Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Istorie vehicule - discuții diverse

236 posts, 66493 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17
 
 

📖 Pagination options
Re: Istorie vehicule - discuții diverse rosetti61

Succedarea corecta a entitatilor este urmatoarea:
Societatea Comunala a Tramvaielor Bucuresti 1909-1948
Serviciul de Transport Bucuresti 1948-1949
Intreprinderea de Transport in Comun (sau Transporturi a Capitalei) 1949-1950
Intreprinderea de Transport (uri) Bucuresti 1950-1990
RATB 1990-2018
STB 2018-

Omul a facut si el cat a putut, cat s-a putut documenta.

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse idk_vlad

La ZTE au scris EuroBus Diamond. Le era cumva rușine să scrie ZTE?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Sincer, și eu dacă n-aș ști, aș zice cred că la fel. Încă aduc cumva cu EBD, care la rândul lor aduc cu BMC...
rosetti61 wrote here:
Omul a facut si el cat a putut, cat s-a putut documenta.

Evident, acum nu o să-ți taie nimeni gâtul pentru greșeli de genul... Este totuși, bine, să nu se răspândească informații false care pot fi transmise mai departe și bazate pe acestea.

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse 1689

Da, dar…

Sint extrem de multe greseli majore (300 IK 4 ?! 70 de TV2E dar 150 de TV20E ?!?!  TV20 E a circulat intre 1957 si 1980 cind a fost produs incepind cu …1969 ?!?!?)

O cercetare cit de simpla ar fi putut face acest documentar credibil, dar mi se pare inca un lucru facut pe genunchi si aruncat pe internet de unde - ca na, are girul ”Sindicatului” - va umple de si mai multe informatii eronate.

Dupa ce ca avem si asa prea putine surse documentate, mai vine si asta…

Si ne intrebam de ce este internetul plin de gunoi…

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

IK4 n-au fost multe? Adică, îmi părea credibil 300 de exemplare...

Dar troleibuzul articulat TV cunosc doar unul, nu mai multe. TV20E-urile cred că au fost retrase etapizat odată cu introducerea DAC-urilor România 112, prin anii '70, iar la lansarea DAC-ului 117E în 1980(? știu autobuzul în '79, iar prototipul în '78), nu cred că mai circula niciun TV20E, decât ca utilitare.

Evident că nu a existat nici Ikarus 180 care să fie scurt și nici 180A (articulat), a fost 556 cel solo (nu știu tehnic vorbind de unde "556" ...la seria 200 era 260 cel scurt), și 180 strict cel articulat. Sincer, cele mai concrete informații cu multe utilități eu personal le-am găsit doar pe forum.

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse shoppy

Scuze daca suna a teorie conspirativa dar cred ca defapt s-a comandat de sus un videoclip ca sa sarbatoreasca intrarea autobuzelor electrice si obligatoriu sa scrie BMC sau EuroBus sau orice numai chinezesc nu, deci numai acuratetea nu era obiectivul.

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse Costin

Au ei alte canale mai eficiente si mai accesibile maselor pentru propaganda, e foarte putin probabil sa fie ce spui. Si daca e, tot nu explica calitatea scazuta a restului informatiilor. Sa ramanem deci la discutii mai ancorate in realitate...

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse 1689

Nu cred ca X sau Y informatie eronata (desi sint o multitudine) reprezinta problema fundamentala a acestui asa zis “documentar”.
Problema este ca este asociat unei organizatii care ar trebui sa inspire incredere in acuratetea informatiilor pe care le distribuie.
Ceea ce nu este cazul.

Iar “marele internet” doar va indexa acest talmes-balmes si ii va asocia o nota de seriozitate iar  informatiile furnizate de Dl. Bucsan sau adunate de useri ca Dominatrix se vor pierde…

”Sindicatul”, daca tot n-are ce face, sa se rezume la reportaje festiviste cu realizarile din “ateliere”, sa arate lumii cu cita truda se zamisleste un CH-PPc sau se renoveaza un Irisbus in 2 ani, sa uimeasca poporul cu liniile de productie de inalt nivel tehnologic si cu fluxurile operationale din depouri si autobaze - chestii d-astea mai aproape de ceea ce ar trebui sa faca membrii de sindicat.

Si sa lase documentarea istoriei eventual cuiva din centrala *TB (…daca…).

Decit chestia asta pe care au aruncat-o pe net, mai bine nimic.

PS: si daca Dl. Cutar dorea cu tot dinadinsul sa ramina in istorie cu acest video, putea foarte bine sa-l posteze privat (desi cred ca din prima zi era banat pe motive de copyright al coloanei sonore, pentru ca ma indoiesc ca are - doar un exemplu - acordul Alan Parsons Project sa foloseasca Lucifer ca fundal…).

 


Re: Istorie vehicule - discuții diverse shoppy

Pai daca obiectivul principal a fost sa iasa acum si sa scrie BMC EuroBus in loc de ZTE Granton, atunci obiectivul s-a atins, restul este umplutura, poate sa scrie orice, cati or sa se indoiasca ca in 1960 toamna au fost 20 in loc de 30 de autobuze de nustiucare.
Si nu pot sa nu remarc izul de "colegul nostru lacatusul Xulescu din propria initiativa a lucrat peste program ca sa ne faca cadou...".
Pun pariu ca daca facem noi filmul corect si li-l trimitem nu-l posteaza.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

Reluând puțin informațiile din videoclip, mai mult sau mai puțin reale...

Autobuzele MTD doar 3-4 ani au fost exploatate? Nu știu de ce aveam impresia că ar fi o copie al Ikarusului 620, deși teoretic nu deoarece Wikipedia relatează ca 620-ul find produs în perioada anilor 1959-1972. Posibil după Skoda Kazan (un fel de predecesor al lui 706RTO), dar discuția n-are sens.

Troleibuzele TV2E atât de longeviv să fi fost exploatate, adică între 1955 (odată cu MTD-urile) până în 1980? informația nu-mi pare reală, posibil într-o oarecare măsură TV20E-ul (din videoclipul cu "Probleme de trafic în anii '70 (deși e filmat sigur (și) prin '80, deja erau DAC-uri)", ilustra un nou DAC 117E cu un TV20E vizibil, deci ar trebui să fie sigur prin 1979-1980).

Autobuzele IK4 ultimul a fost exploatat până în 1998 (#611 încă purta semnul de "AG98" - adică în 1998, lichidul de răcire era de tip antigel, nu apă, am aflat nu demult). Ikarusurile 280 (deși au fost și 260, nu sunt precizate), anul ar fi corect - 1985, însă unele dintre ele au fost vândute ca fapt divers prin țară în urma unui ordin intern, de a scăpa de autobuzele de producție străină (exceptând IK4, ultimele importate cel puțin la ITB în 1980). Roman 112UD nu știu dacă au fost în totalitate retrase în 1991, posibil în 1993 odată cu seria 28-37 de DAC-uri și 42-67 de Ikarusuri.

Autobuzele DAC 112UDM au fost mai multe de 300, peste 300 mai erau prin 2006. Nu mai zic de gluma cu 1998, confundată sigur cu 117UD-urile...

Tramvaiele V3A tip 1970 precum și varianta bidirecțională au fost prezente până în 2007, nu 2003 sau 1996. EP/V3A n-au fost retrase cam în aceeași perioadă cu inaugurarea liniei 41, cu noile M2000-uri? V2A-2S-urile au mers până în 2009 sau 10, nu 2002, pe linia 44. Noi n-am avut nicio treabă cu V3A-urile C, "C" revine de la "Constanța" nu "Clasic", erau doar în probe pentru destinatar.

Vagonul #192 deși are caroseria de EPC (ca 014, 097, 133, 137 etc), acesta este un HOLEC ca #205 și #361.

Tramvaiele V3A-2S tip 1993 primele au apărut abia în anul 2007... Deși da, modelul e cel lansat în 1993, dar bidirecționalele au fost modernizate din modelul 1970 abia în 2007, ar fi cele mai noi V3A-uri clasice.

Troleibuzul #7091 e rebotezat ca DAC 122E, nu 117E dublu-articulat, dar mă rog. A mers până prin anii 2000, sau cel puțin până la venirea primelor Ikarusuri 415T în '97, în 1994 circula.

Troleibuzele DAC 112E au mers și ele până la retragere odată cu articulatele, în 2007. În decembrie 2006 abia veneau primele Citelisuri.

Autobuzele Saviem SC10U au fost 70 de unități, nu 12 ... "troleibuze" (e posibil ca Saviem să fi fost confundat de destui chiar și la pronunție cu "Saurer"). 12 probabil mai erau în 2004, când a fost ultimul an de exploatare, în 2006 mai erau doar 3 bucăți, teoretic în conservare.

Autobuzele Ikarus 260 ca și DAC-urile au mers până în august 2008, nu 2009, în 2009 mai existau doar câteva autobuze (46, 55, 2000 și 2566) pentru curse speciale care erau amenajate în acest sens.

Doar 24 de DAF-uri Hispano Carocerra? Seria a fost 665-757, deci n-au fost "doar" 24, nici în 2018 măcar. ELVO-urile în 2012 au fost căsăpite toate (mă rog, aproape, mai rămăseseră rânjitura de 760). Iar U412-urile au mers până în vara lui 2011, nu 2009, poate chiar și 2012 dacă punem la socoteală pe 1035 de școala (deși este vorba cu precădere de serviciul comercial).

Rocar de Simon E412 au fost 2 mari și late - #7454 (casat în 2009) și #7459 (retras pe la jumătatea lui 2013, cel puțin Dr2005 l-a surprins ultima dată în primăvară, însă în toamnă sigur nu mai circula).

Autobuzul Renault #97 a fost unul singur adus prin anul 2005, cu el s-ar fi inaugurat linia 601, nu a fost nicidecum din 1998, se confundă cu Rocarul Autodromo. Iveco-urile erau fabricate prin 1989, nu 1993. Atunci au și spus unii că erau mai vechi ca Ikarusurile.

Autobuzul DAF Hess #904 a circulat până prin 2010 (în 2011 era deja pe butuci în A. Nordului, remember luneta), nicidecum 2012. DAC-urile UDAN sunt teoretic modernizate în anul 2002, însă abia vreo 2-3 ani mai târziu au fost văzute prima dată pe linia 173.

Troleibuzele Saurer (inițial autobuze) au venit în 1991 într-un număr de 22 de unități (nu 14, poate atâtea mai erau în anul casării), convertite în troleibuze începând cu anul 1994, și retrase respectiv casate prin 2007 odată cu reînnoirea și schimbarea parcului (nu 2010, atunci se răciseră demult autogenul).

De unde 163 de troleibuze Ikarus 415T? Poate atâtea mai sunt acum, dar au fost inițial 200 și o parte încă sunt în continuare exploatate. Poate în 2006-7 într-adevăr "dispăreau" și ele dacă se mai luau vreo 100-150 de Irisbusuri (fotografia e puțin comică cu "2006" ultimul an de exploatare, și cu logo-ul STB).

Rathgeber M, 2007?? Nici nu mai știu când au fost inițial cele 2 cupluri retrase, parcă odată cu Duewag (2002), nicidecum 2007 în cazul ambelor. RATB nu mai avea în inventar de ceva ani Duewag-uri, câteva mai erau doar la McD-uri.

Deși mai sunt și alte aspecte, dar am investit destulă energie doar cu cele de mai sus. Ce lămuriri am eu la 2 noaptea... 😄

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse ADK

1689 wrote here:
Daca e sa ne referim insa la un depou a carui istorie a fost legata intrinsec de DAC 117 E, acesta este deopul Bujoreni.

Păi, Depoul Bujoreni este și cel mai nou depou de troleibuze, ce a luat naștere după 1980, când DAC-urile România 112E începeau să fie înlocuite de noile DAC-uri 117E.

În București au existat multe 117E-uri în special, peste 400 mai exact (7000-7400, 7445 find ultimul articulat, dar aici sunt amestecate printre ultimele și versiunea mai nouă, adică 217E, plus unele scurte provenite din articulate). Au fost și DAC-uri România 112E destul de multe (5000-5320, 5321 find acel DAC 112EM prototip, atunci au continuat numerotarea, nu au sărit încă la 7000). 5321 fabricat intuiesc în '78, totuși a prins mijlocul anilor '90 în schema galben-muștar, dar nu și AGG-ul, probabil find casat odată cu sosirea primelor 415T-uri în '97.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Istorie vehicule - discuții diverse GPS

Despre 5321 ai informații aici.
Revin cu rugămintea, în loc să intuim, presupunem, credem, întâi să căutăm informațiile respective, poate le găsim.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417368 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use