Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Istorie vehicule - discuții diverse

241 posts, 76937 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 18
 
 

📖 Pagination options
  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Aoleu ce este acolo  :o . Becul se lega in serie pe circuitul ventialtorului pentru a-i scadea turatia si a da aerul mai fierbinte.
#ADK, ai fost sofer pe Ikarus?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Nu, tatăl meu a fost o perioadă destul de bună. Eram mereu cu el. ;)

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

La Ikarus in cabina se auzea acel ,,galgait" in frana de motor ca la DAC?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Da :D, dar nu-mi mai aduc aminte dacă exact ca la DAC (că ultima dată am auzit prin 2006 sau 7). :cry:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Ce s-a ales de 664... :cry:
Sursa: DAC Dynasty (YouTube)
2019-01-29_211304.jpg (118.77 KB; downloaded 3990 times)

Sursa: DAC Dynasty (YouTube)
2019-01-29_211401.jpg (133.75 KB; downloaded 3980 times)

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Teoretic era acelasi motor. Doar ca unele DAC-uri nu mai aveau electrovalva care obtura esapamentul si nu se mai auzea nimic. Cand dadea comanda doar ii aducea pompa de injectie la zero fara a-i mai obtura evacuarea.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Același D2156 pe scurt, dar cu toții știm că motoarele de Ikarus se aud diferit față de cele de DAC. :roll:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Datorita tobei de esapament dar si cutia de viteze suna diferit. Ikarusul are treptele foarte scurte. Dar per total este peste DAC.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Personal m-am contrazis câteva seri cu niște fani DAC explicându-le că Ikarus era mai bun decât DAC mai din orice punct de vedere, dar nici astăzi n-am ajuns la vreo înțelegere. :lol:
În legătură cu sunetul frânei de motor la Ikarus, am găsit 2 videoclipuri (unul e cu un Ikarus 180, dar nu cred că are diferit iar celălalt 280) măcar de nostalgie. :)
Video 1 și Video 2 (am setat eu minutele). ;)

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Urmareste de la min. 14:05 pana la 14:28. Frana de motor intra la min 14:18. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XhHREzr8bm0
Iata si un filmulet cu un DAC 112 UDM din cabina soferului. Se poate observa cum schimba vitezele fara ambreiaj exceptand pornirea de pe loc. De la min. 17:05. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=4Wa6fg6ytEU
La Ikarus era mai proasta vizibilitatea in partea dreapta datorita modelului de usi. Chiar nu se vedea bine prin acele gemulete.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

La acel DAC e interesant și ”schema” de schimbare a treptelor, dacă urmărești cu atenție.
La ikarus era mai proasta vizibilitatea in partea dreapta datorita modelului de usi. Chiar nu se vedea bine prin acele gemulete.

Lasă că era bine prin 2005, când stătea la Obor câte unu' cu stația, închideam ușa și din lateral n-avea cum să vadă. :lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Cred ca are cutie cu 6 trepte si le schimba din doua in doua  :lol:
Majoritatea soferilor din Bucuresti tot asa schimbau, fara ambreiaj.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Fiindcă era și chinuitor, dar nu mergea de fiecare dată. Cei drept la Dacii, DAC'uri (autobuze și camioane) puteai schimba și fără ambreiaj dar cu timpul dăunează cutiei de viteze. Am o Dacie mai mare ca mine, și fără să vreau am schimbat din a 3'a în a 4'a fără ambreiaj. :lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse anndrei

Nu mergea oricum, trebuia jucata din turatia motorului. O alta aberatie la Ikarus erau stergatoarele de parbriz. Aveau motorase separate pentru fiecare stergator si niciodata nu isi putea mentine pozitia de pornire. La DAC cand un stergator era la capatul cursei la fel era si celelalalt pe cand la Ikarus unul era la mijlocul parbrizului iar celalalt in lateral. Zici ca jucau rumba  :lol:

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430444 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use