slalom printre dalele sparte şi găurile din pavaj.
La începutul lunii noiembrie a anului trecut, B365.ro anunţa că au început lucrările de refacere a trotuarelor din zona Unirii, o lucrare bine-venită în contextul în care unele din trotuare nu mai fuseseră schimbate dinainte de Revoluţie.  

Din păcate, de acum două luni şi până în prezent lucrările nu par să fi evoluat, ci chiar s-au deterioriat. Trotuarele arată acum mai degrabă ca într-un cartier mărginaş, nu ca într-o zonă cu un trafic pietonal uriaş, frecventată de mulţi turişti străini. În plus, niciun muncitor nu se mai zăreşte de săptămâni bune pe "şantier".  Venirea iernii şi a Sărbătorilor a oprit însă lucrările, iar pavajul care a fost montat arată deplorabil, multe dale sunt deja crăpate sau sar complet din asfalt. Administraţia Străzilor anunţă că lucrările vor fi reluate în luna martie, odată cu încălzirea vremii, care va permite efectuarea lucrărilor.

Multe dintre dalele noi sunt deja crăpate, sparte, sau nu sunt bine fixate în trotuar. De asemenea, există multe dale care au ieşit din pavaj. În dreptul magazinului Unirea, noile dale au fost amenajate doar pe o parte a trotuarului, iar restul a rămas decopertat odată cu oprirea lucrărilor.  

Aceeaşi situaţie se prezintă şi vizavi de magazinul Unirii, la trotuarele din dreptul staţiei de metrou Piaţa Unirii 1 şi la cele dinspre Palatul Justiţiei. În dreptul ieşirii de la metrou, trotuarul a rămas decopertat, iar dalele de la margine s-au desprins şi s-au spart.



În dreptul semaforului dinspre staţia tramvaiului 32, trotuarul a fost refăcut în întregime, însă chiar în mijlocul lui mai multe dale sunt desprinse şi sparte.

"Lucrarea nu este finalizată, termenul este luna septembrie. Aşteptăm ca firma de construcţii să predea lucrarea conform termenilor şi condiţiilor din contractul semnat cu Primăria Municipiului Bucureşti. Dacă nu va fi realizată conform standardelor, lucrarea nu va fi  recepţionată. De asemenea, dalele sparte vor fi înlocuite pe cheltuiala constructorului, nu plătim dalele sparte din banii municipalităţii." a afirmat Carmen Dincă, purtător de cuvânt la Administraţia Străzilor, instituţia subordonată Primăriei Municipiului Bucureşti care se ocupă de lucrarea din Piaţa Unirii.

Dispariţia tonetelor şi standurdilor de ziare din faţa Magazinului Unirea nu a lărgit spaţiul pietonal, după cum era aşteptat, ci doar a contribuit la "amenajarea" unui spaţiu improvizat de parcare pentru câteva maşini.

În dreptul Hanului lui Manuc, acest bloc de beton abandonat încomodează circulaţia pietonală de peste un an.  

Sutele de pietoni care traversează zilnic semaforul din Piaţa Unirii sunt nevoiţi să se înghesuie printre maşinile parcate şi parcagii aferenţi.

Chiar şi reputatul arhitect Şerban Sturza a acuzat, recent modul în care sunt pavate străzile Capitalei. "În Bucureşti, piatra (n.r. pavajul stradal) se pune într-o pojghiţă de doi centimetri, pentru că restul se fură. Cu toate că piatra trebuie să reziste zeci şi zeci de ani. În alte oraşe piatra are dimensiuni mari, aici are dimensiuni mici. În alte oraşe piatra e de bună calitate, aici se ia piatra cea mai proastă" a declarat arhitectul într-o conferinţă de presă ce a avut loc pe 22 ianuarie.



sursa: http://b365.ro/slalom-print ... 86788.html

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Presa nu doarme, aceleasi probleme semnalate si de mine mai sus. Multumim presei ca-si face datoria.

sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... i-mult.htm

Cum a "decorat" Primaria Bucuresti o parcare cu marmura alba si granit si de ce pentru asfaltarea unei strazi e nevoie de mai mult de un an

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro

Marţi, 5 februarie 2013, 16:56 Actualitate | Administratie Locala


Lucrarile de intretinere a strazilor CA Rosetti si Maria Rosetti au inceput la sfarsitul anului 2011 si ar fi trebuit terminate in toamna anului trecut. Suntem in februarie 2013, iar lucrarea este departe de a fi gata. Mai mult, o bucata din strada a ramas decopertata pe timpul iernii, zona fiind un cosmar pentru soferi. Concomitent cu lucrarile de intretinere au fost demarate si lucrari de modernizare a trotuarelor, lucrari care au culmitat cu pavarea cu marmura alba si granit a trei spatii publice de pe cele doua strazi, printre care si o zona din parcarea de pe CA Rosetti colt cu str. Calderon. Pe langa pavajul de lux au fost plantati pe o suprafata de cateva sute de metri 350 de stalpisori din piatra naturala al caror pret variaza intre 100 si 200 de euro / bucata. Intrebata cat costa lucrarea, municipalitatea sustine ca nu stie, pretul urmand sa fie calculat la finalul lucrarii.

Lucrarile de intretinere a strazii CA Rosetti si Maria Rosetti au inceput la sfarsitul anului 2011, iar cele de amenajare a trotuarelor la inceputul anului 2012,  potrivit unui raspuns trimis la solicitarea HotNews.ro de catre Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei. In realitate insa, intai a inceput amenajarea spatiilor publice, mai exact piateta de la intersectia str. Nicolae Filipescu, parcarea de la intersectia str. CA Rosetti cu Calderon si Piata IL Caragiale. Perioadele in care s-a lucrat au fost alternate cu perioade mari in care nu se facea nimic.

In primavara anului 2012 muncitorii au adus pachetele de piatra cubica in Piata IL Caragiale, dupa ce au stat cateva saptamani acolo au fost mutate la celalat capat al strazii Rosetti si a inceput pavarea piatetei de la intersectia str. Nicolae Filipescu. Aici a fost pusa piatra cubica si aproximativ 80 de stalpisori din granit care intre timp au inceput sa fie daramati de masini. In paralel au inceput lucrarile si la parcarea de la intersectia cu str. Calederon si la Piata IL Caragiale.

In Piata Ion Luca Caragiale(unde este amplasata si statuia scriitorului) s-au ingustat trotuarele, s-au pavat cu piatra cubica, s-au pus 150 de stalpisori si s-a marit numarul de locuri de parcare, cele existente fiind insufuiciente pentru cladirea de birouri imensa care s-a construit in zona. Spatiul central, in care vara dorm oamenii strazii, a fost pavat cu marmura alba. O data cu venirea ploilor, marmura alba s-a inegrit, iar trotuarele pavate cu piatra cubica au fost sparte de lucrarile edilitare. Fiindca lucrarea nu a fost terminata, intre bordurile de delimitare a parcarii s-au strans gunoaie. Masinile parcheaza in continuare pe trotuar printre stalpisorii din piatra.

Si in spatiul care delimiteaza parcarea de la interesectia cu str. Calderon, care ar putea trece drept trotuar daca ar avea dimensiunile necesare, a fost pusa marmura alba, andezit si granit. Pe alocuri, geometria parcarii nici macar nu lasa loc pietonilor sa treaca desi, inainte de modernizare acolo era trotuar. Si aici au fost pusi stalpisori din abundenta, circa 110. Nici aceasta lucrare nu a fost terminata ramanad bucati mari nepavate.

Cu exceptia celor trei mici spatii publice (cateva sute de metri patrati fiecare), pavate cu marmura si granit, pe restul strazii trotuarele arata ca dupa bombardament.

Asfaltarea carosabilului a inceput in toamna anului 2012. A fost refacuta bucata cuprinsa intre bd. Magheru si str. IL Caragiale. Portiunea cuprinsa intre str. IL Caragiale si Sfantul Spiridon a fost decopertata, insa a venit vremea rea si a ramas asa din noiembrie pana in prezent, fiind un cosmar pentru soferii care trec prin zona. La inceputul lunii februarie, cativa municitori de la Administratia Strazilor au venit sa a arunce pe drum umplutura pentru a mai usura viata celor care trec pe acolo. La intersectia cu bd. Magheru, asfaltul proaspat turnat a fost spart de o lucrare edilitara. In loc sa asfalteze la loc, muncitorii au astupat gaura cu piatra cubica.

Mentionam ca in dreptul niciuneia dintre lucrari nu a fost pus panou de santier unde sa scrie ce lucri se executa, cine este constructorul, proiectantul si cat dureaza executarea lucrarii, desi legea prevede acest lucru.

In urma unei solicitari de informatii trimise catre Administratia Strazilor am aflat ca lucrarea se executa in baza unui dintre contractele de intretinere anuala a strazilor incheiat de institutie in 2011, in valoare de circa 350 milioane de euro.

"Lucrarile de intretinere presupun repararea neconformitatilor aparute in carosabil si trotuar dar  si inlocuirea bordurilor deteriorate (ciobite sau  sparte). Lucrarile de modernizare se refera la pavarea
trotuarelor cu piatra naturala, granit, amplasare de bancute pentru  odihna, rastele pentru biciclete, cosuri de gunoi, plantare  copaci, plantare flori in jardinière", se arata in raspunsul trimis de Administratia Strazilor. Constructorul este asocierea de firme Delta&Eci, iar proiectant asocierea  Drum  Proiect&Global Service Proiect. Referitor la costuri, Administratia Strazilor spune ca nu stie cat a costat aceasta lucrare, pretul fiind calculat la final: "Cele doua tipuri de  lucrari sunt executate in baza unor contracte subsecvente la Acorduri-cadru, preturile unitare licitate, cu manopera  si transport fiind calculate la finalul lucrarii".
Cat despre panourile de santier, institutia sustine ca au fost puse, dar furate.

Pe site-urile de specialitate un stalpisor din piatra naturala costa intre 100 si 200 de euro, iar o placa de marmura alba buciardata cu latimea de 10 cm costa circa 100 lei. Reamintim ca Primaria Capitalei nu a respectat proiectul de amenajare a Pietei Universitatii, ales in urma unui concurs, pe motiv ca era prea scump, iar in mijlocul pietei, in zona statuilor a fost turnata o fasie de beton alb.

Ce spun arhitectii despre amenajarea spatiilor publice de pe str. CA si Maria Rosetti

Serban Sturdza, arhitect: "In patiul public de la intersectia str. Rosetti cu Calderon circulatia pietonului nu este asigurata, trotuarul neavand o latime normala. Este iesit complet din normele de securitate. La pavaj s-au folosit patru feluri de materiale: granit, andezit si marmura, iar bolarzii sunt din piatra de Baschioi sau Vratza. Sunt bani aruncati pe fereastra dar securitatea pietonului este nula. Urmariti felul cum traverseaza acest spatiu mamele cu copiii care vin de la scoala din zona si asteptati-va la accidente".

Dan Marin, arhitect: "Tronsonul din str. C A Rosetti cuprins intre str. G-ral Praporgescu si str. J.-L. Calderon era un spatiu fara forma, cotropit de asfalt si de masini parcate haotic; in termenii unei juste reorganizari a parcajelor (desi, in mod ideal, prezenta masinilor ar fi trebuit restrictionata) si ai ameliorarii calitatii spatiului public (plantatie, mobilier urban), o interventie era deci necesara. Rezultatul este insa o aberatie: nici urma de rationalitate, dimpotriva, o aglomerare fara sens de directii diagonale, de forme si de materiale. Un exercitiu de un total neprofesionalism, facut – probabil cu un buget generos, daca ne uitam la cat granitsi marmura s-a folosit - in dispretul interesului public si al imaginii orasului".

Marius Calin, arhitect: "Realizarea acestor spatii  imi lasa impresia ca intre proiectul de arhitectura si executie s-a interpus un vid de cunoastrere tehnica tacit perpetuat, lucrarea fiind executata de mesteri. Selectia de materiale este problematica - mai ales acea marmura alba care celebreaza eternul Bucurestean de la “portile Orientului” (unde totul e posibil - Mateiu Caragiale). Astfel noaptea – cand toate pisicile sunt negre, albul olimpian al pavajului devine un chiaroscuro neasteptat… Nicio constructie nu “traieste” singura – impunand un program de intretinere consecvent si in cazul de fata costisitor".

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use